Öljyt vaihdatin öljyhallissa, missä ei löydetty vaihteiston tarkastusproppua, no ei kai kun sellaista ei siellä ole vaan mittatikku, mitä ei myöskään löydetty

Laatikon öljyt on siis vielä tarkastamatta.
Ilmanputsarin vaihdoin ja sisäilman putsarin myös. Mutta ihmettelin kyllä sitä, että suotimen asennusohjeessa oli selvästi paikka tuolle suotimelle vaan minun autossa sitäm ei ole siellä tuulilasin alla olevassa kotelossa missä on lämppärin ilman sisääntulo. No eikun putsari siihen ilma-aukon päälle vaan.
Pysyy paikoillaan mutta fuskaa tietysti sivuilta.
Deltan miehet valaisi asiaa, että 2002 alkaen 156:ssa on erilainen sisäilmansuodin joka sijaitsee 'kivassa' paikassa siellä kojetaulun alla

No nyt mulla on sitten 3 sisäilmansuodinta, ja ilma on tosi raikasta varmaan

Olin tilannut toisen kaukoavaimen kun ei ollut auton mukana kuin yksi avain. Toinen tilattiin ja sitä odoteltiin viikon verran. Mutta sanoivat että se tuli vahingossa eri autoon. Jaaha. No uusi tilaukseen. Mutta kun kävin kysymässä sitä uudelleen tilattua avainta niin sanoivat että se ekakin oli mun autoon joten nyt mulla on sitten kolme avainta. No mikäs siinä, varsinkin kun sen toisen tilatun ne myy edullisesti. Eipä sillä kukaan muu mitään teekään. Että lopulta ihan hyvä juttu mun kannalta.
Koska huollossa ne tutkii auton datat sillä testerillä niin menin paikalliseen korjaamoon jolla oli Boschin testisofta ja siellä vähän vilkaistiin mitä se Alfa on syönyt. Ei vikoja eikä mitään muutakaan huomautettavaa ja OBD-testi puhtaasti läpi. Homman hinta oli jälleen edullinen eli ilmainen kun pistivät koko touhun koulutuksen piikkiin

Ei mun Alfa ole vienyt rahaa oikeastaan muuta kuin vakuutuksiin ja bensaan, yksi lähivalon H7-poltin ostettu noiden huolto-osien lisäksi.
Nariseviin etupään pusliin suihkuttelin hätäisesti synteettistä Wurthin vaseliinia ja tuntui auttavan narinaan :o

Ja lopuksi poistin sen kumilärpäkkeen takaspoilerin ja katon välistä, kylmästi vetämälle sen etukautta pois. Eipä sillä mitään teekään. Painelin muovinastat paikalleen ja homma oli valmis.
Ehkä paras tapa poistaa tuo kumitiivisteen pätkä on ottaa joku koukku, vaikka äiteen ompelutarvikkeista ja vetää sillä kumin reunasta ja lipsauttaa kumi muovinastan kannan alta pois. Tietysti tämä vaihtoehto tuli mieleen vasta kun olin primitiivisesti murahdellen raastanut kumihärpäkkeen gedauttiin

Mutta tyytyväisenä lopputulokseen oli jon pakko palkita itsensä

Jotta tämmöinen huoltopäivä.