Alfan haku Saksasta
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Alfan haku Saksasta
Pientä tarinanpoikasta hakumatkasta:
Autosta olin ennen matkaa jo tiedustellut ja saannut kaikki pyytämäni tiedot ja kuvat.
26.06 Lähdettiin Ryanairilla Tampereelta Frankfurtiin, vuokrattiin auto Frankfurtin kentältä ja ajettiin samana päivänä Muncheniin.
27.06 Tavattiin ensimmäistä kertaa kasvotusten Dieterin kanssa ja siitä alkoi hillitön Alfakeskustelu , meinasi unohtua tyystin miksi tultiin Muncheniin.
27.06 Käytiin koeajamassa autoa ja suunnistelin autobaanalle jotta saisin tuntumaa Alfa 166:een, oli aivan mahtava peli ajaa ja kaikki toimi niin kuin pitikin joten asia oli harvinaisen selvä, oli pirun vaikeaa peittää innostustani.
Dieter ehdotti että lainataan liikkeen nosturipaikka jotta voin tutkia auton pohjan läpikotaisin ja pitää sanoa että siistimpää pohjaa en ole kuuna päivänä nähnyt, oli kuin suoraan tehtaan tuotantolinjalta. Munchenissä ei taideta käyttää suolaa ja sen kyllä näki alustasta.
27.06 Pientä tinkimistä ja rahat/auto vaihtoivat omistajaa
28.06 Maastavientipaperit laitettiin kuntoon Dieterin avustamana ja matka kotiin alkoi. Samana päivänä ajettiin Tanskan rajalle asti missä yövyttiin.
29.06 Storabeltin silta ja Tanska tuli ns. ohitettua pikaisesti, myös Ruotsi koki saman kohtalon . Tukholmasta otettiin Viking Linen yölautta Turkuun.
30.06 Poliisit puhallutti lautasta tultuamme ja samalla sain naiskonstaapelilta ystävälliset ohjeet miten löydän tullin.
30.06 Tullimuodollisuuksien jälkeen matka Tampereelle alkoi.
05.07 Tampereella tehtiin varsinaiset Tullauspaperit, tullimies oikein säteili kun näki tuon Alfa 166:en ja hän rupesi kyselemään Alfoista sanoen että hänkin on harkinnut Alfaa
06.07 Auton varsinainen katsastus Tampereella.
Nyt ei voi muuta kuin odotella Tullin päätöstä
Summa summarum auton haku oli todella helppoa Saksasta kun saatiin apua paperisodassa ja matka sujui kuin leikiten. Matkavauhtina Saksan baanoilla pidin n. 140 km/h ja aina joskus joku BMW veteli kuin luoti ohi, taisi mittareissa olla ainaskin 250 km/h jos ei enemmän. Matkakilometrejä kertyi n.2100 km joka ei ollut laisinkaan paha kun sen jakoi muutamiin päiviin.
En voi muuta kuin suositella arvon Alfisteille Saksasta Alfan hakua ja kannattaa meilitse ensin kartoittaa ja kysellä kiinostuksen kohteena olevasta autosta. Tällä tavoin tutustuin Häusler Automobil:n omistajaan joka osoittautui todelliseksi Alfistiksi (omassa tallissaan 5 harraste Alfaa ja yksi Ferrari) ja henkilöön jonka sanaan pystyi luottamaan.
Autosta olin ennen matkaa jo tiedustellut ja saannut kaikki pyytämäni tiedot ja kuvat.
26.06 Lähdettiin Ryanairilla Tampereelta Frankfurtiin, vuokrattiin auto Frankfurtin kentältä ja ajettiin samana päivänä Muncheniin.
27.06 Tavattiin ensimmäistä kertaa kasvotusten Dieterin kanssa ja siitä alkoi hillitön Alfakeskustelu , meinasi unohtua tyystin miksi tultiin Muncheniin.
27.06 Käytiin koeajamassa autoa ja suunnistelin autobaanalle jotta saisin tuntumaa Alfa 166:een, oli aivan mahtava peli ajaa ja kaikki toimi niin kuin pitikin joten asia oli harvinaisen selvä, oli pirun vaikeaa peittää innostustani.
Dieter ehdotti että lainataan liikkeen nosturipaikka jotta voin tutkia auton pohjan läpikotaisin ja pitää sanoa että siistimpää pohjaa en ole kuuna päivänä nähnyt, oli kuin suoraan tehtaan tuotantolinjalta. Munchenissä ei taideta käyttää suolaa ja sen kyllä näki alustasta.
27.06 Pientä tinkimistä ja rahat/auto vaihtoivat omistajaa
28.06 Maastavientipaperit laitettiin kuntoon Dieterin avustamana ja matka kotiin alkoi. Samana päivänä ajettiin Tanskan rajalle asti missä yövyttiin.
29.06 Storabeltin silta ja Tanska tuli ns. ohitettua pikaisesti, myös Ruotsi koki saman kohtalon . Tukholmasta otettiin Viking Linen yölautta Turkuun.
30.06 Poliisit puhallutti lautasta tultuamme ja samalla sain naiskonstaapelilta ystävälliset ohjeet miten löydän tullin.
30.06 Tullimuodollisuuksien jälkeen matka Tampereelle alkoi.
05.07 Tampereella tehtiin varsinaiset Tullauspaperit, tullimies oikein säteili kun näki tuon Alfa 166:en ja hän rupesi kyselemään Alfoista sanoen että hänkin on harkinnut Alfaa
06.07 Auton varsinainen katsastus Tampereella.
Nyt ei voi muuta kuin odotella Tullin päätöstä
Summa summarum auton haku oli todella helppoa Saksasta kun saatiin apua paperisodassa ja matka sujui kuin leikiten. Matkavauhtina Saksan baanoilla pidin n. 140 km/h ja aina joskus joku BMW veteli kuin luoti ohi, taisi mittareissa olla ainaskin 250 km/h jos ei enemmän. Matkakilometrejä kertyi n.2100 km joka ei ollut laisinkaan paha kun sen jakoi muutamiin päiviin.
En voi muuta kuin suositella arvon Alfisteille Saksasta Alfan hakua ja kannattaa meilitse ensin kartoittaa ja kysellä kiinostuksen kohteena olevasta autosta. Tällä tavoin tutustuin Häusler Automobil:n omistajaan joka osoittautui todelliseksi Alfistiksi (omassa tallissaan 5 harraste Alfaa ja yksi Ferrari) ja henkilöön jonka sanaan pystyi luottamaan.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kiitos.. kiitos...Niin, Auto on 166 Super 3.0 24V ja 6 lovisella laatikolla, vakionopeussäädin, sähköpenkit edessä, kattoluukku, navigointijärjestelmä (joka ei toimi Suomessa ), mutta mahtava apu ajettassa Saksassa.
Jotenkin tuntuu että 166 liikkuu vikkelämmin kuin vanha 156 2.5 V6:eni vaikka paperit kertoo muuta. Koneen saundi on mahtava 4000:sta kiekasta eteenpäin
Jotenkin tuntuu että 166 liikkuu vikkelämmin kuin vanha 156 2.5 V6:eni vaikka paperit kertoo muuta. Koneen saundi on mahtava 4000:sta kiekasta eteenpäin
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Joo itellekin tuli hommattua gtv v6 turbo saksasta,eikä voi muuta sanoa että on mahtavassa kunnossa Vaikka auto on kohta 10v vanha niin kulumisen merkkejä ei juuri näy.Tuskimpa tulee enää koskaan ostettua suomesta autoa,paitsi ehkä uuden.talvi,kylmä ja suola tekevät tehtävänsä niin lasissa,muovissa ja pelleissä.Omanikin on merkkiliikkeestä,toki niitä pommeja löytyy maasta kuin maasta kun autolla rupee olemaan ikää,eikä huoltaminen enää innosta eikä kannata.onnea uudelle alfalle
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kertokaa ihmeessä jos löytyy.
Faijan autoon on yritetty ettiä mutta ei oo vielä löytyny kun keski- ja etelä-Eurooppaa.
Täytyy kyllä myöntää että erittäin miellyttävä laite ajaa, vaikka en ole päässytkään kun pari kertaa rattiin.
Faijan autoon on yritetty ettiä mutta ei oo vielä löytyny kun keski- ja etelä-Eurooppaa.
Täytyy kyllä myöntää että erittäin miellyttävä laite ajaa, vaikka en ole päässytkään kun pari kertaa rattiin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Mobile.de:ssä hinnat pyörii n.7000 - 11000€, vuosimalleille -98,-99,-00.V6 kirjoitti:on kyllä hieno auto, vuosimalli ja hinta jos saa udella? tollanen on ollut mielessä yhtenä vaihtoehtona seuraavalle autolle. Eikös tuohon navigointiin löydy joku skandinavian cd kartta jossa olisi etelä suomi?
Omani pyyntihinta oli 8900€ vm-99, josta tinkasin 200€. Kauppaan tuli hammashihnan/rullien vaihtotyö n.500€ osineen + 200€ muita korjauksia, öljynvaihto/suodatin, käsijarrun korjaus, moniurahihna + kiristin, moottorin ylätuki, tupakansytyttimen ja tuhkakupin lamput. Näyttää huoltohinnatkin merkkiliikkeessä olevan puolet mitä Suomessa. Saksassa työvoimakustannukset ei taatusti ole edullisemmat kuin Suomessa, päin vastoin!!
Siemens on toimittanut navin Alfaan ja järjestelmää "päivitettiin v.2002 autoihin. Kuten totesit vanhaan boxiin on kai saatavilla "eteläsuomi", pitänee ruveta selvittämään mistä sitä saa. Ei kellään sattuisi olemaan ko. CD??
Kyllä Suomen valtio pitää huolen siitä että verojen jälkeen ei tuonti ole niin kannattavaa . Saas nähdä minkälaisen "Suomi" myyntihinnan tulli "keksii" autolle . Toinen femma toki on se että autot näyttävät olevan "teknisesti" paljon paremmassa kunnossa kuin vastaavat "Suomi" autot. Tästä syystä ulkomailta tuotujen autojen hinta pitäisi olla korkeampi kun ottaa huomioon niiden kunnon...mutta... näinhän tässä ei käy koska autoliikkeet tullee hyödyntämään "Suomi auto" korttia täysimääräisenä.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Onko tämä tuttu paikka? Näkyy olevan uutta Alfaa(kin) todella edulliseen hintaan.
http://www.juetten-koolen.de
http://www.juetten-koolen.de
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Onkohan tästä kenelläkään kokemuksia
http://autointertrade.de
Hakusivulla saa tulokset ainakin suomeksi .... Alfoja löytyy hyvin.
http://autointertrade.de
Hakusivulla saa tulokset ainakin suomeksi .... Alfoja löytyy hyvin.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Tismalleen samaa mieltä.Jos pitää valita 10v vanha "aitosuomi" tai saksasta tuotu biili niin valitsen ehdottomasti jälkimäisen.Tuossa iässä suola on jo tehnyt tehtävänsä muoviin,valoihin&peltiin.0-1000e autot voikin sitten ostaa suomesta kun ei ole niin nuukaaRicambi kirjoitti:Toinen femma toki on se että autot näyttävät olevan "teknisesti" paljon paremmassa kunnossa kuin vastaavat "Suomi" autot. Tästä syystä ulkomailta tuotujen autojen hinta pitäisi olla korkeampi kun ottaa huomioon niiden kunnon...mutta... näinhän tässä ei käy koska autoliikkeet tullee hyödyntämään "Suomi auto" korttia täysimääräisenä.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Eipä tästä paljon ole apua, mutta eilen luin netistä juttua aiheeseen liittyen.
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/a ... t-01022008
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/a ... t-01022008
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Haha, olen tässä viikon päästellyt isukin 115tkm ajetulla -96 vastaavalla ja kyllähän se matka taittuu 141hp> -95 ja 147hp< -95 on kyllä 2.0 litraselle turbomyllylle aika vähänSeiska5mma kirjoitti:Ajattelin ajaa nykyisellä talviautollani Saksaan ja jättää sen sinne. Takaisin voisin tulla vaikka turboahdetulla Citroen XM:llä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Joo, Saab 99 Turbossa oli yhtä paljon.
Saksassa näyttää pikavilkaisun mukaan olevan suurin osa tarjonnasta Dieseleitä ja 3-litraisia. Ja voi se olla, että pääsen irti tuosta XM-ajatuksesta. Pitäisi joku perheauto saada, mutta ei mikään Opel Zafira tai muu munaton kulkine. Toinen muodollisesti pätevä on Renault Laguna farmari.
Meni OT:ksi.
Saksassa näyttää pikavilkaisun mukaan olevan suurin osa tarjonnasta Dieseleitä ja 3-litraisia. Ja voi se olla, että pääsen irti tuosta XM-ajatuksesta. Pitäisi joku perheauto saada, mutta ei mikään Opel Zafira tai muu munaton kulkine. Toinen muodollisesti pätevä on Renault Laguna farmari.
Meni OT:ksi.