Neljän Saabin suora katkesi ja oli aika etsiä jotain uutta.
Nettiautoa selailin pari päivää ja lähistöltä löytyi ihan lupaavalta vaikuttava 164, joka oli ikämiehellä myynnissä.
Soitin ja sovin koeajon josta Alfa kyllä toi pisteet kotiin, oli kyllä sen verta letkeä ajella yli 60:n vauhdeissa.
Muutenkin auto tuntui kaikinpuolin toimivalta ja ostettavahan se oli .
Autoa myös komistaa Suomen Alfa romeo kerhon klubitarra (tietääkö kukaan ko. autosta enempää).
Toivottavasti tämäkin foorumi/alfat tulevat tutuiksi.
Meikän entinen 164 se siinä! Tuohon autoon liittyy paljon hyviä muistoja!
On muuten sellainen yksilö ,jonka kyydissä on istunut aikamoni Suomen julkkis!
Moni julkkis ei voi myöskään olla varma, tuntevatko kaikki muut julkkikset hänet, mutta tämän pulman poistaa päiväjärjestyksestä julkkisten keskinäinen etiketti.
Tämän verran aikaa saatiin ajella suht. huolettomasti.
Ihmettelin kotimatkan puolessa välissä ihmeellistä mekaanista kolahdusta mutkassa.
Kotona katoksen hälyjä pois kytkiessä huomasin komean vanan seuraavan autoa .
Autoa omalle paikalle pikaisesti ajaessani kolahti taas.
Oiskohan joku tehostimen letku porsinut tai muuta ohjaustehostinjärjestelmävikaan viittaavaa sattunut.
On jo niin myöhä etten jaksa enään ihmeemmin tutkia asiaa.
Öljyvuoto tuntui tulevan konetilasta hanttarin puolelta edestä.
Nesteet tuntuivat oleva lämpimänä moottorissa ja tehostinsäiliössä ok .
Pitää valoisalla tutkia tarkemmin
Muutama kuva vielä.
Näyttäisi kuvasta päätellen olevan punaista litkua eli ohjaustehostimesta? Eikös se yleisesti porsiva ohjaustehostimen letkuliitin ole siellä jossain edessä hanttarinpuolella. Tosin eikös ne ole yleensä porsinut vaan kovalla pakkasella jos ei nesteitä ole vaihdettu alkuperäisiä notkeammiksi? Helppo tsekata kuitenkin ennen kuin menee Deltaan rahastettavaksi.
Ghostilla laukes radalla pumppu, kertokoot itse lisää, eikä kyllä kauheesti ollut pakkasta. Eli kait niitä menee ihan muutenkin kuin pakkasella. Mistä tuo on sitten vuotanut niin ei muuta kun letkut menee läpi.
No nyt ehti vähän enemmän tutkailla tilannetta ja varmistui ettei neste ole ainakaan tehostinlitkua .
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/rende ... height=449
Järjestys vasemmalta oikealle: 1.Tehostinneste 2.Moottoriöljy 3.Vuotanut öljy (kaavittu likaiselta asfaltilta eli pöly saattaa vähän värjätä, mutta atf:ää tuo ei kyllä ole).
Mitä ahtaalla autopaikalla tutkailin niin öljyt tuntuvat roiskuvan öljynsuotimen yläpuolelta tai lähistöltä.
Huomenna jos sais pukit hommattua niin pääsis katselemaan taas tarkemmin.
Ne kolahdukset kyllä pistävät miettimään, että koko mylly on sökö.
EDIT: Vaihdelaatikko porsinut.
Ei ole ainakaan hankala jälestää tätä Italian orhia.