Kemora korkattu
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kemora korkattu
Sain auton ulos pajasta ja ajoin sen bensa-aseman kautta suoraan Kemoralle. Rääkkäsin autoa lähes puolen tankin verran ja sulatin kumit tärviölle. Ajoin niin perkeleesti. Yllätyksekseni auto kesti. Ei valittanut ollenkaan.
Mutta asiaan. Vaikka tuo oli ensimmäinen kokeiltu rata, niin helvetti, kyllä oli hyvä. Keskiosan mutkat olivat aivan perkeleen hienoja. Oli ensikertalaiselle hieno kokemus kun perä haki sivulle (joku voisi sanoa "vatkasi") pitkässä mutkassa kolmonen pesässä rundikellon tapaillessa kuutosta. Ja seuraavan sektion mutkat kakkosella - toinen osapuilleen hallitussa nelipyöräluisussa talla konehuoneen puolella. Viimeinen mutka olikin sitten vähän vaikeampi, mutta jahka saan kuskin puolen camberin siihen asentoon, ettei rengas seiso ulkosyrjällään, niin eiköhän sekin joku päivä taitu. Hyvä ettei tekstistä Good Year ollut yläreuna sileänä.
Ei kyllä voi sanoa, että auto on ratakuosissa. Lähinnä Pikc Nick -asetuksissa. Naapurin näsäilyt etupainoisuudesta pitävät aika tarkkaan kutinsa ja korkealta näyttävä vakioperä myös tuntuu siltä. En pysynyt paikallisten poikien 2-litraisten kuppipenkillä ja turvakaarella viritettyjen vakioVolvojen perässä. Paitsi kun lähdettiin suoralle.
Mut mit sit!
Mutta asiaan. Vaikka tuo oli ensimmäinen kokeiltu rata, niin helvetti, kyllä oli hyvä. Keskiosan mutkat olivat aivan perkeleen hienoja. Oli ensikertalaiselle hieno kokemus kun perä haki sivulle (joku voisi sanoa "vatkasi") pitkässä mutkassa kolmonen pesässä rundikellon tapaillessa kuutosta. Ja seuraavan sektion mutkat kakkosella - toinen osapuilleen hallitussa nelipyöräluisussa talla konehuoneen puolella. Viimeinen mutka olikin sitten vähän vaikeampi, mutta jahka saan kuskin puolen camberin siihen asentoon, ettei rengas seiso ulkosyrjällään, niin eiköhän sekin joku päivä taitu. Hyvä ettei tekstistä Good Year ollut yläreuna sileänä.
Ei kyllä voi sanoa, että auto on ratakuosissa. Lähinnä Pikc Nick -asetuksissa. Naapurin näsäilyt etupainoisuudesta pitävät aika tarkkaan kutinsa ja korkealta näyttävä vakioperä myös tuntuu siltä. En pysynyt paikallisten poikien 2-litraisten kuppipenkillä ja turvakaarella viritettyjen vakioVolvojen perässä. Paitsi kun lähdettiin suoralle.
Mut mit sit!
Re: Kemora korkattu
Onnittelut!Seiska5mma kirjoitti:Mutta asiaan. Vaikka tuo oli ensimmäinen kokeiltu rata, niin helvetti, kyllä oli hyvä.
Mä en oo vielä uskaltautunut Alfan kanssa radalle kanttailemaan, takaraivossa kolkuttaa se äärettömän vitutuksen mahdollisuus jos pistää käyttöauton palasiks radalla.. Tiedän että vitutukseen kuoleminen on lähinnä teoriatasolla mahdollista, mutta veikkaan että meikästä tulisi ensimmäinen dokumentoitu tapaus..
Kaipa sitä voisi ajaa hiljaa ja varovastikin..

156 2.0 TS ['98]
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kiitoksia Ahma, oli tosiaan mukavaa.
Joo, oli meikäläiselläkin ennen radallemenoa mielessä, että autoa on tullut korjattua kaksi vuotta ja rahaakin on mennyt niin, että maksan velkaa vielä pari vuotta. Mutta ei se radalla tullut mieleen. Lähinnä, että jos tämä pääsuora menee pitkäksi, niin voin kuolla.
Mutta niin se on, että kuolemanpelko irrottaa arjesta! Yleensä lasken koskea puutteellisilla välineillä. Mutta käy se näinkin.
Joo, oli meikäläiselläkin ennen radallemenoa mielessä, että autoa on tullut korjattua kaksi vuotta ja rahaakin on mennyt niin, että maksan velkaa vielä pari vuotta. Mutta ei se radalla tullut mieleen. Lähinnä, että jos tämä pääsuora menee pitkäksi, niin voin kuolla.
Mutta niin se on, että kuolemanpelko irrottaa arjesta! Yleensä lasken koskea puutteellisilla välineillä. Mutta käy se näinkin.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Joo, ja jee, kiitti. Kai sitä sinne Ringille on tultava.
Tosin etukumin ulvottaminen tuli kyllä tavallaan nähtyä, enkä ehdi irrottamaan ripustuksia siihen mennessä.
Tosin härski temppu olisi viedä auto 70,- etukulmien säätöön ja jättää nippu säätöprikkoja etupenkille. Camberin säätö kun on todella kätevää, alatukivarsi on irrotettava, kiinnitettävä, mitattava, irrotettava ja kiinnitettävä, kunnes kulma on oikea. Mitään oikean prikkapaksuuden ilmoittavia milliarvoja laitteista ei saa, vain asteita ja sekunteja.
Kyllä siinä elämä söisi lippalakkimiestä. Hitto, taidankin tehdä sen. Vien sen siihen pajaan, jossa valehdeltiin, että säätöjä on tehty, vaikka mitään ei oltu tehty. Teetän vielä reklamaationa ilmaiseksi.
Tosin etukumin ulvottaminen tuli kyllä tavallaan nähtyä, enkä ehdi irrottamaan ripustuksia siihen mennessä.
Tosin härski temppu olisi viedä auto 70,- etukulmien säätöön ja jättää nippu säätöprikkoja etupenkille. Camberin säätö kun on todella kätevää, alatukivarsi on irrotettava, kiinnitettävä, mitattava, irrotettava ja kiinnitettävä, kunnes kulma on oikea. Mitään oikean prikkapaksuuden ilmoittavia milliarvoja laitteista ei saa, vain asteita ja sekunteja.
Kyllä siinä elämä söisi lippalakkimiestä. Hitto, taidankin tehdä sen. Vien sen siihen pajaan, jossa valehdeltiin, että säätöjä on tehty, vaikka mitään ei oltu tehty. Teetän vielä reklamaationa ilmaiseksi.

Onnittelut Seiska5mma! Veit alfasi heti kättelyssä sinne missä se on kuin kotonaan. Tehokkaan takaveto Alfan kuljettajan hysteeristä hymyäkään ei saa moneen päivään väännettyä naamasta pois (vaimo väittää)
Eikä se tarvitse kuin madalluksen, iskarit ja kunnon kumit ja jopas istuu mutkassakin.

Eikä se tarvitse kuin madalluksen, iskarit ja kunnon kumit ja jopas istuu mutkassakin.
- Alfaholic -
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Ei sitä alatukivartta tarvitse irroittaa kokonaan, jos sen säädön hoitaa U:n mallisilla shimmilevyillä.Seiska5mma kirjoitti:Camberin säätö kun on todella kätevää, alatukivarsi on irrotettava, kiinnitettävä, mitattava, irrotettava ja kiinnitettävä, kunnes kulma on oikea.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Joo, huomasin tuon shimmihomman kun kävin Muukkosella ostamassa niitä. Ei niitä tosin ollut varastossa.
Hitto kun tympii. Eturengas päin prinkkalaa ja takakumi niin epäkesko, ettei autolla voi ajaa moottoritienopeutta, vaikka vanteessa on vaatimaton 80 g vastapaino. Eikä yhtään aikaa, eikä rahaa.
Kaiken lisäksi kardaani sai sen verran siipeensä takarätin pettäessä, että auto tärisee 2000 k./min kohdalla. Joka suuntaan tärisevä auto syö miestä siinä missä autoakin. Tekisi mieli soittaa vakuutusyhtiöön ja laittaa auto talviteloille.
Hitto kun tympii. Eturengas päin prinkkalaa ja takakumi niin epäkesko, ettei autolla voi ajaa moottoritienopeutta, vaikka vanteessa on vaatimaton 80 g vastapaino. Eikä yhtään aikaa, eikä rahaa.
Kaiken lisäksi kardaani sai sen verran siipeensä takarätin pettäessä, että auto tärisee 2000 k./min kohdalla. Joka suuntaan tärisevä auto syö miestä siinä missä autoakin. Tekisi mieli soittaa vakuutusyhtiöön ja laittaa auto talviteloille.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 30 Heinä 2005, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eihän niitä shimmejä mistään ostaa tarvitse, tee ennemmin itse. Sopivaan neliönmalliseen pellinpalaan kun poraat keskelle reiän ja leikkaat peltisaksilla viillot ulkoreunasta reiän reunoille niin vot, siinäpä on uudenkarhea shimmilevy. Parista eripaksuisesta pellistä kun noita veistelet jokusen kappaleen niin alkaa olla riittävästi yhdistelmiä säätöä varten.
Äläkä suotta ressaa sen auton kanssa. Tuolla päättäväisyydellä on ennenkin menty pää edellä läpi harmaan kiven, kyllä se Alfa vielä kuntoon tulee. Ennemmin tai myöhemmin.
Äläkä suotta ressaa sen auton kanssa. Tuolla päättäväisyydellä on ennenkin menty pää edellä läpi harmaan kiven, kyllä se Alfa vielä kuntoon tulee. Ennemmin tai myöhemmin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
2 vuoden muuttourakka etenee ja nyt kotiin saapui Alfa kirjallisuutta ja muistiin panoja.
75:sta.
Yksi Camber "läpyskä" on 0´15"
(tuo alkuperäisellä levyllä, onko kellään paksuus tiedossa? Silloin voisi laskea valmiiksi levyn tarpeen)
Auraus. Yksi kierros vastaa 3,5mm n.(0´35")
Caster. Yksi kierros vastaa 0´45"
(Jos joku mitannut tarkemmin niin otetaan mielellään lukemia)
75:sta.
Yksi Camber "läpyskä" on 0´15"
(tuo alkuperäisellä levyllä, onko kellään paksuus tiedossa? Silloin voisi laskea valmiiksi levyn tarpeen)
Auraus. Yksi kierros vastaa 3,5mm n.(0´35")
Caster. Yksi kierros vastaa 0´45"
(Jos joku mitannut tarkemmin niin otetaan mielellään lukemia)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)