Kaasuvaijeriko...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kaasuvaijeriko...

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Mitenkähän tämän nyt sitten muotoilisi otti ja tuota. Kun minusta tuon kaasupolkimen toiminta - tai paremminkin kaasuläpän - ei oikein toimi niin kuin olen muissa autoissani tottunut. Jos ajelen vaikka kaupunkilla pienellä vaihteella ja nostan pienen kiihdytyksen (kierrokset alle 4 tonnia) jälkeen jalkani kaasulta niin motoori tuntuu nyykähtävän ihan vallan kuin seinään. Eli meno on aikas nykivää noin niinkuin. Maantiellä ja kaupungissakin isompaa vaihdetta käyttäessä pelittää paremmin. Tuli vain mieleen, että onko tuolla kaasuläpän tienoilla jonkinlainen vaimennus tsydeemi joka ei toimi suunnitellulla tavalla. Kaasuvaijeri on varmaan ainakin vähän nahkea kun tuntuu poljin muutenkin vähän kankealta ja kaasun säätely takkuaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Malli oli? Nähtävästi 164:nen tai 166:nen mutta profiilissa on joko malli tai vm. väärin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Aiemmista viesteistä päättelen että malli on lipsahtanut väärin, eli 164 pitäis olla.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Joopa joo, 164 tuo on laitanpa korjaten profiiliin.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaasuvaijeriko...

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Terzius kirjoitti:Jos ajelen vaikka kaupunkilla pienellä vaihteella ja nostan pienen kiihdytyksen (kierrokset alle 4 tonnia) jälkeen jalkani kaasulta niin motoori tuntuu nyykähtävän ihan vallan kuin seinään.

En nyt tiedä puhunko yhtään samasta asiasta, mutta kokeillaan...

Eli itse olen huomannut samanikäisiä saksalaisautoja ajettuani, että ne ja Alfa käyttäytyvät eri tavalla tilanteessa jossa kierroksia on vaikka 4000 kakkosella ja päästät jalan kaasupolkimelta. Alfa nytkähtää terävämmin ja alkaa moottorijarruttaa, kun taas sakuissa tuota nykäystä ei tule vaan homma on jotenkin vaimennettu. Tämä siis koettu kolmella eri 156:lla. Olen itse laittanut tuon 'ominaisuuden' Alfan urheilullisuuden piikkiin :P

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Ok, tuon "ominaisuuden" kanssa pystyy kyllä elämään. Noissa sakuissa, ainakin vanhemmissa bemareissa on eräänlainen "kaasujousi" kaasutinläpässä. Tuon jousen tai vaimentimen tehtävänä on estää välitön kaasuläpän sulkeutuminen ja pehmentää moottorijarrutusta. Joissakin volkkareissa olen havainnut, että kaasupoljin elää ikään kuin omaa elämäänsä. Nostettaessa jalka kaasulta poljin ikään kuin pakenee jalan alta avaten kaasuläppää tarkoituksena myös tuo pehmeämpi moottorijarrutus.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Vastaa Viestiin