

Valvoja: Moderators
Lähinnä omistajahistoria mielenkiintoinen kun lähes vuoden välein vaihtunut omistaja. Lisäksi keula ottanut vähän enemmän osumaa viime marraskuussa (pelti/muoviosat pelkääjän paikan puolelta vääntyneet ja maalia lohkeillut). Lisätietoja voi kysellä tai sitten jos itse haluaa maksaa auton historiatiedoista ja Googletella.lerppu kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/11610304
Onko nää tosiaan nykyään näin halpoja vai onko tässä jotain vikaa?
-10 mallisessa ei ainakaan ollut.Janne kirjoitti:Oliko 159 tbissä start-stoppi -systeemi, kuten tuo nettiauton ilmoitus väittää? En minä ainakaan muista että ois ollu. En mää sitä ois kyllä käyttänytkään vaikka ois ollutkin
Kävin koeajamassa tuon Raision facelift 166:n syyspäivän ratoksi. En ole aiemmin 166:ta automaatilla ajanut, joten ihan mielenkiintoista verrata kulkua omaan manuaaliin. Vaihdettu parina 156:n kaverina Giuliettaan. Joten ilmeisesti Alfa-perheestä kotoisin.lerppu kirjoitti:Kiitokset vastauksista. Alfa Romeo vieroitusoireita vaan ja taikauskoa nykyisen kulkimen kanssa... En ihan tosissani 159 mieti, kunhan bongasin tuon yksilön ja hinta oli mielestäni kohtuullinen! Tämä seuraavan linkin 166 on oikeesti tosi kiinnostava, oon aina välillä sitä katsonut sillä silmällä. Jos laittaisi Vitaran pois, olisko tästä enää käyttöautoksi? https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/11492873
Perä roikkuu sen verran että puslajumppaa ja jousia/iskareita taitaa tarvita uusia. Mutta miten toimii ko automaagi Busson kanssa yhteen? 159 V6 automaatilla oli sen verran ikävä kokemus, että en edes uskalla pilata mielikuvaani 166 Bussosta jos tuo laatikko on kurja. Äh, en tiiä, ei oikeen ole mun hintaluokassa (20kiloa plusmiinus 10%) Alfoja tarjolla, Giuliettaa en enää ota. .
Kuinka selkeä ero kiihtyvyydessä/voiman tunnussa on eri laatikoilla? Ovatko kovinkin erilaisia kuten joskus täällä on sanottu.Cotzy kirjoitti:Kävin koeajamassa tuon Raision facelift 166:n syyspäivän ratoksi. En ole aiemmin 166:ta automaatilla ajanut, joten ihan mielenkiintoista verrata kulkua omaan manuaaliin. Vaihdettu parina 156:n kaverina Giuliettaan. Joten ilmeisesti Alfa-perheestä kotoisin.lerppu kirjoitti:Kiitokset vastauksista. Alfa Romeo vieroitusoireita vaan ja taikauskoa nykyisen kulkimen kanssa... En ihan tosissani 159 mieti, kunhan bongasin tuon yksilön ja hinta oli mielestäni kohtuullinen! Tämä seuraavan linkin 166 on oikeesti tosi kiinnostava, oon aina välillä sitä katsonut sillä silmällä. Jos laittaisi Vitaran pois, olisko tästä enää käyttöautoksi? https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/11492873
Perä roikkuu sen verran että puslajumppaa ja jousia/iskareita taitaa tarvita uusia. Mutta miten toimii ko automaagi Busson kanssa yhteen? 159 V6 automaatilla oli sen verran ikävä kokemus, että en edes uskalla pilata mielikuvaani 166 Bussosta jos tuo laatikko on kurja. Äh, en tiiä, ei oikeen ole mun hintaluokassa (20kiloa plusmiinus 10%) Alfoja tarjolla, Giuliettaa en enää ota. .
Siistissä kunnossa sisältä ja myös konehuoneen puolelta. Vinyylimaaliosat olivat hyvät ja nahat myös. Kaikki sähkölasit ja -penkit toimivat. Samoin ovien lukot ja peräluukku myös kaukolla. Valot toimii edessä ja takana. Muovit eivät sisällä repsota.
Ovien saranat vähän naksuu, vilkku ei palauta, kojelaudan tavaralokero ei tykkää aueta ja vaihdekepin suojus on irti. Nämä samat fiitsöt löytyy omastakin.
Alustaa en päässyt katsomaan, mutta ei pyöränkoteloista mitään hälyttävää löytynyt. Kyljet suorat ja maali hyvässä kunnossa.
Voimalinja toimi hienosti. Ei mikään raketti, mutta voimaa on kivasti varsinkin Sport-modella. Huoltokirjasta löytyy hihnanvaihdot ajallaan ja laatikkoonkin on öljyt hiljan vaihdettu. Webasto ja lohkolämppäri löytyy. Paperit huolloista, katsastuksista ja omistajanvaihdoksista siististi mapitettu.
Alusta on nitinätön ja kolinaton, mutta vähän eloton omaani verrattuna. Menee kyllä hienosti suoraan, mutta vähän jäykkä suunnanvaihdoissa ja mutkatiellä. Ehkä vaatii vähän notkistelua ja uusia puslia. Tai renkaiden vaihdon.
Sanomista löytyy osin vanteista, joista osa oli selvästi kolhittu. Ja jarrut ravistivat reippaammassa jarrutuksessa.
Mutta sanoisin, että hienoin tällä hetkellä tarjolla oleva 166. Hienokuntoisella sisustuksella ja automaatilla tuossa oli selvästi edustusperhesedanin tunnnelmaa.
Jos ei olis 166:tta jo, hakisin varmaan pois.
Joskin tuo black-on-black väritys vähän itsellä tökkää. Mutta tuo maali on hieman grafiittiin kallellaan, joten ei mikään sysimusta.
Cotzy
Kun tuo 166 näyttää olevan hienossa kunnossa sisältä ja voimalinjaltaan, kannattaa ne ravistavat jarrut ja eloton takaripustus tsekata tarkemmin ennen laukomista.lerppu kirjoitti:^Hieno raportti - nöyrimmät kiitokset raapustuksesta! Tuon pohjalta on hyvä jatkaa jos päättävät liikkeestä vastata kyselyyni.
...ja jännästi varovaista vihreää valoa rakkaan vaimoni suunnasta myös - tuomio taitaa olla vain puolen vuoden mittainen! En aio hötkyillä - mutta jos tulee paikka niin silloin pitää laukoa.
Kävin myös autoa katsomassa ja koeajolla. Muuten samat näkemykset autosta, mutta kylmäkäynnistyksessä kone piti hetken pientä rapinaa ja ajossa laatikko potki 1-2 vaihteen vaihdoissa kylmiltään ja kierroslukumittari piti pientä heijaamista tasakaasulla ajettaessa. Lämpimänä nämä asiat eivät enää olleet havaittavissa. Yhdessä kuitissa oli mainintaa vasemman helman ruostevaurioista (painunut sisään) mutta tämä on ilmeisimmin korjattu myöhemmin kuntoon. Ovenrajoittimet paukkuivat, kuskin puolella aika äänekkäästi, perusjuttuja. Huoltokirja oli hyvä ja kuitteja huolloista ja remonteista hyvin tallella. Maalipinta ja yleisilme ikäisekseen hyvin siisti, mutta etupuskurin säleikkö sumarin ympäriltä puuttuu ja hanttarin sisälokarista puuttuu n. 15x15 cm palanen. Vasen kylki on kokonaisuudessaan uudelleen maalattu, myös takakontin luukku. Sävy ja yleisilme on kohdallaan, roskaa löytyy jonkin verran ja takakontin luukusta löytyy lakkavaluma/pisara. Perä tosiaan laahaa hieman, mutta alusta ei pitänyt mitään ylimääräistä ääntä.Cotzy kirjoitti:Kävin koeajamassa tuon Raision facelift 166:n syyspäivän ratoksi. En ole aiemmin 166:ta automaatilla ajanut, joten ihan mielenkiintoista verrata kulkua omaan manuaaliin. Vaihdettu parina 156:n kaverina Giuliettaan. Joten ilmeisesti Alfa-perheestä kotoisin.lerppu kirjoitti:Kiitokset vastauksista. Alfa Romeo vieroitusoireita vaan ja taikauskoa nykyisen kulkimen kanssa... En ihan tosissani 159 mieti, kunhan bongasin tuon yksilön ja hinta oli mielestäni kohtuullinen! Tämä seuraavan linkin 166 on oikeesti tosi kiinnostava, oon aina välillä sitä katsonut sillä silmällä. Jos laittaisi Vitaran pois, olisko tästä enää käyttöautoksi? https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/11492873
Perä roikkuu sen verran että puslajumppaa ja jousia/iskareita taitaa tarvita uusia. Mutta miten toimii ko automaagi Busson kanssa yhteen? 159 V6 automaatilla oli sen verran ikävä kokemus, että en edes uskalla pilata mielikuvaani 166 Bussosta jos tuo laatikko on kurja. Äh, en tiiä, ei oikeen ole mun hintaluokassa (20kiloa plusmiinus 10%) Alfoja tarjolla, Giuliettaa en enää ota. .
Siistissä kunnossa sisältä ja myös konehuoneen puolelta. Vinyylimaaliosat olivat hyvät ja nahat myös. Kaikki sähkölasit ja -penkit toimivat. Samoin ovien lukot ja peräluukku myös kaukolla. Valot toimii edessä ja takana. Muovit eivät sisällä repsota.
Ovien saranat vähän naksuu, vilkku ei palauta, kojelaudan tavaralokero ei tykkää aueta ja vaihdekepin suojus on irti. Nämä samat fiitsöt löytyy omastakin.
Alustaa en päässyt katsomaan, mutta ei pyöränkoteloista mitään hälyttävää löytynyt. Kyljet suorat ja maali hyvässä kunnossa.
Voimalinja toimi hienosti. Ei mikään raketti, mutta voimaa on kivasti varsinkin Sport-modella. Huoltokirjasta löytyy hihnanvaihdot ajallaan ja laatikkoonkin on öljyt hiljan vaihdettu. Webasto ja lohkolämppäri löytyy. Paperit huolloista, katsastuksista ja omistajanvaihdoksista siististi mapitettu.
Alusta on nitinätön ja kolinaton, mutta vähän eloton omaani verrattuna. Menee kyllä hienosti suoraan, mutta vähän jäykkä suunnanvaihdoissa ja mutkatiellä. Ehkä vaatii vähän notkistelua ja uusia puslia. Tai renkaiden vaihdon.
Sanomista löytyy osin vanteista, joista osa oli selvästi kolhittu. Ja jarrut ravistivat reippaammassa jarrutuksessa.
Mutta sanoisin, että hienoin tällä hetkellä tarjolla oleva 166. Hienokuntoisella sisustuksella ja automaatilla tuossa oli selvästi edustusperhesedanin tunnnelmaa.
Jos ei olis 166:tta jo, hakisin varmaan pois.
Joskin tuo black-on-black väritys vähän itsellä tökkää. Mutta tuo maali on hieman grafiittiin kallellaan, joten ei mikään sysimusta.
Cotzy
On sitä kait ollut myös Mareassa, mutta ei täällä.JarHei kirjoitti:^ Oho, ite elänyt siinä käsityksessä että 20vt sai ainoastaan Fiat Coupeen.
Gusse kirjoitti:On sitä kait ollut myös Mareassa, mutta ei täällä.JarHei kirjoitti:^ Oho, ite elänyt siinä käsityksessä että 20vt sai ainoastaan Fiat Coupeen.
Noissa siis ihan pelkästää 20v kone ilman turboa. 20vt kait pelkästään Coupessa ja Kappassa.A Bart kirjoitti:Ja lybrassa.
Marea 150 ja 155 on viisimukisia.
Bravo HGT:ssä vain 147 hevosta.
Noista vain yksikään ei ole pakkosyötetty. Lybra 20vt:nä olisikin liian herkkua. Mutta Brasiliassa tosiaan Mareaa sai tuolla padalla.A Bart kirjoitti:Gusse kirjoitti:On sitä kait ollut myös Mareassa, mutta ei täällä.JarHei kirjoitti:^ Oho, ite elänyt siinä käsityksessä että 20vt sai ainoastaan Fiat Coupeen.
Ja lybrassa.
Marea 150 ja 155 on viisimukisia.
Bravo HGT:ssä vain 147 hevosta.
2 kk myöhemmin ja takaisin myynnissä: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11638611Raimo Miettinen kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/11502757
Giulia QV ohjelmoituna reilut 600 hevosta ja 20-tuumaisilla tuuninkivanteilla. Googlella löytyy helmikuun myynti-ilmoitus, jossa 15tkm kilsoja ja hinta sama.
IMS-692
On kyllä harvinaisen nätti sisusta!TeroPee kirjoitti:Hakuagenttiin osui pitkästä aikaa Stelvio: https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11639768
Uuden hinta oli jotain 76500e joten arvon pudotus on ollut luokkaa 1000e/kk tai 0,40e/km. Olisiko tuossa sopiva arvonpudotus, jäsen lerppu?
Omassani samanlainen ja on tosiaan mukava poikkeus näihin mustiin sisaruksiin nähden. Näissä myös mielestäni paremmat istuimet(luxury leather) kuin perusmalleissa, koska säädöt ovat laajemmat._rico kirjoitti:On kyllä harvinaisen nätti sisusta!TeroPee kirjoitti:Hakuagenttiin osui pitkästä aikaa Stelvio: https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11639768
Uuden hinta oli jotain 76500e joten arvon pudotus on ollut luokkaa 1000e/kk tai 0,40e/km. Olisiko tuossa sopiva arvonpudotus, jäsen lerppu?
Mitä tuommoisessa autossa tekee takana olevilla näytöillä? Eihän siellä takana kukaan mahdu niitä katselemaan kuitenkaan...lerppu kirjoitti:^"rakennettu yli 20t€ harvinainen limited edition malli. n.270hv kuvaruudut niskatuissa" - ymmärrän mitä myyntitekstillä yritetään kertoa, mutta silti oli pakko katsoa miltä ne noin 270 hevosvoimaiset kuvaruudut näyttävät.
Kannattaa ottaa ajaessa huomioon, että jos nuo 198kW näytöt ovat päällä, käyttävät ne yhtä paljon tehoa kuin mitä moottori antaa kampuralta ulos. Jäljelle jää se savu, mikä nousee mm. laturista. Auto ei siis liiku näyttöjen ollessa päällä.lerppu kirjoitti:^"rakennettu yli 20t€ harvinainen limited edition malli. n.270hv kuvaruudut niskatuissa" - ymmärrän mitä myyntitekstillä yritetään kertoa, mutta silti oli pakko katsoa miltä ne noin 270 hevosvoimaiset kuvaruudut näyttävät.
Niistä katsotaan Pikku Kakkosta integroiduilta lastenistuimilta?-TTY- kirjoitti:Mitä tuommoisessa autossa tekee takana olevilla näytöillä? Eihän siellä takana kukaan mahdu niitä katselemaan kuitenkaan...lerppu kirjoitti:^"rakennettu yli 20t€ harvinainen limited edition malli. n.270hv kuvaruudut niskatuissa" - ymmärrän mitä myyntitekstillä yritetään kertoa, mutta silti oli pakko katsoa miltä ne noin 270 hevosvoimaiset kuvaruudut näyttävät.
Sent from my K10000 Max using Tapatalk
Tuo kermanvärinen sisustus on kyllä upeajmi kirjoitti:Omassani samanlainen ja on tosiaan mukava poikkeus näihin mustiin sisaruksiin nähden. Näissä myös mielestäni paremmat istuimet(luxury leather) kuin perusmalleissa, koska säädöt ovat laajemmat._rico kirjoitti:On kyllä harvinaisen nätti sisusta!TeroPee kirjoitti:Hakuagenttiin osui pitkästä aikaa Stelvio: https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11639768
Uuden hinta oli jotain 76500e joten arvon pudotus on ollut luokkaa 1000e/kk tai 0,40e/km. Olisiko tuossa sopiva arvonpudotus, jäsen lerppu?
Ajelin kesällä avoautolla tuon rinnalla ja kuullostelin, että taitaa olla viisipyttyinen. No olihan se.TeroPee kirjoitti:Mitä mieltä muuten tästä? Onko jollekin tuttu laite?
https://m.nettiauto.com/fiat/coupe/11549547
Joo, kyllä vajaatahtisen tosiaan tunnistaaCarlo Coppa kirjoitti:Ajelin kesällä avoautolla tuon rinnalla ja kuullostelin, että taitaa olla viisipyttyinen. No olihan se.TeroPee kirjoitti:Mitä mieltä muuten tästä? Onko jollekin tuttu laite?
https://m.nettiauto.com/fiat/coupe/11549547
Jakohihnan olisin vaihtanut jo 2017.TeroPee kirjoitti:Mitä mieltä muuten tästä? Onko jollekin tuttu laite?
https://m.nettiauto.com/fiat/coupe/11549547
Juu, auto oli minulla muutama vuosi sitten, projektiosiostakin löytyyRomeo y Julieta kirjoitti:Siistikuntoinen 164: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/164/11628654
Yksi remmiahdettu, yksi projektina (RiTon entinen) ja sitten yksi, josta viimeksi olen kuullut, että se oli jo vuosia seissyt taivasalla sisusta homeessa. Ja tämä oli vuosia sitten. Epäilen sen tulleen paalatuksi. Liekö sama yksilö, joka oli joskus pyörinyt jossain Turun seudulla diesel-merkeillä tuunattuna?JarHei kirjoitti:https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 602c6473ea
Piru ois magee tuoda tämmönen joskus Suomeen. Liekö näitä täällä edes yhtään?