saisko 164:sen hankintaa miettivä apua?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kra
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Elo 2005, 15:36

saisko 164:sen hankintaa miettivä apua?

Viesti Kirjoittaja kra »

Saatan hankkia 164 3.0 V6sen.. Ja muutama kysymys olis johon haluisin ihan rehellisii vastauksii enkä mitään innokkaita "fanitekstei" kuten "joo joo toki kannattaa ostaa kun on niin huippu auto".

ja kysymyksii mitä nyt tulee mieleen ois tässä.

1. Onko noissa eri venttiilimääril olevien koneiden välil jotain muuta oleellista eroa kuin parit hv:eet?

2. Onko 164ssa enemmän vikoi kuin saman ikäsis autois noin yleensä..?

3. Ja sitten noi hinnat kun ei tunnu kovin montaa olla myynnis? et millases hintahaarukas mahtavat olla.

4. Ja jos joku osais sanoo et paljonko noi koneet kestää ajoa jos on ees kohtuudella huollot hoidettu?

Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka viitsii vaivautua :wink:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

1. 12-venttilinen kone luonnostaan kuluttaa jonkun verran öljyä (tyyppiominaisuus), mitä enemmän polkee sen enemmän kuluu öljyä. 24-venttiilisellä ei tätä ominaisuutta ole.

2. Mielestäni kummassakaan meidän perheessä olleessa 164:ssa ei ole ollut kovinkaan ihme vikoja, lähinnä kuluvia osia on joutunut vaihtelemaan. Ihmeellisiä sähköhäiikiä välillä tosin ilmenee, mutta useimmiten ne menevät omia aikojaan ohi. Palstalta saa kyllä hyviä neuvoja niihin.

4. Koneen luulisi kestävän melko hyvin kilometrejä, omaan on tosin tehty koneremontti 345 tkm:n kohdalla, mutta se oli varkauden jälkiseurauksia.
Luulisin että ilman tuota varkautta olisi koneella voinut ajella lähes puoli miljoonaa ilman suurempia huolia. Korjatkoon tätä kohtaa viisaammat tarvittaessa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

1. Eroja toki on vaikka ulkonäöllisesti ovatkin saman suuntaisia.
Tarkoitan tässä siis Superin 24v versus 12 v. Jakohihna kiertää ainakin erilailla vaikka samaa tehtävää toki hoitaakin...eivätkä ilmitkään joidenkin muiden komponenttien ohella ole muistaakseni samanlaisia. .. Rasvis ja muut ammattilaiset voinevat valaista enemmän.
Tehoero on näissä 211 hv v. 179hv. Ja löytyyhän sitten Q4, jossa 230hv, jossa mm. imuputket 4 mm. isommat. Tosin varsinainen tehoero mopo 24 -venaseen häviää tässä huippumallissa lisääntyneen painon ja nelivedon myötä eli ovat käsittääkseni käytännössä jotakuinkin yhtä vikkeliä.

2. Kaipa kaikkien tämänikäisten vikaherkkyys juontuu lähinnä ylläpidosta ja yksilön ajomärästä. Hesarin vikalista on A4:n pituinen mutta tuskin noita kaikkia onkelmia löytyy yhdessä yhdestäkään kotterosta. Malli on hyvinkin ruostevapaa korin osalta, sähköt huomattavasti luotettavampia kuin aiemmissa Alfoissa ja niinkuin kaikissa automalleissa, vuosimallikohtainen kehitystyö on saanut viimeisimmät vuosimallit karsituiksi pääosin lastentaudeilta. Ts. jokaisen vuosimallin kohdalla tehtiin karkeasti n. 30-40 muutosta. Linkkikin näihin löytyy jostain kun jaksaisin vaan kaivaa.

3. Nettiauto.com:sta ei näköjään löydy yhtään Superia ja vanhempien hintaskaala selviää sieltä. Eli näköjään reilulla tonnilla romu ja muutamalla enemmän parempi. Kohtalaisen vähän tuntuu kuitenkin olevan myynnissä kun rekisterissä kuitenkin on yhä noin puolisensataa yksilöä.

4. Koneet pitäisi kestää vähintäänkin hyvin kunhan pitää huolta hihnanvaihdon säännöllisyydestä. Foorumilta löytyy tästä ketjua...

Nämä oli nyt näitä amatöörin höpinöitä eli älkää lynkatko mahd. vääristä tiedoista :roll: .

kra
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Elo 2005, 15:36

Viesti Kirjoittaja kra »

Juu näemmä täältä saa paljon hyvää tietoo :)

Tässä ehkä eniten hinnassa ihmetyttää kun näyttää noilla tuonti 164silla olla (tullin tuontiautoille asettamat) pyyntihinnat 7000€ ---> tai jotain tollasta jos oikein muistan .. ja sitten taas todelliset hinnat ilmeisest kuitenkin aikas paljon alempana?

Ja toinen juttu kun tässä on nyt puhuttu 179hv ja 211hv:n koneista mut sitten on esim mobile.de täynnä 184hv autoja. sama kuin 179hv?

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Joo, toi 184 hv ja 179 hv kone on sama, Superissa on vähemmän tehoa ilmeisesti katalysaattorista ja muista päästösyistä tehdyistä ratkaisuista johtuen. Vrt. esim. Mersun 560 SEC, jossa ilman kattia 300hv, katin kanssa 279hv ja jenkkimallissa 243hv.
Alfan 3,0 24-v esiteltiin ekan kerran 164:n keulalla vuonna -93, joten tämän version teho säilyi saman koko malli-iän ajan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

1. 24-tappisissa ollut kuuleman mukaan enemmän hihnavikoja. 12-tappinen vääntää kuulemma tasaisemmalla alueella ja etenkin alhaalta. (en ole ajanut 24v:llä) Vanha 12v/192 hv ja uudempi Super 24/211 ovat ilmeisen lähellä toisiaan suorituskyvyssä, koska Super on myös painavampi.

2. Kuluvia osia, jotain sähköliittimiä. Käsijarru hankala saada pitämään katsastusmiehen mittapuun mukaan. Ennen -92 valmistetut hieman herkempiä ruostumaan, -92 ymmärtääkseni melko iso osa pelleistä sai galvanoinnin. Uudempien sähköt myös luotettvampia.

3. Osta mieluummin hyvä ja maksa hieman enemmän.

4. En tiedä, miten on aiemmat omistajat huoltaneet autoani, mutta tällä hetkellä on edessä ainakin tiivisteiden vaihto ja kansien kunnostus. Mittarissa pian 295 tkm.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Alfissimo kirjoitti:1. 24-tappisissa ollut kuuleman mukaan enemmän hihnavikoja. 12-tappinen vääntää kuulemma tasaisemmalla alueella ja etenkin alhaalta. (en ole ajanut 24v:llä) Vanha 12v/192 hv ja uudempi Super 24/211 ovat ilmeisen lähellä toisiaan suorituskyvyssä, koska Super on myös painavampi.


3. Osta mieluummin hyvä ja maksa hieman enemmän.
1. Joo, taitaa tämä vanha kolmilitrainen olla itseasiassa mallisarjan nopein kiihtyjä johtuen juuri painoerosta. Ilmoitetut kiihtyvyydet 0-100km/h 12V:lle 7,7 ja 24V:lle 8,0. Tosin alan julkaisut ovat järestään saaneet jälkemmäisen kiihtymään puolisen sekuntia nopeammin kuin ilmoitettu. Mutta käytännössä ei varmasti mitään eroa paitsi, että 24V:ssä on oikeasti aika ohut alavääntö ja aasinpotku tulee TODELLA selvästi 4000rpm:ssa.

3. Totta tämäkin.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

TuontiSupereille kertyy helposti laskennallista hintaa reippaasti yli auton täällä mielletyn arvon. Suurin osa haetuista lienee omaan käyttöön hankittuja, joten niitä ei paljoa ole myynnissä.

Omia kuluja:

- Kärry Saksassa
- Hakukulut + paperisota
- Verot
- Iso huolto
- Lohkolämmitin
- Halpisalut + talvirenkaat
- Ruostesuojaus

ja hupsan ollaan lähellä kymppitonnia :crazyeyes:

Ei kannata myydä, koska pakkaselle menee ja reippaasti. Toisaalta ei ole tarvetta myydä, koska siinä on kuitenkin paljon autoa eurolle :mrgreen:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Itse asiassa tuli juuri mieleen eräs sivu missä kerrotaan aika hyvin 164:sta yleensäkin http://flyktman.com/alfa/hist164.htm
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Joo, toi 184 hv ja 179 hv kone on sama, Superissa on vähemmän tehoa ilmeisesti katalysaattorista ja muista päästösyistä
katti on noissa tehoissa kummassakin mutta pienet erot johtunee eri luokan euro päästönormeista...usein on ilmoituksissa mainittu minkä normin ko yksilö täyttää.

ilman kattia perus 12v kolmilitrasessa on sen 193 kaakkia suunnilleen...

Nahkahousu maassa noi päästönormit vaikuttaa aika paljon vuosittaiseen käyttömaksuun eritoten isokoneisen ja vanhan bensavehkeen kohdalla, siksi ne on suhteessa halvempia vanhemmiten kuin pikkulohkoset... :wink:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

glideslope kirjoitti:[1. Joo, taitaa tämä vanha kolmilitrainen olla itseasiassa mallisarjan nopein kiihtyjä johtuen juuri painoerosta. Ilmoitetut kiihtyvyydet 0-100km/h 12V:lle 7,7 ja 24V:lle 8,0. .
164:stä puhuttaessa aina unohdetaan nopein malli eli QV 24V (232hv,245km/h, 7.7sek), tosin vain huippunopeudessa. Q4:lle luvataan 0-100km/h kiihtyvyydeksi 7.5sek. Ilmeisesti 6-lovinen laatikko kompensoi ylimääräisen painon ja vähän enemmänkin. Lähde www.alfisti.net. Sieltä ei löytynyt 192hv versiota lainkaan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikös tuo 192 hv versio ole katiton ykkösarjalainen katillisissa sitten se 179-184 hv kuten tuossa ylhäällä jo mainintaa olikin..

ei ole tainnut edelleenkaään kaikki tiedostaa että on olemassa myös 24V QV tuon 12V QV:n lisäksi.. :wink:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, näin on, mutta tuolla alfisti.netissä on modellhistorie:ssa katiton 188hv ja katillinen 185hv :crazyeyes: Mitäköhän hybridejä ne on?

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

alfisti.net mainitsee versiot:

164 3.0 V6 cat S (USA) 197 ps
164 3.0 V6 Quadrifoglio Verde cat 197 ps

Mitäs eroa on koneissa 12V ja 12V QV?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

QV:ssa korkeammat puristukset ja astetta vireämmät nokka-akselit..

eikös tuo S = jenkkimallin QV.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös tuo 188 hv versio ole seiskavitosen keulilla. Kyllä mulla ainakin kaikissa papereissa lukee 192 hv.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Monza kirjoitti:Mitäs eroa on koneissa 12V ja 12V QV?
90 kirjoitti:QV:ssa korkeammat puristukset ja astetta vireämmät nokka-akselit..
Ja tehot sitten tietenkin seurauksena 192 (tav.) ja 200 hv (QV).
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Nelli kirjoitti:
Monza kirjoitti:Mitäs eroa on koneissa 12V ja 12V QV?
90 kirjoitti:QV:ssa korkeammat puristukset ja astetta vireämmät nokka-akselit..
Ja tehot sitten tietenkin seurauksena 192 (tav.) ja 200 hv (QV).
no juu tietenkin..kas kun jäi oleellisin tieto uupumaan.. :oops:

kra
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Elo 2005, 15:36

Viesti Kirjoittaja kra »

Monza kirjoitti:TuontiSupereille kertyy helposti laskennallista hintaa reippaasti yli auton täällä mielletyn arvon. Suurin osa haetuista lienee omaan käyttöön hankittuja, joten niitä ei paljoa ole myynnissä.

Omia kuluja:

- Kärry Saksassa
- Hakukulut + paperisota
- Verot
- Iso huolto
- Lohkolämmitin
- Halpisalut + talvirenkaat
- Ruostesuojaus

ja hupsan ollaan lähellä kymppitonnia :crazyeyes:

Ei kannata myydä, koska pakkaselle menee ja reippaasti. Toisaalta ei ole tarvetta myydä, koska siinä on kuitenkin paljon autoa eurolle :mrgreen:
Mut eikös tälle asialle olis syytä tehdä jotain? eihän sitä viitsis veroja maksaa kuvitteellisten ja "tähtitieteellisten" pyyntihintojen mukaan. :roll:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

viimmeisin nettiautossa ollu superi taisi olla vm -93 ja hintaa taisi olla 4500-5000€:n väliin..

olipas siellä joskus myös -96 mallinen hintaan 4500€ vaan eipä vanhennut kovin kauaa listoilla.. :shock:

ei voi kun ihmetellä mistä se tulli noita pyyntihintoja katselee..

kra
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Elo 2005, 15:36

Viesti Kirjoittaja kra »

90 kirjoitti:viimmeisin nettiautossa ollu superi taisi olla vm -93 ja hintaa taisi olla 4500-5000€:n väliin..

olipas siellä joskus myös -96 mallinen hintaan 4500€ vaan eipä vanhennut kovin kauaa listoilla.. :shock:

ei voi kun ihmetellä mistä se tulli noita pyyntihintoja katselee..
Niin julmaa on kuluttajan elämä :cry: :drinking:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Olihan tuolla Nettiautossa (ainakin kuvissa) ihan siistin näköinen V6:nen, pyynti 3600.
Tuli vaan mieleen että tiedäthän ettei Alfan ylläpito ole välttämättä kovin halpaa, V6:sen varsinkaan. Jotkut osat maksaa maltaita, toiset taas ei.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

kra
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Elo 2005, 15:36

Viesti Kirjoittaja kra »

Nelli kirjoitti:Olihan tuolla Nettiautossa (ainakin kuvissa) ihan siistin näköinen V6:nen, pyynti 3600.
Tuli vaan mieleen että tiedäthän ettei Alfan ylläpito ole välttämättä kovin halpaa, V6:sen varsinkaan. Jotkut osat maksaa maltaita, toiset taas ei.
No se nyt sitten taas on ihan sama että mistä autosta on kyse niin kalliiksi voi tulla. Ja tottakai mitä vähemmän kyseisiä autoja täällä on niin yleensä osatkin on kalliimpia. Minkäs sille sitten mahtaa. Mut tästähän nyt tultiin juuri yhteen mun kysymyksistä et onko siinä vikoja enemmän kuin yleensä saman ikäsis autois.. Jos niitä ei sen enempiä ole niin ei se sillon luulis tulevan myöskään MIELETTÖMÄN kalliiksi. Vai pystytkö sanomaan että onko jotkin kulutusosat TODELLA paljon kalliimpia kuin esim 325 bemarissa?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei ne kulutusosat ole juurikaan sen kalliimpia koneremonttiin tosin menee helposti ainakin 3000€ jos uusista osista tekee..

noiden kulutusosien hintojahan voi verrata esim motonetin hinnastosta..

mikkoo
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Elo 2005, 23:09
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikkoo »

Terve vaan kaikille tänne, eka postaus. :) asiaan: miten/kuinka tuon alfan 3.0 koneen tulisi käydä? onko ominaista pieni raksutus/rapina tai jotain muuta? kaikki muu tieto kyseisestä automallista on myös tervetullutta, mitä pitää huomioida ennen ostoa? :)
kiitos

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Pääasiallisena äänenä ainakin mulla kuuluu vaan matala murina mutta kun konehuoneen viereen kävelee niin kuuluu pientä rapinan tapaista ääntä, tosin itse epäilen tämän johtuvan ilmastoinnista joka autoni on asennettu.
Missä päin maailmaa Mikkoo vaikuttaa?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän tuolla bensasuuttimet raksuttaa aika kuuluvasti. Itsekin tuota ihmettelin, mutta viisammat sanoivat, että kuuluu asiaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä sen 12-tappisen venttiilikoneisto on äänekäs ihan luonnostaan. Joku vanha alfaguru joskus sanoi että jos ei 12-venttiilinen yhtään raksuta, venat on säädetty liian tiukalle.

Niin ja lähteehän niistä suuttimistakin jonkun verran ääntä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Pari kommenttiani... Oma 12-venttiilinen ei kuluta lainkaan öljyä. 12-venttiilisessä on parempi alavääntö kuin 24-venttiilisessä. 1000 kierroksella jo jotain 85 % maksimista. Todella mukava ajaa. Nokkahihna on lyhyempi ja tekee vähempiä mutkia kuin 24-venttiilisessä, joten kestää paremmin. 24-venttiilisen potku puuttuu kiihdytyksessä, mutta kiihtyminen on kuminauhamaista ja kuitenkin lähes yhtä nopeaa.

mikkoo
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Elo 2005, 23:09
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikkoo »

juu selvä :) profiilia päivitetty. mitenkäs tuo 12 tappinen kestää kilometrejä? (kytkin, vaihteisto&moottori) jakohihnan vaihtoväli? onko kellään tietoa esim. kytkinremontin hinnasta? hitto, kun olis paljon kyseltävää :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kestää helposti tuon 400 tkm ellei jopa puolimiljoonaakin, tosin kannet alkavat olemaan jo noilla kilsoilla ehkä hieman harvat, vaihteistossa voi ilmetä laakerivikaa ainakin vuosimalliin -89 asti, kytkinpaketti maksaa motonetissa 126-147€ auton vuosimallista/versiosta riippuen, työnhinta remontille tietenkin hieman korjaamokohtainen, remmin vaihtoväli vanhassa 12V kutosessa max 60tkm jotkut vaihtaneet jopa 40tkm välein..

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

mikkoo kirjoitti: hitto, kun olis paljon kyseltävää :-D
No lähde lauantaiajelulle ja tule esim. pks:n miittiin 24.09. klo 15:00 kyselemään, sitäkin varten miittejä järkätään.. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ciancarlo kirjoitti:
mikkoo kirjoitti: hitto, kun olis paljon kyseltävää :-D
No lähde lauantaiajelulle ja tule esim. pks:n miittiin 24.09. klo 15:00 kyselemään, sitäkin varten miittejä järkätään.. :wink:
Loistava vinkki, varsinkin kun tulen itse paikalle, tod. näk omalla 12 V:llä tai ehkä faijan 24 V:llä, saa nähdä.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Hyvällä tuurilla siellä voi bongata myös yhden 164 Super-24V:n...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..ja ehkä myös Nellin kuuveen :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

...ja mahdollisesti yhden 164 3.0 i.e.:n ex-omistajan, joka siirtyi GTV:hen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

....ja ehkä TeeäSsänkin.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ciancarlo kirjoitti:..ja ehkä myös Nellin kuuveen :wink:
Pistin eilen just mutsin pehmitystöihin, jos vaikka faijakin tupsahtais käymään, sitten vois tulla sillä omalla "kuuveella", ja kupeella :silly:
Kyllä, olen väsynyt.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin