156 V6 jakohihnan vaihto
Valvoja: Moderators
156 V6 jakohihnan vaihto
Onkos kukaan tehnyt itse ?
Kauanko meni ?
Ongelmakohdat ?
Kauanko meni ?
Ongelmakohdat ?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Haku-toiminnolla asiaa löytyy paljon, mutta sieltä joutuu vähän haravoimaan sitä tietoa. En löytänyt varsinaista selvää työohjetta kuvineen. Ehkä kuitenkin kannattaa soitella paikkakunnan korjaamoille ja ''kilpailuttaa'' vaihtotyö. Delta putoaa siinä kisassa ensimmäisenä pois. Vaihtoehtoja on esim. Bosch-korjaamoketju, AD-korjaamot, AutoFit-korjaamot ym. ja vielä yksittäiset korjaamot, kun vaan varmistuu siitä että tietävät mihin ryhtyvät ja sopii ennalta kustannusarvion eikä anna lupaa ylittää sitä ilman lupaa. Ei tule niin paljon yllätyksiä. Itse laitatin keskuslukon kauko-ohjaimen edelliseen autoon ja työ sovittiin tehtäväksi neljässä tunnissa, työhön meni sitten noin yhdeksän tuntia joista viisi korjaamon omaan piikkiin
Itse tekemällä saa varmaan varata kaksi päivää hommaan ettei tarvi mennä sitten taksilla töihin kun homma on vaiheessa


Itse tekemällä saa varmaan varata kaksi päivää hommaan ettei tarvi mennä sitten taksilla töihin kun homma on vaiheessa


Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Kilpailuttaminen on kyllä tuttua touhua ( jo työn puolesta ). Aina olen sopinut hinnat ennakkoon, vaikka joskus itseä oikein hävettänyt hakea autoa remontista, kun tietää että liikkeelle on tullut tappiota ko. työstä.
Tarkoitus kuitenkin olisi tehdä itse, kun ainoastaan pakolliset hommat (esim. katsastusta varten) teetän liikkeessä tai jos hommaan soveltuvia laitteita ei hallista löydy.
Ulkopuolisella teettäminen onkin sitten riskeiltään ihan omaa luokkaansa. Poijjaat kun ei ihan aina todellakaan tiedä mitä tekevät.
Talven tultua olisi hyvin aikaa hoitaa tuo homma, kun auto jää kuitenkin seisomaan halliin muidenkin modifikaatioiden vuoksi
Tarkoitus kuitenkin olisi tehdä itse, kun ainoastaan pakolliset hommat (esim. katsastusta varten) teetän liikkeessä tai jos hommaan soveltuvia laitteita ei hallista löydy.
Ulkopuolisella teettäminen onkin sitten riskeiltään ihan omaa luokkaansa. Poijjaat kun ei ihan aina todellakaan tiedä mitä tekevät.
Talven tultua olisi hyvin aikaa hoitaa tuo homma, kun auto jää kuitenkin seisomaan halliin muidenkin modifikaatioiden vuoksi

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Itse tein. Ostin osat Italiasta edullisesti. Aikaa meni noin päivä. Hyvin toimii.
Homman sai tehtyä ilman lukituspaloja merkkaamalla vanhaan hihnaan/hihnapyöriin maalikynällä viivat ja siirtämällä viivat uuteen hihnaan. Tietysti heittokellolla joutui katsomaan ykköspytyn yläkuolokohdan. Nokka-akseleita sai käänneltyä mukavasti 19mm avaimilla.
Tuli kyllä hankittua lukituspalat seuraavaa kertaa ajatellen, vaihdon nopeuttamista/helpoittamista varten.
Homman sai tehtyä ilman lukituspaloja merkkaamalla vanhaan hihnaan/hihnapyöriin maalikynällä viivat ja siirtämällä viivat uuteen hihnaan. Tietysti heittokellolla joutui katsomaan ykköspytyn yläkuolokohdan. Nokka-akseleita sai käänneltyä mukavasti 19mm avaimilla.
Tuli kyllä hankittua lukituspalat seuraavaa kertaa ajatellen, vaihdon nopeuttamista/helpoittamista varten.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Minkä takia se ykkös pytty pitää kattoa heittokellolla, kertokaa joku?? kun ei irrota nokka pyöriä ollenkaa, eikä ne kartiot o luistanu yhtää.. kuhan merkkaa vaa kaikki kunnolla.. ja laskee viel hampaat.. päivässä tuon homman tekee jo helposti.. merkkaat ekan kaikki kunnolla ja lasket kaikkien väliltä hampaat, pidät nokkia kohallaa, löysäät vanhan hihnan, otat sen pois ja laitat uuden tillalle ja kirraat sen.. lasket viel varmuudeks lopuks kaikkien välilt hampaat ja pyörittelet pari kiekkaa varmistat tiukkuuden ja ei muutaku kasaa.. sitähän voi vaikka koe käyttää viel ennen apu hihnan laittoa ja niit suojapeltejä, kuhan ei pitkää käytä, ei ne lämmöt hetkes nouse..
*156 v6*
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
No joo välttämättä ei tarvi ykköspyttyä katsoa jos tosiaan saa vaihdettua hihnan niin ettei mikään liiku. Toisaalta jos sattuu liikkumaan niin on todella paljon helpompi kohdistaa jakoa takaisin jos tietää tehneensä kaikki merkit yläkuolokohtaan. Itse en lukinnut nokkia lainkaan ainoastaan merkkasin hyvin ja paikalleenhan se jako meni.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.