Vaihdekepinpussin ja nupin vaihto
Valvoja: Moderators
- -tommi-
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Vaihdekepinpussin ja nupin vaihto
Eli meinasin että kävisin automilanosta hakemassa 156:een sellaisen nahkapussin jossa alumiinireunus (siinä painettu alfa romeo).
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1397.html
Mutta mieltäni askarrutta asennus. Alkuperäinen vaihdekepinpussihan on kiinni vain sellaisilla muovi ulonnuksilla jotka muljahtavat paikalleen. Tässä uudessa kiinnitys on ilmeisesti ruuveilla... Pussin altahan löytyy itse keppi ja sitten se koko hässäkkä on kiinni ruuveilla keskikonsolin puujäljitelmässä. Ja alumiinikehikon ruuvipaikat ovat samoissa kohdin. Jos ruuvit avaa niin tipahtaako jotain kriittistä pihalle?
Joku on varmastikin hankkinut tällaisen, osaisikohan kukaan neuvoa...?
En osannut pastettaa kuvaa mukaan joten laitoin linkin josta ruuvit näkyvät...
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1397.html
Mutta mieltäni askarrutta asennus. Alkuperäinen vaihdekepinpussihan on kiinni vain sellaisilla muovi ulonnuksilla jotka muljahtavat paikalleen. Tässä uudessa kiinnitys on ilmeisesti ruuveilla... Pussin altahan löytyy itse keppi ja sitten se koko hässäkkä on kiinni ruuveilla keskikonsolin puujäljitelmässä. Ja alumiinikehikon ruuvipaikat ovat samoissa kohdin. Jos ruuvit avaa niin tipahtaako jotain kriittistä pihalle?
Joku on varmastikin hankkinut tällaisen, osaisikohan kukaan neuvoa...?
En osannut pastettaa kuvaa mukaan joten laitoin linkin josta ruuvit näkyvät...
Viimeksi muokannut -tommi-, 07 Syys 2005, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun otat sen muovikehyksen irti, alta löytyy keskikonsolin alaruuvit. 4 kpl.
Mitään ei irtoa/tipu niitten avaamisessa. Se kromikehys ruuvataan niihin samoihin ruuvin paikkoihin.
E:n mainitsema alaruuvi ei tosiaan osu kohdalle. kannattaa porata pieni alkureikä ruuville muovin läpi. Ettet vaan halkaise arvokasta puuviilua
10 min homma max
Mitään ei irtoa/tipu niitten avaamisessa. Se kromikehys ruuvataan niihin samoihin ruuvin paikkoihin.
E:n mainitsema alaruuvi ei tosiaan osu kohdalle. kannattaa porata pieni alkureikä ruuville muovin läpi. Ettet vaan halkaise arvokasta puuviilua

10 min homma max
Makaroonia jo vuodesta -98
- -tommi-
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Eli nyt olis nupun vaihto edessä...
Itse nupin vaihdon sentään osaan itse tehdä
, mutta kyselisin semmosta asiaa että kuinka moni on lyhentänyt vaihdekeppiä ihan vain sahaamalla? Kun 156:ssa on semmonen sporttinen n. 35cm kepukka
...
Keppi tuntuis melko tuhdilta tavaralta joten voi ilmeisesti hetki mennä sahaillessa... Jos jollain jotain hyviä neuvoja niin saa kommentoida...
Itse nupin vaihdon sentään osaan itse tehdä

Keppi tuntuis melko tuhdilta tavaralta joten voi ilmeisesti hetki mennä sahaillessa... Jos jollain jotain hyviä neuvoja niin saa kommentoida...
-
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Mä sahasin peräti sentin nupin vaihdon yhteydessä. Kutosessa kun on toi pakkilukko, niin ei oikein nätisti voi ottaa enempää, jollei sitala sit vipstaakiakin modaamaan. Rautasahalla 10min, niin katkesi.-tommi- kirjoitti:Eli nyt olis nupun vaihto edessä...
Itse nupin vaihdon sentään osaan itse tehdä, mutta kyselisin semmosta asiaa että kuinka moni on lyhentänyt vaihdekeppiä ihan vain sahaamalla? Kun 156:ssa on semmonen sporttinen n. 35cm kepukka
...
Abarth 500 Esseesse
- -Tomi-
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Itse toteutin homman seuraavasti. Sahalla tylysti poikki koko kepukka, paksumpaan varteen syntyy 10mm reikä. Siihen pätkäsin sopivan kepukan ja yhtä pitkän, kuin se on alkuperäisessä. Liiman kanssa kopautin sen sisään, ettei sitten lähde ajossa irti. Vastaavasti lyhensin myös pakkilukon putkea samalla pituudella, keskeltä. Sen jälkeen löin putket holkkilla yhteen. Ja hyvältä näyttää
Ei paha nakki 

tuota kun tarpeeksi lyhentää saa seuraavaksi alkaa käsiä venyttämään että ylettyy kurkottamatta siihen-tommi- kirjoitti:Eli nyt olis nupun vaihto edessä...
Itse nupin vaihdon sentään osaan itse tehdä, mutta kyselisin semmosta asiaa että kuinka moni on lyhentänyt vaihdekeppiä ihan vain sahaamalla? Kun 156:ssa on semmonen sporttinen n. 35cm kepukka
...