Toimiakko vaiko ei?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48
Toimiakko vaiko ei?
Rasittavaa . Auto ei osaa päättää, toimisiko siitä joku kohta vai ei. Alla pari "soutaahuopaa" esimerkkiä:
1. Jäähyn tuuletin. Joskus alkaa hurisemaan siinä kohdassa missä pitääkin (vai pitääkö se olla liki 100astetta mittarissa?) mutta pariin otteeseen on liikennevaloissa alkanut hikikarpalot nousta samaan tahtiin lämpömittarin kanssa kun jäähy ei pyörähdä. Vaihdettu termari, putsattu liittimet ja moottori kunnossa.
2. Nopeusmittari. Nyt oli kerran tilanne kun edellisen päivän ajon jälkeen olin lähdössä liikkeelle, niin nopeusmittari ei inahtanutkaan. Tätä ei ole vielä koskaan tapahtunut mutta alkaa pelottaa, että jos tämäkin ilmiö yleistyy. Mikä tuommoisen ylipäänsä saattaisi aiheuttaa kun en tunne seiskavitosen mittaritekniikkaa. Nyt on taas mennyt normaalisti...
3. ARCC. Taannoin vilkkui kun joulukuusi (eli taisi olla vain yksi valo kun ei vilkuttanut). Kävin kaikki tunnistamani anturit läpi ja yrtin putsailla hapettumia. Nooh, vilkunta väheni puolella. Nyt vilkkuu välillä ne mitkä ei ennen vilkkuneet ja välillä taas toisinpäin. Liekkö tuolla joku seonnut...?
4. Oikeanpuoleisen takaoven lukitus. Keskuslukko systeemi. Onpa muutaman kerran taas jäänyt lukkoon kun taas kaikki muut ovet aukeilee normaalisti. Tästä en vielä viitsi erityisemmin täällä valittaa koska en ole purkanut ovipahveja. Joku kai siellä kanittaa... mutta mikä? Onko tuo kuinka vaativa projekti alkaa purkamaan ovea ja mitä kohtaa lähinnä kannattaisi katsoa? Vai annanko vielä olla...?
Eiköhän tuossa ollut taas toviksi
1. Jäähyn tuuletin. Joskus alkaa hurisemaan siinä kohdassa missä pitääkin (vai pitääkö se olla liki 100astetta mittarissa?) mutta pariin otteeseen on liikennevaloissa alkanut hikikarpalot nousta samaan tahtiin lämpömittarin kanssa kun jäähy ei pyörähdä. Vaihdettu termari, putsattu liittimet ja moottori kunnossa.
2. Nopeusmittari. Nyt oli kerran tilanne kun edellisen päivän ajon jälkeen olin lähdössä liikkeelle, niin nopeusmittari ei inahtanutkaan. Tätä ei ole vielä koskaan tapahtunut mutta alkaa pelottaa, että jos tämäkin ilmiö yleistyy. Mikä tuommoisen ylipäänsä saattaisi aiheuttaa kun en tunne seiskavitosen mittaritekniikkaa. Nyt on taas mennyt normaalisti...
3. ARCC. Taannoin vilkkui kun joulukuusi (eli taisi olla vain yksi valo kun ei vilkuttanut). Kävin kaikki tunnistamani anturit läpi ja yrtin putsailla hapettumia. Nooh, vilkunta väheni puolella. Nyt vilkkuu välillä ne mitkä ei ennen vilkkuneet ja välillä taas toisinpäin. Liekkö tuolla joku seonnut...?
4. Oikeanpuoleisen takaoven lukitus. Keskuslukko systeemi. Onpa muutaman kerran taas jäänyt lukkoon kun taas kaikki muut ovet aukeilee normaalisti. Tästä en vielä viitsi erityisemmin täällä valittaa koska en ole purkanut ovipahveja. Joku kai siellä kanittaa... mutta mikä? Onko tuo kuinka vaativa projekti alkaa purkamaan ovea ja mitä kohtaa lähinnä kannattaisi katsoa? Vai annanko vielä olla...?
Eiköhän tuossa ollut taas toviksi
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kohta 1:
kytke katkasijan kautta toinen rele tuon alkuperäisen systeemin rinnalle niin ei tarvii pelätä kansipahvien palamista, näin allekirjoitteneella tehty ja flektin saa pyörimään aina kun haluaa ja kaiken lisäksi vielä alkuperäinenkin systeemi toimii siinä rinnalla.
saattaa muuten olla flektiä ohjaavassa releessäkin tuo syy ongelmiin.
kohta 3:
nypäise piuhat irti tuon helvetin ARC:n takaa niin ei vilku valot enää..
tuo on muutenkin aivan turha systeemi...
kohta 4: pääseehän sieltä toisesta ovesta vielä sisään..
kytke katkasijan kautta toinen rele tuon alkuperäisen systeemin rinnalle niin ei tarvii pelätä kansipahvien palamista, näin allekirjoitteneella tehty ja flektin saa pyörimään aina kun haluaa ja kaiken lisäksi vielä alkuperäinenkin systeemi toimii siinä rinnalla.
saattaa muuten olla flektiä ohjaavassa releessäkin tuo syy ongelmiin.
kohta 3:
nypäise piuhat irti tuon helvetin ARC:n takaa niin ei vilku valot enää..
tuo on muutenkin aivan turha systeemi...
kohta 4: pääseehän sieltä toisesta ovesta vielä sisään..
Viimeksi muokannut 90, 13 Heinä 2005, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei näin, toveri 90, ei näin90 kirjoitti:
kohta 3:
nypäise piuhat irti tuon helvetin ARC:n takaa niin ei vilku valot enää..
tuo on muutenkin aivan turha systeemi...
kohta 4: pääseehän sieltä toisesta ovesta vielä sisään..
pikku vikahan on vain haaste meille huolettomiin kulkupeleihin tottuneille..
- Alfaholic -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no jos tykkää haasteista ei muuta kuin rasaamaan, itselle on aivan sama toimiiko se ARC vai ei, ei se kuitenkaan pahemmin menoa hidasta ja allekirjoittanut on jo tottunut noihin alfan ominaisuuksiin, pääasia on että auton liikkumisen ja liikenneturvallisuuden kannalta oleelliset asiat pelaavat...
ovien lukot ovat toistaiseksi pelanneet kaikissa käsien kautta kulkeneissa alfoissa
ovien lukot ovat toistaiseksi pelanneet kaikissa käsien kautta kulkeneissa alfoissa
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48
Matkamittarikaan ei tuon ongelman ollessa päällä pyörinyt. Nyt on mittarit pelanneet taas viikon ilman mitään onkelmaa...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mulla se rikkinäinen nopeusmittarin piirikortti aiheutti viisarin hyppäämistä "tappiin". Jos neula alkaa jäämään nollille niin katso ensin pyöriikö matkamittari, helpottaa vähän vikakohteen löytämistä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kanattaa tarkistaa laatikon kyljessä oleva anturi ja erityisesti anturiin tulevien piuhojen liitokset, itsellä oli 90:ssä aikanaan päässyt anturin llitokset hapettumaan jolloin pätki aina välillä.Kurvailija kirjoitti: Matkamittarikaan ei tuon ongelman ollessa päällä pyörinyt. Nyt on mittarit pelanneet taas viikon ilman mitään onkelmaa...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kohta 1.
90 neuvot oikeat. Itse vaihdoin ensin jäähdyttimessä olevan anturin turhaan. Sen jälkeen vein paskan autosähköliikkeeseen ja siihen asennettiin rele rinnalle ja vielä jokin häpäke, joka pitää puhallusta päällä vielä sammuttamisenkin jälkeen.
Sitä ennen voit tehdä kuten minä: kytke flekti suoraan johonkun sähkölaitteeseen, jonka virtakytkin on kabiinissa. Itse käytin pissapojan piuhoja. Naurettavan näköistä punavaloissa, sillä pyyhkimet pyyhkivät kun flektiä "pitää päällä".
Näin jälkeenpäin sumuvalojen sähköt olisivat olleet parempi tilapäisratkaisu. Kannattaa sitten kokeilla, että flekti imee ilmaa sisään, eikä puhalla konehuoneen lämpöjä syylarille. Piti sekin (+/-) huomata kantapään kautta.
90 neuvot oikeat. Itse vaihdoin ensin jäähdyttimessä olevan anturin turhaan. Sen jälkeen vein paskan autosähköliikkeeseen ja siihen asennettiin rele rinnalle ja vielä jokin häpäke, joka pitää puhallusta päällä vielä sammuttamisenkin jälkeen.
Sitä ennen voit tehdä kuten minä: kytke flekti suoraan johonkun sähkölaitteeseen, jonka virtakytkin on kabiinissa. Itse käytin pissapojan piuhoja. Naurettavan näköistä punavaloissa, sillä pyyhkimet pyyhkivät kun flektiä "pitää päällä".
Näin jälkeenpäin sumuvalojen sähköt olisivat olleet parempi tilapäisratkaisu. Kannattaa sitten kokeilla, että flekti imee ilmaa sisään, eikä puhalla konehuoneen lämpöjä syylarille. Piti sekin (+/-) huomata kantapään kautta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Miksi muuten puhaltimen pitäisi pysyä päällä vielä auton sammuttamisen jälkeen? Neste ei taida kovin hätäisesti kiertää ilman vesipumpun avustusta, ja onko sillä lämpötilalla pahemmin merkitystäkään kun mistään ei tule enää lisää lämpöä joka pitäisi johtaa pihalle?
Vai kiertääkö mehut vielä vapaakierrolla sen verran että koneen sisäiset lämmöt tasaantuvat paremmin?
Vai kiertääkö mehut vielä vapaakierrolla sen verran että koneen sisäiset lämmöt tasaantuvat paremmin?
- Epäkelpokeräilijä -
75:ssa ei jää flekti pyörimään, kun on kääntänyt virrat pois, vaan sammuu heti kun on avaimesta kiertäny. Joskus pitäny virtoja päällä, kun parkkiin olen ajanu, lämpöjä lasketakseni. Hyötyä? ehkei käytännössä, mutta mielenrauhaksi...
Tossa 155:sessa flekti jää pyörimään, vaikka avaimen olisi jo napannut taskuun. Joskus jopa lähtee pyörimään, kun lukitsee auton ovia. Eli kai sillä joku tarkoitus on?
Tossa 155:sessa flekti jää pyörimään, vaikka avaimen olisi jo napannut taskuun. Joskus jopa lähtee pyörimään, kun lukitsee auton ovia. Eli kai sillä joku tarkoitus on?