Vaihdekepinpussin ja nupin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Vaihdekepinpussin ja nupin vaihto

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Eli meinasin että kävisin automilanosta hakemassa 156:een sellaisen nahkapussin jossa alumiinireunus (siinä painettu alfa romeo).


http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1397.html


Mutta mieltäni askarrutta asennus. Alkuperäinen vaihdekepinpussihan on kiinni vain sellaisilla muovi ulonnuksilla jotka muljahtavat paikalleen. Tässä uudessa kiinnitys on ilmeisesti ruuveilla... Pussin altahan löytyy itse keppi ja sitten se koko hässäkkä on kiinni ruuveilla keskikonsolin puujäljitelmässä. Ja alumiinikehikon ruuvipaikat ovat samoissa kohdin. Jos ruuvit avaa niin tipahtaako jotain kriittistä pihalle?
Joku on varmastikin hankkinut tällaisen, osaisikohan kukaan neuvoa...?

En osannut pastettaa kuvaa mukaan joten laitoin linkin josta ruuvit näkyvät...
Viimeksi muokannut -tommi-, 07 Syys 2005, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Ei tipahda. Vanha vain pois, ja tuon uuden mukana tulevat ruuvit vain niiden vanhojen tilalle.
Itsellä tosin alimmaisin ruuvi ei osunut aivan kohdalleen, mutta tein piikillä pienen alun ja ruuvasin sen kylmästi käsivoimin "puu"konsolin läpi.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kun otat sen muovikehyksen irti, alta löytyy keskikonsolin alaruuvit. 4 kpl.
Mitään ei irtoa/tipu niitten avaamisessa. Se kromikehys ruuvataan niihin samoihin ruuvin paikkoihin.
E:n mainitsema alaruuvi ei tosiaan osu kohdalle. kannattaa porata pieni alkureikä ruuville muovin läpi. Ettet vaan halkaise arvokasta puuviilua :mrgreen:
10 min homma max
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Juu ja niinkuin kuvassakin näkyy, niin se alakulma jää tosiaan kantamaan hieman ylös. Näppärä jätkä muokkaisi kehystä hieman ohuemmaksi niiltä kohdin, jolloin se _saattaisi_ istua vielä paremmin.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Niinhän se jäi :?

No pitää taistella/modifioida kunhan kerkiää...

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Eli nyt olis nupun vaihto edessä...

Itse nupin vaihdon sentään osaan itse tehdä :mrgreen: , mutta kyselisin semmosta asiaa että kuinka moni on lyhentänyt vaihdekeppiä ihan vain sahaamalla? Kun 156:ssa on semmonen sporttinen n. 35cm kepukka :roll: ...

Keppi tuntuis melko tuhdilta tavaralta joten voi ilmeisesti hetki mennä sahaillessa... Jos jollain jotain hyviä neuvoja niin saa kommentoida...

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tuossapa pari vinkkiä

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

-tommi- kirjoitti:Eli nyt olis nupun vaihto edessä...

Itse nupin vaihdon sentään osaan itse tehdä :mrgreen: , mutta kyselisin semmosta asiaa että kuinka moni on lyhentänyt vaihdekeppiä ihan vain sahaamalla? Kun 156:ssa on semmonen sporttinen n. 35cm kepukka :roll: ...

Keppi tuntuis melko tuhdilta tavaralta joten voi ilmeisesti hetki mennä sahaillessa... Jos jollain jotain hyviä neuvoja niin saa kommentoida...
Mä sahasin peräti sentin nupin vaihdon yhteydessä. Kutosessa kun on toi pakkilukko, niin ei oikein nätisti voi ottaa enempää, jollei sitala sit vipstaakiakin modaamaan. Rautasahalla 10min, niin katkesi.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itse toteutin homman seuraavasti. Sahalla tylysti poikki koko kepukka, paksumpaan varteen syntyy 10mm reikä. Siihen pätkäsin sopivan kepukan ja yhtä pitkän, kuin se on alkuperäisessä. Liiman kanssa kopautin sen sisään, ettei sitten lähde ajossa irti. Vastaavasti lyhensin myös pakkilukon putkea samalla pituudella, keskeltä. Sen jälkeen löin putket holkkilla yhteen. Ja hyvältä näyttää :lol: Ei paha nakki :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

-tommi- kirjoitti:Eli nyt olis nupun vaihto edessä...

Itse nupin vaihdon sentään osaan itse tehdä :mrgreen: , mutta kyselisin semmosta asiaa että kuinka moni on lyhentänyt vaihdekeppiä ihan vain sahaamalla? Kun 156:ssa on semmonen sporttinen n. 35cm kepukka :roll: ...
tuota kun tarpeeksi lyhentää saa seuraavaksi alkaa käsiä venyttämään että ylettyy kurkottamatta siihen :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Nyt on lyhennetty ja ihan hyvin ylettää...

On kyllä huomattavasti parempi vaihtaa vaihteita nyt... Voisko sanoa että jotenki jämäkämpi.

Vastaa Viestiin