Uudet jarrupalat asennettiin ja nyt vinkuu jarruttaessa niin maan perkeeleesti. Liitutaulu ja kynnet ei ole mitään tähän verrattuna. Kai toi tasaantuu ? Nyt ei nimittäin tehdä enää mitään vaan nokka kohta kohti saaristoa ja kesäloma alkaa
ei häviä. isäntä osti yhteen romuun millä mä rässään talvisin ni jarru palat muutama vuos takaperin. liikkees sanottiin et älä osta näit halpoi ku ne vinkuu koko ajan vaan osta nämä kalliit ja hyvät.
no faija tietysti mietti et myyjä kusettaa ja haluu isommat voitot ja osti halvat. nyt muutama vuosi myöhemmin en mielelläni jarruta laisinkaan sillä yleensä jarruttaessa 200km säteellä kaikki paloasemat luulee tehdas alueiden palavan...
A2K kirjoitti:ei häviä. isäntä osti yhteen romuun millä mä rässään talvisin ni jarru palat muutama vuos takaperin. liikkees sanottiin et älä osta näit halpoi ku ne vinkuu koko ajan vaan osta nämä kalliit ja hyvät.
no faija tietysti mietti et myyjä kusettaa ja haluu isommat voitot ja osti halvat. nyt muutama vuosi myöhemmin en mielelläni jarruta laisinkaan sillä yleensä jarruttaessa 200km säteellä kaikki paloasemat luulee tehdas alueiden palavan...
Merkistä en tiedä, naapurin Esson setä löi ne eilen paikalleen. Piti ruveta nimittäin saamaan ne asennettua heti, kohta nyt ja samantien. Heinäkuussa Suomi on tunnetusti kiinni ja muitakaan paikkoja ei löytynyt. Ainakin päät kääntyy, inkontinenssipotilaat laskee alleen ja heikkosydämiset mummut kaatuu, kun meikäläinen lyö lossit pohjaan
se mitä yritän sanoa on että vinkuu vieläkin.. vinkunu jo pari vuotta ainaki. ja tod on hirvee ääni. no ei se mitn. q auto o nykyään siin kunnos et se rämisee, kitisee, kolisee, nitisee, natisee, rahiC. ym. <--
Kuulkaas poijjaat..ainut kikka on et viilalla liukupinnat ja sit kaupast jarrulle tarkotettua mömmöä(ei kupari tahnaa) ja sitä laitetaan jarrupalojen päihin mistä ne makaa pesissään.Lisäksi mömmöä olisi laitettava männän ja palan väliin sekä jos on yksimäntäiset satulat niin myöskin ulomman palan ja satulan korvien väliin...näin jarrut hiljenee...
Kyllä se kuparitahna toimii. Sitä laitetaan kaikkiin jarrupalan liukupintoihin ja sivellään vaikka koko palan tausta (tai vaan kontaktikohdat jarrusatulaan) tahnalla. Reilusti vaan. Tuubissa olevaa tahnaa on helpompi sivellä tarkasti kuin spraytahnaa.
Ihan turha tulla selittämään, ettei toimi tai että pitäisi olla jotain muuta/parempaa tahnaa kitinänpoistoon (ellei sitten kysymyksessä ole ratakärry tms). Sen jälkeen kun itse vaihdoin ensimmäiset jarrupalat itse ja ensimmäinen kosketus jarrupolkimeen sai paikat putoamaan hampaista, olen tätä käyttänyt eikä oo jarrut kitissyt.
Sahaamista en ole kokeillut, mutta varmasti toimii hyvin sekin?
Pengeotissahan oli vinkuminen ominaisuus ja tehttan ohjeen mukaan rälläköitiin palojen sivut viistoksi ja keskelle ura. Pölyistä puuhaa mutta eivätpä enää vinkuneet. Toki samalla lasittumat pois.
Juuri tulin jarruremonttia tekemästä. Vanhat palat pitivät korviahuumaavaa kitinää joka jarrutuksessa, mutta nyt kun laitoin kuparimönjää teidän ohjeidenne mukaan, niin kitinä loppui samantien. Tuubin hinta ei ollut kuin 6€ ja hommassa meni n. vartti. Helpolla loppui sekin ongelma.