156 mittaripohjista
Valvoja: Moderators
- lazy_ferret
- Car(s): 156 SW 2,5 V6
156 mittaripohjista
TZÄP !
no joo, kyselen puolitosissani seuraavaa !
Noissa uusissa 156 malleissa on mustat mittaripohjat punaisilla valoilla, jotka ovat itse tyylikkyys...
mutta noissa vahemmissa näyttää olevan vaaleat pohjat joista en niin paljon pidä.
eli voiko jostain tilata noi pohjat tai koko mittariston
Noissa uusissa 156 malleissa on mustat mittaripohjat punaisilla valoilla, jotka ovat itse tyylikkyys...
mutta noissa vahemmissa näyttää olevan vaaleat pohjat joista en niin paljon pidä.
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Ebay on hyvä paikka tuollaisten tuotteiden ostamiseen
http://cgi.ebay.co.uk/Tachofolie-Alfa-R ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/Tachofolien-Alfa- ... dZViewItem
Nyt ei kyllä näyttänyt olevan yhtään alkuperäistä mittaristoa myynnissä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Mika
- Car(s): 159 2.4 JTDm
Toi ylempi kyllä näyttää hienolta =)Maunu kirjoitti:Ebay on hyvä paikka tuollaisten tuotteiden ostamiseen
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- AlfaTom
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Justiin eilen illalla viimeksi ajaessa ihastelin mittariston tyylikkyyttä valaistuksenkin osalta, päivällä vaalean harmaat pohjat ja illalla ne tummuvat aivan mustaksi. Luettavuus on erittäin hyvä molemmissa olosuhteissa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- azzurro fantasia
HAHA!!
Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta vaaleiden pohjien luettavuudeasta!
Yleensä hyvä luettavuus, MUTTA iltahämärissä, jolloin pohja alkaa tummentua ja numeroista alkaa erottua vihreää valoa, kaikki on pikasilmäyksellä yhtä mössöä. Tietenkin, kun tuijottaa aikansa, niin näkeehän siitä, mutta mittari pitäisi olla kaikissa tilanteissa nopealla silmäyksellä luettavissa. Myös TM:n ex-päätoimittaja (Mauri Salo muistaakseni) kommentoi alfansa mittaristoa samaan tapaan.
Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta vaaleiden pohjien luettavuudeasta!
Yleensä hyvä luettavuus, MUTTA iltahämärissä, jolloin pohja alkaa tummentua ja numeroista alkaa erottua vihreää valoa, kaikki on pikasilmäyksellä yhtä mössöä. Tietenkin, kun tuijottaa aikansa, niin näkeehän siitä, mutta mittari pitäisi olla kaikissa tilanteissa nopealla silmäyksellä luettavissa. Myös TM:n ex-päätoimittaja (Mauri Salo muistaakseni) kommentoi alfansa mittaristoa samaan tapaan.
Re: 156 mittaripohjista
Yks vaihtoehto on sitte tehdä itte... Albumista löytyy pari kuvaa... omat pohjat on 100% omavalmiste ja tehty rosterista laserilla leikkaamalla. Tyylikkyys on makuasia, ainakin itse noista pidän. Tosin miinuksena luettavuus ei ole varsinkaan aurinkoisella säällä kovin helppoa, varsinkin jos valo paistaa takaapäin... Mut kyllä niistä aina sen verran näkee, ku on tarvis... =)pasikaikkonen kirjoitti:TZÄP !
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- AlfaTom
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Olen huomannut saman tuossa valoisan ja hämärän vaihtuessa, mutta se on niin ohimenevä ilmiö, että ei pilaa kokonaisuutta. Mössöä se ei kuitenkaan mielestäni ole, kyllä mittaristo jää sen verran mieleen että muistaa jo ulkoa missa asennossa viisarit mitäkin näyttää vaikka ei niin hyvä valaistus olisikaan.azzurro fantasia kirjoitti:HAHA!!
Yleensä hyvä luettavuus, MUTTA iltahämärissä, jolloin pohja alkaa tummentua ja numeroista alkaa erottua vihreää valoa, kaikki on pikasilmäyksellä yhtä mössöä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- lazy_ferret
- Car(s): 156 SW 2,5 V6
Tzäp!!!Yks vaihtoehto on sitte tehdä itte... Wink Albumista löytyy pari kuvaa... omat pohjat on 100% omavalmiste ja tehty rosterista laserilla leikkaamalla. Tyylikkyys on makuasia, ainakin itse noista pidän. Tosin miinuksena luettavuus ei ole varsinkaan aurinkoisella säällä kovin helppoa, varsinkin jos valo paistaa takaapäin... Mut kyllä niistä aina sen verran näkee, ku on tarvis... =)
jep tyylikkäät on
Kiitti =) Kyl ite oon ainkin tyksiny kovasti. Aika vaiva noissa kyl oli... Autocad piirustelua noin 50h, sitte laserilla parit koevedokset ja sitte lopullisten pohjien leikkaus ja helvetillinen kiillottaminen =) Alkumateriaalina oli puolikiiltävä rosteri, muistaakseni 0,5mm paksua tai sitten 1mm, mut sitä ei peilikiiltävänä kuulemma mistään saa... eli 3000:lle vesihiomapaperille oli käyttöä Plus sitte, et tuo mittarinneulojen takasin laittaminen on aika hauska juttu... ei meinaan saa niitä näyttämään oikein ihan helposti. Nopeus- ja kiekkamittarit oli helpoimmat, mut bensa- ja lämpömittari kinkkisimmät. Mulla näyttää vieläkin lämpömittari 20 astetta vähempi, ku mitä pitäs, mut eipä haittaa, kun sen itse tietää =)pasikaikkonen kirjoitti:
Tzäp!!!
jep tyylikkäät on
Viimeksi muokannut Jeppaa, 30 Elo 2005, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- JiiPee
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Todella upea juttu,
Mieltymyksiä on juuri niin monta kuin on katselijoitakin, mutta todella hienoa, että joku osaa tehdä itse tuollaisia. Eihän niistä voi olla pitämättä varsinkin kun ottaa huomioon sen mikä vaiva tuossa on. Omaa työtä pitää ja tulee arvostaa - ja uskaltaa näyttää !!!
Mieltymyksiä on juuri niin monta kuin on katselijoitakin, mutta todella hienoa, että joku osaa tehdä itse tuollaisia. Eihän niistä voi olla pitämättä varsinkin kun ottaa huomioon sen mikä vaiva tuossa on. Omaa työtä pitää ja tulee arvostaa - ja uskaltaa näyttää !!!
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila