Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Vanhalla infotainmentilla oli. Nyt vaan kärsivällisesti tutkalla aiheen suhteen, kun varovaista vihreää sai rahoitukselta. Tosin vain bensakoneelle.
Edit: en lainannut ja sivu vaihtui. Höh. Tuusulan SCC:n ’19 Stelviosta oli kyse. Yksilöstä puuttui sporttijakkarat ja kamera. Sitten kun ne bongaan, niin lähden kauppaan.
Edit: en lainannut ja sivu vaihtui. Höh. Tuusulan SCC:n ’19 Stelviosta oli kyse. Yksilöstä puuttui sporttijakkarat ja kamera. Sitten kun ne bongaan, niin lähden kauppaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Toivottavasti. Ymmärtääkseni suurin osa näiden maanantaisin unihiekkaisin silmin kasattujen autojen bugeihin tepsii softapäivitykset lääkkeeksi.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo ID3 ihan potentiaalinen tuote on. Toivottavasti on ti-su valmistettu yksilö.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Autonvaihtoketju
En tiennytkään että kaikissa ei ole peruutuskameraa...lerppu kirjoitti:Vanhalla infotainmentilla oli. Nyt vaan kärsivällisesti tutkalla aiheen suhteen, kun varovaista vihreää sai rahoitukselta. Tosin vain bensakoneelle.
Edit: en lainannut ja sivu vaihtui. Höh. Tuusulan SCC:n ’19 Stelviosta oli kyse. Yksilöstä puuttui sporttijakkarat ja kamera. Sitten kun ne bongaan, niin lähden kauppaan.
Kannattaa kokeilla myös luxury-nahoilla olevia penkkejä, näissä 8-suuntaan säätyvät penkit, jolloin ajoasennon saa paljon tukevammaksi kuin niillä vakioistuimilla.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Autonvaihtoketju
Pitää olla mahdollisuus myös harrastaajmi kirjoitti: En tiennytkään että kaikissa ei ole peruutuskameraa...
Eli ohjeet tuolta, ja loppupuolella todetaan, että MESillä pystyy aktivoimaan. https://forum.clubalfa.it/threads/guida ... ra.116406/
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^
...Tosin suoritettuna operaatio nykybiimerissä, mutta maksamalla ammattilaiselle.
Hamiltonin sanoin (musikaali, ei Lewis):
No, show me how to say no to this (Whoa)
I don't know how to say no to this
^^Luxury-jakkarat taisi olla kesällä tyyppaamassani yksilössä, kieltämättä tuntui paremmalta perberin alla.
Ehkäpä sitten se, taidan soittaa tänään tästä yksilöstä:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11844596
Ikkunat valmiiksi tintattuna, rattivalitsimet puuttuu (oikein) ja kamerakin löytyy. Hakumatkaa tosin olisi aika reilusti...
...Tosin suoritettuna operaatio nykybiimerissä, mutta maksamalla ammattilaiselle.
Hamiltonin sanoin (musikaali, ei Lewis):
No, show me how to say no to this (Whoa)
I don't know how to say no to this
^^Luxury-jakkarat taisi olla kesällä tyyppaamassani yksilössä, kieltämättä tuntui paremmalta perberin alla.
Ehkäpä sitten se, taidan soittaa tänään tästä yksilöstä:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11844596
Ikkunat valmiiksi tintattuna, rattivalitsimet puuttuu (oikein) ja kamerakin löytyy. Hakumatkaa tosin olisi aika reilusti...
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Autonvaihtoketju
Senkin saa korjattua vääräksi halutessaan. Läpsyttimet marmorilla 340€, mutta osien saanti tuntuu kestävän. Ehkä siksi noista pyydetään Ebayssa yli 500€.lerppu kirjoitti: rattivalitsimet puuttuu (oikein)
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
ESS:ssä ? Jos sulla ei ole kiire voin ensi vuonna ( viikolla ) käydä vaikka tyyppaamassa tuon Sjoen työreisssulla. Pistä yv jos kiinnostaa.lerppu kirjoitti:^
...Tosin suoritettuna operaatio nykybiimerissä, mutta maksamalla ammattilaiselle.
Hamiltonin sanoin (musikaali, ei Lewis):
No, show me how to say no to this (Whoa)
I don't know how to say no to this
^^Luxury-jakkarat taisi olla kesällä tyyppaamassani yksilössä, kieltämättä tuntui paremmalta perberin alla.
Ehkäpä sitten se, taidan soittaa tänään tästä yksilöstä:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/stelvio/11844596
Ikkunat valmiiksi tintattuna, rattivalitsimet puuttuu (oikein) ja kamerakin löytyy. Hakumatkaa tosin olisi aika reilusti...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Olikin näköjään jossain muualla ne Countryman jutut. Mutta eikös jonkun perheessä tuollainen ollut (ainakin tuloillaan)?
No, kysellään täällä plussat ja miinukset ko. vehkeestä? Rumuutta ei tarvitse mainita.
Perjantaina menossa tutustumaan.
No, kysellään täällä plussat ja miinukset ko. vehkeestä? Rumuutta ei tarvitse mainita.
Perjantaina menossa tutustumaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Jäsen JiiPee päätyi Minin Plugariin siinä kehyksessä parhaana vaihtoehtona, jonka perusteella autoa tällä kertaa valikoi. Kokemuksiakin lienee jo kertynyt jonkun kuukauden verran, häntä voinee lähestyä tarkempien tuntojen suhteen.Vittorio Jano kirjoitti:Olikin näköjään jossain muualla ne Countryman jutut. Mutta eikös jonkun perheessä tuollainen ollut (ainakin tuloillaan)?
No, kysellään täällä plussat ja miinukset ko. vehkeestä? Rumuutta ei tarvitse mainita.
Perjantaina menossa tutustumaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Mini Countryman oli kalkkiviivoille saakka mukana, kun perheen isomman auton vaihto oli ajankohtainen. Vaikka tuoreempi korimalli on varsin kookkaan oloinen, taisivat takapenkin tilat jäädä Fiat 500L:ää pienemmiksi ja sisustan tumma väritys vielä korosti ahtauden tunnetta. Jäi siksi kauppaan.
Autossa oli nelivedon kaverina 2-litrainen diesel ja muistaakseni 190 hepoa. Oikein pirteä tapaus ja ajolleen mitä parhain, vakaa ja sporttinen samaan aikaan. Tuohon autoon syntyi luottamus jo ensimmäisten satojen metrien aikana, vaimokin oli asiasta samaa mieltä. Plugarina varmasti vielä parempi kokemus!
Autossa oli nelivedon kaverina 2-litrainen diesel ja muistaakseni 190 hepoa. Oikein pirteä tapaus ja ajolleen mitä parhain, vakaa ja sporttinen samaan aikaan. Tuohon autoon syntyi luottamus jo ensimmäisten satojen metrien aikana, vaimokin oli asiasta samaa mieltä. Plugarina varmasti vielä parempi kokemus!
Re: Autonvaihtoketju
Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Etenemiskyky pöperössä eri planeetalta imo. Heijannut kahtena aamuna parkkiruudusta ulos aurattuain ensin lumet pois, alla vuoden vanhat noksun nastat. Edelisessä tainnut kertaakaan kaivata vetoluistoneston poistoa.FinPat kirjoitti:Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä
Eurojaakko vetämään, josko ....
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Autonvaihtoketju
159:n kantapää vaan on olematon maavara. Nimimerkillä soratiellä keväällä jumissa ollut. Ja siitä pehmeästä yritin kolme kertaa eri kohdista, viimeisestä yrityksestä vaan ei tullutkaan enää taaksepäin takaisin. Vauhdilla en raaskinut yrittää. Toki ääritilanne tuo ja Freemontin perässä (liina välissä) tuli hyvin läpi, tosin pohja raapien.
Onnettomin talviauto mihin olen törmännyt oli edesmenneen isäni 2wd bensa Qashqai. Tuon hinasin tasaisesta pihasta useamman kerran irti. Kuitenkin itsellä oli tuolloin C-mersu ja kuluneet misukan nastat. Nismossa oli liki uudet Nokian nastat alla eikä siltikään ollut mitään ongelmaa ajaa rinkiä Nissanin ympärillä. Yhdellä kertaa koitin oliko vaan kuskista kiinni, mutta ei se kehveli mennyt mihinkään vaikkei maavara ollut likikään käytetty. Jostain syystä ei vaan vetopitoa ollut yhtään. Vaihtoi sen sitten aika äkkiä nelikko-Dusteriin. Aika jännä kampe tuokin. Nurkissa pyöriessä ihan jees, mutta aika karu eikä mikään nautinto isommilla teillä.
Onnettomin talviauto mihin olen törmännyt oli edesmenneen isäni 2wd bensa Qashqai. Tuon hinasin tasaisesta pihasta useamman kerran irti. Kuitenkin itsellä oli tuolloin C-mersu ja kuluneet misukan nastat. Nismossa oli liki uudet Nokian nastat alla eikä siltikään ollut mitään ongelmaa ajaa rinkiä Nissanin ympärillä. Yhdellä kertaa koitin oliko vaan kuskista kiinni, mutta ei se kehveli mennyt mihinkään vaikkei maavara ollut likikään käytetty. Jostain syystä ei vaan vetopitoa ollut yhtään. Vaihtoi sen sitten aika äkkiä nelikko-Dusteriin. Aika jännä kampe tuokin. Nurkissa pyöriessä ihan jees, mutta aika karu eikä mikään nautinto isommilla teillä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Autonvaihtoketju
Joo, noissa hommissa Stelvio on kyllä ihan OK vaikka ei mikään ns. oikea maastoauto olekaan.h_lauri kirjoitti:Etenemiskyky pöperössä eri planeetalta imo. Heijannut kahtena aamuna parkkiruudusta ulos aurattuain ensin lumet pois, alla vuoden vanhat noksun nastat. Edelisessä tainnut kertaakaan kaivata vetoluistoneston poistoa.FinPat kirjoitti:Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä
Eurojaakko vetämään, josko ....
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Autonvaihtoketju
Onkohan kenelläkään kokemusta tollasesta muutaman vuoden vanhasta Jaguaarin F-pacesta. Mikä kokoluokka, jos vertaa nykyiseen F10 Bemariin? Entä muuten yleinen laatutaso? Onko liian pappa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Autonvaihtoketju
Nythän on koko maan kattava lumipeite, eli onko joku päässy leikkimään RWD Giulian race-modella? Miten etenee ilman luistonestoa?h_lauri kirjoitti:Etenemiskyky pöperössä eri planeetalta imo. Heijannut kahtena aamuna parkkiruudusta ulos aurattuain ensin lumet pois, alla vuoden vanhat noksun nastat. Edelisessä tainnut kertaakaan kaivata vetoluistoneston poistoa.FinPat kirjoitti:Jos voi kysyä, niin kokemuksesi perusteella miltä osin 159 pärjää Giuliaa paremmin talvikeleissä? Kysyypi Stelvio kuski.h_lauri kirjoitti:Nåå, eilen tuli todettua että viisysissä oli puolensa kiuluun verrattuna, ja tänään uudelleen. Stelviota kattelin äskö, mutta nettiauton halvinkin on vielä
Eurojaakko vetämään, josko ....
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
Olen ajanut ja mietin sellaista itsekin. Iso autohan se on, hinnat tippuu vauhdilla. Jos olet pärjännyt F10:llä, varmasti riittää takakontti. Koneista löytynee vain ääripäät nelosdiesel tai tuplaturbo kolmelitrainen, lienee sama kuin Range Sportissa ja hahmotin itse, että perus 3.0 V6 diesel on turvallisempi jota ei Jaggeen saa. Oikeilla spekseillähän se on makean näköinen ja kunniotusta herättävä koko.Hot-T kirjoitti:Onkohan kenelläkään kokemusta tollasesta muutaman vuoden vanhasta Jaguaarin F-pacesta. Mikä kokoluokka, jos vertaa nykyiseen F10 Bemariin? Entä muuten yleinen laatutaso? Onko liian pappa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Tänään oli ID3:n luovutus. Samalla aikaa tuttua operointia, mutta samalla kuitenkin vähän kujalla ja tutustumista riittää!
- Liitteet
-
- 885E3100-8115-46E8-A8A7-C27AE948E5F4.jpeg
- (108.05 KiB) Tiedosto ladattu 1029 kertaa
Re: Autonvaihtoketju
Onnittelut uudesta lelusta! Raporttia akkujen suorituskyvystä -20C olosuhteissa ja muutenkin Alfistin sopeutumisesta elämään sähkö-VAG:n kanssa.jkk kirjoitti:Tänään oli ID3:n luovutus. Samalla aikaa tuttua operointia, mutta samalla kuitenkin vähän kujalla ja tutustumista riittää!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^^ TSI&DSG haasteet lienee viimeistään nyt selätetty?
Mieluisia sähkökilometreja toivotan! Kiintoisaa kuulla millaista tuon kanssa elää.
Mieluisia sähkökilometreja toivotan! Kiintoisaa kuulla millaista tuon kanssa elää.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Autonvaihtoketju
Erittäin mielenkiintoinen liike JKKlta!
Pidäthän meidät ajantasalla noiden edellä esittyjen toiveiden osalta? Lisäksi olisi kiva kuulla, miten buginen tuo on oikeasti on vai onko noissa tarinoissa kuinka vahvasti värikynää.
Ostatie: jos aihe kiinnostaa ja joku hengailee kuolontähti-miesten tai renöö-tyyppien forumeilla on sielä myös käynnistynyt mielestäni mielenkiintoinen säie jossa c-klasse mies on JKKn tavoin siirtynyt sähköautomaailmaan aseenaan pakasta vedetty Zoe
-Tazio
Pidäthän meidät ajantasalla noiden edellä esittyjen toiveiden osalta? Lisäksi olisi kiva kuulla, miten buginen tuo on oikeasti on vai onko noissa tarinoissa kuinka vahvasti värikynää.
Ostatie: jos aihe kiinnostaa ja joku hengailee kuolontähti-miesten tai renöö-tyyppien forumeilla on sielä myös käynnistynyt mielestäni mielenkiintoinen säie jossa c-klasse mies on JKKn tavoin siirtynyt sähköautomaailmaan aseenaan pakasta vedetty Zoe
-Tazio
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Onnea, sitä kai noiden ihan uusien mallien kanssa jonkin verran tarvitaan.
Itse vaihdoin talouden kakkosautoa järkevämpään. Meillä kakkosauton kilsoja tulee luokkaa 6tkm vuodessa josta ainakin viime kesänä yli puolet tuli avoautoon. Tämä järkivaihto oli siis vaihtaa vähän yli 150tkm ajettu Audi A2 1.6 FSI bensamanuaali saman merkin seiskapaikkaiseen ja noin 380tkm ajettuun Q7 3.0TDI automaattiin (mehumaija, aisin).
Mitä, eikö kuulostanut järkevältä? Noh, ehkä tätä järkevyyttä täytyy hiukan avata.
Meidän talouden ajoprofiili on enimmäkseen tässä kylillä pyörimistä mutta kesäkaudella tulee yleensä tehtyä pari - kolme kertaa kuukaudessa 160km suuntaansa olevaa matkaa vaimon vanhempien kesämökille. Pari-kolme kertaa vuodessa ajetaan myös mun vanhempien ja siskon luokse Joensuuhun ja Ilomantsiin. Tyypillisesti pääsiäinen, kesäloma ja joulu-uusivuosi on noiden reissujen ajankohdat. Harrastamisen johdosta välillä auton perässä on traikku, jossa on kuormaa 600 - 1800kg vähän autosta riippuen. Traikun omamassa on 650kg eli kokonaismassa oikeilla kiloilla laskettuna on 1250 - 2450kg, välillä enemmänkin mutta se on jo harvinaisempaa.
Pääasiallisesti meidän kilsat on tullut vuoden 2016 farkkupassatiin (bitdi, 4motion) jolla on saanut vetää 2200kg kärryä. Ihan asiallinen kehonkuljetin lapsiperheelle (taloudessa 4,5v kaksoset). Nyt kuitenkin huolenpitosoppari on lopuillaan eikä sitä saa jatkettua. Lisäksi halliin on tulossa latausmahdollisuus, joten hyvin todennäköisesti Passat vaihtuu lataushybridiin.
Sellaisia lataushybridejä kyllä löytyy, joilla voi suoraan korvata Passatin joissa vetomassaakin olisi riittävästi, mutta ne on sitten +80k autoja lähtöhinnaltaan kun puhutaan uudesta. Käytettyjä saa halvemmalla mutta niissä sitten jännittää käyttökulut.
Nuo järkevämmän (?) hintaiset lataushybridit joihin mahdutaan (Superb iV / Passat GTE) on Saksasta haettuna noin 40-45ke hintaluokassa kuluineen ja toisine renkaineen. Uudet Suomesta vähän kalliimpia, varsinkin kun on tottunut tiettyihin varusteisiin (kuolleen kulman varoitin, täysnahat, säädettävä iskunvaimennus, keyless) eikä niistä halua luopua. Tiguan PHEV on myös kans mietinnässä mutta siinä sisätilan mitat on sellaiset, että turvaistuimien kanssa pituussuuntainen tila on vähän kortilla. Sinänsä tuollainen korkeampi auto on jo näillä omilla metreillä (45v tässä kuussa) kiva käytön helppouden vuoksi. Muitakin merkkejä on, mutta esim. Kia Sorento lataushybridinä on luokkaa 63ke ja se on hiukan turhan paljon. Nyt odotetaan Seat Tarracon lataushybridin hintaa, se kun yhdistäisi Tiguanin korkeuden ja Passatin tilat, ainakin mittapiirrustusten perusteella.
Ne järkiperusteet nyt sitten varsinaisesti tulee tässä:
- koska tuolla Q7:lla voi vetää isoa kärriä niin Passatin korvaajan ei tarvitse olla tarpeettoman järeä, kuitenkin tuollainen lataushybrid pystyy vetämään 1400-1600kg kärriä jolloin häristimen vetäminen onnistuu silläkin
- Q7 on seiskapaikkainen joten joissain (mutta myönnetään ettei koviin yleisissä) tilanteissa päästään liikkumaan yhdellä autolla kahden sijasta. Mun vanhemmat sekä sisko poikineen käy välillä meillä ja on vaan helpompaa liikkua yhdellä autolla kahden sijasta paikasta toiseen.
Sen verran asiallisen tuon Q7:n (vaihtoehtona oli myös Touraeg sekä Disco3 ja ehkä myös ML) piti olla, että sillä voi käydä tekemässä tuon talvisen Itä-Suomen reissun etuvetopatteriauton sijasta. Siksi en ostanutkaan nettiauton parasta (=halvin) vaan käytin rahaa kuitenkin 16% enemmän (=1100e) mitä nettiauton halvimman pyynti on tällä hetkellä. Oikeasti hakusessa oli bensakasilla oleva auto, mutta valikoima oli niin huonoa, ja hinnat kallita, niin sellaista ei sitten sattunut vielä haaviin.
Itse vaihdoin talouden kakkosautoa järkevämpään. Meillä kakkosauton kilsoja tulee luokkaa 6tkm vuodessa josta ainakin viime kesänä yli puolet tuli avoautoon. Tämä järkivaihto oli siis vaihtaa vähän yli 150tkm ajettu Audi A2 1.6 FSI bensamanuaali saman merkin seiskapaikkaiseen ja noin 380tkm ajettuun Q7 3.0TDI automaattiin (mehumaija, aisin).
Mitä, eikö kuulostanut järkevältä? Noh, ehkä tätä järkevyyttä täytyy hiukan avata.
Meidän talouden ajoprofiili on enimmäkseen tässä kylillä pyörimistä mutta kesäkaudella tulee yleensä tehtyä pari - kolme kertaa kuukaudessa 160km suuntaansa olevaa matkaa vaimon vanhempien kesämökille. Pari-kolme kertaa vuodessa ajetaan myös mun vanhempien ja siskon luokse Joensuuhun ja Ilomantsiin. Tyypillisesti pääsiäinen, kesäloma ja joulu-uusivuosi on noiden reissujen ajankohdat. Harrastamisen johdosta välillä auton perässä on traikku, jossa on kuormaa 600 - 1800kg vähän autosta riippuen. Traikun omamassa on 650kg eli kokonaismassa oikeilla kiloilla laskettuna on 1250 - 2450kg, välillä enemmänkin mutta se on jo harvinaisempaa.
Pääasiallisesti meidän kilsat on tullut vuoden 2016 farkkupassatiin (bitdi, 4motion) jolla on saanut vetää 2200kg kärryä. Ihan asiallinen kehonkuljetin lapsiperheelle (taloudessa 4,5v kaksoset). Nyt kuitenkin huolenpitosoppari on lopuillaan eikä sitä saa jatkettua. Lisäksi halliin on tulossa latausmahdollisuus, joten hyvin todennäköisesti Passat vaihtuu lataushybridiin.
Sellaisia lataushybridejä kyllä löytyy, joilla voi suoraan korvata Passatin joissa vetomassaakin olisi riittävästi, mutta ne on sitten +80k autoja lähtöhinnaltaan kun puhutaan uudesta. Käytettyjä saa halvemmalla mutta niissä sitten jännittää käyttökulut.
Nuo järkevämmän (?) hintaiset lataushybridit joihin mahdutaan (Superb iV / Passat GTE) on Saksasta haettuna noin 40-45ke hintaluokassa kuluineen ja toisine renkaineen. Uudet Suomesta vähän kalliimpia, varsinkin kun on tottunut tiettyihin varusteisiin (kuolleen kulman varoitin, täysnahat, säädettävä iskunvaimennus, keyless) eikä niistä halua luopua. Tiguan PHEV on myös kans mietinnässä mutta siinä sisätilan mitat on sellaiset, että turvaistuimien kanssa pituussuuntainen tila on vähän kortilla. Sinänsä tuollainen korkeampi auto on jo näillä omilla metreillä (45v tässä kuussa) kiva käytön helppouden vuoksi. Muitakin merkkejä on, mutta esim. Kia Sorento lataushybridinä on luokkaa 63ke ja se on hiukan turhan paljon. Nyt odotetaan Seat Tarracon lataushybridin hintaa, se kun yhdistäisi Tiguanin korkeuden ja Passatin tilat, ainakin mittapiirrustusten perusteella.
Ne järkiperusteet nyt sitten varsinaisesti tulee tässä:
- koska tuolla Q7:lla voi vetää isoa kärriä niin Passatin korvaajan ei tarvitse olla tarpeettoman järeä, kuitenkin tuollainen lataushybrid pystyy vetämään 1400-1600kg kärriä jolloin häristimen vetäminen onnistuu silläkin
- Q7 on seiskapaikkainen joten joissain (mutta myönnetään ettei koviin yleisissä) tilanteissa päästään liikkumaan yhdellä autolla kahden sijasta. Mun vanhemmat sekä sisko poikineen käy välillä meillä ja on vaan helpompaa liikkua yhdellä autolla kahden sijasta paikasta toiseen.
Sen verran asiallisen tuon Q7:n (vaihtoehtona oli myös Touraeg sekä Disco3 ja ehkä myös ML) piti olla, että sillä voi käydä tekemässä tuon talvisen Itä-Suomen reissun etuvetopatteriauton sijasta. Siksi en ostanutkaan nettiauton parasta (=halvin) vaan käytin rahaa kuitenkin 16% enemmän (=1100e) mitä nettiauton halvimman pyynti on tällä hetkellä. Oikeasti hakusessa oli bensakasilla oleva auto, mutta valikoima oli niin huonoa, ja hinnat kallita, niin sellaista ei sitten sattunut vielä haaviin.
Re: Autonvaihtoketju
Ei noihin suoraa linkkiä ole, kun kummallakaan ei ole tullut käytyä.Tazio kirjoitti: Ostatie: jos aihe kiinnostaa ja joku hengailee kuolontähti-miesten tai renöö-tyyppien forumeilla on sielä myös käynnistynyt mielestäni mielenkiintoinen säie jossa c-klasse mies on JKKn tavoin siirtynyt sähköautomaailmaan aseenaan pakasta vedetty Zoe
-Tazio
Foorumin (suuren) kahlaaminen välillä on varsin tuskastuttavaa.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
^
tuossa renöö-palstan säie:
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/t ... zoe.24621/
Samalla nimellä ja samat alkupräiset postit Kuolontähti-osastolla.
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
tuossa renöö-palstan säie:
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/t ... zoe.24621/
Samalla nimellä ja samat alkupräiset postit Kuolontähti-osastolla.
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
Ehdottomasti.TeroPee kirjoitti:
Mitä, eikö kuulostanut järkevältä.
Sattumalta mietin tuon meidän kakkosauton vaihtoa bensa Cayenneen, mutta perustelut tosin osastoa ”miksi ei”. Jotain kertoo ajatuksenjuoksusta, että viime viikolla vaihtoehtona oli taas ID3 lähinnä sisätilojen, uuden tekniikan ja työsuhdealennuksen innoittamana. Vielä ei ole halvempia malleja tarjolla ja oli varsin muovinen ja mitäänsanomaton ajoltaan
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Cayenne on kyllä rohkean valinta. Vain turbo on ns. hyvä kone (ainakin ekassa sukupolvessa) mutta sen huoltovalmistelut ottaa aikaa. Käytännössä kun kaikki valohoitoa kummempi edellyttää koneen ja laatikon poistoa. Toki sitten on hyvin tilaa.
https://www.audiclub.fi/audifinns/filed ... id=1899930
https://www.audiclub.fi/audifinns/filed ... id=1899930
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos onnitteluista ja onnentoivotteluista. Tähän asti ollaan selvitty ilman ongelmia kylmästä kelistä huolimatta. Päivittelen syvempää analyysiä ja lisää kokemuksia, kunhan kertyy vähän matkaa taakse.
@lerppu, itseasiassa ei ollut tsi tai dsg ongelmia lainkaan, dsg-vaihdekepin p-asennon anturia lukuunottamatta, mutta se korjattiin takuuseen uusimalla keppi. Bensaa paloi GTE:llä noin 400 litraa omien 22tkm/1v2kk aikana, joten tsi ei kovin paljoa ollut käytössä. Muuten tuo oli erinomainen ja taloudellinen auto, silloin kun sitä käyttää sillä tavalla miten se on suunniteltu käytettäväksi.
@tazio, olen ymmärtänyt, että suurin osa noista bugeista on on koskenut tuota ensimmäistä 1st plus erää ja liittynyt ”keskeneräiseen” softaan, osa bugeista on korjattu jo uusilla päivityksillä ja nyt Q1 aikana, tulee isompi päivityspaketti, mahdollistaen uusia ominaisuuksia ja korjaten vanhoja bugeja. Merkittävin näistä bugeista on kai ollut akuston esilämmityksen ohjaus sekä 12v pikkuakun latauksen puute korkeajänniteakusta tai seinästä. Omaan autooni on myyjän mukaan tehty ennen luovutusta kaikki tähän asti tulleet päivitykset.
@lerppu, itseasiassa ei ollut tsi tai dsg ongelmia lainkaan, dsg-vaihdekepin p-asennon anturia lukuunottamatta, mutta se korjattiin takuuseen uusimalla keppi. Bensaa paloi GTE:llä noin 400 litraa omien 22tkm/1v2kk aikana, joten tsi ei kovin paljoa ollut käytössä. Muuten tuo oli erinomainen ja taloudellinen auto, silloin kun sitä käyttää sillä tavalla miten se on suunniteltu käytettäväksi.
@tazio, olen ymmärtänyt, että suurin osa noista bugeista on on koskenut tuota ensimmäistä 1st plus erää ja liittynyt ”keskeneräiseen” softaan, osa bugeista on korjattu jo uusilla päivityksillä ja nyt Q1 aikana, tulee isompi päivityspaketti, mahdollistaen uusia ominaisuuksia ja korjaten vanhoja bugeja. Merkittävin näistä bugeista on kai ollut akuston esilämmityksen ohjaus sekä 12v pikkuakun latauksen puute korkeajänniteakusta tai seinästä. Omaan autooni on myyjän mukaan tehty ennen luovutusta kaikki tähän asti tulleet päivitykset.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Tää on hävitty tää peli...
Stelviota en siis saanut. Tänään tuli kaupat tästä, luovutus perjantaina ikkunat asianmukaisesti kalvotettuna.
https://m.nettiauto.com/bmw/x1/11873617
Yritin kaikkeni, kahteen Stelvio yksilöön sain vaimon ohjaksiin, otin muutenkin useamman tarjouksen. Tämän X1:sen rouva otti koeajamatta ja pari tonnia pienemmällä hyvityksellä kuin paras Stelvio-tarjous.
Noh - onhan se kiva kun on uusi. Ja hauska väri. Ja onhan tuo tuttu jo muutoin. Nurkissa pääsee sähköllä.
Katsotaan Alfailua sitten kun kyllästyn Suitsaan - johon kyllä tämä talvi puhaltanut annoksen intohimoista romanssia!
Stelviota en siis saanut. Tänään tuli kaupat tästä, luovutus perjantaina ikkunat asianmukaisesti kalvotettuna.
https://m.nettiauto.com/bmw/x1/11873617
Yritin kaikkeni, kahteen Stelvio yksilöön sain vaimon ohjaksiin, otin muutenkin useamman tarjouksen. Tämän X1:sen rouva otti koeajamatta ja pari tonnia pienemmällä hyvityksellä kuin paras Stelvio-tarjous.
Noh - onhan se kiva kun on uusi. Ja hauska väri. Ja onhan tuo tuttu jo muutoin. Nurkissa pääsee sähköllä.
Katsotaan Alfailua sitten kun kyllästyn Suitsaan - johon kyllä tämä talvi puhaltanut annoksen intohimoista romanssia!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Onnea uudesta autosta!
Ja kun onnittelu hoidettu alta, on todettava, että kyllä ei ole sitten mitenkään päin nätti autoksi
Ja kun onnittelu hoidettu alta, on todettava, että kyllä ei ole sitten mitenkään päin nätti autoksi
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
^^ei huono valinta tuokaan, onnittelut vaimolle, mutta voihan suitsa! Mikä stelviossa sitten mätti, sähköttömyys?
Re: Autonvaihtoketju
Aika takamatkalla Alfa on toveri lerpun lähisidosryhmän johdon mielikuvissa jollei kyseessä ole johdon työpaikalla käyty kahvipöytäkeskustelu jossa todetaan että sivistyneet henkilöt voivat ajaa ainoastaan autoilla joissa on töpseli. Tiedän faktuaalisesti enemmän kuin yhden auton vaihdon tapahtuneen juuri tästä syystä.lerppu kirjoitti: Tämän X1:sen rouva otti koeajamatta ja pari tonnia pienemmällä hyvityksellä kuin paras Stelvio-tarjous.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
@Lerppu, Onnittelut! .Saitte auton, jossa on hienosti ja lähes saumattomasti yhteentoimiva hybriditekniikka.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Kappas, enpäs huomannut. Onnittelut ! ID3 on minulle kuplan jälkeen se seuraava volkkari, joka oikeasti kiinnostaa. Mielenkiintoista olisi kuulla käyttökokemuksia jossain vaiheessa tekniikan toimivuuden näkökulmasta.jkk kirjoitti:Tänään oli ID3:n luovutus. Samalla aikaa tuttua operointia, mutta samalla kuitenkin vähän kujalla ja tutustumista riittää!
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Koukkukin valmiinalerppu kirjoitti:Tää on hävitty tää peli...
Stelviota en siis saanut. Tänään tuli kaupat tästä, luovutus perjantaina ikkunat asianmukaisesti kalvotettuna.
https://m.nettiauto.com/bmw/x1/11873617
Yritin kaikkeni, kahteen Stelvio yksilöön sain vaimon ohjaksiin, otin muutenkin useamman tarjouksen. Tämän X1:sen rouva otti koeajamatta ja pari tonnia pienemmällä hyvityksellä kuin paras Stelvio-tarjous.
Noh - onhan se kiva kun on uusi. Ja hauska väri. Ja onhan tuo tuttu jo muutoin. Nurkissa pääsee sähköllä.
Katsotaan Alfailua sitten kun kyllästyn Suitsaan - johon kyllä tämä talvi puhaltanut annoksen intohimoista romanssia!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Täälläkin odotellaan mielenkiinnolla käyttökokemuksia ID.3:sta!
Patteriautojen verotusarvon alennus plus muuttuneen työnkuvan vuoksi pudonneet kilsakorvaukset pistävät ensimmäistä kertaa itsenikin miettimään työsuhdeauton ottamista. Pro Performance Lifen hinnoittelu on mielenkiintoinen, mutta näyttää se myös olevan ihan nakuksi riisuttu: Niinkin eksklusiivisen varusteen kuin takakaiuttimet saa sijoittamalla varustepakettiin vajaat seitsemän tonnia Muutenhan sitä voisi hakea parinkympin ämyrit kaupasta ja ruuvata paikalleen, mutta ei taida liisarissa oikein tulla kyseeseen.
Patteriautojen verotusarvon alennus plus muuttuneen työnkuvan vuoksi pudonneet kilsakorvaukset pistävät ensimmäistä kertaa itsenikin miettimään työsuhdeauton ottamista. Pro Performance Lifen hinnoittelu on mielenkiintoinen, mutta näyttää se myös olevan ihan nakuksi riisuttu: Niinkin eksklusiivisen varusteen kuin takakaiuttimet saa sijoittamalla varustepakettiin vajaat seitsemän tonnia Muutenhan sitä voisi hakea parinkympin ämyrit kaupasta ja ruuvata paikalleen, mutta ei taida liisarissa oikein tulla kyseeseen.
- Epäkelpokeräilijä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^^Ja extraiso lumiharja!
...uudessa autossa koukku on plussaa, kun sillä ei ole kukaan ehtinyt vetää purjeveneitä tai tallillista hevosia.
Mutta valintaperusteista - patterikäyttöisyys ei ollut tällä kertaa kriteeri, enemmän sattuma. Ikkunakarmit olivat kriteeri. Ja auton piti sitten vain lopulta olla uusi (ja jostain itselleni heikosti aukeavasta syystä BMW). Ymmärrän toki vaimon argumentin siitä, että 2017 mallin 42tkm rullattua autoa ei kannata vaihtaa samanikäiseen samanverran ajettuun isolla välirahalla. Ja uusi Stelvio oli vain ihan julman kallis. Tonale hylättiin ennalta ihan nimisyystä ("minä en varpaankynnellä aja") - ja myönnettäköön että itsekin väsyin odotteluun. Alfa Romeo tulee jatkossakin olemaan perheen kakkosauto - jota statusta merkin nykyinen mallipolitiikka tukee heikosti (siis yhdistettynä rajalliseen varallisuuteeni).
Kiitos kaikille myötäelämisestä, raportoin ajokokemuksia sitten kun niitä pääsee kerryttämään. Juuri tilasin lataustolpan pihaan, joten sähköistystäkin saa kohta arvosteltua.
...uudessa autossa koukku on plussaa, kun sillä ei ole kukaan ehtinyt vetää purjeveneitä tai tallillista hevosia.
Mutta valintaperusteista - patterikäyttöisyys ei ollut tällä kertaa kriteeri, enemmän sattuma. Ikkunakarmit olivat kriteeri. Ja auton piti sitten vain lopulta olla uusi (ja jostain itselleni heikosti aukeavasta syystä BMW). Ymmärrän toki vaimon argumentin siitä, että 2017 mallin 42tkm rullattua autoa ei kannata vaihtaa samanikäiseen samanverran ajettuun isolla välirahalla. Ja uusi Stelvio oli vain ihan julman kallis. Tonale hylättiin ennalta ihan nimisyystä ("minä en varpaankynnellä aja") - ja myönnettäköön että itsekin väsyin odotteluun. Alfa Romeo tulee jatkossakin olemaan perheen kakkosauto - jota statusta merkin nykyinen mallipolitiikka tukee heikosti (siis yhdistettynä rajalliseen varallisuuteeni).
Kiitos kaikille myötäelämisestä, raportoin ajokokemuksia sitten kun niitä pääsee kerryttämään. Juuri tilasin lataustolpan pihaan, joten sähköistystäkin saa kohta arvosteltua.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Sulla on fiksu vaimo. Se on monen menestyvän miehen menestyksen salaisuus.
Sinällään ostan ja allekirjoitan vaimosi perustelut siitä, että uusi BMW on järkevämpi kuin käytetty Alfa Romeo. Luulen että noista kahdesta kokonaistaloudellisesti ajatelleen BMW on parempi ratkaisu eikä tuo nyt autonakaan mikään valtava rangaistus ole, ollakseen siis lähtökohtaisesti kolmipyttyinen etuvetoinen mukamaasturi / takavetoinen sähköllä kulkeva. Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.
Mielenkiinnolla odotan kyllä voimalinjavertailuita BMW:n ja Suzukin väliltä.
Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla.
Sinällään ostan ja allekirjoitan vaimosi perustelut siitä, että uusi BMW on järkevämpi kuin käytetty Alfa Romeo. Luulen että noista kahdesta kokonaistaloudellisesti ajatelleen BMW on parempi ratkaisu eikä tuo nyt autonakaan mikään valtava rangaistus ole, ollakseen siis lähtökohtaisesti kolmipyttyinen etuvetoinen mukamaasturi / takavetoinen sähköllä kulkeva. Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.
Mielenkiinnolla odotan kyllä voimalinjavertailuita BMW:n ja Suzukin väliltä.
Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla.
Re: Autonvaihtoketju
TeroPee kirjoitti: Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.
Volvo älysi myydä sielunsa jo ennen internetaikaa
VMP
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Tässä on kyllä paljon totuutta.TeroPee kirjoitti:Sulla on fiksu vaimo. Se on monen menestyvän miehen menestyksen salaisuus.
Sinällään ostan ja allekirjoitan vaimosi perustelut siitä, että uusi BMW on järkevämpi kuin käytetty Alfa Romeo. Luulen että noista kahdesta kokonaistaloudellisesti ajatelleen BMW on parempi ratkaisu eikä tuo nyt autonakaan mikään valtava rangaistus ole, ollakseen siis lähtökohtaisesti kolmipyttyinen etuvetoinen mukamaasturi / takavetoinen sähköllä kulkeva. Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.
Mielenkiinnolla odotan kyllä voimalinjavertailuita BMW:n ja Suzukin väliltä.
Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla.
Itseäkin hiukan jänskättää x1 voimalinja - laitan sen henkevään testaukseen asap sekä raportoin rehellisesti onko siitä mihinkään.
Ja vilpittömät onnittelut menestyksekkäästä auton valinnasta!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Anna mennä vaan, dieselillä pitää ajaa ettei se ole taloudellisesti tyhmä valintaTeroPee kirjoitti:Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
No niin , se trendi lataus-SUV on teilläkin , onnea ( vaimolle ) jo nyt hankittu niin Lerppu nyt fokuslerppu kirjoitti:^^Ja extraiso lumiharja!
...uudessa autossa koukku on plussaa, kun sillä ei ole kukaan ehtinyt vetää purjeveneitä tai tallillista hevosia.
Mutta valintaperusteista - patterikäyttöisyys ei ollut tällä kertaa kriteeri, enemmän sattuma. Ikkunakarmit olivat kriteeri. Ja auton piti sitten vain lopulta olla uusi (ja jostain itselleni heikosti aukeavasta syystä BMW). Ymmärrän toki vaimon argumentin siitä, että 2017 mallin 42tkm rullattua autoa ei kannata vaihtaa samanikäiseen samanverran ajettuun isolla välirahalla. Ja uusi Stelvio oli vain ihan julman kallis. Tonale hylättiin ennalta ihan nimisyystä ("minä en varpaankynnellä aja") - ja myönnettäköön että itsekin väsyin odotteluun. Alfa Romeo tulee jatkossakin olemaan perheen kakkosauto - jota statusta merkin nykyinen mallipolitiikka tukee heikosti (siis yhdistettynä rajalliseen varallisuuteeni).
Kiitos kaikille myötäelämisestä, raportoin ajokokemuksia sitten kun niitä pääsee kerryttämään. Juuri tilasin lataustolpan pihaan, joten sähköistystäkin saa kohta arvosteltua.
nautintoauton hankintaan ja et varmaan ylläty, jos ehdotan, että vaikka se Suitsa on kiva niin venttaas vaan kesää ja iske kätesi kiinni johonkin hintansa puolittaneeseen bensa-Giuliaan.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Ei kannata odottaa kesää, talvella on parempi aika myydä suiza.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^&^^ Nythän on niin että tuo ajatus bensa Giuliasta on pyörinyt päässä jo tovin ja varmasti viisaita neuvoja ovat nämä tässä nähdyt. Mutta Biimeri ei ollut ihan ilmainen, joten tämän vuoden autokaupat on kyllä nyt tehty...
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Tavallaan joo, mutta vaikka täydellä tankilla näytti rangeksi 1250km, niin kun se tankki on taas kuiva niin 100L tilavuuden täyttäminen tekee jonkin verran lovea lompakkoon.Polforea kirjoitti:Anna mennä vaan, dieselillä pitää ajaa ettei se ole taloudellisesti tyhmä valintaTeroPee kirjoitti:Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Paljonko Q haukkaa ?TeroPee kirjoitti:Tavallaan joo, mutta vaikka täydellä tankilla näytti rangeksi 1250km, niin kun se tankki on taas kuiva niin 100L tilavuuden täyttäminen tekee jonkin verran lovea lompakkoon.Polforea kirjoitti:Anna mennä vaan, dieselillä pitää ajaa ettei se ole taloudellisesti tyhmä valintaTeroPee kirjoitti:Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla.
Omallakin vaihdokilla manuaali - 156 JTD:sta automaatti HDI:hin "pomppasi" kulutus
5,5 litrasta kuuteen litraan satasella. Reilun 140 eur vuodessa lisää naftaan.
No vielä mennään sentään vain noin euron tappiolla Auriksen kanssa sadalla kilometrillä ja lähes olemattomilla pääomakuluilla.
Ei tosin ihme näiden polttoaineiden veronkorotusten jälkeen, että riisselit on halpuuntuneet rutkasti. Mutta on näissä mukavat väännöt ...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
En ole vielä ehtinyt ajaa niin paljoa että tietäisin minkä verran se vie. Mutta ei tuollainen 2500kg aisin-laatikkoinen neliveto tässä kylillä varmaan alle 12 litran pääse. Parin viikon päästä on tarkoitus käydä Haminan takana, sitten näkee mitä vie isolla tiellä tasaisessa ajossa. Luulen että jotain päälle kahdeksan litran.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Mielenkiinnolla kuulen kommentteja millainen tuo uusin on ajaa. Itse kun en ihan siitä viime vuonna vakuuttunut ja oli pitkästä aikaa auto jonka halusin palauttaa liikkeeseen mahdollisimman nopeasti. Ja allekirjoittanut kiduttaa itseään arkiliikenteessä Nirolla, johon hyppäys takaisin tuntui kerrankin mukavalta. Todennäköisesti ajamassani versiossa oli runflatit alla ja kiemurtelu varmaan johtui niistä. Voimalinja muuten oli mukava.lerppu kirjoitti:Tässä on kyllä paljon totuutta.TeroPee kirjoitti:Sulla on fiksu vaimo. Se on monen menestyvän miehen menestyksen salaisuus.
Sinällään ostan ja allekirjoitan vaimosi perustelut siitä, että uusi BMW on järkevämpi kuin käytetty Alfa Romeo. Luulen että noista kahdesta kokonaistaloudellisesti ajatelleen BMW on parempi ratkaisu eikä tuo nyt autonakaan mikään valtava rangaistus ole, ollakseen siis lähtökohtaisesti kolmipyttyinen etuvetoinen mukamaasturi / takavetoinen sähköllä kulkeva. Toteutus on siis kuten Volvon lataushybrideissä mutta jostain syystä internettiviisasteluita ratkaisusta, sen eduista ja haitoista, on paljon vähemmän bemarista verrattuna Volvoon.
Mielenkiinnolla odotan kyllä voimalinjavertailuita BMW:n ja Suzukin väliltä.
Oma autonvaihto lienee ollut onnistunut kun lähinnä tekisi mieli olla vaan ajelemassa tuolla kuuautolla.
Itseäkin hiukan jänskättää x1 voimalinja - laitan sen henkevään testaukseen asap sekä raportoin rehellisesti onko siitä mihinkään.
Ja vilpittömät onnittelut menestyksekkäästä auton valinnasta!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
...muuan Dante Alighieri pyörähti juuri arkussaan. Ei nyt pidä sekoittaa jotain syrjäisen saaren 1600-luvun solkkausta Kauniin Maan kauniiseen kieleen.lerppu kirjoitti:Tonale hylättiin ennalta ihan nimisyystä ("minä en varpaankynnellä aja")
To·nà·le vs. X1.
Toinen on oopperaa, taidetta, musiikkia, rakastelua. Toinen on koodia. Perusteet BMW:n valinnalle ovat olemassa, mutta tämä se ei nyt vaan voi olla. Vaimolle siis viikon bännit. Ehkä se siitä oppii. Non puoi insegnare niente a un uomo. Puoi solo aiutarlo a scoprire ciò che ha dentro di sé...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."