155 2.0 TS -95 sähköikkunan rele?
Valvoja: Moderators
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
155 2.0 TS -95 sähköikkunan rele?
Ikkuna pitäisi siis laskeutua kokonaan yhhdellä nopealla napin painalluksella tai jos nappia pitää pohjassa, siis pitäisi mutta kun ei laske kuin 3-5cm per napinpainallus. tämän jälkeen on 3sec. viive joka pitää odottaa ennen kuin voi painaa uudestaan. Epäilen viaksi mestaa boxia ratin vas.puolella, sulakkeiden yläpuolella. boxissa ainakin rele ja piirilevy ja jotain muuta härpäkettä. boxista lähtee riviliitin jossa ainakin 3 johtoa. Voiko tuon boxin jotenkin ohittaa tms. onko kellään kokemuksia?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En kyllä tunne järjestelmää, eli pitäisi olla ehkä hiljaa mutta kun ei malta
Veikkaisin tuota relettä. Eiköhän siellä jonkinlainen pitovirtapiiri ole releen koskettimien kautta ja jos ne on kipinöineet/hapetuneet/likaantuneet niin ei pidä koskettimia kiinni. Tämä on tosin arvaus. Eikös sitä pysty kokeilemaan jos siitä releestä saa tolkkua mikä nasta on mikäkin. Tai ostaa kylmästi releen jos se ei ole kallista mallia.
Veikkaisin tuota relettä. Eiköhän siellä jonkinlainen pitovirtapiiri ole releen koskettimien kautta ja jos ne on kipinöineet/hapetuneet/likaantuneet niin ei pidä koskettimia kiinni. Tämä on tosin arvaus. Eikös sitä pysty kokeilemaan jos siitä releestä saa tolkkua mikä nasta on mikäkin. Tai ostaa kylmästi releen jos se ei ole kallista mallia.
Ayrton Senna da Silva forever
Re: 155 2.0 TS -95 sähköikkunan rele?
Minulla 155V6:ssa prikulleen sama vika. En ole kerinnyt tarkemmin tutkia.pikkis77 kirjoitti:Ikkuna pitäisi siis laskeutua kokonaan yhhdellä nopealla napin painalluksella tai jos nappia pitää pohjassa, siis pitäisi mutta kun ei laske kuin 3-5cm per napinpainallus. tämän jälkeen on 3sec. viive joka pitää odottaa ennen kuin voi painaa uudestaan. Epäilen viaksi mestaa boxia ratin vas.puolella, sulakkeiden yläpuolella. boxissa ainakin rele ja piirilevy ja jotain muuta härpäkettä. boxista lähtee riviliitin jossa ainakin 3 johtoa. Voiko tuon boxin jotenkin ohittaa tms. onko kellään kokemuksia?
Se rele on kyllä aika teknisen näköinen, epäilen hinnaksi hunajaa, jos joutuu uusimaan. Minulla ei auttanut nosto/laskukytkimen putsaus.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itselläni tuo ongelma on esiintynyt silloin tällöin Tipossa ja itse olen päätellyt ongelmaksi jumittavan lasin tai sitten ongelma on voiman moottorilta lasille siirtävässä "kuulaketjussa".
Ainankin mitä olen erään toisen projektin yhteydessä tällaista Tiposta ryövättyä lasin nostinta ihmetellyt niin olen tullut siihen tulokseen, että tuo rele "haistelee" nostimen moottorin ottamaa virtaa ja sen kasvaessa rele katkaisee ja antaa yrittää uudestaan vasta hetken päästä. Tällä tavalla hoidetaan samalla ns. turvaraja, joka pysäyttää lasin jos jotain on välissä.
Ota lasin tiiviste pois ovesta ja kokeile toimiiko sitten paremmin.
Ainankin mitä olen erään toisen projektin yhteydessä tällaista Tiposta ryövättyä lasin nostinta ihmetellyt niin olen tullut siihen tulokseen, että tuo rele "haistelee" nostimen moottorin ottamaa virtaa ja sen kasvaessa rele katkaisee ja antaa yrittää uudestaan vasta hetken päästä. Tällä tavalla hoidetaan samalla ns. turvaraja, joka pysäyttää lasin jos jotain on välissä.
Ota lasin tiiviste pois ovesta ja kokeile toimiiko sitten paremmin.
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Mulla on yksi tuollainen rele yhdestä puretusta 155:sta. Siinä puretussa autossa kaikki toimivat.pikkis77 kirjoitti:Lasi ei jumita mihinkään, vika tuntuu olevan sähköinen. Lämpimällä ja kuivalla toimii paremmin, mitä useammin käyttää päivän aikana, sen huonommin alkaa toimia. siinä boxissa on rele ja jotain muitakin härpäkkeitä kiinni piirilevyssä(vastuksia ym.), tästä epäilen jonkun osan kärähtäneen.
MUTTA. Tuota samaa keltaista boksia on jo kokeiltu yhdessä autossa, jossa oli tismalleen tuo sama vika. Ei auttanut. Siinä vieressä seuratessani se moottori tuntui olevan se syyllinen. Juuri niinkuin Keltsi sanoi.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Reistaileva lasinnostin/laskin
Keltsin arviointi vaikuttaa tutkimisen arvoiselta. Voisi olla hyvinkin näin.Keltsi kirjoitti:Itselläni tuo ongelma on esiintynyt silloin tällöin Tipossa ja itse olen päätellyt ongelmaksi jumittavan lasin tai sitten ongelma on voiman moottorilta lasille siirtävässä "kuulaketjussa".
Ainankin mitä olen erään toisen projektin yhteydessä tällaista Tiposta ryövättyä lasin nostinta ihmetellyt niin olen tullut siihen tulokseen, että tuo rele "haistelee" nostimen moottorin ottamaa virtaa ja sen kasvaessa rele katkaisee ja antaa yrittää uudestaan vasta hetken päästä. Tällä tavalla hoidetaan samalla ns. turvaraja, joka pysäyttää lasin jos jotain on välissä.
Ota lasin tiiviste pois ovesta ja kokeile toimiiko sitten paremmin.
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Mun boxi on kyllä musta, mutta sen vieressä on jokin keltainen boxi. Mulla ei voitelut muuttaneet asiaa mitenkään, edelleen pätkii!Garrett kirjoitti: Mulla on yksi tuollainen rele yhdestä puretusta 155:sta. Siinä puretussa autossa kaikki toimivat.
MUTTA. Tuota samaa keltaista boksia on jo kokeiltu...
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Niinpäs taisi ollakin. Se keltainen boksi siinä vieressä vaikutti niin vahvasti näköhermojen kautta muistiin.... Olihan siinä purkuaikana alkoholillakin osuutta asiaan... seliseli.pikkis77 kirjoitti:Mun boxi on kyllä musta, mutta sen vieressä on jokin keltainen boxi. Mulla ei voitelut muuttaneet asiaa mitenkään, edelleen pätkii!Garrett kirjoitti: Mulla on yksi tuollainen rele yhdestä puretusta 155:sta. Siinä puretussa autossa kaikki toimivat.
MUTTA. Tuota samaa keltaista boksia on jo kokeiltu...
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.