156 ja pohjalevyn kiinnitys (Ja vähän puskurinkin)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

156 ja pohjalevyn kiinnitys (Ja vähän puskurinkin)

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tuli mökkitiellä tömäytettyä mättääseen ja seurauksena tietysti päreiksi muuttunut pohjalevy :(

Vaan asiaan:

Tutkin tarkemmin auton alustaa ja poistelin sieltä loppuja pohjalevyn kappaleita, kun havaitsin että kosketus olikin ollut sen verran raju, että puskurin alla oleva palkki johon kiinnittyy sekä pohjalevy että puskuri kolmella torxilla, on kuljettajan puoleisesta etukulmastaan vääntynyt niin että torxit eivät osu enää puskuriin nähden kohdalleen. Kysymys onkin siitä, että onko ko. palkki irroitettavissa helposti jotta sen saa oiottua alkuperäiseen muotoonsa.
Sehän näyttäisi olevan pulteilla kiinni, ja näyttäisi siltä että se liikkuisi kiinnikkeissään, tarkoituksena kai "joustaa" mahdollisissa pikku kolhuissa.
Mutta kun käytettävissä ei ole monttua eikä nosturia, niin mutua tämä taas on. Eihän sinne alle kunnolla näe.

Onkos joku muu painiskellut samaisen ongelman kanssa? Tarttis tietää mitä tuolle palkille pitää tehdä ennen kuin pistän alumiinisen tilaukseen.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Itsellä ei ole mitään kokemuksia ko palkin kiinnityksestä, mutta muistaakseni joku täällä oli ajanut rotvallin yli ja rikkonut aikalailla tavaraa etupäästä (en kyllä muista kuka). Niin ja Puuhan pohjalevy oli ainakin saanut osumaa...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Olli79 kirjoitti: Niin ja Puuhan pohjalevy oli ainakin saanut osumaa...
Niin, ja meillä ei ole edes mökkiä (lue: köyhä)

Se pystypalkki, ei se mullakaan tapaa mennä kohdakkain pohjalevyn reikien kanssa. Palkki liikkuu ihan käsin työntämällä!! Alkavaa ruostetta, en tiedä?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla on sen palkin alapää kadonnut Suomen teiden varsille (eli siis umpiruostunut), mutta se palkki pääsee heilumaan kuin maitohammas. Itselläni tarkoitus tehdä kiinnitykset kierretangolla + muttereilla.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

puuha kirjoitti:Palkki liikkuu ihan käsin työntämällä!! Alkavaa ruostetta, en tiedä?
KJS kirjoitti:palkki pääsee heilumaan kuin maitohammas. Itselläni tarkoitus tehdä kiinnitykset kierretangolla + muttereilla.
Suurkiitos herrat!! Tämä ratkaisi paljon. :-D

Itsellä palkki oli vielä yllättävän ruosteeton. Mutta mikä tärkeintä, näiden tietojen perusteella uskallan käyttää "lievää" väkivaltaa sen muotoilemisessa entisekseen.

Taas ollaan viisaampia. Hyvä hyvä!

Ps. Ei se mökki ole oma.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jos palkki on ruosteeton, suojaa se jollain. Vaikka maalilla tms
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

puuha kirjoitti:Jos palkki on ruosteeton, suojaa se jollain. Vaikka maalilla tms
Joo, jos se suosiolla lähtee irti, niin pitää käsitellä se kunnolla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ruoste? Mitä se on ?

(...ja huomenna tietysti putoaa jakkara pohjasta läpi. Don't push your luck.)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...ja huomenna tietysti putoaa jakkara pohjasta läpi...
Hehe. Käy niinkuin kaverille kävi vanhan Datsun Z:n kanssa. Ei kuulemma ollu lainkaan kivaa kun oli silloin vielä loskakelitkin.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tulipa asenneltua pohjalevy taas paikoilleen pitkästä aikaa. En kyllä huomannut mitään eroa esim koneen lämpenemisessä talvella ilman levyä, mutta suojaahan se roiskeilta ja hiekka puhallukselta yms. Ja kuka ties polttoaineen kulutukseen vaikuttaa? Vähän harmi kun se on turhaan niin matalalla niiden jyrkkien pokkauksien takia. Omassa sillä olisi tilaa olla noin 3 senttiä korkeammalla. No, mitattiin kuitenkin että matalimmillaan siihen alle jää yhdeksisen senttiä, eli katsastusmieskin on varmaan ihan tyytyväinen. Eikä talliin ajaessa raavi, sehän se on pääasia.

Oli muuten ne eturenkaan edessä olevat "palkit" :lol: jo alkavassa ruosteessa ja ne sitten hioin ja maalasin sinkillä siinä samalla. Ehkä ne nyt taas vuoden pidempään siellä jaksaa :)

Ps. takapään outo kolahtelukin selvisi ja tuli korjattua samalla, mutta siitä omassa "ketjussaan"

Pps. Ai niin jotain kuviakin on tuolla omissa kuvissa.
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin