Selespeed
Valvoja: Moderators
Selespeed
Kertokaas Alfa ihmiset miten selespeedillä tehdään kunnon repäisevä lähtö 0-100km/h? Sillä kun kierrokset on tyhjäkäynnillä lähdössä.
No ok, joku tietty sanoo että mitä tarvetta siihen, mutta kiinnostaa silti!
No ok, joku tietty sanoo että mitä tarvetta siihen, mutta kiinnostaa silti!
Makaroonia jo vuodesta -98
Intin automaatti volvoilla ja saabeilla tuli harrastettua tuota. N pesään-> kaasu pohjaan ja 1 tai D silmään = Hyvin sutii! Varmasti se loota jonkun verran tuota kestää, mutta en suosittele jokaisissa valoissa kokeiltavaksi. En myöskään ota vastuuta jos se hajoo ensimmäisellä kerrallapuuha kirjoitti:Siinäpä se, ei pysty nostaan rpm.
Jos tekee niin että kaasu pohjaan ja sit N->1, lähteekö vai hajooko loota??

Eiköhän tuota voisi vähän rinnastaa manuaalilla kaasupohjassa vaihtamisella... itse en kyllä alfaa niin pysty kiusaamaan millään.
Ei enää Alfaa... eipä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei taida mennä ykkönen päälle kaasu pohjassa...Maho kirjoitti:Intin automaatti volvoilla ja saabeilla tuli harrastettua tuota. N pesään-> kaasu pohjaan ja 1 tai D silmään = Hyvin sutii! Varmasti se loota jonkun verran tuota kestää, mutta en suosittele jokaisissa valoissa kokeiltavaksi. En myöskään ota vastuuta jos se hajoo ensimmäisellä kerralla![]()
Eiköhän tuota voisi vähän rinnastaa manuaalilla kaasupohjassa vaihtamisella... itse en kyllä alfaa niin pysty kiusaamaan millään.

Paikaltaan tuo ei tietenkään toimi. Tarkoitin lähinnä vauhdista 2:lle ja eteenpäin.Scuore sportivo kirjoitti:Ei taida mennä ykkönen päälle kaasu pohjassa...Maho kirjoitti:Intin automaatti volvoilla ja saabeilla tuli harrastettua tuota. N pesään-> kaasu pohjaan ja 1 tai D silmään = Hyvin sutii! Varmasti se loota jonkun verran tuota kestää, mutta en suosittele jokaisissa valoissa kokeiltavaksi. En myöskään ota vastuuta jos se hajoo ensimmäisellä kerralla![]()
Eiköhän tuota voisi vähän rinnastaa manuaalilla kaasupohjassa vaihtamisella... itse en kyllä alfaa niin pysty kiusaamaan millään.
Ei enää Alfaa... eipä
Eikai tuo "tavallisella" automaattilootalla tehty kaasua ja drivea päälle niin kovin pahaa laatikolle tee. Eikös siellä vaan vähän öljyt loisku ja hetken hiukkasen lämpene - vetoakselit ja -nivelet päässee tuossa paljon vähemmällä iskulla kuin manuaalilootalla, jossa ainoat jotka joustaa on kumpat ja kytkin.
Selellä en itte kyllä moista harrastaisi, sehän on mekaaninen loota ja vaihtaa (kai) 400ms sisällä, joten hetkellinen iskukuorma kaikkiin voimansiirron osiin on kova.. vaan enpäs ole itte ajanut joten tää on teoriaa. Korjatkoon kuka kykenee
Taaaaaaaannoin meni kaverilta GTV:stä vetoakselin nivel juuri tuollaisessa on-off lähdössä, kun ratapäiville mennessä piti valoissa pelleillä. Eli: ken kokeilee niin tietää!
Selellä en itte kyllä moista harrastaisi, sehän on mekaaninen loota ja vaihtaa (kai) 400ms sisällä, joten hetkellinen iskukuorma kaikkiin voimansiirron osiin on kova.. vaan enpäs ole itte ajanut joten tää on teoriaa. Korjatkoon kuka kykenee

- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
En selestä mitään tiedä mutta tuollaisen neuvon hyvän tai sitten huonon löysin.If you want to accelerate quickly with a Selespeed, you have to switch ASR off. Otherwise it won't allow you to start with high revs. If you put the pedal to the metal with ASR on, the sprint starts with around 2,000 revs which is way too low to get a good time. Starting the acceleration with ASR off you win over a second from 0-62 mph
"Timing cingulum off et valuulas node"