156 käynnistysongelmia
Valvoja: Moderators
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
156 käynnistysongelmia
No moro.
Het lykkäs ongelmia tuon Superin käynnistyksen kanssa. Tapahtui about 45min sitten seuraavanlaista.
Ajelin kaverin luokse tarkoituksena hakea se. Parkissa odottelin kaveria takaluukku ylhäällä ja radio päällä.
Heitettiin kamat peräpaksiin ja starttaamaan. EI MITÄÄN! Ei lupaa, ei valokaan vilahda mittaristossa.
Varovasti avainta kääntämällä, kilometrit menee 888 888km 8888km muotoon ja abs, sun muut valot syttyy mutta ei starttaa.
Konepelti ylös ja akun latausta tsekkaamaan. Akussa on ledi jonka mukaan siinä olisi latausta. En oikein usko että olisi akussa vika vaan avaimessa. Tyttöystävä kiikuttaa vara-avaimen ja sama homma, ei tee mitään. Ikkunat on auki ja hiukka veekäyrä nousussa jo. Ohjekirjassa ei sanota juuta ei jaata asiaan.
No ei muuta kuin kaapeleilla virtasta. No lähtihän se käyntiin yskien. Nyt jo hymyilytti mutta hymy hyyty kun kuuntelin käyntiä. Röpötti ja vaappu niin maan perkeleesti. Kierrokset oli tyhjäkäynnillä yli tonnin.
Annoin auton käydä varmaan 10min paikallaan tyhjää koskematta kaasuun. Mittaristoon syttyi moottorin kuva, jolle en löytänyt selitystä ohjekirjasta. (Kirja tuntuu muutenkin varsin turhalta kapistukselta näissä tilanteissa.)
Noh, ei muuta kun ikkunat ylös ja kotia kohti, jospa saisin ajettua auton edes kotipihaan.
No sain sentäs mutta kun pysäytin auton ja annoin sen käydä tyhjää niin kierrokset oli n. 1500 ja kaasun hipauksella nousivat 2000:iin ja pysyivät siellä n.5sek ja sen jälkeen laskivat taas reippaaseen tonniin.
Sammutin auton ja koitin startata uudelleen. Sama juttu kuin tämän tarinan alussa. Ei lupaa, mutta mittaristossa vilisee valot ja nopeusviisari väräjää ja kilsat on 888 888km 8888km jne.
Siihen hyyty prle.
Sanokaahan mikä siihen tuli noin yhtäkkiä ja mitä tehdä. Onko akku todellakin peenä? Onko virtalukossa tai avaimissa vikaa? Mikä muu voisi olla pastana?
Ajossa auto tuntui aivan normaalilta. Veti hyvin ja kiihtyi eikä tukehtunut jne. Kaikki sähkövermeet toimi.
Auttakee! Pitääkö se maanantaina tyrkätä taas kaapeleilla käyntiin ja ajaa Deltan perkeleille testeriin... Onko tuo moottorin valo mittaristossa vikavalo vai mikä?
Huh, happia...
Het lykkäs ongelmia tuon Superin käynnistyksen kanssa. Tapahtui about 45min sitten seuraavanlaista.
Ajelin kaverin luokse tarkoituksena hakea se. Parkissa odottelin kaveria takaluukku ylhäällä ja radio päällä.
Heitettiin kamat peräpaksiin ja starttaamaan. EI MITÄÄN! Ei lupaa, ei valokaan vilahda mittaristossa.
Varovasti avainta kääntämällä, kilometrit menee 888 888km 8888km muotoon ja abs, sun muut valot syttyy mutta ei starttaa.
Konepelti ylös ja akun latausta tsekkaamaan. Akussa on ledi jonka mukaan siinä olisi latausta. En oikein usko että olisi akussa vika vaan avaimessa. Tyttöystävä kiikuttaa vara-avaimen ja sama homma, ei tee mitään. Ikkunat on auki ja hiukka veekäyrä nousussa jo. Ohjekirjassa ei sanota juuta ei jaata asiaan.
No ei muuta kuin kaapeleilla virtasta. No lähtihän se käyntiin yskien. Nyt jo hymyilytti mutta hymy hyyty kun kuuntelin käyntiä. Röpötti ja vaappu niin maan perkeleesti. Kierrokset oli tyhjäkäynnillä yli tonnin.
Annoin auton käydä varmaan 10min paikallaan tyhjää koskematta kaasuun. Mittaristoon syttyi moottorin kuva, jolle en löytänyt selitystä ohjekirjasta. (Kirja tuntuu muutenkin varsin turhalta kapistukselta näissä tilanteissa.)
Noh, ei muuta kun ikkunat ylös ja kotia kohti, jospa saisin ajettua auton edes kotipihaan.
No sain sentäs mutta kun pysäytin auton ja annoin sen käydä tyhjää niin kierrokset oli n. 1500 ja kaasun hipauksella nousivat 2000:iin ja pysyivät siellä n.5sek ja sen jälkeen laskivat taas reippaaseen tonniin.
Sammutin auton ja koitin startata uudelleen. Sama juttu kuin tämän tarinan alussa. Ei lupaa, mutta mittaristossa vilisee valot ja nopeusviisari väräjää ja kilsat on 888 888km 8888km jne.
Siihen hyyty prle.
Sanokaahan mikä siihen tuli noin yhtäkkiä ja mitä tehdä. Onko akku todellakin peenä? Onko virtalukossa tai avaimissa vikaa? Mikä muu voisi olla pastana?
Ajossa auto tuntui aivan normaalilta. Veti hyvin ja kiihtyi eikä tukehtunut jne. Kaikki sähkövermeet toimi.
Auttakee! Pitääkö se maanantaina tyrkätä taas kaapeleilla käyntiin ja ajaa Deltan perkeleille testeriin... Onko tuo moottorin valo mittaristossa vikavalo vai mikä?
Huh, happia...
Viimeksi muokannut Janne, 31 Heinä 2005, 22:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Anteeksipyyntö ihan ensimmäiseksi kaikille, jotka tuon minun yllä olevan tilityksen on lukenut.
Oli hiukan "käyrät" huipussaan kun auto teki tenät noin yllärinä. Suht koht avuton olo on kun mikään ei toimi.
Mutta jatketaampa asiaa.
Auto seissyt yön yli parkissa. Kokeilin startata. Nating! Ei syty edes varoitusvalot mittariin.
Hetken päästä uusi yritys ja nyt mittareissa alkaa tapahtua. Valot vilkkuu ja nopeusviisari taas väräjää ja kojelaudan sisältä & konehuoneesta kuuluu napsetta vaikka en edes starttaa. 888 888km 8888 jne muuttuu normaaliksi eli oikeiksi kilometreiksi ja kun antaa olla virrat päällä niin mittareissa näyttää kaikki olevan ok (paitsi tuo vikavalo).
Kaikki sähkövermeet toimii ja virtaa tuntuu riittävän. Okei starttaus.....naks ja kaikki sammuu. Uudelleen...virtaa riittää ja naks. Koittaakohan se pyöräyttää mutta virta ei vaan jostain syystä riitä vaikka kaikki virtaa kuluttavat härvelit on nollissa?
Akun ledi näyttää edelleen vihreää, jos tuota nyt edes on uskominen.
Ohjausyksikön nollausta en ole yrittänyt. Ei tällä hetkellä löydy edes työkaluja että sais akunkenkiä irtikään. Tuo pluskengän irroutuskin on näköjään tehty astetta hankalemmaksi.
Oli hiukan "käyrät" huipussaan kun auto teki tenät noin yllärinä. Suht koht avuton olo on kun mikään ei toimi.
Mutta jatketaampa asiaa.
Auto seissyt yön yli parkissa. Kokeilin startata. Nating! Ei syty edes varoitusvalot mittariin.
Hetken päästä uusi yritys ja nyt mittareissa alkaa tapahtua. Valot vilkkuu ja nopeusviisari taas väräjää ja kojelaudan sisältä & konehuoneesta kuuluu napsetta vaikka en edes starttaa. 888 888km 8888 jne muuttuu normaaliksi eli oikeiksi kilometreiksi ja kun antaa olla virrat päällä niin mittareissa näyttää kaikki olevan ok (paitsi tuo vikavalo).
Kaikki sähkövermeet toimii ja virtaa tuntuu riittävän. Okei starttaus.....naks ja kaikki sammuu. Uudelleen...virtaa riittää ja naks. Koittaakohan se pyöräyttää mutta virta ei vaan jostain syystä riitä vaikka kaikki virtaa kuluttavat härvelit on nollissa?
Akun ledi näyttää edelleen vihreää, jos tuota nyt edes on uskominen.
Ohjausyksikön nollausta en ole yrittänyt. Ei tällä hetkellä löydy edes työkaluja että sais akunkenkiä irtikään. Tuo pluskengän irroutuskin on näköjään tehty astetta hankalemmaksi.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Olisiko vaan akku tullut tiensä päähän? Jos nykyinen akku on autosi ikäinen, ei olisi ollenkaan tavatonta.
Jos mahdollista niin lainaa toimivaa akkua ja kokeile sillä. Voihan sitä nykyistä akkuakin koittaa latailla.
Apuvirralla en uskaltaisi paljon leikkiä, nimim. yksi hajonnut boksi kyseisellä operaatiolla (ei tosin Alfa)
Tuolla Teknisessä osiossa on seuraava, jos olisi apua:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=656
Jos mahdollista niin lainaa toimivaa akkua ja kokeile sillä. Voihan sitä nykyistä akkuakin koittaa latailla.
Apuvirralla en uskaltaisi paljon leikkiä, nimim. yksi hajonnut boksi kyseisellä operaatiolla (ei tosin Alfa)
Tuolla Teknisessä osiossa on seuraava, jos olisi apua:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=656
VMP
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tein nuo ohjeen mukaiset temput äsken. On muuten 4min aika pitkä aika odotella
Kaikki hyvin siihen saakka kun pitäisi startata. Naks naks.
Minusta alkaa vahvasti tuntumaan siltä että akku on tullut tiensä päähän.
Akku on varmaankin alkuperäinen, siis mallia -01. Akun päällä on ledeillä sen kunnosta kertovat ilmaisimet. Vihreä - riittävästi latausta (sufficiently charged). Punainen - ladattava (to be charged) ja kolmas ilmeisesti keltainen - lisättävä akkunestettä (to be filled).
Onko kenelläkään vastaavaa akkua? Voiko noihin ledeihin luottaa? Ei varmaankaan...
Vihreä ledi kuitenkin palaa, josta aluksi päättelin että vika ei olisi akussa. Virran vähyydestä kertonee sekin, että puhallin, ikkunat, keskuslukitus jne toimii - ainakin hetken. Kun starttailee aikansa ja koittaa laittaa ovet lukkoon niin keskuslukitus ei enää toimi.
Et näin. Pitänee miettiä että miten akun kunnon pääsis testaan ja ehkä lataamaan. Uusi akku kait pitää hankkia.
Kaikki hyvin siihen saakka kun pitäisi startata. Naks naks.
Minusta alkaa vahvasti tuntumaan siltä että akku on tullut tiensä päähän.
Akku on varmaankin alkuperäinen, siis mallia -01. Akun päällä on ledeillä sen kunnosta kertovat ilmaisimet. Vihreä - riittävästi latausta (sufficiently charged). Punainen - ladattava (to be charged) ja kolmas ilmeisesti keltainen - lisättävä akkunestettä (to be filled).
Onko kenelläkään vastaavaa akkua? Voiko noihin ledeihin luottaa? Ei varmaankaan...
Vihreä ledi kuitenkin palaa, josta aluksi päättelin että vika ei olisi akussa. Virran vähyydestä kertonee sekin, että puhallin, ikkunat, keskuslukitus jne toimii - ainakin hetken. Kun starttailee aikansa ja koittaa laittaa ovet lukkoon niin keskuslukitus ei enää toimi.
Et näin. Pitänee miettiä että miten akun kunnon pääsis testaan ja ehkä lataamaan. Uusi akku kait pitää hankkia.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Auto toimii taas
Olitte kaikki tavallaan oikeassa
Akku oli todellakin ihan finaalissa. Ehkä jonkun vanhan ruputtimen sillä ois saanut pyörähtään mutta tuollanen moderni vempain sanoi vaan, naks naks hae uus akku hölömö.
Vihreä valo oli latauksen valo, jossain kennosa oli vielä latausta mutta ainakin yksi oli paskana. Olikihan se orkkis Alfa akku, 50 amppeerinen ja akku-ukko ihmettelikin että mitenhän sillä ois talven pärjänny vaikka oiskin ladattu jne.
Otin sitte Exiden 60 Ultran joka sopi kokonsa puolesta paikalleen mainiosti.
Heti pärähti käyntiin kuin tyhjää vaan. Käynnissä ei ollut mitään ihmeellistä.
Silti se keltainen moottorin kuva paloi. Kävin kysäisemässä Deltassa ohikulkiessaan syytä mokomalle. Syynä mitä todennäköisimmin on alhainen akun jännite ja siitä johtuva hetkittäinen häiriö.
Pitänee käynnistellä ja kattella häipyykö. Jos ei niin testerille kaissitte.
Valo tosiaan rupesi palamaan tuossa akun loppumisen yhteydessä, ei ennen. Oisko siellä silti jotain onkkelmaa vielä. No se selviää ajan myötä. Nyt toisaalta vaan hymyilyttää kun pääsee taas ajamaan. Kyllä tuntui hyvältä
Akku oli todellakin ihan finaalissa. Ehkä jonkun vanhan ruputtimen sillä ois saanut pyörähtään mutta tuollanen moderni vempain sanoi vaan, naks naks hae uus akku hölömö.
Vihreä valo oli latauksen valo, jossain kennosa oli vielä latausta mutta ainakin yksi oli paskana. Olikihan se orkkis Alfa akku, 50 amppeerinen ja akku-ukko ihmettelikin että mitenhän sillä ois talven pärjänny vaikka oiskin ladattu jne.
Otin sitte Exiden 60 Ultran joka sopi kokonsa puolesta paikalleen mainiosti.
Heti pärähti käyntiin kuin tyhjää vaan. Käynnissä ei ollut mitään ihmeellistä.
Silti se keltainen moottorin kuva paloi. Kävin kysäisemässä Deltassa ohikulkiessaan syytä mokomalle. Syynä mitä todennäköisimmin on alhainen akun jännite ja siitä johtuva hetkittäinen häiriö.
Pitänee käynnistellä ja kattella häipyykö. Jos ei niin testerille kaissitte.
Valo tosiaan rupesi palamaan tuossa akun loppumisen yhteydessä, ei ennen. Oisko siellä silti jotain onkkelmaa vielä. No se selviää ajan myötä. Nyt toisaalta vaan hymyilyttää kun pääsee taas ajamaan. Kyllä tuntui hyvältä
Alfa Romeo 155 V6 1992