Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Mitä teit tänään tallissa?
Giuliettaan oikeanpuoleisen vetarin laatikon pään tiiviste.
Autodata antaa koko vetoakselin vaihdolle työajaksi n. 1h, siis klassinen tunnin homma.
Eli ei siis ollu. Kaikki sinällään aukes helposti, mutta alapallo laittoi vastaan sillä siivolla, että alkoi jännittää saammeko sitä enää takas paikalleen jos se irtoaa, joten lopulta Keltsin kanssa päätimme antaa sen olla ja irrottaa koko tukivarren. Ei ole ihan suoraviivaisin homma sit sekään...
En ymmärrä mikä sitä palloa väänsi niin älyttömästi, mutta ei ollu tulossa ulos paikaltaan.
No lopulta vetari tuli askista pihalle, jonka jälkeen tovi ihmeteltiin millä tiiviste saadaan ulos.
Alapalloa lukuunottamatta ei mitään ylivoimaista vastustamista, ainoastaan työjärjestystä ja -tapoja opetellessa ja ihmetellessä meni aikaa. Uuden tiivisteen mentyä paikalleen auton niputtaminen oli joutusaa.
Lisäksi tuli vaihdettua taakse vakaajan yhdystangot ja raitisilmasuodin sekä verhoiltua yksi prätkänsatula, mut nää oli kyllä toisena iltana.
Autodata antaa koko vetoakselin vaihdolle työajaksi n. 1h, siis klassinen tunnin homma.
Eli ei siis ollu. Kaikki sinällään aukes helposti, mutta alapallo laittoi vastaan sillä siivolla, että alkoi jännittää saammeko sitä enää takas paikalleen jos se irtoaa, joten lopulta Keltsin kanssa päätimme antaa sen olla ja irrottaa koko tukivarren. Ei ole ihan suoraviivaisin homma sit sekään...
En ymmärrä mikä sitä palloa väänsi niin älyttömästi, mutta ei ollu tulossa ulos paikaltaan.
No lopulta vetari tuli askista pihalle, jonka jälkeen tovi ihmeteltiin millä tiiviste saadaan ulos.
Alapalloa lukuunottamatta ei mitään ylivoimaista vastustamista, ainoastaan työjärjestystä ja -tapoja opetellessa ja ihmetellessä meni aikaa. Uuden tiivisteen mentyä paikalleen auton niputtaminen oli joutusaa.
Lisäksi tuli vaihdettua taakse vakaajan yhdystangot ja raitisilmasuodin sekä verhoiltua yksi prätkänsatula, mut nää oli kyllä toisena iltana.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
147 vaihdoin raidetangon pään . Katsurin käskystä .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloitin ysiparin jarruhuollon. Tyrmistyttävää todeta, että 159 isobrembo-harrastajana opin tänään, mitä tarkoittaa kun paloja paikoillaan pitävät tapit ovat oikeasti jumissa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Irroitin pultin, tai oikeastaan puolikkaan sellaisen. Tähän meni 3 tuntia, muutama metri miggilankaa, yksi kierretappi, kolmisen milliä pyörivän ystävän laikkaa, pyörivän ystävän virtajohto (tutkivaa autoremonttia, sain selville että rälläkkä sammuu tosi nopeasti jos sillä laikkaa oman virtapiuhansa poikki), muutama muu pultti ja mutteri, sekä hitusen hermoa. Kiitokset itselleni siitä, että olen ostanut A) migin, B) kobolttiporanteriä, C) ylimääräisiä akkuja akkuporaan, D) talliin tehokkaan ilpin, E) kauheen kasan halpoja ledityövaloja ja F) kierretappisarjan.
Wtun tehokas fiilis. Taidan jatkaa huomenna.
Wtun tehokas fiilis. Taidan jatkaa huomenna.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saabin etujarrut oli parhautta. Sopivasti kuluneena niihin tulee myös sellainen ilmiö, että kun peruuttaessa painat jarrua, kuuluu julmettu paukaus ja kyytiläiset kääntyy katsomaan, että mihin osuttiin. Käsijarrun saa pitämään katsastuksen ajaksi, harvemmin pidemmäksi aikaa.
Käsijarruvaijereiden säätömutterit on sitten ristissä, eli vasemmanpuoleinen vaikuttaa oikeaan ja niin poispäin.
Sukulaismies oli aikoinaan ekspertti näissä, oli suoritettu tehtaan koulutukset 96-99-900 automaattilaatikoita myöten. Niinpä meilläkin kerkesi jokunen 99 ja 96 käväisemään.
Käsijarruvaijereiden säätömutterit on sitten ristissä, eli vasemmanpuoleinen vaikuttaa oikeaan ja niin poispäin.
Sukulaismies oli aikoinaan ekspertti näissä, oli suoritettu tehtaan koulutukset 96-99-900 automaattilaatikoita myöten. Niinpä meilläkin kerkesi jokunen 99 ja 96 käväisemään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mää oon vasta takajarruissa
Joo, sekä ristikkäiset vaijerit että tuo julmettu kolahdus on tuttuja juttuja. Käsijarrusta olen eri mieltä, ehjillä satuloilla se toimii kunhan sitä myös käyttää eikä tee sitä virhettä että vetelee vaijerit ylikireälle. Tää on efektiivisesti (virallisesti se eka oli kai mummun, perintönä vaarilta - ei kuitenkaan papereissa mun) mun neljäs etukäppärisaappi samalla jarrutekniikalla (99 -82, 900 -86, 900 -84, 99 -83), eikä yhessäkään ole käppäri ollut yhtä paska kuin yhessäkään bemarissa parhaimmillaankaan.
Joo, sekä ristikkäiset vaijerit että tuo julmettu kolahdus on tuttuja juttuja. Käsijarrusta olen eri mieltä, ehjillä satuloilla se toimii kunhan sitä myös käyttää eikä tee sitä virhettä että vetelee vaijerit ylikireälle. Tää on efektiivisesti (virallisesti se eka oli kai mummun, perintönä vaarilta - ei kuitenkaan papereissa mun) mun neljäs etukäppärisaappi samalla jarrutekniikalla (99 -82, 900 -86, 900 -84, 99 -83), eikä yhessäkään ole käppäri ollut yhtä paska kuin yhessäkään bemarissa parhaimmillaankaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olikohan vanhemmat satulat sitten heikompia käsijarrun osalta, omat kokemukset rajoittuu 80-luvun vaihteeseen ja siitä vanhempiin. Tietysti ne on olleet kuluneitakin silloin. Varsinaisesti ongelma taisi olla, ettei automaattisäätö jaksanut toimia.
Yksikään lapsi ei ole lapsuuttaan viettänyt Passat-julisteen alla, mutta mulla oli neliovinen sinapinvärinen 99 huoneen seinällä. Ties vaikka edelleen olisi se laminoitu juliste tallessa kotipaikalla.
Yksikään lapsi ei ole lapsuuttaan viettänyt Passat-julisteen alla, mutta mulla oli neliovinen sinapinvärinen 99 huoneen seinällä. Ties vaikka edelleen olisi se laminoitu juliste tallessa kotipaikalla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, kuluma ja huonosti restauroidut satulat on tyypilliset haasteet automaagisäädölle. Kaveri joskus mutunetissä vaihtoi kolmatta restauraatiosatulaa putkeen kun olivat jo valmiiksi rikkinäisiä. Ja tietty se, että jos sitä jarrua säätelee päe helevettiä niin ei se tee hyvää sille satulallekaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minulla taas anekdoottisesti käänteiset kokemukset kahden Saabin ja 6 BMW:n pohjalta. BMW:n käsijarrut joko toimivat hyvin tai sitten ne sai toimimaan hyvin ilman isompaa jumppaa mutta Saabien kanssa piti aina tapella. Eli tässä kohtaa voinee todeta että YMMV.Polforea kirjoitti: eikä yhessäkään ole käppäri ollut yhtä paska kuin yhessäkään bemarissa parhaimmillaankaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Penarin jarrut toimii tarpeeksi hyvin, ettei pelkkää käppäriä ole jaksanut lähteä rakentamaan uusiksi. Mutta paska se on noissa kaikissa ollut, tarttee kolmen vedon rituaalin että pitää auton paikoillaan - saapissa riittää, kun vaan vetää sen jarrun kiinni. 3/4 penaria on saanut konttorilla jopa kehut siitä että käppäri pitää rullilla hyvin, siitä huolimatta että se on käytännössä paska.
Saa ny nähdä, nykypenariin on kaikki pyöränpuoleiset jarrukilkkeet odottamassa. Kun kerree sen tekemään niin näkee että paraneeko.
Saa ny nähdä, nykypenariin on kaikki pyöränpuoleiset jarrukilkkeet odottamassa. Kun kerree sen tekemään niin näkee että paraneeko.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä tuossa omassa '84:ssä käsijarru toimii rassaamatta. Silloin, kun se muutama vuosi sitten elvytettiin takaisin liikenteeseen vaihdettiin vaijerit ja säädettiin se, mutta sittemmin siihen ei ole tarvinnut koskea. Mainitsemasi kolaus peruuttaessa kyllä löytyymutt kirjoitti:Käsijarrun saa pitämään katsastuksen ajaksi, harvemmin pidemmäksi aikaa.
Toisaalta legenda kertoo myös, ettei Opelin rumpujarruilla pääse katsastusväliä herkistelemättä, mutta isällä on vm. '94 Opel Astra, jonka takajarrut vain toimivat, ikinä ei ole tarvinnut ylimääräisiä herkistelyjä tai muutakaan jumppaa.
Vähän epäilen, että tapaukset joita saa joka vuosi rassata kertovat, että siellä on jotain vikaa.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tarkoitatko käkkäri?Polforea kirjoitti: käppäri pitää rullilla hyvin
Käppäri särähtää korvaan pahasti...
https://www.aamulehti.fi/a/200760661
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Omasta 99:stä sain sen kolauksen pois, kun taittelin peltiin 90° kulman ja täppäsin pienellä hitsillä satulan ja sen kiinnitysraudan väliin. En nyt muista tarkalleen, missä kohdassa se oli, kun tuo oli kevättalvea -92, mutta varmaan satula nenän eteen otettuna osaisin osoittaa oikean paikan. Tuo kolahdus tulee siis siitä, että kyseinen väli kuluu liian isoksi. Varmaan sen pellin saisi liimallakin kiinni.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En, kun käppäri. Käkkäri kuulostaa käkikellolta ja kässäri käsilaukulta. Myös nimitystä taktinen kahva tuli etuvetoaikoina käytettyä, mutta se on ylipitkänä jäänyt omasta puheesta pois.Giovinazzi kirjoitti:Tarkoitatko käkkäri?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asia kunnossa.Polforea kirjoitti:En, kun käppäri. Käkkäri kuulostaa käkikellolta ja kässäri käsilaukulta. Myös nimitystä taktinen kahva tuli etuvetoaikoina käytettyä, mutta se on ylipitkänä jäänyt omasta puheesta pois.Giovinazzi kirjoitti:Tarkoitatko käkkäri?
Mistä muuten tulee apparin puolen vänkäri nimitys? Osaaks joku selventää?
Onks se joku aina muka erimieltä oleva...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se on peräisin hevos aikakauden savotalta, eli ajomiehen apulainen kuormanteossa.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Talvirenkaat tuli vaihdettua alle. Harmaa Giulietta näyttää ainakin omaan silmääni aika hyvältä mustilla vanteilla, vaikka nastarenkaissa onkin vaan 16-tuumaiset. Itse siis plastidipillä maalasin mustiksi kun olivat edellisen omistajan jäljiltä aika pahasti naarmuilla. Ei Alfan alkuperäiset vanteet vaan jotkut halvahkot saksalaiset.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se on kässäri/käkkäri ja repsikka/pelkääjä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Täällä on pärjätty vänkärin kanssa, mutta ison veden takana on haulikko ollut enempi tarpeen
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tallissa vaan tietokoneella eli Spider aloitti virallisen talvehtimisensa. Nyt onkin aika paljon listalla. Saa nähdä mitä kaikkea jaksaa ja ehtii talven aikana askarrella.
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli eilen askarreltua lisää ohjaustehostinjärjestelmän parissa. Tosiaan katastuksessa tajusin, että toinen coolerille tuleva putki on vääntynyt melkein kaksinkerroin. Täten tulin tulokseen, että nyt vaihtuu kaikki nesteet myös tuota kautta.
Ensiksi säiliö tyhjäksi ruutalla. Tämän jälkeen auton alle ja letkut irti jäähyttimestä, pikaliittimet lähtivät yllättävänkin herkästi liikkeelle. Vähän pyörien kääntelyä, että tulee lisää nestettä pihalle. Paineilman avulla puhalsin jäähyttimen sisältä nesteet pois. Viime kerrasta jäi noin 4 desiä uutta nestettä jäljelle, joten tuli noi heitettyä säiliöön ja annettua säiliöön paineilmaa, jolloin rykäisi ensin paluupuolelta vanhat kurat ulos. Tämän jälkeen säiliön korkki kiinni ja kaveri painamaan korkin ylipainehattua kiinni ja paineilmaa tuohon paluuletkuun, jolloin hetken päästä sylki myös tulopuolelta vanhat kurat pihalle. Tuon tyhjemmäksi vanhasta nesteestä tuskin järjestelmää saa.
Jokseenkin pessimistinen olin tuon putkentyngän irtoamiseen jäähyttimestä. Kuitenkin lähti helposti pyörimään kun varovasti suostuttelin kääntelemällä. Enempi varovaista vääntelyä tosin tarvi, että suostui pullahtamaan ulos jäähyttimestä. Aika köykäsesti tuon sai väännettyä takaisin muotoonsa, mutta ruuvipenkissä sai vielä painettua pullistumaa kasaan. Ei välttis pakko siis edes irroittaa.
Lopuksi letkut takaisin kiinni, nesteet säiliöön, ja vähän pyörittelyä ja nesteen lisäilyä. Kun ei enää nestettä hävinnyt, sai lyödä hetkeksi käyntiin ja aikalailla samantien täyttää koko säiliön uudelleen. Lopuksi auto käynnissä maassa kääntelyä. Loppuen lopuksi uutta ainetta meni about 1,2 litraa, eli sen verta mitä eLearn kertoo järjestelmän tilavuudeksi.
Selvästi hiljeni jurina hitaassa vauhdissa. Kaipa se nyt on hyvä, kun ei nyt ole mitään mihin verratakkaan. Pitänee vielä joskus nosturilla tutkailla onko muualla järjestelmässä ahdistavia kohtia.
Ensiksi säiliö tyhjäksi ruutalla. Tämän jälkeen auton alle ja letkut irti jäähyttimestä, pikaliittimet lähtivät yllättävänkin herkästi liikkeelle. Vähän pyörien kääntelyä, että tulee lisää nestettä pihalle. Paineilman avulla puhalsin jäähyttimen sisältä nesteet pois. Viime kerrasta jäi noin 4 desiä uutta nestettä jäljelle, joten tuli noi heitettyä säiliöön ja annettua säiliöön paineilmaa, jolloin rykäisi ensin paluupuolelta vanhat kurat ulos. Tämän jälkeen säiliön korkki kiinni ja kaveri painamaan korkin ylipainehattua kiinni ja paineilmaa tuohon paluuletkuun, jolloin hetken päästä sylki myös tulopuolelta vanhat kurat pihalle. Tuon tyhjemmäksi vanhasta nesteestä tuskin järjestelmää saa.
Jokseenkin pessimistinen olin tuon putkentyngän irtoamiseen jäähyttimestä. Kuitenkin lähti helposti pyörimään kun varovasti suostuttelin kääntelemällä. Enempi varovaista vääntelyä tosin tarvi, että suostui pullahtamaan ulos jäähyttimestä. Aika köykäsesti tuon sai väännettyä takaisin muotoonsa, mutta ruuvipenkissä sai vielä painettua pullistumaa kasaan. Ei välttis pakko siis edes irroittaa.
Lopuksi letkut takaisin kiinni, nesteet säiliöön, ja vähän pyörittelyä ja nesteen lisäilyä. Kun ei enää nestettä hävinnyt, sai lyödä hetkeksi käyntiin ja aikalailla samantien täyttää koko säiliön uudelleen. Lopuksi auto käynnissä maassa kääntelyä. Loppuen lopuksi uutta ainetta meni about 1,2 litraa, eli sen verta mitä eLearn kertoo järjestelmän tilavuudeksi.
Selvästi hiljeni jurina hitaassa vauhdissa. Kaipa se nyt on hyvä, kun ei nyt ole mitään mihin verratakkaan. Pitänee vielä joskus nosturilla tutkailla onko muualla järjestelmässä ahdistavia kohtia.
- Liitteet
-
- IMG_20201014_134241.jpg
- (211.57 KiB) Tiedosto ladattu 2877 kertaa
-
- IMG_20201024_154835.jpg
- (259 KiB) Tiedosto ladattu 2877 kertaa
-
- IMG_20201024_152934.jpg
- (172.82 KiB) Tiedosto ladattu 2877 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Toihan on selkeesti ihan kenno. Kun siinä on kivasti molemmat liittimet alaspäin, niin kannattaa varmaan tarkkailla sitä nestepintaa vielä kotva. Ainakin meinaan näyttää konstruktiolta, johon jää aika helposti ilmatasku jos ei sitä kennoo ota täytön ajaksi irti ja ylösalaisin ja jos sinne moinen jää, niin sieltähän voi sitten ilmaa pulpahdella ajan mittaan sillointällöin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihmettelin aamulla miksi sulake palaa kun laittaa 159:n lämmitykseen. Hieman tutkimista ja löytyi tällainen kaapeli. Sattumalta jemmasta löytyi sopiva kaapeli, nyt toimii taas
- Liitteet
-
- IMG_20201025_123246.jpg
- (81.25 KiB) Tiedosto ladattu 2825 kertaa
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen tuli mieleen tehdä Bosen eq fix. Tein tosiaan ihan vain vääntämällä stereosta sen pinnin alas, kerta siinä on aika hyvin tilaa sille olla. Vaikka en hirveästi hifistä ymmärrä, niin kyllä se nyt paremmin soi. Halutessa saa bassonkin jytämään, tosin pitää kai olla järki mukana tai kärähtää. Mitäs muuten lienee ne kaksi käyttämätöntä naarasliitintä, mitkä taisi olla antennijohdon kaverina kun kaivoi johtoja pihalle? Toinen harmaa ja toinen vihreä.
Ai niin, ja tökkäsin sormella helmasta läpi toissapäivänä....
Ai niin, ja tökkäsin sormella helmasta läpi toissapäivänä....
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pojalle muovihitsasin halloween asuun sopivan ison medic pyssyn. Kaikkea sitä saa näperrettyä 110mm salaojaputkesta, 32mm vesijohdosta, 75mm peh putkesta ja 4mm muovilevystä.
Lisäksi tuli vielä musta imurinletku ja kiillotuskoneesta lainattu kahva. Nyt kelpaa mennä koulun bileisiin.
Lisäksi tuli vielä musta imurinletku ja kiillotuskoneesta lainattu kahva. Nyt kelpaa mennä koulun bileisiin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mites, kuuluko säiliön vajaantua jonkin verran kun auto on käynnissä? Muuten ei ole kadonnut juur yhtään remontin jälkeen, mutta huomasin käynnissä ollessa pinnan olevan aika alhaalla. En käynyt vielä lisäilemään ettei turhaan sylje korkin läpi nesteitä.Polforea kirjoitti:Toihan on selkeesti ihan kenno. Kun siinä on kivasti molemmat liittimet alaspäin, niin kannattaa varmaan tarkkailla sitä nestepintaa vielä kotva. Ainakin meinaan näyttää konstruktiolta, johon jää aika helposti ilmatasku jos ei sitä kennoo ota täytön ajaksi irti ja ylösalaisin ja jos sinne moinen jää, niin sieltähän voi sitten ilmaa pulpahdella ajan mittaan sillointällöin.
Tänään laiteltiin tuuletusaukot piiloon.
- Liitteet
-
- IMG_20201030_191417.jpg
- (292.95 KiB) Tiedosto ladattu 2563 kertaa
-
- IMG_20201030_191007.jpg
- (242.74 KiB) Tiedosto ladattu 2563 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Samalla varmaan lähti ruostevesipussi?
Samalla varmaan lähti ruostevesipussi?
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Retkipatjat nakkasin pois jo viime sunnuntaina. Tuolloin tökkäsin sisäkautta päädystä läpi.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ruuvasin pikkariin lisää tehoja. Katsastuksessa k-arvo oli 0,6, kun maksimi sallittu on 2,5. Joten kierros lisää, ja vaikkei siitä tykki tullutkaan, niin nyt ei tunnu ihan niin pahasti siltä, että tie on peitetty liisterillä. Ainakaan katuvalojen valossa sivupeileistä katsomalla ei savua saanut tulemaan mitenkään näkyville.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Järkyttävä määrä huoltoa ja korjausta on suoritettu alun perin noin 76000km ajettuun Aristokattiin....Nyt kesän jälkeen mittarissa on noin 82000km ja Hän on aivan täydellisessä kunnossa. Lähes kaikki on läpikäyty ja kunnossa....Muutama aivan minimaalinen juttu ja kunto on kerrankin haluamani eli tasan 100%.
- Liitteet
-
- IMG-20201018-WA0030.jpg
- (63.65 KiB) Tiedosto ladattu 2336 kertaa
-
- IMG_20201024_142224_3.jpg
- (170.23 KiB) Tiedosto ladattu 2336 kertaa
-
- IMG_20201024_141813_6.jpg
- (157.2 KiB) Tiedosto ladattu 2336 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja muutama kuva lisää..
- Liitteet
-
- IMG-20201024-WA0000.jpg
- (127.97 KiB) Tiedosto ladattu 2345 kertaa
-
- IMG-20201024-WA0001.jpg
- (143.85 KiB) Tiedosto ladattu 2345 kertaa
-
- IMG_20201017_130302.jpg
- (162.44 KiB) Tiedosto ladattu 2345 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vielä....
- Liitteet
-
- IMG_20201017_131208.jpg
- (161.59 KiB) Tiedosto ladattu 2343 kertaa
-
- IMG-20200815-WA0010.jpeg
- (173.16 KiB) Tiedosto ladattu 2343 kertaa
-
- IMG_20200711_115432.jpg
- (160.37 KiB) Tiedosto ladattu 2343 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
lisää...
- Liitteet
-
- IMG_20200704_155558.jpg
- (133.12 KiB) Tiedosto ladattu 2341 kertaa
-
- IMG_20200704_162611.jpg
- (151.65 KiB) Tiedosto ladattu 2341 kertaa
-
- IMG_20200711_131352.jpg
- (102.12 KiB) Tiedosto ladattu 2341 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Perjantaina tuli vaihdettua uusi kampuran hihnapyörä. Hyvin se moniurahihnan pyöri vaikka edellisviikon Lauantaina ulompi kehä tippui tielle. Snr kesti n. 120 tkm. Katsotaan kauanko IJS Groupin tekele kestää.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Iltapuhteina vaihdoin rekisterikilven polttimot vanhoista kellertävistä uusiin, puhtaan valkoisen värisiin. Muuten en olisi edes vaivautunut, mutta kun Amazonista muita polttimoita tilatessa tuli tuollaiset kaupanpäällisinä.
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tämmösen
- Liitteet
-
- lamppu.jpg
- (191.59 KiB) Tiedosto ladattu 1903 kertaa
Money well spent? Well, money spent...
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
TonninAlfa kirjoitti:Tämmösen
Katos, mietin just tekeväni saman tyyppisen ratkaisun. Pari kpl halogeenityövalon telinettä valmiina, niin meinasin niihin kiinnittää pari kolme 20-30 W ledtyövaloa per teline.
Suoraan vaan suoraa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hyvä idea kyllä! Pitäisiköhän itsekin toteuttaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jalusta tuossa on tästä: https://www.biltema.fi/rakentaminen/val ... 2000036626
Valaisinosuus pimeni, niin siitä se ajatus sitten lähti
Valaisinosuus pimeni, niin siitä se ajatus sitten lähti
Money well spent? Well, money spent...
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itse askarrellut pari sellaista korkeussäädettävää tolppaa joissa valot. Hyödyttää eri hommissa kun yleensä aina itse on valon edessä, niin vähän jeesaa jos saa valon korkeutta säädettyä.
Ollut kyllä mielessä, että tekisin vielä jokusen loisteputkivalon pystyyn. Jotenkin nuo pistemäiset valot on aina piilossa.
On kyllä universaali totuus ettei se valonnäyttäjä koskaan kiitosta saa..
Itse parina iltana rassannut nyt yhtä crossipyörää. Tein yhden remontin ja sain aikaan toisen. Talliin ajaessa tuo toimi normaalisti, mitä nyt vuoti öljyä koneen oikean posken välistä. Uusi tiippari uhuesti silikonilla varmistaen ja vuoto poistui. Nyt on sitten vaihdepolkimen keskitysjousi poikki. Ei ymmärrä miten tuo tallissa muka päätti itsensä pätkiä. Kuitenkaan koneen posken avaamisessa ei tarvitse kun vesipumpun ropeli ottaa pois ja kytkinvaijeri. Eipä siinä muuta, mutta nyt saa tuon saman koneen posken taas avata.
Ollut kyllä mielessä, että tekisin vielä jokusen loisteputkivalon pystyyn. Jotenkin nuo pistemäiset valot on aina piilossa.
On kyllä universaali totuus ettei se valonnäyttäjä koskaan kiitosta saa..
Itse parina iltana rassannut nyt yhtä crossipyörää. Tein yhden remontin ja sain aikaan toisen. Talliin ajaessa tuo toimi normaalisti, mitä nyt vuoti öljyä koneen oikean posken välistä. Uusi tiippari uhuesti silikonilla varmistaen ja vuoto poistui. Nyt on sitten vaihdepolkimen keskitysjousi poikki. Ei ymmärrä miten tuo tallissa muka päätti itsensä pätkiä. Kuitenkaan koneen posken avaamisessa ei tarvitse kun vesipumpun ropeli ottaa pois ja kytkinvaijeri. Eipä siinä muuta, mutta nyt saa tuon saman koneen posken taas avata.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajoin 164:n pois nosturilta kytkimen ja termostaatin vaihdosta. Lämpötila nousi kuten pitikin, mutta kytkin luistaa... Voe muna...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vinssitelineen runkokiinnityksen hitsailin kasaan ja pistin paikalleen. Kiva tuollainen Kempin invertteri, kun puikkohommissa on valovirtamuuntajalla tottunut hitsailemaan. Varmaan olisi USAn pressanvaalien äänien laskenta käräjöintineen kerennyt ensin valmistumaan, ennenkuin tuo, jos sillä olisi tehnyt. Vinssitelineestä tulee irrotettava, turhaan se siellä keulalla koko ajan olisi. Ja näyttäisihän tuollainen pikkuvinssi aika koomiselta - pääasiallinen käyttötarkoitus tulee olemaan puunrunkojen kiskominen, eikä mutakuopasta nousu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Luottopeli eli Thesis on vaaninut huoltoa jo tovin....rehellisesti jo noin 5000+ km yli "normaalin "huoltoajan.......Tai sen mitä olen pitänyt sopivana....10000km+ yli tai ali.....
Oli aika. Öljyt. suodatin. ilmansuodatin. raitisilmasuodatin. pesu ja vahaus. Talvipinnat alle viimeinkin(vaikkei täällä treella mitään tarvetta näy!!??)
Oli aika. Öljyt. suodatin. ilmansuodatin. raitisilmasuodatin. pesu ja vahaus. Talvipinnat alle viimeinkin(vaikkei täällä treella mitään tarvetta näy!!??)
- Liitteet
-
- IMG-20201114-WA0021.jpeg
- (179.72 KiB) Tiedosto ladattu 1312 kertaa
-
- IMG_20201107_135217_8.jpg
- (207.99 KiB) Tiedosto ladattu 1312 kertaa
-
- IMG_20201107_135232_6.jpg
- (186.08 KiB) Tiedosto ladattu 1312 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllähän tuossa nyt muutama Gifflar -pussi menee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Piti oikeen googlata mikä on Gifflar
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öljyä, filttereitä, gifflareita...Mitä näitä nyt oli.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Gifflar-pussissa on lisäaineistusta, jolla kahvinkaltaisesta valmisteesta saadaan niukasti käyttökelpoista.
Järkiautoilija
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään, mutta reilu viikko sitten tuli asenneltua Focukseen uudet alatukivarret paikalleen. Takahelat olikin ihan valmiit. Hoitui aika kivuttomasti kun oli saksinostin käytössä.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikon takaista täälläkin. Kuvat ennen ja ultran/korjaussarjan jälkeen.
- Liitteet
-
- before3.jpg
- (174.9 KiB) Tiedosto ladattu 777 kertaa
-
- After3.jpg
- (150.58 KiB) Tiedosto ladattu 777 kertaa
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tää voi kestää...
- Liitteet
-
- koelauta1.jpg
- (175.62 KiB) Tiedosto ladattu 772 kertaa