Nyt se sitten selvisi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Nyt se sitten selvisi

Viesti Kirjoittaja mipo »

Nimittäin syy siihen miksi alfa ei välillä käynnisty.
Joku taisikin tääl jo sitä ehdottaa, elikkä syynä oli käynnistyksen esto.
Olin katsastustoimistossa hoitamassa toisen autoni paperiasioita ja kun sieltä lähdin niin alfa ei enää sitten suostunut käynnistymään.
No, onneksi samassa pihassa on nummelan autohuolto, josta isäntä tuli kiireidensä keskeltä testerillä katsomaan mikä vika. Testeri näytti että avain on vioittunut eikä käynnistyksen esto sisi anna lupaa startata.
Isäntä ei edes veloittanut mitään, vaikka oli kiire muiden töidensä kanssa!

No suuntasin sitten escortilla delta-autoon ja kerroin, mistä on kyse, niin nyt joudun odottamaan ensi viikkoon, kun delta-autossa halutaan testata omalla testerillä.(tarkoittaako että halutaan laskuttaa?) :?
Pyysin deltalta koodia, jolla saisin auton edes käyntiin ettei tarvitsisi hinata, mutta eivät antaneet...
Mitähän delta tuostakin hommasta rokottaa ja saiskohan jostain muualta hommattua uutta avainta, ku deltallta? varmaan sais kun eivät antaneet sitä koodia... :roll:

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Tiedustele Auto Milanosta tai Muukkoselta.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Pisteet kotiin Deltalle taas hyvästä "asiakaspalvelusta" :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hittoako ne voi kun vaan tilaat sen avaimen?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Eikös koodi tule auton mukana vai onko hävinnyt tai eikö dieselissä olekaan samanlainen käynnistyksenesto?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Olen ymmärtänyt että "koodikorttia" ei enään toimiteta asiakkalle, korjatkaa jos olen väärässä.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Sain ainakin oman autoni tiedot Porin Delta-autosta ihan kysymällä ja vieläpä ilmaiseksi.

Itsellä on avain projekti vielä vähän kesken kun pitäisi muuntaa englannista tilaama uudempi (linkkuveitsimallinen) avain sopimaan vanhaan lukkoon ja jos vielä saisi hälyttimen toimimaan avaimen originaalilla piirilevyllä (lotto voitto jos niin käy). Käsittääkseni esim Porin Prisman suutari/avainhenkilö pystyy tekemään ainakin vm98 avaimen ja koodaamaan sen, jopa lukemalla koodin vanhasta avaimesta.


Mahtaakohan tästäkään viestistä kukaan ymmärtää mitään :oops:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Liitinongelmaa? Mulle kävi keväällä samoin, auto oli oikkuillut ja kuoli sitten kerrasta.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4929&highlight=
Ghost kirjoitti:Se liitin muuten ei ole lähelläkään virtalukkoa, ei edes ohjausakselilla, niinkuin joskus jossain on väitetty, vaan lanka menee virtalukon ympärillä olevalta kelalta ilman liittimiä kojelaudan alle, sulakerasian takana/yäpuolella olevaan boxiin.

Käsi siis kojelaudan alle ja sieltä etsimään muistaakseni 3-säikeistä lattakaapelia, liitin irti, puhdistusainetta (esim PRF:n sininen) liittimiin ja vähän renkkausta päälle ja taas kulkee :-D

Been there, done that...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mitähän puppua olen lukenut, kun muistelisin jonkun kertoneen että tuon käynnistyksen eston pystyi ohittamaan jollain polkimen painallus rumballa :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Epezi kirjoitti:Mitähän puppua olen lukenut, kun muistelisin jonkun kertoneen että tuon käynnistyksen eston pystyi ohittamaan jollain polkimen painallus rumballa :roll:
Puntossa ainakin pystyi (lienee sama CODE-järjestelmä kuin Alfassa), mutta siinä pitää tietää tuo nimenomainen koodi.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

alfan manuaalissa on ohjeet ohitukseen, ja kyseessä oli joku kaasupolkimella varotusvalon vilkkumisen tahtiin painaminen. tai vastaava, mutta siihen tarttee sen koodin mitä deltasta mulle ei annettu vaikka manuaalissa lukee myös että koodin saa kun todistaa henkilöllisyyden+ sen että omistaa auton.
Deltassa sanoivat että se painallusrumba voi sotkea auton totaalisesti...onkohan tosiaan näin... :shock:
mieluummin mä sen käynnistäisin sillä ja ajaisin sinne deltaan ku hinaisin escortilla...
enkä kyllä vieläkään tajua miks mun pitää laittaa alfa deltan testeriin, ku nummelan autohuollon testerissä luki selvällä suomenkielellä että "avain vioittunut"..
mitähän ihmeellistä siinä deltan testerissä sitten on ku kerran pitää silläkin kattoa...

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Haiskahtaa ylipaljon rahastukselta. Äidilläni oli joskus Puntossa vastaava ongelma, mutta siinä oli vielä tullut se koodi auton mukana. Kaasupoljinta painettiin jotenkin sen koodin ilmoittamien numeroiden mukaan ja sen jälkeen ei ongelmia enää ilmennyt sinä aikana kun auto äidillä oli. Kyseessä siis oli joku hetkellinen häiriö. Luultavasti asentaja polkee auton koodilla käyntiin ja Teltta rahastaa hommasta parisataa.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Maunu kirjoitti: Käsittääkseni esim Porin Prisman suutari/avainhenkilö pystyy tekemään ainakin vm98 avaimen ja koodaamaan sen, jopa lukemalla koodin vanhasta avaimesta.


Mahtaakohan tästäkään viestistä kukaan ymmärtää mitään :oops:
Kun tilasin Deltan kautta uutta avainta vm. 2003 Alfaan niin piti olla mukana rekisteriote ja avain tilattiin Italiasta tehtaalta. Näin minulle kerrottiin.
Jos siis Prisman pikasuutari valmistaa käden käänteessä avaimen ja vielä koodaa sen, niin minua on sitten kusetettu ja raskaasti :shock:

Hiukan kyllä epäilen tuota pikasuutarin avaimen valmistuksen mahdollisuutta :lol:

Vm. 2003 Alfan mukana toimitettiin koodikortti jossa viisinumeroinen luku sekä mekaanisen lukon koodi avaimen valmistusta varten.

Käynnistyksenesto on mahdollista ohittaa ohjekirjan ohjeiden mukaan syöttämällä koodi kaasupolkimen avulla painelemalla.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Nonnii...
Nyt on Alfa hinattu Deltalle.
Deltan ukko sanoi että pahimmasssa tapauksessa on ohjausyksikkö mennyt rikki, koska avainta on käytetty, vaikka siinä on ollut vikaa....
Heitti hinta-arvion, jos ohjaus yksikkö kyseessä...1500-2500euroa!!!!
Eli, päättelen tästä että jos teen itse pellistä avaimen ja murtaudun jonkun alfaan ja koitan startata sillä, niin ohjausyksikkö menee rikki...ei kovin fiksu systeemi...
no täytyy toivoa että selviän uusien avainten hankinnalla... :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Taitaa deltan väki nyt vähän pistää halvalla :roll:

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Epezi kirjoitti:Taitaa deltan väki nyt vähän pistää halvalla :roll:

päinvastoin!! taitaa pistää kalliilla....ei oikein kyllä mun mielestä kuulosta todelta....

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

No toi nyt on ihan paskaa. Eihän se ohjausyksikkö siitä voi hajota.
Koodilla ja oljin yhdistelmällä auton saa käyntiin kerran. Kun sen sammuttaa pitää sama manööveri tehdä uudelleen. Kokemuksesta voin sanoa, että se homma tulee vanhaksi muutaman kerran jälkeen.

Todenäköinen vika on ajoneston antenni/antennin liitos. KOrjauksen hinta Deltassa noin 100 EUR

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

mipo kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Taitaa deltan väki nyt vähän pistää halvalla :roll:
päinvastoin!! taitaa pistää kalliilla....ei oikein kyllä mun mielestä kuulosta todelta....
Täyttä kusetusta! Ei mitään rajaa.

Eikö Muukkonen pysty tekemään näitä hommia?

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Tuosta ohjausyksiköstä vielä...
Eli jos se olisi rikki, niin eikö sen olisi pitänyt näkyä sitten nummelan autohuollon testerissä? testerihän ilmoitti vain että avain viallinen.
Noh, deltalla kyllä sanoivat että heillä on parempi testeri.. luulisi kyllä että huonompiki testeri kertois jos ohjausyksikkö olis paskana....

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

AlfaTom kirjoitti:
Maunu kirjoitti: Käsittääkseni esim Porin Prisman suutari/avainhenkilö pystyy tekemään ainakin vm98 avaimen ja koodaamaan sen, jopa lukemalla koodin vanhasta avaimesta.
Jos siis Prisman pikasuutari valmistaa käden käänteessä avaimen ja vielä koodaa sen, niin minua on sitten kusetettu ja raskaasti :shock:

Hiukan kyllä epäilen tuota pikasuutarin avaimen valmistuksen mahdollisuutta :lol:
Myös J.kylän Prismassa onnistuu kopioida vanha avain (puhutaan siis "siruavaimesta :wink: ") mutta vaatii tosin toimivan avaimen ensin, kustantaa jotain 60-70€

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Soitinpa huvikseni Muukkoselle ja kyselin tosta hommasta, niin siellä on käynnistyksen eston ohjaus yksikkö 160 euroa+asennus..
ja jos pitää vaihtaa moottorinohjasus-yksikkö, niin se olisi sitten tuhannen euron paikkeilla...
delta puhui 1500-2500 euron hinnasta..ja se jäi epäselväksi vielä että mitä ohjausyksikköä tarkottivat...
no tänään selviää mitä vialla.
menisköhän toi homma takuuseen, koska auto on ostettu kesäkuussa?
myyjä kyllä sanoi ettei mee, mutta yritän vielä varmistaa kuluttajansuoja viranomaiselta..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllähän tuon täytyy mennä koska puolivuotta ei ole tullut täyteen. Onko myyjänä delta vai joku muu?

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

on ostettu muualta kuin deltasta, mutta liikkeestä jokatapauksessa.
liikkeessä sano että takuu ei päde tuollaisiin vikoihin, mutta varmistetaan nyt vielä kuluttajamieheltä..jos menee takuuseen, niin mun puolesta delta saa tilata vaikka kokonaan uuden moottorin italiasta. muuten ei huvita maksaa...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Nimenomaan tuollaiset ei-kulutusosat tuo myyjän virhevastuun kuuluisi kattaa. Mutta kuluttajasuojamiehen lausunto kädessä on vähän helpompaa neuvotella, joten sinne vaan mailia.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Nyt puhui liike kyllä paskaa! :shock: Nimenomaan tuollaiset ei-kulutusosat jotka kyrvähtää 6kk sisällä ostopäivämäärästä tulee korjauttaa/korvata. Kannattaa tosiaan lukea kuluttaja-asiamiehen ohjeita netistä ja muistuttaa myyjäliikettä vastuustaan.

EDIT: Rolle kerkis ensin ja vielä lähes sanasta sanaan :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

huhuh...kivi vierähti sydämeltä.... deltasta soitettiin, tai oikeestaan mä soitin ja vika oli kuin olikin virta-avaimessa.
No, nyt on avain tilauksessa ja tulee joskus ens viikolla.. Aika hassua että avain tulee italiasta asti.
75 euroa maksaa avain ja niitä tulee kaksikappaletta. Sitten delta vielä laskuttaa satasen verran työstä... 250 egee on aika paljon, mutta ei tunnu miltään ku ensin peloteltiin jopa 2500eurolla..
Ainoo paska juttu nyt kyllä on että joudun ajelemaan Escortilla viikon.. :( :(

Vastaa Viestiin