Polttoainesuihkutuksen merkkivalo syttyi 156:ssa
Valvoja: Moderators
Polttoainesuihkutuksen merkkivalo syttyi 156:ssa
Mikä on vikana? Pelkkä järjestelmän valovikako kun kaikki tuntuu toimivan aivan normaalisti?
Muistaakseni viime kesänä syttyi pari kertaa, mutta myös sammui jonkin ajan kuluttua. Nyt on pari päivää palanut jatkuvasti.
Onko kenellä kokemuksia?
Muistaakseni viime kesänä syttyi pari kertaa, mutta myös sammui jonkin ajan kuluttua. Nyt on pari päivää palanut jatkuvasti.
Onko kenellä kokemuksia?
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Muistaakseni mulla paloi jokusen päivän viime marraskuun lopussa ennen kuin vaihdoin Ilmin. Joten uskoakseni jokinhan se siellä mättää. Ei se ymmärtääkseni turhaan pala. Uskoakseni kyseessä on joku keskeinen anturi (ilmi, lambda, lämpötila .. yms anturi). Jo pelkkä ajoittainen ja pysyvä heikko kontakti jonkin keskeisen anturin ja ohjausyksikön välillä aiheuttaa tämän. Kannattaisi tutkia asia, ennen kuin vika aiheuttaa suurempaa vahinkoa, esim jos se on lambda niin katti ollee vaarassa ?!?. Nykiikö auto missään olosuhteissa? Kiihtyykö normaalisti ? Onko tehot tallella ?
Edit: 155156 ehti ensin
Edit: 155156 ehti ensin
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Auto tuntuu toimivan koko kierroslukualueella täysin normaalisti ja tehot ovat tallella. Noin viikko sitten polttelin karstoja ajamalla vajaat 10 minuuttia reilulla 7000 kierroksella ja kierroksia olisi tullut enemmänkin.
Tulipa nyt vaan mieleen, että olisiko tuo kovilla kierroksilla ajo aiheuttanut ohjausjärjestelmän muistiin jonkin muutoksen, joka nyt sitten sai tuon valon palamaan. Kun nyt mietin, niin autolla ei tuon "kurnuttamisen" jälkeen ole juurikaan ajettu eli siis merkkivalo käytännössä syttyi heti sen jälkeen. Pitänee resetoida ECU ja kokeilla jos sammuisi.
Tässähän resetointi on se pitkän kaavan mukainen eli väh. 45 min jännitteet pois jne.?
Tulipa nyt vaan mieleen, että olisiko tuo kovilla kierroksilla ajo aiheuttanut ohjausjärjestelmän muistiin jonkin muutoksen, joka nyt sitten sai tuon valon palamaan. Kun nyt mietin, niin autolla ei tuon "kurnuttamisen" jälkeen ole juurikaan ajettu eli siis merkkivalo käytännössä syttyi heti sen jälkeen. Pitänee resetoida ECU ja kokeilla jos sammuisi.
Tässähän resetointi on se pitkän kaavan mukainen eli väh. 45 min jännitteet pois jne.?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Mulla syttyi ko. lamppu pari vuotta sitten, eikä auto lähtenyt kirveelläkään käyntiin; käynnistyksen esto jäi päälle. Tai no lähtihän se koodeilla käyntiin ja sitten nilkutin korjaamolle. Piti vaihtaa joku antenni, mikä oli mennyt pimeäksi, taisi maksaa noin 130 e.
Terv. CC.
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
No suostuihan se sammumaan! Resetoin ECU:n pitkän kaavan mukaan, mutta valo paloi edelleen.
Ajettuani noin 10 minuuttia oikein hyvää kierroksilla ajettavaa mutkikasta asfalttitietä valo sammui.
Lambda on vaihdettu noin 10 tkm sitten ja ILMI aivan äskettäin eli ne ovat kunnossa.
Seuraillaan kuitenkin, vaikka epäilenkin vahvasti valovikaa!
Jk. Kyllä tuossa resetointiajoreissulla taas huomasi miten loistava ajettava Alfa on kun pääsee kierroksilla vedättämään!
Ajettuani noin 10 minuuttia oikein hyvää kierroksilla ajettavaa mutkikasta asfalttitietä valo sammui.
Lambda on vaihdettu noin 10 tkm sitten ja ILMI aivan äskettäin eli ne ovat kunnossa.
Seuraillaan kuitenkin, vaikka epäilenkin vahvasti valovikaa!
Jk. Kyllä tuossa resetointiajoreissulla taas huomasi miten loistava ajettava Alfa on kun pääsee kierroksilla vedättämään!
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Hyvä juttu, että sammui. Nämä ovat henkimaailman juttuja. Kun seuraavan kerran varoitusvalo syttyy, niin kannattaisi testata ohjelmalla, jotta saisit tietoa/vinkkiä mahdollisesta vian aiheuttajasta. Ei näitä oikein muuten selvitä. Ennen oli toisin, kun autoissa ei ollut tietokoneita.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila