ja btw: keltsillä uskomattoman hiano fiude!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Valvoja: Moderators
Onko sitten niin että remmi kestäis vaihtovälin, mutta muut osat kulahtaa ennen ja särkee remminlanciapoika kirjoitti:Äläs nyt 90 liioittele yleistä mielipidettä...suurin osa hihnojen rikkoutumisista johtuu öljyvuodoista, kuluneet osat ym...on se luigi suunnitellut et se kestää sen vaihtovälin kevyesti..
no kyllä teikäläisen tekemiset on kaukana ammattilaisuudesta jos vain kirjoitteluihisi on luottaminen..lanciapoika kirjoitti:Kun kerran vaihtaa kaikki osat uusiin ja tekee asennuksen huolella ja ammattitaidolla..niin hihnan kans ei tarttee menettää yöunia...eikä tarttee miettiä mitään suosituksia...ajoittainen tarkistus kertoo vaihto tarpeen.. ja ainahan se 90 on ihmettelemässä erinäisiä asioita
..toivottavasti vaihdat muitakin kuluvia osia varman päälle
Onkos Integralessa tiukemmat nokka-akselit kuin Q4:ssa...? Jos on niin nekin osaltaan vaikuttaa remmin kesto-ikään.Integralemiehet suosittelivat 20tkm välein, mutta varmaan jostain sen ja 100tkm välein löytyy ainakin minun mielestä se järkevin vaihtoväli.
Suurimmassa osassa täällä kerrotuissa tapauksissa hihna on katkennut ennen ensimmäistä vaihtoa (60tkm/3v). Eli ihan turha Deltaa syyttää, vaikka se paikka kuinka vituttaisikin.lanciapoika kirjoitti:Totuus on et jos kaikki osat uusia niin hihna kestää kevyesti suositellun rajan..se on eri asia jos väärin asennetaan deltan/muun toimesta ja kaikkia osia ei ole vaihdettu...mutta se ei ole hihnojen syy..
Mutta monesti hihnojen rikot johtuu liian tiukalle/löysälle asennetusta..ja vielä ammatti liikkeiden toimesta..
Maksaako täällä porukka nämä vaihtokulut omasta pussistaan? Niinkuin täällä on todettu niin hihna tuntuu menevän milloin sattuu eikä taida kovin hyvin korreloida ajettujen kilometrien/ ajan kanssa.AutonaAlfa kirjoitti:Kuitenkin itse ajattelin pelata varman päälle tästä lähtien ja tarkistaa hihnan öljynvaihdon yhteydessä. Ei ole iso homma. Varmuus ennen kaikkea. Helpompaa ja halvempaa on vaihdella hihnoja vaikka 10 tkm välein, kuin tehdä koneremontti joka 20 tkm:ri.
Mahdollisimman paljon uutta osaa. Itse myös suosittelisin heittämään EGR:llä vesilintua tuon remontin yhteydessä, sillä sen poissaolo lyhentää hommaa monta tuntia.heskelin kirjoitti:Tuli tuossa hommattua 155Q4 vm. -92. Mittarissa 127tkm ja remmi viimeksi vaihdettu 60 tkm:n kohdalla.
Vaihtaahan se pitää ja heti. Vaihtoehtoja on kolme:
1. vaihdan itse
2. vaihdatan hakumatkalla Saksassa
3. vaihdatan Suomessa
Onko Saksan ja Suomen välillä suuria kustannuseroja? Onko toi Quunelkun remmi itse vaihdettavissa illan aikana ilman erikoistyökaluja? Kiristin pitää tietenkin vaihtaa samalla mutta mitä muuta?
Hyvä kysymys.Jos päädyn teettämään työn Suomessa niin minne kannattaa viedä piäkaapuntiseudulla?
Brasiliassahan valmistetaan täyttä häkää Marean 5-mukista turboa. oliko ~220hv tai jotain? Siellä oli/on kyllä Temprastakin 200hv 2.0 Turbo, ja vielä kaksovisenaKaalipata kirjoitti:Menee ihan täysin ohi aiheen jo, mut ideana olis hauska pistää tuo Coupen puhallin tuohon Marea 155:een. Tietysti byrokratia huolehtii siitä, ettei onnaa, vaikka palaset menis pudottamalla paikalleen.
Käviskö perinteinen 90astetta periksi antava kun vetopuolelta kevyesti kääntää vai tarviiko olla kireempi..?Kireyden määrittäminen on arpapeliä ilman oikeata virallista kireysmittaria, mutta on noita nyt kolme kertaa tullut tehtyä, ja nyt se alkaa löytymään se kireys, kun ei vihellä eikä pidä löysää ääntä. Ja omassa kestänyt jo yli 15 tkm...
Ei suoraan tuo tekniikka käy, kun tuota suoraa osuutta ei tuossa vetopuolella ole. Hihna nojaa siinä tasapainoakselissa olevaan ohjuriin.jiiässä kirjoitti:Käviskö perinteinen 90astetta periksi antava kun vetopuolelta kevyesti kääntää vai tarviiko olla kireempi..?Kireyden määrittäminen on arpapeliä ilman oikeata virallista kireysmittaria, mutta on noita nyt kolme kertaa tullut tehtyä, ja nyt se alkaa löytymään se kireys, kun ei vihellä eikä pidä löysää ääntä. Ja omassa kestänyt jo yli 15 tkm...
Jotkut kireysmittaritkin näyttää vähän mitä sattuu...