Ciancarlo kirjoitti:
Magnesium-seosten hitsaus onkin sitten oma lukunsa ja "pikkusen" räjähdysaltista puuhaa..
Eipä ole faktaa (taaskaan), mutta ymmärtääkseni noissa leggeroissa on aika paljon enemmän sitä Mg:tä, kuin noissa tavallisissa.
On ne kestäneet aivan julmetun hyvin noita normaaleita kolhaisuja, joita kanttareihin on tullut. Useasti olen ollut varma, että nyt osui. Ikinä ei jälkeä ole aiemmin löytynyt. Keveyden lisäksi ovat aika uskomattoman kovat. Tiettyyn pisteeseen saakka.
Kävin uudestaan pihalla katsomassa. Pitää ilmaa vieläkin ihan ok, mutta myös noissa molemmissa pinnoissa on aika pahan näköiset murtuman alut ja toisessa hieman muodonmuutostakin.
Mitä viittauksena Toivosen Lanciaan tarkoitin, niin oli varmaan vanteetkin Mg:tä, mutta muistaakseni koko vessan runko ja turvakaaret oli myös samaa materiaalia, jotka ko. onnettomuuden jälkeen kiellettiin. Kun liekki sitten jostain syystä syttyi, niin siinä sitten oikeasti paloi ihan koko auto, eikä niin pienellä liekillä.
Plan B sitten, kun ja jos, noita alkuperäisen värisiä ei löydy, on ostaa 2 uutta hopeista ja laittaa toiselle puolelle autoa ne....

Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.