Lieneekö normaalia, että 164TS:n öljynpainemittarin viisari tuskin nousee kuumalla koneella (80ast.). Kiihdytyksissäkään ei hirveästi eloa näy.
Kylmällä koneella viisari toimii. Koneella on ajettu 283tkm ja ei kuluta öljyä juurikaan. Öljyt ovat melko uudet.
Terveisiä vaan sille 164 kuskille joka morjesteli viikissä sunnuntaina. Oltiin mm-kisa matkalla helsingissä sinisellä 164:lla! Mukava nähdä aina laatuautoja liikenteessä
Mulla oli samaa, kylmänä nousi justiin 4:n kohdalle, mutta lämpimänä ei juuri heilunut. Anturi vaihtoon ja johan pelittää. Motonetissä muistaakseni pari kymppiä, voin muistaa väärin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Joo, mittarin anturi vain vaihtoon. Öljykelloksikin taitavat sitä joskus kutsua. Omassa exässäkin paineet hiipui mittarin mukaan, kunnes ei näyttänyt enää juuri mitään. Uus anturi ja taas oli painetta. Onneks siinä on se lamppu vieressä omalla anturilla, niin että jompikumpi niistä aina toiminee
Nu niin.. OMASSA öljynpaineet oli hukassa kunnes vaihdoin Motonetin tuliterän öljynpaine mittarianturin 35,50e.
Kuumana 0 ja kylmänä riittävä 4.
Ja vaihdon jäljiltä (/&=/& sti enemmän.
Onkos toi millainen vaihtaa jos ei mitään tekniikasta tiedä... itsellä öljynpainemittari näyttää tasaista nollaa. Varoitusvalo kyllä näyttäisi toimivan ainakin TEST napilla.
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88
Maalataanpa sitten piru seinälle. Eli omassa oli sama vaiva, mutta paineet nousi vasta kun oli kampiakseli hiottu, kiertokangenpäät tarkistettu, ylikokolaakerit ja uusi öljypumppu asennettu. Ja hinta oli...
Ihan helppo vaihtaa, siinä koneen oikella takapuolella (edestä katottuna) poikittain, puolennyrkin kokoinen purkki, jonka päästä lähtee pari piuhaa, mutteri auki, piuhat irti ja uutta tilalle.
Ai niin täällä paineet lämpimänä jossain 1-4 (tyhjäkäynti-kierrokset), ja kylmänä 4-6
TS koneissa öljynpaineet jos oikeasti häviää niin häviää tehotki. Nokkamokkula tarvinnee painetta ehkä 3bar jottä kääntyis kokonaan, 2bar tapahtuu jo jotain.
Itellä vaan ihan sama juttu kylmänä kyllä paineita riittää 6bar asti. Kuumana tyhjäkäynnillä siinä 0-1 tuntumassa, kierroksia tarvitaan että viisari nousee 3bar kohille. Eikä se öljykello niitä paineta hävitä, kyllä siellä koneessa on jotai matoja, ts. 300tkm mittarissa. Terveessä koneessa pitäs kuumanakin olla paineta tyhjäkäynnillä 2bar ainakin.
Ex Tessu, (0 -> 195 tkm) ja siinä ei uutenakaan öljynpaineet olleet kuumana kuin siinä 1 bar kieppeillä. Kierroksilla sekä kylmänä että kuumana sitten jotain 3-4 bar. Öljykellon vaihdon jälkeen näytti kylmänä kierroksilla sitten jotain 5-6 bar, eli on noissa antureissakin eroja.
Nythän se mun öljynpaineeni ihmeitä tekee, kierroksillakin ok mutta kun painaa kaasun pohjaan niin alkaa tippumaan sitten kun nostaa kaasun ja kierrokset on kuitenkin samat niin painemittari taas nousee
allekirjoittaneella 75 V6:ssa kyllä paineet pysyneet koko ajan kuumanakin vähintään tasolla 2-2,5 bar kieroksilla sitten 6-8 bar ja kylmänä koko ajan tapissa eli 8 bar...anturia en nykyiseen ole vaihtanut kertakaan..