156 Jarrunesteen vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 Jarrunesteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minkäslaisesta hommasta puhutaan?

Niin ku noin tekniseltä kannalta... avaanko ilmausruuvit joka jarrusta ja annan vanhojen nesteiden valua ulos, vai mitä kautta ne kuuluu valuttaa?

Entäs ilmaus?
Onko se jarru kerrallaan kunnes ilmaa ei tule ulos?
ja riittääkö 1,5L jarrunestettä täyttämään koko järjestelmän niin että on varaa vähän ilmaillakkin?

Ja siis auto on sellainen hulppea 156 1.6 koneella vuodelta 1998 :-D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Sopiva kumiletku ilmausruuvin päähän ja purkki alle niin ei valu pitkin autoa/lattioita. Nestesäiliön kansi auki ja jarrua pumppaamalla voi vielä koittaa saada ripeyttä tyhjenemiseen. Kun oot saanut vanhat ulos, ruuvit kiinni ja säiliö piripintaan. Joku joskus on sanonut mulle että ensin lähempien eli etujarrujen ilmaus, en tiedä että onko oikeasti mitään merkitystä.

Muista vähän väliä käydä katsomassa että jarrunestesäiliö ei pääse tyhjenemään kesken ilmauksen(tyhjiin putkiin hupenee yllättävän paljon tavaraa), saat pian aloittaa alusta jos näin pääsee käymään :mrgreen:

En tiedä että paljonko alfa vetää nestettä, mutta muistelisin itse pärjänneeni 2*500ml pullolla Primeran kanssa viime kesänä kun uusin takajarrusatulat ja vaihdon kaikki nesteet siinä sivussa...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olen kuullut että kauimpana olevista aloitetaan ilmaus, elikkä takaa :wink:
Kuusnepaan meni alle litra, vaihdettaessa kaikki. En tiedä 156:sta, mutta luulisin että satulaan tuleva jarruletku olisi helppo irroittaa josta myös nesteiden valutus onnistuu, miksipä ei ilmausruuvistakin, mutta saako sitä kautta kaikki pois? Tai oikeestaan voisin kysyä että pystyykö jarrupolkimella pumppaan ilmaa järjestelmään joka painaisi nesteet pois mennessään?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kiitos vinkeistä!

Onko kenelläkään mitään muuta lisättävää (kuten että kumpi pää ilmataan oikeasti ensin? ;) )


Tulipa muuten kuultua huhuja että ko. nesteellä ei kannata pestä auton maalipintoja ...... ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Epezi kirjoitti:Olen kuullut että kauimpana olevista aloitetaan ilmaus, elikkä takaa :wink:
Kuusnepaan meni alle litra, vaihdettaessa kaikki. En tiedä 156:sta, mutta luulisin että satulaan tuleva jarruletku olisi helppo irroittaa josta myös nesteiden valutus onnistuu, miksipä ei ilmausruuvistakin, mutta saako sitä kautta kaikki pois? Tai oikeestaan voisin kysyä että pystyykö jarrupolkimella pumppaan ilmaa järjestelmään joka painaisi nesteet pois mennessään?
Voi olla että muistin väärinkin... siitä on jo taas yli vuosi aikaa. Vanhuus ei tuu yksin :mrgreen: Joka tapauksessa jouduin meneen auton ympäri pari kierrosta jotta sain kaiken ilman pois.

Ei välttämättä pumppaa jarrut ilmaa kovin hyvin, mutta sitten kun ei tuu enää mitään ja alkaa ilmaamaan systeemiä, polkee sen verran reilusti että putkissa ja satuloissa olleet loput vanhat nesteet tulee varmasti pois. Uusi jarruneste painaa vanhat tieltään. Väristä kyllä erottaa mikä on muutaman vuoden vanhaa ja mikä on uutta ja kirkasta. Sen verran halpaa ainetta että raaskii hieman haaskatakkin :-D
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jeps, kyllähän se noinkin käy, ja on varmasti paljo helpompaa kun ei tartte letkuja irrotella.
Tosiaan muutama kierros täytyy tehdä, ittellä meni kolme.
Ja jarruneste on erittäin oiva maalinpoistoaine :wink:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Epezi kirjoitti:Ja jarruneste on erittäin oiva maalinpoistoaine :wink:
Siksipä juuri se letku siihen ilmausruuvin päähän ja letkun toinen pää purkkiin, ei varmasti valu pitkin auton osia...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pasi kirjoitti: Onko kenelläkään mitään muuta lisättävää (kuten että kumpi pää ilmataan oikeasti ensin? ;) )
Ilmaus tehdään piiri kerrallaan, nykyisissä ABS vehkeissä taitaa piirit mennä ristiin, eli ilmaus ensin oikea taka, vasen etu ja sitten vasen taka ja oikea etu. (Tässä järjestyksessä ilmasin omani ja vauhti hidastuu edelleen jarrua painamalla :-D)

Jos lasket pääsylinterin tyhjäksi, kannattaa se ilmata löysyttämällä jarruputken ja pääsylinterin liitosta. Eli nestesäiliö täyteen, jarruputkiavaimella liitosta auki, kaveri painaa hitaasti jarrupolkimen pohjaan. Sitten kun poljin on pohjassa, kiristetään liitos jonka jälkeen polkimen voi päästää ylös. Tämä tehdään kunnes liitoksesta tulee nestettä. Kuiturätti tms on hyvä liitoksen ympärillä, siitä näkee selkeästi kun nestettä alkaa tulla, eikä neste roisku ympäriinsä.
VMP

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sanoivat tuola eräässä toisessa foorumissa että ilmaus olisi hyvä suorittaa niin että ilmaa jarrut aloittaen kauimaisesta kappaleesta säiliöön nähden ja etenemällä säiliötä kohti...

näistä sekalaisista vinkeistä voin päätellä että sillä ei taida olla mitään väliä missä järjestyksessä ne ilmaa :roll: :-D

Taidan kumminkin tehdä mattijusn ohjeiden mukaan :wink:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Kyllä ne ilmaantuu missä tahansa järjestyksessä, voi tosin vaatia useamman kierroksen joku eri järjestys kuin se optimaalinen? josta tuntuu olevan monta eri mielipidettä :-D
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jaahas... taas uutta tietoa ilmaantui... kytkin käyttää samaa nestettä kuin jarrut... ja ne on kuulema hyvä "vaihtaa" samalla kertaa... kytkimeen jää vanhat likaset nesteet vaikka valuttaisi ne ulos jarruista....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Hyvähän nekin on vaihtaa samalla jos vaan viitsii. Tosin taitaa olla niin pieni % osuus koko nestemäärästä että useimmat jättää vaihtamatta...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pasi kirjoitti:Jaahas... taas uutta tietoa ilmaantui... kytkin käyttää samaa nestettä kuin jarrut... ja ne on kuulema hyvä "vaihtaa" samalla kertaa... kytkimeen jää vanhat likaset nesteet vaikka valuttaisi ne ulos jarruista....
Mä ignoroin kytkimen täysin, meillä bemarin nestekytkin toimi ihan OK vaikkei jarrunestesäiliötä ollut lainkaan :mrgreen:

Kytkimen nesteet saa vaihdettua / ilmattua kun irroittaa akun ja sen alta irrottaa jonkun levyn / vast. Tämä siis korjausoppaasta hatarasti muisteltua. Oletin, että kytkimen olisi alakautta saanut ilmattua mutta turha toivo, joten jätin homman siltä osin tekemättä.
VMP

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Satuin saamaan käsiini senverran hyvät ohjeet että taidan samalla vaihtaa kytkimeenkin nesteet :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Näitä hyviä ohjeitahan ei ole kielletty kertomasta muillekin :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Alfissimo kirjoitti:Näitä hyviä ohjeitahan ei ole kielletty kertomasta muillekin :wink: .
...mutta kun se on sellanen ohje joka on pysynyt sukusalaisuutena jo 450 vuotta !!! :wink:

no joo...

http://members.lycos.co.uk/gazza82/ ja siellä on osio jossa lukee hints&tips ... suhteellisen selkeitä ohjeita, englanniksi tosin :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

164:ssa menee ainakin niin lyhkäset letkut kytkimelle, että eipä sinne paljoo nestettä uppoo, sylinterit tietysti ottaa omansa. Eipä tuo pahitteeksi ole jos tyhjää molemmat järjestelmät, mutta sanoisin kuitenkin ettei ole tarpeellista.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pääsee hommiin varmaan jo tänään...

Muukkoselta tilattu keskiviikkona jarrunesteet, levyt ja palat taakse JA uusi startti moottori... Hain ne juuri matkahuollosta... Todella nopeat toimitukset :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Epezi kirjoitti:...mutta sanoisin kuitenkin ettei ole tarpeellista.
Ehkäpä ei... mutta teenpä kuitenkin niin tulee sitten ainakin kunnolla hoidettua... :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pasi kirjoitti:mutta teenpä kuitenkin niin tulee sitten ainakin kunnolla hoidettua... :)
Oikea asenne :wink:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pasi kirjoitti:Pääsee hommiin varmaan jo tänään...

Muukkoselta tilattu keskiviikkona jarrunesteet, levyt ja palat taakse JA uusi startti moottori... Hain ne juuri matkahuollosta... Todella nopeat toimitukset :)
Jaahas...

pakkauksesta uupuu korjaussarja... ja levyissä on jotain hämärää...

Pakkauksessa olleet jarrulevyt ovat "jäähdytetyt", eli siis jarrupintojen välissä keskellä levyä on halkio... nykyisissä autossa kiinni olevissa ei ole... ja muutenkin tuo jarrulevyn "syvyys" näyttää olevan isompi...

ja tuli kuultua huhua että takalevyt ei ole koskaan alfassa olleet vakiona tuollaiset "jäähdytetyt" ... eli siis kysymys kuuluu....

Olenko saanut VÄÄRÄT levyt??
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ilmeisesti sinulla on tuommoiset uritetut levyt? Luulisin ettei uritettuja vakiona ole, mutta jos olet semmoset saanut/tilannut niin hyvähän se vaan on, levyt jäähtyy paremmin jolloin jarruttaa paremmin, radalla todellinen hyöty näkyy varmasti.

Niin toi levyn paksuus, siinä tuskinpa on eroja, vanhat ovat olleet vain kuluneet jolloin ovat ohkasemmat... tajusinko nyt oikein mitä tarkoitit?

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ei varmaankaan sovi vakiosatuloiden kanssa jäähdytetyt levyt? Paksuus yleensä paljon isompi yms. Veikkaan että on hieman väärät levyt paketissa :crazyeyes:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Epezi kirjoitti:Ilmeisesti sinulla on tuommoiset uritetut levyt? Luulisin ettei uritettuja vakiona ole, mutta jos olet semmoset saanut/tilannut niin hyvähän se vaan on, levyt jäähtyy paremmin jolloin jarruttaa paremmin, radalla todellinen hyöty näkyy varmasti.

Niin toi levyn paksuus, siinä tuskinpa on eroja, vanhat ovat olleet vain kuluneet jolloin ovat ohkasemmat... tajusinko nyt oikein mitä tarkoitit?
Tutkin asiaa... taka levyt autossani ovat noin 10mm paksut... uudet levyt ovat 24mm... samoin myös levyjen halkaisija on PALJON suurempi kuin alkuperäisten... ei ole mitään mahdollisuutta että nuo uudet levyt edes mahtuisi siihen satulaan :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ja samalla kun tässä nyt valitetaan niin... paketissa jossa uudet jarrupalat tulivat lukee kyljessä: Alfa 164 09.92 - 09.98

eli siis ne on alfa romeo 164:ään ja ilmeisesti vuosimalleihin 09.92 - 09.98 ??

käykö nekään nyt sit tuohon minun 156een???

156eni on kyllä 1998 vuosimallia ja sitä kaikista aikaisinta tuotantoa ... jospa nuo kumminkin käyvät...

epätietoisuus raastaa :roll:

lähetin muukkoselle sähköpostia asiasta... toivottavasti vastaavat suht pian :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv ... Type=BRE10

tuolla on noi koot aika selvästi....... :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ookkei, no nyt alkoi kuulostaan siltä että väärät levyt oot saanu...

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo takana ei kyllä missään 156:sissa ole jäähdytettyjä (vai onko GTA:ssa) ja mielestäni etulevytkin on jäähdyttämättömät 1.6 ja 1.8 koneisissa. Tuo 10 mm kuulostaa noin äkkiseltään oikealta paksuudelta takalevyyn.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jees... vastasivat muukkoselta... ja ovat kuin ovatkin keränneet etujarrulevyt isompikoneiseen alfaan :lol:

Tälläistä sattuu...

Itse verkkokauppaa pyörittävänä tiedän sen kokemuksesta ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Noniin... levyt ovat lähetetty takaisin... katsotaan tuleeko oikeat takaisin, vai tuleeko mitään :crazyeyes:

:wink:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin