Auto sijoitus.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Auto sijoitus.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa tuli ajatusleikki mieleen kun nuo tytöt tuossa kasvavat. Jos nyt ostaisi auton joka olisi tarkoitus laittaa kuntoon ja se saisi odottaa tyttöjen kasvamista. Tietty talvella käynnistyksiä ja kesällä pikku lenkkejä. Niin millähän italolla olisi paras "kurssi" alle 7000e hintaluokassa? Spider, Bertone GTV, Alfetta / GTV, 90, 75 turbo/V6, Fiat/Bertone X1/9, Giulietta yms? ES30:n uskon kallistuvan huomattavastikkin seuraavan 20w kuluessa mutta sen lähtöhinta on jo nykyäänkin itselle mahdoton.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

bertone gtv:n kurssi on jo valmiiksi aika kova joten arvonnoususta on ehkä enää turha puhua tämän kohdalla..

luulisin että sijoitusmielessä alfetta GTV/GTV6 on kova sana, tosin alkuperäisiä kutosia ei taida alle 7000€:n saada ainakaan huippukuntoisena mutta teikäläisellähän on jo kys malli hallussa... :wink:

mielestäni hyvä kakkonen on ysikymppinen, tuotantomäärät melko pienet ja noistakin jo suurin osa paalattu pois.. kuusimukinen ja alkup yksilö niin arvon nousu on taattu.. hyvät maksavat keskieuroopassakin jo 3000-7000€, tosin halvempiakin välillä liikkuu myynnissä..harvinaisin noista taitaa olla 90 2.0 V6 iniezione jota ei ole tehty kuin muutama tuhat kappaletta..

seitenvitonen on vielä turhan yleinen ja varsinaisesta sijoituksesta ei mielestäni vielä voi puhua kuin ehkä 75 turbon ja 75 V6:n kohdalla ja varsinkin turbon kohdalla..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nettiautossa on siistiltä vaikuttava 9-kymppinen myynnissä. Ei kylläkään aito 2.5 (UTR-834), joten siinä mielessä ei mikään varsinainen sijoitus. Mutta ei se ole minun mielestäni kalliskaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Takaveto Spider

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jeps...Spideriin ymmärtäväinen vaimoni on jo antanut siunauksensa. Toki ei ole tämän viikon asia.... mutta joku päivä. :wink:
Sitten ajellaankin nuoruuden ilolla ja innolla. 8)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Suomessa tämä sijoitukseksi ostaminen ei välttämättä toimi. Täällä kun kukaan ei halua autosta maksaa mitään, vaan ilman pitäisi saada. Tosin ainahan voi sitten sijoituksen muuttaa rahaksi ulkomaankaupalla.

Yleisesti ottaen, avoautot ja 2-oviset coupet pitävät tällä hetkellä 4-ovisia paremmin hintansa. Todennäköisesti hamassa tulevaisuudessa noista sinun vaihtoehdoista spider tai GTV on se halutuin. Ainakin omalla kohdalla Spider oli kalliimpi kuin Sprint, mutta sitten puolestaan Sprint Speciale olisi ollut vielä avoakin kalliimpi. Itse en edes katsellut kovakattoisia. Minulla vaihtoehdot oli projektikuntoinen XK120 Jagge, Austin Healey tai Giulietta Spider.

Ei ilmeisesti kannata spekuloida mikä olisi paras sijoitus. Osta sellainen mikä itseä miellyttää ja millä on hauska ajaa. Jos puolestataan haluaa rahalle korkokasvua, niin esim Aston Martin näyttäisi olevan nousukurssissa. Ei tosin ole italialainen eikä halpa enää nykyään. Ehkä joku klassikko Ferrari, tosin nekin on jo nykyään kalliita.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Meitinkin likat on ilmoittaneet, että 156:a ei sitten myydä, kun on arvokas sitten joskus vanhana. Kyllä ne jo pienestä pitäen tietää 8)

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

en ihan heti uskois et 156tosesta tulis klassikko....on sitä meinaan sen verran painettu...GTAasta ehkä...mistäpä mä mitää tiedä ku maanantaiaamu töihin pitäis mennä ja promillet paukkuu :oops:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Ja eihän tuo murtolukukaan huono vaihtoehto ole, mukava peli joka kerää aina huomiota liikenteessä. Mutta kyllä se niin taitaa olla, että paras vaihtoehto on hommata se mikä itteensä miellyttää eniten. Jaksaa paremmin säätämistä vanhan auton kanssa sitten :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aika hyvin saa SZ:n hinta nousta jos meinaa tuottaa paremmin kuin toinen 40k euron sijoitus johonkin muuhun vastaavalla riskillä ja 20v aikavälillä.

Joten hankkisin minäkin just sen mikä itseä miellyttää.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Itse olisin lisännyt tuohon listaan vielä Lancia Beta Montecarlon. Sijoitusmielessä siitä en tiedä, mutta tuskimpa ne ainakaan halpenee.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

kyl se pitäis olla turbo. :mrgreen:
Hyvin sä vedät..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jknracing kirjoitti:Itse olisin lisännyt tuohon listaan vielä Lancia Beta Montecarlon. Sijoitusmielessä siitä en tiedä, mutta tuskimpa ne ainakaan halpenee.
samaa mieltä, arvon nousu tulevaisuudessa melkoisen varma..jännä homma sinänsä ettei torinopartsin mies ole betaansa (scorpionia) saanut myytyä.. :shock:

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Se scorppari on aikas hyväs kunnos ja odottaa sitä oikeaa lancistia..itse ostaisin heti jos ei perhettä olisi :wink: ...no pistetään sittenkin säilytys tilan puutteeseen :cry: ..on siinä vaan jotain sielukkuutta kun ratin taakse istahtaa :-D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ehkäpä tuollainen delta integrale evo 2 voisi olla myös melko kannattava sijoitus, eritoten ne martini erikoismallit? :) ja jos ei olisi hyvä sijoituskohde niin perkeleen hieno ainakin :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu EVO 2:n olisi kyllä sijoitusmielessä hyvä ostos..löytyneekö suomesta moista laisinkaan..voisi olla martinin väreissä melkoinen namu..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

hmm...Lancialla ollut kyllä kiinnostavia malleja...Stratos ja 037 hinnoiteltu jo ajat sitten pilviin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu noita voi miettiä sitten lottovoiton jälkeen.. :wink:
mutta delta integralen viimmeisimmät versiot ovat kuitenkin lähes siedettävissä hinnoissa näin maallikonkin lompakkoa ajatellen.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

90 kirjoitti:jännä homma sinänsä ettei torinopartsin mies ole betaansa (scorpionia) saanut myytyä.. :shock:
Kyllä se Beta on vaihtanut omistajaa.
Ja sitten hieman OT. Jos jonkun silmiin osuu kuvia Montecarlosta rallissa ennen vuotta -81 (ei 5 tai 6 ryhmäläisiä Giro D'Italiassa), niin saa ilmoitella missä moisia on nähnyt!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jknracing kirjoitti:
90 kirjoitti:jännä homma sinänsä ettei torinopartsin mies ole betaansa (scorpionia) saanut myytyä.. :shock:
Kyllä se Beta on vaihtanut omistajaa.
Ja sitten hieman OT. Jos jonkun silmiin osuu kuvia Montecarlosta rallissa ennen vuotta -81 (ei 5 tai 6 ryhmäläisiä Giro D'Italiassa), niin saa ilmoitella missä moisia on nähnyt!
just no hyvä että uusi koti on löytynyt.. :)
toivottavasti meni tosi harrastajalle..

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Tais häipyä Torino Partsin tallista eilen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tässä tehdään sijoituskohteita. Huom. sisältää voimakkaita kohtauksia, yksityiskohtaista pilkontaa ja kasaan kursimista. Tuon kädentaidon kun omistais. :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:
Sitten ajellaankin nuoruuden ilolla ja innolla. 8)
Eiks tää ollut tytöille tulossa :wink:
Vähän samanlaisia ajatuksia itelläkin. Pojalle pitää ikäisensä peli saada.
Jotain tällaista olen ajatellut.
On iskällä sitten muutama vuosi aikaa laitella ( ja testata ) :-D
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

90, sulla on oieni virhe. Alfa 90 inizione oli varusteltu 2.5 v6 moottorilla, ei 2 litraisella, ja se oli vielä Kultainen neliapila
Nothing beats cubic inch

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No nyt on tulossa lisää. :wink: Periskooppi väitti pojaksi. Eli alkaa menemään vaikeaksi, tuollainen 4 sarjan takaveto spideri ois kyllä asiaa. Ja punaisena jooo...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

TestarosaFinland kirjoitti:90, sulla on oieni virhe. Alfa 90 inizione oli varusteltu 2.5 v6 moottorilla, ei 2 litraisella, ja se oli vielä Kultainen neliapila
Kyllä 90 puhuu totta, 90:stä on tehty myös 2.0 V6:na. Oliko 132 hv tai sinnepäin. Vissiin joku italian verotustekninen seikka?

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tässä tehdään sijoituskohteita. Huom. sisältää voimakkaita kohtauksia, yksityiskohtaista pilkontaa ja kasaan kursimista. Tuon kädentaidon kun omistais. :roll:
Nuohan oli itseasiassa helppoja projekteja. Kutakuinkin samaa luokkaa kuin oma Alfa. Tässä puolestaan parin kaverin Buick harrastusta. Näissä tapauksissa saa todellakin olla kädentaitoja. Monella jää helpompikin projekti tekemättä. Eivät siis ole Alfoja mutta hyviä sijoituskohteita.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

TestarosaFinland kirjoitti:90, sulla on oieni virhe. Alfa 90 inizione oli varusteltu 2.5 v6 moottorilla, ei 2 litraisella, ja se oli vielä Kultainen neliapila
nyt sinulla ei oikein ole tietämystä 90:n suhteen sillä italian kotimarkkinoille tehty 2.0 V6:sta kuten Gamma tuossa jo mainitsikin.

alkupään 2.5:t ovat malliltaan 90 2.5 QuadrifoglioOro, myöhemmät malliltaan 90 2.5 Super ,kaikkien ruiskumallien yhteydessä on maininta Iniezione.

E: ja tuon QO:n tunnistaa digimittaristosta, superissa tavallinen mittaristo 75:n malliin

Vastaa Viestiin