
33 16v:n lastutus???
Valvoja: Moderators
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
33 16v:n lastutus???
onkohan kellään ohjeistusta lastun asentamiseen? eli lastu löytyy ja boxi on avattu, mutta jatko-ohjeet olis tervetulleita! ymmärtääkseni nuo on aika herkkiä kapistuksia, niin ei viittis tietämättömyyttään särkeä... 

- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Tämä on erittäin hyvä ohje, jota noudattaen olen saanut pari kertaa menestyksekkäästi lastun vaihdettua sopivankokoisella ruuvarilla kampeamalla. Lastun vaikutukseen kyllä petyin vaikka kaikki siihen aikaan hehkuttivat kuinka paljon se parantaa 16V:tä.Sauer kirjoitti: kannattaa olla saatanan varovainen
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 33 16v:n lastutus???
paskan möivät!!!! Tai sitten onnistuin ryssimään sen lastun piloille,mutta lastun kanssa ei enää koko värkki startannut!
wolffis...ny tulee mieleen erään solistin hallikaisen luritus mieleen(luultavasti myi platinaa)...turhaan,aivan turhaan,(lastutin sen koneen kai) eiköhän kannattais muusta lähtee liikenteeseen jos tehoja kaipaa....putki,nokat,1,7,turbo....vapariin lastun laitto vaikuttaa saman ku KUNNON tulppien osto



- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
No joo,mutta sain lastun koneen oston yhteydessä ja olisin ollu kiinnostunu kokeilemaan sen toimivuutta,kun ei ole vapaahengitteisten lastuttamisesta vielä kokemusta! jos virinokat jostain "järkevään" hintaan saiskin, niin otan tarjouksia mielellään vastaan, mutta minun mielestä 2500e maksava sarja oli ehkä hieman ylimitoitettu!!! ja kyllähän nuo perusviritykset on jo käytössäkin tietty...
Tosta lastutuksesta vielä. Täällä myydään-osastolla joku kaupitteli koko boksia, josta lupaili +12hv, joka sinällään vaparissa kuulostaa TOSI paljolta. Samassa viestissä luki, että kierroksen rajoitin oli nostettu 8500rpm (vai oliko 8000), joka hyvinkin selittäisi tommosenkin tehonnousun, mikäli kone jaksaa kiertää noin paljon ja noin korkeilla kiekoilla vielä riittää vääntöä.
Sitten tuossa sain korviini yhden 33 nelivedon, jossa epäiltiin olevan yli 150hv ja "tehtaan lastu". Eli aika mielenkiintoista, jos lastulla pystyy repimään tommoset lisätehot.
Kyllähän noissa ohjelmissa on säätmistä. Esim. KAT konehan käy (lähes) stoikiometrisellä seoksella, mutta sehän ei ole tehon kannalta paras, pitäisi olla vähän rikkaampi. Ei kai tuo kattiakaan haittaa, mutta katsastus setä saattaa olla erimieltä.
Pitääkö muuten katin olla kiinteästi asennettu, vai saako olla esim. irroitettavilla laipoilla? Eli jos katsastuksessa pitäisi kiinni ja muuten irti
Pelkästä poistostahan ei juuri iloa ole, mutta esim. ohjelmoitavan ruiskun tai lastun kanssa kylläkin, muutaman hepan.
33 16V:tä pitäisi kirjojen mukaan olla myöa katiton malli, jossa on 4hp enemmän (tjsp.) ja tuo siis tehtaan ilmoittamaa, eli luultavasti ihan todellista tehoa.
Onko kellään tietoa muuten esim. Muukkosen myymästä pakosarjasta? Mielestäni 33:sen vakio on ihan hyvän näköinen, eli lieneekö sillä mitään vaikutusta? No muuten vakio koneessa pelkkä pakosarja harvoin vaikuttaa kauheasti (poikkeuksia on).
Sitten tuossa sain korviini yhden 33 nelivedon, jossa epäiltiin olevan yli 150hv ja "tehtaan lastu". Eli aika mielenkiintoista, jos lastulla pystyy repimään tommoset lisätehot.
Kyllähän noissa ohjelmissa on säätmistä. Esim. KAT konehan käy (lähes) stoikiometrisellä seoksella, mutta sehän ei ole tehon kannalta paras, pitäisi olla vähän rikkaampi. Ei kai tuo kattiakaan haittaa, mutta katsastus setä saattaa olla erimieltä.
Pitääkö muuten katin olla kiinteästi asennettu, vai saako olla esim. irroitettavilla laipoilla? Eli jos katsastuksessa pitäisi kiinni ja muuten irti

33 16V:tä pitäisi kirjojen mukaan olla myöa katiton malli, jossa on 4hp enemmän (tjsp.) ja tuo siis tehtaan ilmoittamaa, eli luultavasti ihan todellista tehoa.
Onko kellään tietoa muuten esim. Muukkosen myymästä pakosarjasta? Mielestäni 33:sen vakio on ihan hyvän näköinen, eli lieneekö sillä mitään vaikutusta? No muuten vakio koneessa pelkkä pakosarja harvoin vaikuttaa kauheasti (poikkeuksia on).
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
No minä oon siinämielessä hyvässä jamassa tuon katin kanssa,että oon muutoskatsastanu ton moottorin 2-koppaseen koriin joka on vm -87 joten kattia ei tarvii olla katastuksesaa
ja siitä pakosarjasta senverran,että löysin semmosen nettisivun jossa oli ohjeita tehokkaamman putkiston tekemiseen eli kai senkin vois vielä paremmax tehä! osote tais olla: www.alfaclub.org.au siellä oli kaikkea muutakin "tuunaus"ohjeita 33:seen!

- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
hups! muistin väärin sen osoitteenmarkkul kirjoitti:Olisko suoraa linkkiä? En tuon alta ainakaan kovin nopeasti löytänyt pakoputki juttua.

koitas tätä: www.alfaboxertuning.fws1.com sieltä pitäis löytyä!