EU on kieltänyt Rolssia käyttämästä valaistua keulamerkkiä!! Taas piipertäjät asialla, naurettavaa!

Valvoja: Moderators
Eli Spirit of Ecstasyltä vain maalataan pylly punaiseksi, niin homma on sillä selvä.Tuomas K kirjoitti:Edit: Tausta lienee säädöksessä ECE R48, jossa on kohta, joka kieltää valkoisen valon näkymisen taaksepäin. "Piipertäjillä" ei siis ole mitään tekemistä asian kanssa eikä Rollsia ole "kielletty" käyttämästä valaistua merkkiä.
Kuinka helvetin kirkas se spirit of extacy on? Eikös tällä menolla lisävalot ole jo laittomat?Syynä oli muutos autojen valoja koskevissa EU:n säädöksissä, joilla halutaan vähentää valosaastetta.
Valaistu ainoastaan auton seistessä paikoillaan ja sisävalaistuksen toimiessa, siis jatkossa laillinen vain euroopan ulkopuolella.
Total/ELF tekee tota noissa spesiaaliöljyissä.Tuomas K kirjoitti:Rellun huoltamisen ihanuus, osa n.
Tuossa pullossakaan ei ole mitään tietoa speksistä.
Tuskin se geneerisellä GL-4:llä mihinkään hajoaisi, mutta kun mieluusti laittaisi ns. oikeaa ainetta.
Vähän sama kuin laatikon GL3 ja GL4/5Aquatica kirjoitti:^
Kyllä, mutta siksipä puhuttiinkin DOT 5.1:stä, joka kelpaa oikein hyvin kolmosen tai nelosen kaveriksi.
Olisikin pieni kulutus... Keskikulutus on nyt 5.10 l / 100 km. Edellisissä dieselautoissa oli 5,84 Astrassa ja 93 Saabissa 5,83. Tässä kuitenkin uudempaa tekniikkaa ja 2 vaihdetta enemmän.willez kirjoitti:Murheellinen taival fordin puikoissa... Nuo nykydieselit ei tunnu lämpiävän edes plussakeleillä. Tietysti, lämpö vaatii energiaa = polttoainetta. Jos auton luvataan kulkevan sata kilometriä 3-4 litralla polttoöljyä, ei siinä hirveästi lämpöä synny.
Monessa dieselissä talviaikaan webasto jauhaa koko ajon ajan, jotta lämpö pysyisi edes lähellä 90c. Tähän vielä viimasuojilla koko keula tukkoon niin pärjäilee jotenkuten.
GTA oli ehkä lämpimin talviauto koskaan. 12l ysikasia virtaa koneen läpi sadalla, johan syntyy lämpöä
3/4" ei-iskeviin koneisiin tarkoitetut hylsyt ovat usein 12 kanttisia ja sen lisäksihän 3/4" on periaatteessa 19.05mm eli tuollaisella olisi ehkä voinut aueta. Anyway, typerät pultit Fordilla tässä tapauksessa.Gasket kirjoitti:Focuksen renkaiden vaihto. Tuossa on aika hauskat 19 mm kannalla olevat pultit joihin on prässätty kromikuoret päälle. Lopputuloksena joku noin 19,3..19,4 mm kanta johon ei 19 mm 6-kantti hylsy mene kun vasaralla. Eikä lähde irti. Eikä mene auton omakaan rengasavain noihin ilman väkivaltaa. 20 mm 6-kantti hylsy on väljä, mutta pelaa. Ainoa vaan ettei itsellä tallissa ollut 1/2" vääntiöllä moista ja renkaat momentissa mallia "rengasliike". Kaksi rengasta sain irti 3/8" vääntiöllä kunnes hajosi. Hitsillä yhteen naittaen sitten 20 mm hylsy sopivaksi 1/2" vääntiölle ja loput irti. Tiedä sitten olisiko noihin pitänyt olla joku 3/4" hylsy tai ehkä olisi 12-kantti 19 mm myös mennyt, mutta kun ei moisiakaan ole. Olihan yhtä tussaamista taas yksi renkaanvaihto.
Kyseessä toki olikin monimutkaisuudessaan Ferrari 355 hihnan vaihtoon rinnastettava operaatio eli talvipyörien vaihto.Gasket kirjoitti:Vaikka itselläkin mielestäni tallissa on melko laaja kattaus työkaluja, niin löytyipä taas tilanne kun ei soveltamatta pärjännyt.
Vai on tuollaisiakin hylsyjäFinPat kirjoitti:Kyseessä toki olikin monimutkaisuudessaan Ferrari 355 hihnan vaihtoon rinnastettava operaatio eli talvipyörien vaihto.![]()
Fordilla on ilmeisesti jäänyt Design for Serviceability hieman Design for Bling-Bling jalkoihin. Tai sitten haluavat myydä 19.5mm hylsyjä.
https://www.amazon.com/CTA-Tools-4221-S ... B07Q2D7L44
Akkua itsekin epäilen, kun autolla on viime aikoina ajettu tosi vähän. Kun ensin vilkkuu näyttö niin se koittanee kertoa, ettäjkk kirjoitti:^can-väylässä vikaa? Taannoinen 159 teki pari kertaa noin ja silloin oli can-väylävirhe.
E:147:ssa huono akku aiheutti myös vastaavaa sekä selen vaihteiden epämääräistä toimintaa.
En vielä. Mahd. Koeajan sen ainakin uteliaisuudesta. Vakkari on vähän turhake mulla, en ole Juuliassa ja AuriksessakaanGusse kirjoitti:^ Kävitkö hakemassa sen nettiautossa olevan Deltan? On muuten yllättävän köyhästi varusteltu versio. Tuossa ei tainnut olla edes vakkaria? Luulin, että se sentään olisi ollut vakio suomi versioissa. Ainakin tuntui löytyvän kaikista silloin kun omaa etsin. Omassa oli sitten ekstrana vielä automaattiilmastointi. Tuollaisen kun vielä löytäisi bicolorina mustalla katolla ja kerman värisellä korilla ja nahoilla
Oma Delta taisi olla ilman mitään lisävermeitä: ei vakkaria ja manuaalinen ilmastointi.Gusse kirjoitti:^ Kävitkö hakemassa sen nettiautossa olevan Deltan? On muuten yllättävän köyhästi varusteltu versio. Tuossa ei tainnut olla edes vakkaria? Luulin, että se sentään olisi ollut vakio suomi versioissa. Ainakin tuntui löytyvän kaikista silloin kun omaa etsin.
Kiitos infostaKivijärvi kirjoitti:^ Jos Delta, josta puhutaan, on vaasalainen TTY-rekkarilla, on se mun ex. Pois annettaessa (vaihtoon meni) vuonna 2014-2015 taitteessa oli 145tkm mittarissa ja tuolloin uudet renkaat alla niin kesäksi kuin talveksi. Ihmeen vähän on kilsaa sittemmin tullut, joten eiköhän noi samat gummit ole alla edelleen. Satunnaista moottorivian valoa tuikutteli, mutta auto vaihtui ennen kuin saatiin selville mikä osa turbossa kummitteli (se antoi koodia). Oli tosiaan karvalakkimalli ilman mitään ekstraa, tai jos oli, rajoittui se tummiin takalaseihin ja nahkarattiin korkeintaan. En muista enää. Jo tuolloin katselin, että pohja vanhenee silmissä (auto oli mulla 3½ vuotta ja 85tkm), joten nyt jos koskaan kannattaa otattaa se ilmaan ja katsoa onko se 159:n veroinen ruostepommi. Autohan se on hyvä. Taloudellinen, aivan riittävästi kulkeva ja hyvinkin tilava. Meillä taisi olla kolmekin erilaista turvaistuinta siellä takana. Tykkäsin vielä ajaakin. Ne siniset tunnelmavalot kojelaudassa ja ovenkahvoissa jäi mieleen.
edit: ei ole tuolloiset kesärenkaat enää. Olis pitänyt lukea ilmoitusta tarkemmin.
Muovimutteri mattokiinike. Jokin aivan himmeä kierre. Anyway, kierrepakka esiin ja rehelliset M5 kierteet tilalle niin kyllä se siitä. Väkivalta on toisinaan ratkaisu.Polforea kirjoitti:^Onko ne tarkoitettu muovimuttereille esim. verhoilun kiinnittämistä varten? Jos, niin ei välttis tosiaan ole stanu millikierre. Kierrekampa kouraan ja tarkistamaan.
Minä voin lukaista koodit. Laita privaa jos katsot tarpeelliseksi.JiiPee kirjoitti:Moro moro, nyt volkkarin sielunelämän tietäjille kysymys. Kyseessä VW Polo 1.2 -03 mallinen 3 cyl masiinalla. Heitti oranssin moottorin vikavalon mittaristoon, luettiin koodit motomaatissa, vaihdettiin after-cat lambda. Tyttären ajettua autolla muutaman päivän vikavalo sammui itsestään.
=> Eikös se pitäisi kuitata diagnoosivermeillä? Jos ei, niin jääkö tuosta muistijälki auton tietokoneeseen (vaikka valo ei enää pala) niin, että katsuri sen sieltä nappasee "ahaa!" -tyylisesti katsastuksessa. Mitäs mieltä olette eli käytänkö vikakoodin luvussa ja kuittauksessa vai annanko olla?
Come on, lerppu! Vähän sääliä. Siinä on sentään mustat takaikkunat!lerppu kirjoitti:^Tuollaisen lavalle ottaminen on toki murheellista, mutta erittäin tarpeellista. Toivottavasti ovat Ekokemillä valmiina! #SupportOurHazMatWorkers