Mi.To
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Mielestäni tässä on ihan normaali myötäpäivään puristamalla kierto? Olen kerran MiTon takajarruja katsellut joskus 4-5v sitten, niin ihan satavarma en ole.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Ok, toinen on myötäpäivään ja toinen on vastapäivään. Eli tämä on sitten myötäpäivään. Kiitos.
E: Onnistui, meni läpi katsastuksesta.
E: Onnistui, meni läpi katsastuksesta.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Palataas tähän nyt sitten vielä. Eli lopulta olit kuin olitkin oikeassa, vaikka käyttämäni korjaamo suositteli ne braketit hankkimaan. Ei niitä ollutkaan mitään tarvetta uusia, sillä vanhat kannattimet sai kuulemma helposti ehjinä irti ja pystyi käyttämään uudestaan.JiiPee kirjoitti:Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Tulin siis hankkineeksi ne kiihtyvyysanturien kiinnikkeet turhaan, mutta Alfa Workshopin kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa sopia osien ja rahojen palautuksesta tältä osin. Muutoinkin kaikki hommat toimivat heidän kanssaan erittäin hyvin eli uskallan ehdottomasti suositella osien tilaamista tuosta kaupasta!
Mulla muuten on nyt sitten MiTo QV:n oikeanpuoleinen sähkösäätöinen etuiskari joutavana varastossa. Onhan se ollut auton alla liki 60 tkm mutta kuitenkin siis edelleen täysin ehjä, toisin kuin se vasemmanpuoleinen etuiskari, joka nyt oli päästänyt nesteitä pihalle. Eli jos joltain foorumistilta sattuisi hajoamaan QV:n oikea etuiskari ja haluaisi yrittää mahdollisimman halvalla remontista päästä, niin saapi kysellä osan perään.

-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
- Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Mi.To
Viime viikkoina on ruvennut Mitolla ajaessa ihmetyttämään ajoittainen hyytyminen kiihdytyksessä, esimerkiksi kolmosella kiihdyttäessä veto "loppuu" kolmen tonnin kohdilla, minkä jälkeen kiihtyy selkeästi tahmeammin. Vedon loppuminen ilmenee yleensä 3000-4000 kierroksen paikkeilla.
Mistähän olisi parasta lähteä oireeseen hakemaan helpotusta? Vikavaloja ei taulussa pala ja muuten toimii kyllä normaalisti. Ja ajettu 125 tkm.
Mistähän olisi parasta lähteä oireeseen hakemaan helpotusta? Vikavaloja ei taulussa pala ja muuten toimii kyllä normaalisti. Ja ajettu 125 tkm.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Kannattaa säästää, epäilisin että autojen pienen tuotantomäärän sekä selkeän tyyppivian kombo pitää uudet sähköiskarit tuollaisissa IMO aivan älyttömissä 500e/kpl -hinnoissa. Bonarina vielä ensi kesänä toteutuva (?) Brexit jonka jälkeen ihan turhaa katsella mitään briteistä kun päälle tulee tullit. Mun entisestä Mito QV:stä hajosi se iskarin kyljessä oleva kiihtyvyysanturi, niitä ei löytänyt erillisinä ainakaan vuosien 2017 / 2018 vaihteessa yhtään mistään. Jos se pätkii / hajoaa kokonaan niin DNA-systeemi menee vikatilaan ja iskunvaimennus maximijäykkyydelle. Avattiin nimimerkki JiiPeen kanssa vikakoodia pukannut anturi ja vaikka se on ns. avaamaton niin oli saanut kosteutta sisäänsä ja sekoili.Bird kirjoitti:Palataas tähän nyt sitten vielä. Eli lopulta olit kuin olitkin oikeassa, vaikka käyttämäni korjaamo suositteli ne braketit hankkimaan. Ei niitä ollutkaan mitään tarvetta uusia, sillä vanhat kannattimet sai kuulemma helposti ehjinä irti ja pystyi käyttämään uudestaan.JiiPee kirjoitti:Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Tulin siis hankkineeksi ne kiihtyvyysanturien kiinnikkeet turhaan, mutta Alfa Workshopin kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa sopia osien ja rahojen palautuksesta tältä osin. Muutoinkin kaikki hommat toimivat heidän kanssaan erittäin hyvin eli uskallan ehdottomasti suositella osien tilaamista tuosta kaupasta!
Mulla muuten on nyt sitten MiTo QV:n oikeanpuoleinen sähkösäätöinen etuiskari joutavana varastossa. Onhan se ollut auton alla liki 60 tkm mutta kuitenkin siis edelleen täysin ehjä, toisin kuin se vasemmanpuoleinen etuiskari, joka nyt oli päästänyt nesteitä pihalle. Eli jos joltain foorumistilta sattuisi hajoamaan QV:n oikea etuiskari ja haluaisi yrittää mahdollisimman halvalla remontista päästä, niin saapi kysellä osan perään.
Mutta hyvä että sait uudet iskarit. Itse löysin Ruotsin "autopurkaamot.fi" -sivustolta käytettyjä QV:n etuiskareita 75 euron hintaan, mukana seurasi tuo kiihtyvyysanturi. Melkoinen munkki. En voi kuin suositella: http://www.bildelsbasen.se
Koska täällä on pari sivua takaperin kirjoiteltu iskariongelmista, eikä varmasti jää ainutkertaiseksi, niin kertauksen vuoksi:
Mito QV sähköisten etuiskareiden osanumerot:
Vasen 50513813
Oikea 50513814
Pelkän etuiskareiden kiihtyvyysanturin oikea osanumero:
50513826 / 50710580
https://www.ilcats.ru/alfa-romeo/?funct ... anguage=en
HUOM HUOM HUOM!
Päällisin puolin aivan samanlaisia antureita ovat auton korin kiihtyvyysanturit, osanumerolla 51848965. Aivan samannäköinen mötikkä samanlaisella liittimellä muttei yhteensopiva. Älkää toistako minun virhettä
