Venttiilikoppa vuotaa
Valvoja: Moderators
Venttiilikoppa vuotaa
Nyt tarvitaan pikaista apua! Öljyä rupesi vuotamaan venttiillikopan tiivisteen välistä. Vuoto on tasaista joka puolella koppaa. Uusi tiiviste vaihdettiin 2 viikkoa sitten ja samalla myös öljyt, Nesteen 5w-50 synteettiset. Tiiviste tuntuu olevan kunnolla paikoillaan, eikä huohotinputkikaan ole tukossa. Missä siis vika? Onko öljyt vääränlaiset vai missä vika piilee? Öljyä tulee melkein kuin Estonian keulasta vettä. Öljyä kuitenkin koko ajan lisätty, ettei pääse kuivumaan. Auttaakaa!
Eipä tule muuta mieleen kun,että se tiiviste ei ole oikein paikoillaan tai venttiilikoppa on kiero/löysällä.marjut82 kirjoitti:löytyisikö keneltäkään aavistustakaan miksi se tekee noin?
Minulla on muuten sellainen muistikuva,että ainakin minun edelliseen 164:een tiiviste laitettiin "liimalla" kiinni.
Tuohon vaimokkeen nykyiseenkin vaihdettiin tiiviste samalla kun tarkastettiin venttiilinvälykset,mutta en tehnyt sitä itse,joten en tiedä tuliko liimaa
Kyllä nuo 5W/50 öljyt pitäisi sisällä pysyä ja jos huohotin olisi tukossa,niin varmaan ekana öljyt tulisi ulos mittatikun reiästä.
Tästä on pirun monta vuotta kun minulla oli 164TS, mutta jotenkin luulen muistavani että punaista tiivisteliimaa sieltä venttiilikopan alta pilkotti... Olikos se vielä niin että siinä oli joku ihme härvellintiiviste niitten virranjakajien ja venttiilikopan yhtymäkohdassa, ja sen vuoksi liimaa on syytä sinne laittaa? Valuuko sitä oliota muuten sinne tulppienkin puolelle?
Ne ei varmaan siitä kauheesti tykkää.
Ja tästä olikin varmaan paljon apua
Ne ei varmaan siitä kauheesti tykkää.
Ja tästä olikin varmaan paljon apua