Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Valvoja: Moderators
Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
...ihan ajanvietteeksi, kun GTV oli huollossa Konalan Deltassa. Koeajoon oli tarjolla vain 2.0JTS (saavat 3.2:sen syksyllä).
Vaikutelmia:
Ajo-ominaisuuksiltaan auto oli ihan 156:n kaltainen, mikä oli odotettavaa auton tekniikan sille perustuen. 2-litrainen liikkui ihan ripeästi, mutta V6:siin tottuneelle lisävääntö ja -teho olisi ollut paikallaan.
Näkymä taustapeilistä on yllättävän "ohut". vaikeuttanee peruuttamista. Penkit olivat samat kuin 156:ssa, joka on hyvä, sillä ne ovat parhaat kohtaamani istuimet (paljon paremmat kuin GTV:ssa).
Ilmastoinnin ohjauspaneelin pysty design hieman yllätti epäergonomisuudellaan, kuskin paikalta on jopa vaikeaa nähdä matkustajan puolen säädön näyttöä.
Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä ja muotoilultaan jopa erinomainen Alfa, "urheilullisempi" vaihtoehto 156:lle. Itse päätin kyllä jäädä odottelemaan Breraa.
Niin - ja se huolto. Pelkkä öljynvaihto 192,20 töineen ja osineen (öljyä 5.7 litraa)
Vaikutelmia:
Ajo-ominaisuuksiltaan auto oli ihan 156:n kaltainen, mikä oli odotettavaa auton tekniikan sille perustuen. 2-litrainen liikkui ihan ripeästi, mutta V6:siin tottuneelle lisävääntö ja -teho olisi ollut paikallaan.
Näkymä taustapeilistä on yllättävän "ohut". vaikeuttanee peruuttamista. Penkit olivat samat kuin 156:ssa, joka on hyvä, sillä ne ovat parhaat kohtaamani istuimet (paljon paremmat kuin GTV:ssa).
Ilmastoinnin ohjauspaneelin pysty design hieman yllätti epäergonomisuudellaan, kuskin paikalta on jopa vaikeaa nähdä matkustajan puolen säädön näyttöä.
Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä ja muotoilultaan jopa erinomainen Alfa, "urheilullisempi" vaihtoehto 156:lle. Itse päätin kyllä jäädä odottelemaan Breraa.
Niin - ja se huolto. Pelkkä öljynvaihto 192,20 töineen ja osineen (öljyä 5.7 litraa)
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
GT:n penkit selkeästi jämerämpää kaliberia kuin 156:n penkit. Muotoilu on hyvin erillainen ja mielestäni GT:n jakkarat ovat suuremmat, ja sivutuki vaikutaisi paremmalta. Ainakin lyhyen koeajon perusteella.JRA kirjoitti:Penkit olivat samat kuin 156:ssa
JRA kirjoitti:Pelkkä öljynvaihto 192,20 töineen ja osineen
WTF

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Ruumiinrakenteissa on varmaankin eroja, sillä mielestäni 156:sen penkit eivät erinomaisuudellaan loista. 147:ssa on huomattavasti paremmat. Enkä nyt yritä yhtään kotiinpäin vetää!JRA kirjoitti:Penkit olivat samat kuin 156:ssa, joka on hyvä, sillä ne ovat parhaat kohtaamani istuimet (paljon paremmat kuin GTV:ssa).
Tätä asiaa lehdistökin usein parjaa, siis alfojen (147,156,GT) automaatti-ilmastoinnin vaikeakäyttöisyyttä. WTF! Mielestäni toimii ja näkyy erittäin hyvin. Selkeä ja helppokäyttöinen!JRA kirjoitti: Ilmastoinnin ohjauspaneelin pysty design hieman yllätti epäergonomisuudellaan, kuskin paikalta on jopa vaikeaa nähdä matkustajan puolen säädön näyttöä.
Kaikissa ajamissani alfoissa sama juttu, niin uusissa kuin vanhoissakin. Pitkät liikeradat ja turhan paljon väljää, mutta toimii.[/quote]JRA kirjoitti: Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Kyllä minusta tuntui kuin olisin vanhaan 156:seeni (2.5V6 -01) istahtanut.155156 kirjoitti:GT:n penkit selkeästi jämerämpää kaliberia kuin 156:n penkit. Muotoilu on hyvin erillainen ja mielestäni GT:n jakkarat ovat suuremmat, ja sivutuki vaikutaisi paremmalta. Ainakin lyhyen koeajon perusteella.JRA kirjoitti:Penkit olivat samat kuin 156:ssa
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Arvostelin tässä ainoastaan GT:n osalta ja mielipiteeni pysyy. Samaa mieltä muiden Alfojen osalta: Selkeä ja helppokäyttöinen - ja lisäksi paremmin sijoitettu.Tätä asiaa lehdistökin usein parjaa, siis alfojen (147,156,GT) automaatti-ilmastoinnin vaikeakäyttöisyyttä. WTF! Mielestäni toimii ja näkyy erittäin hyvin. Selkeä ja helppokäyttöinen!
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Samaa mieltäBoxer33 kirjoitti:Ruumiinrakenteissa on varmaankin eroja, sillä mielestäni 156:sen penkit eivät erinomaisuudellaan loista. 147:ssa on huomattavasti paremmat. Enkä nyt yritä yhtään kotiinpäin vetää!
GT:ssä on nimenomaan 147:n penkit/mekanismi ja ne ovat tosiaan huomattavasti paremmat kuin 156:ssä jolla itse ajan. 147 penkkeihin sain tuntuman muutaman päivän koeajolla. Paljon jämäkämmät, erilainen säätösysteemi. 147:ssa saa mm säädettyä penkin etu/takareunan korkeuksia joka muuttuu tosin etäisyyssäädön mukana.
GT:tä koeajettuani huomasin heti että systeemi oli sama. Onhan koelautakin 147:sta. Omasta mielestäni 156:n penkeillä en oikein koskaan ole saanut hyvää ajoasentoa vaikka ajettu on jo 5 vuotta.
GT 3.2 ssa taitaa sitten olla nahkaiset TI (Turismo Internazionale) penkit, kuvista päätellen... ainakin muualla euroopassa.
Tästä tulikin mieleen, duunikaverin ensikehut uudesta octaviastaan: "Tosi hyvässä paikassa aurinkolasiteline, ja etukyynärnojan sisään mahtuu vaikka mitä.." Ajo-ominaisuuksia yritin kysellä, niin jäi miettimään miten on ennen tullut toimeen ilman aurinkolasitelinettä.-Tomi- kirjoitti:Autobildissä annettiin moitteita olisiko ollut 147:lle tai GT:lle. Mukin telineet ovat näppärät, mutta ne ovat edessä, kun radiosta vaihtaa kanavaa. Ei ole helppoa ei

Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Koeajoin todennäköisesti tuon saman GT:n (sininen?) Konalassa. Mielestäni vaihteensiirto siinä oli todella väljä, ei minkäänlaista tuntumaa vaihdekepissä. Oliko se sitten tuossa koeajoyksilössä jo rikki revitty? Eihän se tuollainen voi normaalisti olla, eihän?Boxer33 kirjoitti:Kaikissa ajamissani alfoissa sama juttu, niin uusissa kuin vanhoissakin. Pitkät liikeradat ja turhan paljon väljää, mutta toimii.JRA kirjoitti: Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Sama auto oli. Mittarissa reilut 7.500km. Sanotaan Alfojen vaihteensiirron tuntumasta mitä tahansa, ei se sentään tuollainen saisi olla. Ainakaan omaan merkkikokemukseeni perustuen.Monza kirjoitti:Koeajoin todennäköisesti tuon saman GT:n (sininen?) Konalassa. Mielestäni vaihteensiirto siinä oli todella väljä, ei minkäänlaista tuntumaa vaihdekepissä. Oliko se sitten tuossa koeajoyksilössä jo rikki revitty? Eihän se tuollainen voi normaalisti olla, eihän?
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Saman auton olen minäkin ajanut, tosin jo alkukeväästä (lunta oli vielä maassa). Silloin en ainakaan huomannut vaihteistossa mitään omituista. Kerran ajoin 147:n josta oli vaihteiston palautin jousi, tai mikä lie se onkaan hajonnut. MM. kolmosta oli käsittämättömän vaikea saada silmään, kun vipu ei vapaalle laitettaessa palautunutkaan keskelle. Autoa palauttaessani huomautin myyjälle (alfisti itsekin) asiasta, johon hän kommentoi, että sellasia ne Alfan lootat on..JRA kirjoitti:Sama auto oli. Mittarissa reilut 7.500km. Sanotaan Alfojen vaihteensiirron tuntumasta mitä tahansa, ei se sentään tuollainen saisi olla. Ainakaan omaan merkkikokemukseeni perustuen.

Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Ei saisi olla ei. Jopa näissä meikäläisen historic luokan 164 tuotteissa on (ollut) täsmällisempi vaihteensiirto. Tässä nykyisessä jopa hämmästyttävänkin hyvä. Kepissä asti tuntuu kun rattaat laatikossa liikahtaa ja H kuvio on jämpti.JRA kirjoitti:
Sama auto oli. Mittarissa reilut 7.500km. Sanotaan Alfojen vaihteensiirron tuntumasta mitä tahansa, ei se sentään tuollainen saisi olla. Ainakaan omaan merkkikokemukseeni perustuen.
GT:n penkit ovat muuten melko paljon paremmat kuin 156:ssa. Tukea on riittämiin.
Ilmastointi on erittäin looginen ja helppokäyttöinen, kunhan sisäistää sen, että kyseessä on automatiikka, joka ylläpitää lämpötilaa; ei siis pelkkää kylmää ilmaa puhaltava tuuletinsysteemi. Tuli kokeiltua ilmastoinnin tehoja etelä-Euroopassa. Helkutin pätevä oli, toimi nopeasti ja täsmällisesti. kaikenpäälle kun takapenkeille ilmaa humauttavan suuttimen ympärille väsäsi kylmälaukkurakennelman, niin siinä oli oivallinen jääkaappikin hollilla.
Tuohon vaihteensiirtoasiaan voisin sanoa, että 156:ssa oli täsmällisemmän tuntuinen (silloin kun se toimi). Toisaalta, Alfat ovat aina olleet vähemmän sveitsiläisiä tässä keississä.
Ilmastointi on erittäin looginen ja helppokäyttöinen, kunhan sisäistää sen, että kyseessä on automatiikka, joka ylläpitää lämpötilaa; ei siis pelkkää kylmää ilmaa puhaltava tuuletinsysteemi. Tuli kokeiltua ilmastoinnin tehoja etelä-Euroopassa. Helkutin pätevä oli, toimi nopeasti ja täsmällisesti. kaikenpäälle kun takapenkeille ilmaa humauttavan suuttimen ympärille väsäsi kylmälaukkurakennelman, niin siinä oli oivallinen jääkaappikin hollilla.
Tuohon vaihteensiirtoasiaan voisin sanoa, että 156:ssa oli täsmällisemmän tuntuinen (silloin kun se toimi). Toisaalta, Alfat ovat aina olleet vähemmän sveitsiläisiä tässä keississä.
Kerrataan vielä: Minä en siis kritisoinut koeajon perusteella GT:n ilmastoinnin automatiikkaa enkä sen toimivuutta teknisessä mielessä. Vilpittömästi uskon, että se toimii hyvin.tzrp kirjoitti: Ilmastointi on erittäin looginen ja helppokäyttöinen, kunhan sisäistää sen, että kyseessä on automatiikka, joka ylläpitää lämpötilaa; ei siis pelkkää kylmää ilmaa puhaltava tuuletinsysteemi.
Tarkoitin siis, että ilmastoinnin ohjauspaneeli on sijoitettu liiaksi pystyyn, eikä käänny lainkaan kuljettajaa kohti (samoin kuin tuo koko kojelaudasta lähtevä keskikonsolin etuosa). Koin vaikeaksi havaita, mitä pelkääjän puoleisen säädön näytössä lukee. Tämä siis vertailussa esim. GTV:hen, 156:seen tai vaikka wanhaan 33 1.5 TI:hin (levätköön rauhassa).
Toivottavasti tuo yksityiskohta designista ei seuraa mukana 159:iin tai Breraan.
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
GT
http://sl55kleemann.free.fr/vtuning/alf ... r%20vt.jpg
Tässä linkki GT cabrioletin kuvaan...
ihan hyvän näköinen vehje.
Tässä linkki GT cabrioletin kuvaan...
ihan hyvän näköinen vehje.
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Onkohan tuo cabrio joku fotoshoppi
. Tuo lasin yläreuna vaan on jotenkin töksähtävästi leikattu.
Hyvältä tuo joka tapauksessa näyttää, todella sulavan linjakas.
Toisin, kuin nämä nykyiset Megane, 307cc, Volvo C70 ym. ym. läskiperseet.

Hyvältä tuo joka tapauksessa näyttää, todella sulavan linjakas.
Toisin, kuin nämä nykyiset Megane, 307cc, Volvo C70 ym. ym. läskiperseet.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Oho. Postiluukusta oli tipahtanut kirje; teltta-auto kutsui koeajamaan geeteen; näköjään on Konalaan tullut se 3,2-litrainen, koska sitäkin tarjotaan kokeiltavaksi.
Taidanpä mennä pruuvaamaan eräänä päivänä
Terv. CC.
Taidanpä mennä pruuvaamaan eräänä päivänä

Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 19 Elo 2005, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Ovat käyneet kaupaksi ihan oikeasti.V6 kirjoitti:samanlainen kirje tipahti Malmin DAsta onkohan siellä 3.2nen ajettavana?
"suomen myydyin sport coupe" montakohan noita on oikeasti myyty?
Jutskailin Lampenin Jukan kanssa Malmin Deltassa käydessäni (eipä tietenkään löytynyt GTV:n mattoja), firmoihin myyty GT:tä kuulemma kuin kuumille kiville.

- Alfaholic -
Kävinpä minäkin sitten. DA teki sen taas, nimittäin Konala. Mentiin ensin Malmille, jossa oli vain JTS (niinkuin vähän ounastelinkin), mutta sieltä ystävällisesti soittivat Konalaan ja varmistivat että auto on paikalla ja kehottivat menemään sinne tietyn myyjän pakeille niin pääsisi heti ajamaan 3,2:sta.
No näin tehtiin, myyjä kiireinen kun on tässä niin paljon asiakkaita (miltäköhän me sitten oltiin, häiriköitä vai?) ja lopulta sitten järjestyi joku kaveri tsekkaamaan autoa kellarista ylös. Menee pieni ikuisuus, heppu tulee sieltä ja toteaa ettei ole autoa. Haloo! On kampanja päällä josta on tullut kirjeet kotiin ja lauantaina ei ole autoa paikalla! WTF?
No eipä kukaan vaivautunut edes pahoittelemaan siellä päässä joten takaisin Malmille ajamaan JTS:ää ja ihmettelemään Konalan touhua. JTS oli muuten ihan jees, mutta vaimokin totesi että eihän tää lähe. Liian vähän tehoa hyvään alustaan. Kysyin vielä vaihtohyvitystä 3,2:een eikä se ihme kyllä ollut totaalisen huono niinkuin olisi olettanut.
Pisteet tästä koeajosta: JTS 4/6, DA Malmi - DA Konala 6-0.
Edit: Ja punaviini on muuten Chianti Ruffino.
No näin tehtiin, myyjä kiireinen kun on tässä niin paljon asiakkaita (miltäköhän me sitten oltiin, häiriköitä vai?) ja lopulta sitten järjestyi joku kaveri tsekkaamaan autoa kellarista ylös. Menee pieni ikuisuus, heppu tulee sieltä ja toteaa ettei ole autoa. Haloo! On kampanja päällä josta on tullut kirjeet kotiin ja lauantaina ei ole autoa paikalla! WTF?
No eipä kukaan vaivautunut edes pahoittelemaan siellä päässä joten takaisin Malmille ajamaan JTS:ää ja ihmettelemään Konalan touhua. JTS oli muuten ihan jees, mutta vaimokin totesi että eihän tää lähe. Liian vähän tehoa hyvään alustaan. Kysyin vielä vaihtohyvitystä 3,2:een eikä se ihme kyllä ollut totaalisen huono niinkuin olisi olettanut.
Pisteet tästä koeajosta: JTS 4/6, DA Malmi - DA Konala 6-0.
Edit: Ja punaviini on muuten Chianti Ruffino.
Tyypillistä Delta-auton koomailua.
Noita GT:tä on tosiaan myyty ihan mukavasti. Aikanaan luin Pressosta, että tammi-maaliskuun aikana olis myyty 40 kappaletta. Mitähän lie sen jälkeen myyty?
Niin, ja tänne ei ole tullu kutsua koeajoon...
taisin soittaa suutani pari kertaa turhan paljon, olen varmaan päässyt Konalan Deltan mustalle-listalle... 
Noita GT:tä on tosiaan myyty ihan mukavasti. Aikanaan luin Pressosta, että tammi-maaliskuun aikana olis myyty 40 kappaletta. Mitähän lie sen jälkeen myyty?
Niin, ja tänne ei ole tullu kutsua koeajoon...


- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Ajoinpa minäkin GT:n äsken. Kaksilitraisen koeajoa olen havitellut, mutta kun nyt tuli mahdollisuus ajaa 3,2 litrainen, niin ajoin sitten sitä. Olisiko syy Helsingin isokoneisen koeajoauton puuttumiselle se, että kyseinen yksilö oli täällä Lahdessa paikallisen Delta-auton avajaisissa. Kuulemma tiistaina auto lähtee Lahdesta takaisin.
Lyhyen koeajon perusteella jäi mieleen seuraavia juttuja 3,2:sta:
Plussat:
- Kone, aika makea moottori tuo 3,2 on. Lähtee mukavasti ja äänet on tosi mainiot.
- Ulkonäkö, riittävän kokoisilla vanteilla ja sopivalla värillä GT on mielestäni oikein hienon näköinen.
- Sisustus, nahkasisustus on tyylikäs ja ylellisen tuntuinen.
- Istuimet, tälläiselle pitkälle ja kapealle ihmiselle penkit tuntuivat istuvan hyvin ainakin lyhyellä pyrähdyksellä.
- Tilat, siis coupe-mittakaavassa tilat ovat aika hyvät. Takapenkillekin mahtuu ihan kohtuullisesti kunhan ei joudu istumaan itseni mittaisen (191 cm) ihmisen takana. 170 cm mittainen emäntä pystyi istumaan aika hyvin takana, itsellä pääntila loppui kesken, jalkatilaa oli kohtuullisesti. Tavaratila on yllättävän iso tuon tyyppiselle autolle ja kun penkkikin kääntyy, niin maastopyöränkin luulisi saavan jotenkin kyytiin.
Miinukset:
- Erittäin suuri kääntösäde
- Takanäkyvyys, taka-ikkuna on matala ja siitä näkee varsin huonosti taakse
- Ilmastoinnin säätimien ergonomia, mainitaan nyt nämäkin vaikka ei kovin olennaisesta asiasta olekaan kyse. Täytyy yhtyä tuohon JRA:n mielipiteeseen ilmastoinnin ohjauspaneelin huonosta näkyvyydestä.
Vieressä istunut emäntä keksi vielä pari huonoa puolta eli hänen kommenttinsa olivat että "kauhee bensankulutus ja korttikin on tällä hyllyllä jatkuvasti kun ei tällä malta hiljaa ajaa."
Vaihteistokin toimi minusta hyvin eli en huomannut JRA:n mainitsemaan vaihteiston väljyyttä.
Lähiviikkoina pitäisi olla myös parilitrainen olla koeajettavissa Lahdessa, täytyy sitten verrata siitä saatuja kokemuksia tähän isokoneiseen.
Lyhyen koeajon perusteella jäi mieleen seuraavia juttuja 3,2:sta:
Plussat:
- Kone, aika makea moottori tuo 3,2 on. Lähtee mukavasti ja äänet on tosi mainiot.
- Ulkonäkö, riittävän kokoisilla vanteilla ja sopivalla värillä GT on mielestäni oikein hienon näköinen.
- Sisustus, nahkasisustus on tyylikäs ja ylellisen tuntuinen.
- Istuimet, tälläiselle pitkälle ja kapealle ihmiselle penkit tuntuivat istuvan hyvin ainakin lyhyellä pyrähdyksellä.
- Tilat, siis coupe-mittakaavassa tilat ovat aika hyvät. Takapenkillekin mahtuu ihan kohtuullisesti kunhan ei joudu istumaan itseni mittaisen (191 cm) ihmisen takana. 170 cm mittainen emäntä pystyi istumaan aika hyvin takana, itsellä pääntila loppui kesken, jalkatilaa oli kohtuullisesti. Tavaratila on yllättävän iso tuon tyyppiselle autolle ja kun penkkikin kääntyy, niin maastopyöränkin luulisi saavan jotenkin kyytiin.
Miinukset:
- Erittäin suuri kääntösäde
- Takanäkyvyys, taka-ikkuna on matala ja siitä näkee varsin huonosti taakse
- Ilmastoinnin säätimien ergonomia, mainitaan nyt nämäkin vaikka ei kovin olennaisesta asiasta olekaan kyse. Täytyy yhtyä tuohon JRA:n mielipiteeseen ilmastoinnin ohjauspaneelin huonosta näkyvyydestä.
Vieressä istunut emäntä keksi vielä pari huonoa puolta eli hänen kommenttinsa olivat että "kauhee bensankulutus ja korttikin on tällä hyllyllä jatkuvasti kun ei tällä malta hiljaa ajaa."
Vaihteistokin toimi minusta hyvin eli en huomannut JRA:n mainitsemaan vaihteiston väljyyttä.
Lähiviikkoina pitäisi olla myös parilitrainen olla koeajettavissa Lahdessa, täytyy sitten verrata siitä saatuja kokemuksia tähän isokoneiseen.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
AJETTU GT 3.2!!!
Parhaiten autoa kuvaa emännän kommentit kyydissä istumisen ja pienen kokeilun jälkeen.
Ai että sitä vetoa neljän tonnin jälkeen ja varsinkin kuudessa tonnissa
.
Vaihteistossa en havainnut moitittua väljyyttä, alusta oli just sellainen pintakova kuin mutkiin pitääkin olla. Motarin rampin tiukkaan mutkaan uskalsi vetää ihan surutta, noi ei ihan kun oli vähän märkää.
Ja ne äänet, vedättelin ihan tahallani vain ja ainoastaa ääniä kuunnellakseni.
Miinuspuolista (hyvin pienistä) mainitakseni:
-Nahkapenkit pikkaisen ahtaat itselleni 100 kiloiselle, 75-80 kiloiselle täydelliset sanoisin.
-Penkki olisi myös mielestäni saanut mennä alemmas, mutta sehän on makuasia.
-Kuusnepaan verrattuna epämukava auto, mutta en jättäisi ostamatta, jos rahaa olisi.
-Takanäkyvyys, sitä ei ole.
Toisin sanoen, äsken luetellut miinukset ei ole moitteita. Ne ovat ominaisuuksia, joiden vuoksi auto on emäntää lainatakseni IHAANA.
Myyjän kanssa juttelin siinä autoa odotellessa, että autoja on oikeasti myyty melko paljon, tosin useammat ovat olleet JTS:iä.
Auto oli ajossa koko ajan, itse sain sen suoraan ajosta ja myyjä antoi avaimet suoraan seuraavalle.
Edit: Portti taisi ajaa juuri ennen minua, kuski oli ainakin 190cm.
Parhaiten autoa kuvaa emännän kommentit kyydissä istumisen ja pienen kokeilun jälkeen.
Ai että sitä vetoa neljän tonnin jälkeen ja varsinkin kuudessa tonnissa

Vaihteistossa en havainnut moitittua väljyyttä, alusta oli just sellainen pintakova kuin mutkiin pitääkin olla. Motarin rampin tiukkaan mutkaan uskalsi vetää ihan surutta, noi ei ihan kun oli vähän märkää.
Ja ne äänet, vedättelin ihan tahallani vain ja ainoastaa ääniä kuunnellakseni.
Miinuspuolista (hyvin pienistä) mainitakseni:
-Nahkapenkit pikkaisen ahtaat itselleni 100 kiloiselle, 75-80 kiloiselle täydelliset sanoisin.
-Penkki olisi myös mielestäni saanut mennä alemmas, mutta sehän on makuasia.
-Kuusnepaan verrattuna epämukava auto, mutta en jättäisi ostamatta, jos rahaa olisi.
-Takanäkyvyys, sitä ei ole.
Toisin sanoen, äsken luetellut miinukset ei ole moitteita. Ne ovat ominaisuuksia, joiden vuoksi auto on emäntää lainatakseni IHAANA.
Myyjän kanssa juttelin siinä autoa odotellessa, että autoja on oikeasti myyty melko paljon, tosin useammat ovat olleet JTS:iä.
Auto oli ajossa koko ajan, itse sain sen suoraan ajosta ja myyjä antoi avaimet suoraan seuraavalle.
Edit: Portti taisi ajaa juuri ennen minua, kuski oli ainakin 190cm.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuo unohtui mainita minultakin eli emännän mielestä penkki tuntui hänelle liian ahtaalta takamuksen alta. Itselle tosiaankin penkki tuntui todella hyvältä, mutta minä olenkin tuollainen 75-80 kiloinen ja kilot ovat jakautuneet pituussuunnassa pitkälle matkalle.Alfissimo kirjoitti:AJETTU GT 3.2!!!
Miinuspuolista (hyvin pienistä) mainitakseni:
-Nahkapenkit pikkaisen ahtaat itselleni 100 kiloiselle, 75-80 kiloiselle täydelliset sanoisin.
Saattoi hyvinkin olla näin, auto lähti heti uudelleen liikenteeseen kun avaimet palautettiin. Me ajettiin autoa joskus yhden-puoli kahden huitteilla.Alfissimo kirjoitti:Edit: Portti taisi ajaa juuri ennen minua, kuski oli ainakin 190cm.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieman OT, mutta voisi kuvitella että emäntä tykkää hyvää jos tuon kommentin sattuu täältä lukemaan.Portti kirjoitti:Tuo unohtui mainita minultakin eli emännän mielestä penkki tuntui hänelle liian ahtaalta takamuksen alta. Itselle tosiaankin penkki tuntui todella hyvältä, mutta minä olenkin tuollainen 75-80 kiloinen ja kilot ovat jakautuneet pituussuunnassa pitkälle matkalle.

- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
mchammeri kirjoitti:Hieman OT, mutta voisi kuvitella että emäntä tykkää hyvää jos tuon kommentin sattuu täältä lukemaan.Portti kirjoitti:Tuo unohtui mainita minultakin eli emännän mielestä penkki tuntui hänelle liian ahtaalta takamuksen alta. Itselle tosiaankin penkki tuntui todella hyvältä, mutta minä olenkin tuollainen 75-80 kiloinen ja kilot ovat jakautuneet pituussuunnassa pitkälle matkalle.

ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Hmm. Auto oli minulla 13.00-13.40, olitko sä kyydissäPortti kirjoitti:Saattoi hyvinkin olla näin, auto lähti heti uudelleen liikenteeseen kun avaimet palautettiin. Me ajettiin autoa joskus yhden-puoli kahden huitteilla.Alfissimo kirjoitti:Edit: Portti taisi ajaa juuri ennen minua, kuski oli ainakin 190cm.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
GT 3.2:sta lähdin koeajamaan, mutta lappeenrannan deltalla ei ollut muuta kuin 2.0 JTS tarjottavana.
Ihan näppärä peli, tosin kulkupuoli ei tee valtavaa vaikutusta 156 V6:een tottuneena. Ainakin tuossa koeajo-GT:ssä oli todella hyvät penkit 156:n vakioistuimiin verrattuna. Nelariksi hyvät soundit! Alusta hitosti parempi kuin 156 2.5:ssa vakiona, ja p-zerot takasivat hyvin pitoa.
Jarrut kyllä vähän vinkuivat, autolla oli ajettu hieman yli 20tkm...
Ehkä isoin miinus GT:lle tulee koskien kytkintä, melko tunnoton ja liian kevyt.
Onneksi tyhjin käsin ei tarvinnu palata, kun lähtihän tuolta reissulta se ilmainen pullo valkkaria mukaan.
Ihan näppärä peli, tosin kulkupuoli ei tee valtavaa vaikutusta 156 V6:een tottuneena. Ainakin tuossa koeajo-GT:ssä oli todella hyvät penkit 156:n vakioistuimiin verrattuna. Nelariksi hyvät soundit! Alusta hitosti parempi kuin 156 2.5:ssa vakiona, ja p-zerot takasivat hyvin pitoa.
Jarrut kyllä vähän vinkuivat, autolla oli ajettu hieman yli 20tkm...
Ehkä isoin miinus GT:lle tulee koskien kytkintä, melko tunnoton ja liian kevyt.
Onneksi tyhjin käsin ei tarvinnu palata, kun lähtihän tuolta reissulta se ilmainen pullo valkkaria mukaan.

Tänään oli deltalla Oulussa muka isot koeajopäivät ja käytiin muorin kanssa pyörähtämässä ajatuksena testata GT:tä... Oli vaan kovin hiljaista, myyjiä ei näkynyt missään pitkänkään pyöriskelyn aikana. Porukkaa oli pääasiassa viiattien ja kiiojen luona.
Kyllä on ainakin meikäläisen mielessä jälleenmyyjä iso miinus kyseisellä merkillä. Puolitoista vuotta sitten ajettuani 156 lunastukseen, ei silloin kyllä deltassa ollut myyntimiehiä ja nyt ajellaan kolme-neljä vuotta kolmos-maksalaatikolla. Onhan tuo ihan kivan näköinen, designia kopioitu alfasta, kohtuullisen hyvä ajaa, riittävästi varusteita, (jakopää ketjulla
) mutta ei siinä loppupeleissä ole isommasti luonnetta, että jaksaisi kovin pitkään pitää
Seuraavaksi autoksi olisi hieno vaihtoehto esim. TÄMÄ
Tuollainen pitäisi hakea vaan saksanmaalta eli entinen pitäisi saada myytyä rahalla ja uskaltaa tehdä kauppoja keskieurooppalaisten kanssa. Eli pari kynnystä nostavaa asiaa, mutta eipähän tulisi joka mutkassa vastaan samanlaista, osittain järki auto (dsl)
ja persoonallinen, niin ei kyllästyisi ihan heti. Pitäisi vaan vielä malttaa vuoden pari körryytellä nykyisellä autolla.
Noita ei muuten näytä olevan myytävänä 2,4 litran JTD:nä?? Eiköhän se mahdu sinne vai onkohan se vanhentunut moottorimalli tms?

Kyllä on ainakin meikäläisen mielessä jälleenmyyjä iso miinus kyseisellä merkillä. Puolitoista vuotta sitten ajettuani 156 lunastukseen, ei silloin kyllä deltassa ollut myyntimiehiä ja nyt ajellaan kolme-neljä vuotta kolmos-maksalaatikolla. Onhan tuo ihan kivan näköinen, designia kopioitu alfasta, kohtuullisen hyvä ajaa, riittävästi varusteita, (jakopää ketjulla


Seuraavaksi autoksi olisi hieno vaihtoehto esim. TÄMÄ
Tuollainen pitäisi hakea vaan saksanmaalta eli entinen pitäisi saada myytyä rahalla ja uskaltaa tehdä kauppoja keskieurooppalaisten kanssa. Eli pari kynnystä nostavaa asiaa, mutta eipähän tulisi joka mutkassa vastaan samanlaista, osittain järki auto (dsl)


Noita ei muuten näytä olevan myytävänä 2,4 litran JTD:nä?? Eiköhän se mahdu sinne vai onkohan se vanhentunut moottorimalli tms?

- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
GT dieseliä on vain 1,9 moottorilla. 2.4 diesel ei ole sinänsä "vanhentunut", sillä sehän tulee olemaan myös 159 ja Breran nokalla.R@gdoll kirjoitti:Noita ei muuten näytä olevan myytävänä 2,4 litran JTD:nä?? Eiköhän se mahdu sinne vai onkohan se vanhentunut moottorimalli tms?
By the way... Brera dieselistä BBC:n Jeremy Clarkson osuvasti sanoi, että joka haluaa Breran diesel-moottorilla on "A sort of person that thinks Mona Lisa should have a moustache".
155156 kirjoitti:...Brera dieselistä BBC:n Jeremy Clarkson osuvasti sanoi, että joka haluaa Breran diesel-moottorilla on "A sort of person that thinks Mona Lisa should have a moustache"....

by the way, Oulun deltassa oli yksi sininen 156 sisällä ja sen kyljet peilaili kyllä aika epätasaisesti valoa vasten.... itsellä ei ainakaan vanhempi malli yli satatuhatta ajettuna ollut niin huomiota herättävä... Onkohan laatu huonontunut vai olikohan jokin korjattu versio (uusi auto)

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n
Tulipa ajeltua tuossa viikonloppuna Malmilla teltassa GT:tä ja allekirjoitan kaiken muun paitsi lainaamani tekstin JRA:n "raportistaJRA kirjoitti: Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.

Minusta vaihdelaatikko (ja nuppi) oli ihan OK

Tosin kun vertailukohtana on vm. -98 156 niin ehkä se vain tuntui paremmalta kuin omassani

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Tehtaan prässimuotit vanhenee, eikä uusita kun mallin valmistus on loppusuoralla.R@gdoll kirjoitti:by the way, Oulun deltassa oli yksi sininen 156 sisällä ja sen kyljet peilaili kyllä aika epätasaisesti valoa vasten.... itsellä ei ainakaan vanhempi malli yli satatuhatta ajettuna ollut niin huomiota herättävä... Onkohan laatu huonontunut vai olikohan jokin korjattu versio (uusi auto)