saisko 164:sen hankintaa miettivä apua?
Valvoja: Moderators
saisko 164:sen hankintaa miettivä apua?
Saatan hankkia 164 3.0 V6sen.. Ja muutama kysymys olis johon haluisin ihan rehellisii vastauksii enkä mitään innokkaita "fanitekstei" kuten "joo joo toki kannattaa ostaa kun on niin huippu auto".
ja kysymyksii mitä nyt tulee mieleen ois tässä.
1. Onko noissa eri venttiilimääril olevien koneiden välil jotain muuta oleellista eroa kuin parit hv:eet?
2. Onko 164ssa enemmän vikoi kuin saman ikäsis autois noin yleensä..?
3. Ja sitten noi hinnat kun ei tunnu kovin montaa olla myynnis? et millases hintahaarukas mahtavat olla.
4. Ja jos joku osais sanoo et paljonko noi koneet kestää ajoa jos on ees kohtuudella huollot hoidettu?
Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka viitsii vaivautua
ja kysymyksii mitä nyt tulee mieleen ois tässä.
1. Onko noissa eri venttiilimääril olevien koneiden välil jotain muuta oleellista eroa kuin parit hv:eet?
2. Onko 164ssa enemmän vikoi kuin saman ikäsis autois noin yleensä..?
3. Ja sitten noi hinnat kun ei tunnu kovin montaa olla myynnis? et millases hintahaarukas mahtavat olla.
4. Ja jos joku osais sanoo et paljonko noi koneet kestää ajoa jos on ees kohtuudella huollot hoidettu?
Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka viitsii vaivautua
1. 12-venttilinen kone luonnostaan kuluttaa jonkun verran öljyä (tyyppiominaisuus), mitä enemmän polkee sen enemmän kuluu öljyä. 24-venttiilisellä ei tätä ominaisuutta ole.
2. Mielestäni kummassakaan meidän perheessä olleessa 164:ssa ei ole ollut kovinkaan ihme vikoja, lähinnä kuluvia osia on joutunut vaihtelemaan. Ihmeellisiä sähköhäiikiä välillä tosin ilmenee, mutta useimmiten ne menevät omia aikojaan ohi. Palstalta saa kyllä hyviä neuvoja niihin.
4. Koneen luulisi kestävän melko hyvin kilometrejä, omaan on tosin tehty koneremontti 345 tkm:n kohdalla, mutta se oli varkauden jälkiseurauksia.
Luulisin että ilman tuota varkautta olisi koneella voinut ajella lähes puoli miljoonaa ilman suurempia huolia. Korjatkoon tätä kohtaa viisaammat tarvittaessa.
2. Mielestäni kummassakaan meidän perheessä olleessa 164:ssa ei ole ollut kovinkaan ihme vikoja, lähinnä kuluvia osia on joutunut vaihtelemaan. Ihmeellisiä sähköhäiikiä välillä tosin ilmenee, mutta useimmiten ne menevät omia aikojaan ohi. Palstalta saa kyllä hyviä neuvoja niihin.
4. Koneen luulisi kestävän melko hyvin kilometrejä, omaan on tosin tehty koneremontti 345 tkm:n kohdalla, mutta se oli varkauden jälkiseurauksia.
Luulisin että ilman tuota varkautta olisi koneella voinut ajella lähes puoli miljoonaa ilman suurempia huolia. Korjatkoon tätä kohtaa viisaammat tarvittaessa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
1. Eroja toki on vaikka ulkonäöllisesti ovatkin saman suuntaisia.
Tarkoitan tässä siis Superin 24v versus 12 v. Jakohihna kiertää ainakin erilailla vaikka samaa tehtävää toki hoitaakin...eivätkä ilmitkään joidenkin muiden komponenttien ohella ole muistaakseni samanlaisia. .. Rasvis ja muut ammattilaiset voinevat valaista enemmän.
Tehoero on näissä 211 hv v. 179hv. Ja löytyyhän sitten Q4, jossa 230hv, jossa mm. imuputket 4 mm. isommat. Tosin varsinainen tehoero mopo 24 -venaseen häviää tässä huippumallissa lisääntyneen painon ja nelivedon myötä eli ovat käsittääkseni käytännössä jotakuinkin yhtä vikkeliä.
2. Kaipa kaikkien tämänikäisten vikaherkkyys juontuu lähinnä ylläpidosta ja yksilön ajomärästä. Hesarin vikalista on A4:n pituinen mutta tuskin noita kaikkia onkelmia löytyy yhdessä yhdestäkään kotterosta. Malli on hyvinkin ruostevapaa korin osalta, sähköt huomattavasti luotettavampia kuin aiemmissa Alfoissa ja niinkuin kaikissa automalleissa, vuosimallikohtainen kehitystyö on saanut viimeisimmät vuosimallit karsituiksi pääosin lastentaudeilta. Ts. jokaisen vuosimallin kohdalla tehtiin karkeasti n. 30-40 muutosta. Linkkikin näihin löytyy jostain kun jaksaisin vaan kaivaa.
3. Nettiauto.com:sta ei näköjään löydy yhtään Superia ja vanhempien hintaskaala selviää sieltä. Eli näköjään reilulla tonnilla romu ja muutamalla enemmän parempi. Kohtalaisen vähän tuntuu kuitenkin olevan myynnissä kun rekisterissä kuitenkin on yhä noin puolisensataa yksilöä.
4. Koneet pitäisi kestää vähintäänkin hyvin kunhan pitää huolta hihnanvaihdon säännöllisyydestä. Foorumilta löytyy tästä ketjua...
Nämä oli nyt näitä amatöörin höpinöitä eli älkää lynkatko mahd. vääristä tiedoista .
Tarkoitan tässä siis Superin 24v versus 12 v. Jakohihna kiertää ainakin erilailla vaikka samaa tehtävää toki hoitaakin...eivätkä ilmitkään joidenkin muiden komponenttien ohella ole muistaakseni samanlaisia. .. Rasvis ja muut ammattilaiset voinevat valaista enemmän.
Tehoero on näissä 211 hv v. 179hv. Ja löytyyhän sitten Q4, jossa 230hv, jossa mm. imuputket 4 mm. isommat. Tosin varsinainen tehoero mopo 24 -venaseen häviää tässä huippumallissa lisääntyneen painon ja nelivedon myötä eli ovat käsittääkseni käytännössä jotakuinkin yhtä vikkeliä.
2. Kaipa kaikkien tämänikäisten vikaherkkyys juontuu lähinnä ylläpidosta ja yksilön ajomärästä. Hesarin vikalista on A4:n pituinen mutta tuskin noita kaikkia onkelmia löytyy yhdessä yhdestäkään kotterosta. Malli on hyvinkin ruostevapaa korin osalta, sähköt huomattavasti luotettavampia kuin aiemmissa Alfoissa ja niinkuin kaikissa automalleissa, vuosimallikohtainen kehitystyö on saanut viimeisimmät vuosimallit karsituiksi pääosin lastentaudeilta. Ts. jokaisen vuosimallin kohdalla tehtiin karkeasti n. 30-40 muutosta. Linkkikin näihin löytyy jostain kun jaksaisin vaan kaivaa.
3. Nettiauto.com:sta ei näköjään löydy yhtään Superia ja vanhempien hintaskaala selviää sieltä. Eli näköjään reilulla tonnilla romu ja muutamalla enemmän parempi. Kohtalaisen vähän tuntuu kuitenkin olevan myynnissä kun rekisterissä kuitenkin on yhä noin puolisensataa yksilöä.
4. Koneet pitäisi kestää vähintäänkin hyvin kunhan pitää huolta hihnanvaihdon säännöllisyydestä. Foorumilta löytyy tästä ketjua...
Nämä oli nyt näitä amatöörin höpinöitä eli älkää lynkatko mahd. vääristä tiedoista .
Juu näemmä täältä saa paljon hyvää tietoo
Tässä ehkä eniten hinnassa ihmetyttää kun näyttää noilla tuonti 164silla olla (tullin tuontiautoille asettamat) pyyntihinnat 7000€ ---> tai jotain tollasta jos oikein muistan .. ja sitten taas todelliset hinnat ilmeisest kuitenkin aikas paljon alempana?
Ja toinen juttu kun tässä on nyt puhuttu 179hv ja 211hv:n koneista mut sitten on esim mobile.de täynnä 184hv autoja. sama kuin 179hv?
Tässä ehkä eniten hinnassa ihmetyttää kun näyttää noilla tuonti 164silla olla (tullin tuontiautoille asettamat) pyyntihinnat 7000€ ---> tai jotain tollasta jos oikein muistan .. ja sitten taas todelliset hinnat ilmeisest kuitenkin aikas paljon alempana?
Ja toinen juttu kun tässä on nyt puhuttu 179hv ja 211hv:n koneista mut sitten on esim mobile.de täynnä 184hv autoja. sama kuin 179hv?
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, toi 184 hv ja 179 hv kone on sama, Superissa on vähemmän tehoa ilmeisesti katalysaattorista ja muista päästösyistä tehdyistä ratkaisuista johtuen. Vrt. esim. Mersun 560 SEC, jossa ilman kattia 300hv, katin kanssa 279hv ja jenkkimallissa 243hv.
Alfan 3,0 24-v esiteltiin ekan kerran 164:n keulalla vuonna -93, joten tämän version teho säilyi saman koko malli-iän ajan.
Alfan 3,0 24-v esiteltiin ekan kerran 164:n keulalla vuonna -93, joten tämän version teho säilyi saman koko malli-iän ajan.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
1. 24-tappisissa ollut kuuleman mukaan enemmän hihnavikoja. 12-tappinen vääntää kuulemma tasaisemmalla alueella ja etenkin alhaalta. (en ole ajanut 24v:llä) Vanha 12v/192 hv ja uudempi Super 24/211 ovat ilmeisen lähellä toisiaan suorituskyvyssä, koska Super on myös painavampi.
2. Kuluvia osia, jotain sähköliittimiä. Käsijarru hankala saada pitämään katsastusmiehen mittapuun mukaan. Ennen -92 valmistetut hieman herkempiä ruostumaan, -92 ymmärtääkseni melko iso osa pelleistä sai galvanoinnin. Uudempien sähköt myös luotettvampia.
3. Osta mieluummin hyvä ja maksa hieman enemmän.
4. En tiedä, miten on aiemmat omistajat huoltaneet autoani, mutta tällä hetkellä on edessä ainakin tiivisteiden vaihto ja kansien kunnostus. Mittarissa pian 295 tkm.
2. Kuluvia osia, jotain sähköliittimiä. Käsijarru hankala saada pitämään katsastusmiehen mittapuun mukaan. Ennen -92 valmistetut hieman herkempiä ruostumaan, -92 ymmärtääkseni melko iso osa pelleistä sai galvanoinnin. Uudempien sähköt myös luotettvampia.
3. Osta mieluummin hyvä ja maksa hieman enemmän.
4. En tiedä, miten on aiemmat omistajat huoltaneet autoani, mutta tällä hetkellä on edessä ainakin tiivisteiden vaihto ja kansien kunnostus. Mittarissa pian 295 tkm.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
1. Joo, taitaa tämä vanha kolmilitrainen olla itseasiassa mallisarjan nopein kiihtyjä johtuen juuri painoerosta. Ilmoitetut kiihtyvyydet 0-100km/h 12V:lle 7,7 ja 24V:lle 8,0. Tosin alan julkaisut ovat järestään saaneet jälkemmäisen kiihtymään puolisen sekuntia nopeammin kuin ilmoitettu. Mutta käytännössä ei varmasti mitään eroa paitsi, että 24V:ssä on oikeasti aika ohut alavääntö ja aasinpotku tulee TODELLA selvästi 4000rpm:ssa.Alfissimo kirjoitti:1. 24-tappisissa ollut kuuleman mukaan enemmän hihnavikoja. 12-tappinen vääntää kuulemma tasaisemmalla alueella ja etenkin alhaalta. (en ole ajanut 24v:llä) Vanha 12v/192 hv ja uudempi Super 24/211 ovat ilmeisen lähellä toisiaan suorituskyvyssä, koska Super on myös painavampi.
3. Osta mieluummin hyvä ja maksa hieman enemmän.
3. Totta tämäkin.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
TuontiSupereille kertyy helposti laskennallista hintaa reippaasti yli auton täällä mielletyn arvon. Suurin osa haetuista lienee omaan käyttöön hankittuja, joten niitä ei paljoa ole myynnissä.
Omia kuluja:
- Kärry Saksassa
- Hakukulut + paperisota
- Verot
- Iso huolto
- Lohkolämmitin
- Halpisalut + talvirenkaat
- Ruostesuojaus
ja hupsan ollaan lähellä kymppitonnia
Ei kannata myydä, koska pakkaselle menee ja reippaasti. Toisaalta ei ole tarvetta myydä, koska siinä on kuitenkin paljon autoa eurolle
Omia kuluja:
- Kärry Saksassa
- Hakukulut + paperisota
- Verot
- Iso huolto
- Lohkolämmitin
- Halpisalut + talvirenkaat
- Ruostesuojaus
ja hupsan ollaan lähellä kymppitonnia
Ei kannata myydä, koska pakkaselle menee ja reippaasti. Toisaalta ei ole tarvetta myydä, koska siinä on kuitenkin paljon autoa eurolle
Itse asiassa tuli juuri mieleen eräs sivu missä kerrotaan aika hyvin 164:sta yleensäkin http://flyktman.com/alfa/hist164.htm
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
katti on noissa tehoissa kummassakin mutta pienet erot johtunee eri luokan euro päästönormeista...usein on ilmoituksissa mainittu minkä normin ko yksilö täyttää.Joo, toi 184 hv ja 179 hv kone on sama, Superissa on vähemmän tehoa ilmeisesti katalysaattorista ja muista päästösyistä
ilman kattia perus 12v kolmilitrasessa on sen 193 kaakkia suunnilleen...
Nahkahousu maassa noi päästönormit vaikuttaa aika paljon vuosittaiseen käyttömaksuun eritoten isokoneisen ja vanhan bensavehkeen kohdalla, siksi ne on suhteessa halvempia vanhemmiten kuin pikkulohkoset...
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
164:stä puhuttaessa aina unohdetaan nopein malli eli QV 24V (232hv,245km/h, 7.7sek), tosin vain huippunopeudessa. Q4:lle luvataan 0-100km/h kiihtyvyydeksi 7.5sek. Ilmeisesti 6-lovinen laatikko kompensoi ylimääräisen painon ja vähän enemmänkin. Lähde www.alfisti.net. Sieltä ei löytynyt 192hv versiota lainkaan.glideslope kirjoitti:[1. Joo, taitaa tämä vanha kolmilitrainen olla itseasiassa mallisarjan nopein kiihtyjä johtuen juuri painoerosta. Ilmoitetut kiihtyvyydet 0-100km/h 12V:lle 7,7 ja 24V:lle 8,0. .
Mut eikös tälle asialle olis syytä tehdä jotain? eihän sitä viitsis veroja maksaa kuvitteellisten ja "tähtitieteellisten" pyyntihintojen mukaan.Monza kirjoitti:TuontiSupereille kertyy helposti laskennallista hintaa reippaasti yli auton täällä mielletyn arvon. Suurin osa haetuista lienee omaan käyttöön hankittuja, joten niitä ei paljoa ole myynnissä.
Omia kuluja:
- Kärry Saksassa
- Hakukulut + paperisota
- Verot
- Iso huolto
- Lohkolämmitin
- Halpisalut + talvirenkaat
- Ruostesuojaus
ja hupsan ollaan lähellä kymppitonnia
Ei kannata myydä, koska pakkaselle menee ja reippaasti. Toisaalta ei ole tarvetta myydä, koska siinä on kuitenkin paljon autoa eurolle
Niin julmaa on kuluttajan elämä90 kirjoitti:viimmeisin nettiautossa ollu superi taisi olla vm -93 ja hintaa taisi olla 4500-5000€:n väliin..
olipas siellä joskus myös -96 mallinen hintaan 4500€ vaan eipä vanhennut kovin kauaa listoilla..
ei voi kun ihmetellä mistä se tulli noita pyyntihintoja katselee..
Olihan tuolla Nettiautossa (ainakin kuvissa) ihan siistin näköinen V6:nen, pyynti 3600.
Tuli vaan mieleen että tiedäthän ettei Alfan ylläpito ole välttämättä kovin halpaa, V6:sen varsinkaan. Jotkut osat maksaa maltaita, toiset taas ei.
Tuli vaan mieleen että tiedäthän ettei Alfan ylläpito ole välttämättä kovin halpaa, V6:sen varsinkaan. Jotkut osat maksaa maltaita, toiset taas ei.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
No se nyt sitten taas on ihan sama että mistä autosta on kyse niin kalliiksi voi tulla. Ja tottakai mitä vähemmän kyseisiä autoja täällä on niin yleensä osatkin on kalliimpia. Minkäs sille sitten mahtaa. Mut tästähän nyt tultiin juuri yhteen mun kysymyksistä et onko siinä vikoja enemmän kuin yleensä saman ikäsis autois.. Jos niitä ei sen enempiä ole niin ei se sillon luulis tulevan myöskään MIELETTÖMÄN kalliiksi. Vai pystytkö sanomaan että onko jotkin kulutusosat TODELLA paljon kalliimpia kuin esim 325 bemarissa?Nelli kirjoitti:Olihan tuolla Nettiautossa (ainakin kuvissa) ihan siistin näköinen V6:nen, pyynti 3600.
Tuli vaan mieleen että tiedäthän ettei Alfan ylläpito ole välttämättä kovin halpaa, V6:sen varsinkaan. Jotkut osat maksaa maltaita, toiset taas ei.
Pääasiallisena äänenä ainakin mulla kuuluu vaan matala murina mutta kun konehuoneen viereen kävelee niin kuuluu pientä rapinan tapaista ääntä, tosin itse epäilen tämän johtuvan ilmastoinnista joka autoni on asennettu.
Missä päin maailmaa Mikkoo vaikuttaa?
Missä päin maailmaa Mikkoo vaikuttaa?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Pari kommenttiani... Oma 12-venttiilinen ei kuluta lainkaan öljyä. 12-venttiilisessä on parempi alavääntö kuin 24-venttiilisessä. 1000 kierroksella jo jotain 85 % maksimista. Todella mukava ajaa. Nokkahihna on lyhyempi ja tekee vähempiä mutkia kuin 24-venttiilisessä, joten kestää paremmin. 24-venttiilisen potku puuttuu kiihdytyksessä, mutta kiihtyminen on kuminauhamaista ja kuitenkin lähes yhtä nopeaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kestää helposti tuon 400 tkm ellei jopa puolimiljoonaakin, tosin kannet alkavat olemaan jo noilla kilsoilla ehkä hieman harvat, vaihteistossa voi ilmetä laakerivikaa ainakin vuosimalliin -89 asti, kytkinpaketti maksaa motonetissa 126-147€ auton vuosimallista/versiosta riippuen, työnhinta remontille tietenkin hieman korjaamokohtainen, remmin vaihtoväli vanhassa 12V kutosessa max 60tkm jotkut vaihtaneet jopa 40tkm välein..
Loistava vinkki, varsinkin kun tulen itse paikalle, tod. näk omalla 12 V:llä tai ehkä faijan 24 V:llä, saa nähdä.Ciancarlo kirjoitti:No lähde lauantaiajelulle ja tule esim. pks:n miittiin 24.09. klo 15:00 kyselemään, sitäkin varten miittejä järkätään..mikkoo kirjoitti: hitto, kun olis paljon kyseltävää
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää