ajoituksenmuuntimen korjaussarja
Valvoja: Moderators
ajoituksenmuuntimen korjaussarja
Onko kukaan laittanu itse? tarvitaanko erikoistyökaluja vai onnistuuko ihan normi vehkeillä. Muutenkin hieman ohjeita kaivattaisiin.
Jiipee on vaihtanut ja tarinaa on tässä ketjussa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=6 ... ght=#69722
Se korjaussarjahan on käsittääkseni vaihdettavissa vain alfanumerolla 60666199 olevaan muuntimeen. Eli jos on 156-mallinen vuosilta 1998,1999 ja ilmeisesti osa 2000 eikä ole aikaisemmin vaihdettu, niin ajoituksenmuunnin on numeroltaan 60651965 tai 71711864, joihin ei korjaussarjaa saa. Korjaussarjan alfanro on 71715450.
Se korjaussarjahan on käsittääkseni vaihdettavissa vain alfanumerolla 60666199 olevaan muuntimeen. Eli jos on 156-mallinen vuosilta 1998,1999 ja ilmeisesti osa 2000 eikä ole aikaisemmin vaihdettu, niin ajoituksenmuunnin on numeroltaan 60651965 tai 71711864, joihin ei korjaussarjaa saa. Korjaussarjan alfanro on 71715450.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Muuntimen korjaussarja on vaihdettu, suuret kiitokset rasvanäpille asiantuntemuksesta.
Itseasiassa sepustuksen teksti-osa on rasvanäpillä oikoluvussa ja virheiden bongauksessa. Jos nyt joku teistä kiireissään haluaa tuon oikaisemattoman tekstin niin laittakaa privana joku muu e-mail osoite, mihin voi liittää liitetiedoston, niin laitan tulemaan. En ole keksinyt miten tällä palstalla saa liitetiedostot liikkumaan, josko saakaan?
Erikoistyökaluja ei tarvita, ellei oteta lukuun hihnojen vaihdossa tarvittavia lukituspaloja. Muut kalut ovat:
1) lukkorengaspihdit, lähentävä malli, taivutetut kärjet
2) tasotiivisteliimaa (kevytmetalliseen tukikappaleeseen jakopään puolella)
3) kierrelukitetta (imunokan hihnapyörän pultit)
4) torx-tyyppinen(?) työkalusarja (motonet / biltema, about 15-18€)
Edit: siis vielä lisätään imunokan akselitiiviste listaan
Itse selvitin tuon muuntimen korjattavuuden soittamalla delta-autoon. Auton runkonumerolla asia selvisi. Eli jos ja kun hankit sarjan niin runkonumerolla heidän tietokone tarjoaa sarjaa tai sitten ei.
Itseasiassa sepustuksen teksti-osa on rasvanäpillä oikoluvussa ja virheiden bongauksessa. Jos nyt joku teistä kiireissään haluaa tuon oikaisemattoman tekstin niin laittakaa privana joku muu e-mail osoite, mihin voi liittää liitetiedoston, niin laitan tulemaan. En ole keksinyt miten tällä palstalla saa liitetiedostot liikkumaan, josko saakaan?
Erikoistyökaluja ei tarvita, ellei oteta lukuun hihnojen vaihdossa tarvittavia lukituspaloja. Muut kalut ovat:
1) lukkorengaspihdit, lähentävä malli, taivutetut kärjet
2) tasotiivisteliimaa (kevytmetalliseen tukikappaleeseen jakopään puolella)
3) kierrelukitetta (imunokan hihnapyörän pultit)
4) torx-tyyppinen(?) työkalusarja (motonet / biltema, about 15-18€)
Edit: siis vielä lisätään imunokan akselitiiviste listaan
Itse selvitin tuon muuntimen korjattavuuden soittamalla delta-autoon. Auton runkonumerolla asia selvisi. Eli jos ja kun hankit sarjan niin runkonumerolla heidän tietokone tarjoaa sarjaa tai sitten ei.
Viimeksi muokannut JiiPee, 26 Elo 2005, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
- Car(s): 75 3.0 America Turbo
- Paikkakunta: Joensuu // Helsinki
Mistä huomaa kulumisen
Mistä tuon ajoituksenmuuntimen kulumisen voi huomata? Tuntuu menevän aika monesta rikki.
Pitää naputtavaa ääntä kuin diesel pienillä kierroksilla, mutta kierroksien noustessa - olisiko jonnekin 2500 rpm:iin - naputtava ääni katoaa. Ääni on niin häiritsevä, että sen huomaa parin metrin päästäkin konepellin ollessa kiinni. Ei kannata sekoittaa normaaleihin ääniin venttiileistä ja ruiskun suuttimista, joista aina jotain napsetta kuuluu.
Alfaton ainakin hetkellisesti...