Jakohihnan kiristin?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Jakohihnan kiristin?

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Alfa Romeo V6 mechanical (non-oil-fed) cambelt tensioner.
V6 (all models with single overhead cam).
Instructions for installing and adjusting the replacment tensioners for V6's (164, 75/Milano etc).
http://www.alfapro.com/html/tensioners.html
Englanti ei ole paras puoli. Sorry jos tyhmä kysymys.

Miksi ei voi käyttä tommosta kiristinta manuaalivaihteston yhtessa ei saanut ihan selvä. Mulle riittä öljyvuodoista.[/img]
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Manuaalivaihteiston yhteydessä riski moottorin takaperinpyörähtämiselle on suurempi ja jenkit ja aussit, kenelle tuo kiristin on tarkoitettu, eivät osaa varoa sitä manuaalin kanssa. Ei siinä sen ihmeempää syytä Itselläni on tuo kiristin asennettuna. Made in Canada-laatua sekin :-D. Tietääkseni tuo kiristin toimii samalla periaatteella kuin uudemmat 164 ja 156 ym. kiristimet.

Eli jos moottori pyörähtää takaperin niin tuo kiristin löystyy ja saattaa käynnistäessä aiheuttaa jaon hyppäämisen hampaalla tai parilla. riski tosin ei ole niin suuri 12v padalla. Kannattaa tuon kanssa tosin ottaa asia huomioon parkkeerattaessa, kuten tietysti myös kaikkien jakohihnallisten Alfojen kanssa.

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Kiitokset Girille hyvästä selityksesta.
Nyt pitää se jostain tilata ja kannentiivistet ja aika monta stefa ja siis hommiin.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä ollut käsitys että noissa kiristimissä ollut ongelmia... :?

asiasta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2498
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1615
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, ongelmia on kuulemma ollut kuten muidenkin Alfan Made in Canada-kiristimien kanssa. Toisaalta se 12V:n alkuperäinen kiristin on aiheuttanut öljypumpun laakerin vaurioitumista, koska se kiristää liikaa koneen ja öljyjen ollessa kylmät. Tiedä sitten mikä paras systeemi on. Ehkä mekaaninen kiristin vaihtovälin ollessa 20tkm :-D.

Ensimmäiset 3.0 24V:thän olivat erityisen herkkiä hyppäyttämään takimmaista nokka-akselin hihnapyörää, jos moottoria pyöräytetään väärään suuntaan. Oma QV:kin kuuluu siihen kastiin :shock:

Vastaa Viestiin