Tulin aamusella töihin 147:llani (2.0) ja edelläni ajeli sitten Ford Mondeo. Lähdettiin sitten risteyksestä polkemaan niinkuin tosissaan, ja siinähän sitten oli täysi työ pysyä perässä, parin metrin päässä. Mondeo yritti paeta paikalta aika vikkelään mustan savupilven saattelemana. Tosin, kun tie mutkistui ja meni pomppuiseksi ei ollut mitään ongelmaa lasketella luukussa kiinni. Mondeon alusta näytti kiikkulaudalta ... Sitten huomasin, että kyseessähän oli TDci malli, 130 hv ja 330 Nm . Pitää vissiin vaihtaa tuo Alfa isompaan kun meinaavat laskea kohta nokivasaralla päältä, alta ja yltä ja vieläpä ohikin...
Ajelen ittse 156 2.0 TSssällä ja ajanut jonkin päivän vuokra-Mondeolla ja velipojan uudella Mondeolla. Siinä autossa on alusta ja ohjaus kohdallaan - muotoilu ja äänet ei suuria trunteita herätä, mutta sillä on oikeasti hyvä ajaa - liekeö ollut Modeossa rompetta kyydissä jos kovin vaappui.
Bansakoneiset ei mitenkään ainakaan oo kovia kihtymään, mutta kuten jo sanoin - sillä on hyvä ajaa, vaikka vertaa Alfaankin. Ei se nyt oikein parempikaan ole, muttei huonompikaan.
Ei välttämättä vakio vehje.
Oltiin tuossa keväällä menossa kaverin kanssa kahville, kun E -sarjalainen Mese huitaisi 4 -kaistaisella pikatiellä ohi. Alkoi lapsettaa ja ajattelin kuitata. Noh, tämä nätti runsas parikymppinen Mersunainen painoi tallan pohjaan kun olin ohittamassa. Siinä mentiin rinnakkain n. 150 - 160km/h asti, kunnes Mersu päätti himmata ja menin edelle. Kaveri tilasi Af:stä Mersun tiedot ja siinä sitten hämmästeltiin, kun viesti kertoi auton olevan 200Cdi, 75kW (muistaakseni), automaattilaatikolla!
Kaveri oli tuon typyn sitten jälkeenpäin nähnyt ja kysynyt autosta... Kuulemma 205 hevosta pellin alla...
En sano etteikö mondeokin olisi hyvä ajaa, mutta täytyy muistaa, että vakio 156:en alusta on hyvä muttei mikään älyttömän mahtava (ehkä liian pehmeä). 147:an alusta on huomattavasti jäykempi jo vakiona ja huomattavasti suunta vakaampi kuin isoveljen. Lisäksi kääntyy herkemmin mutkaan... Kun 156 laittaa säädettävät tolpat ja uudet jäykemmät jouset niin nam nam ... Olen ajanut yhdellä tälläisellä selespeedillä (novitechin säädettävät ja jouset) ja sillä pistää tosi ahtaalle tuollaisenkin mondeon mutkatiellä... Olen harkkinut omaanikin jonkinlaista alustasettiä, mutta sillä ei taida tulla lisää kulkuja. Niinpä olenkin vääntämässä kauppaa vuoden 03 156 v6:sta, alustasarjalla, 17-tuuman vanteilla ja helmalevikkeillä ...
Kirkinen kirjoitti:En sano etteikö mondeokin olisi hyvä ajaa, mutta täytyy muistaa, että vakio 156:en alusta on hyvä muttei mikään älyttömän mahtava (ehkä liian pehmeä). 147:an alusta on huomattavasti jäykempi jo vakiona ja huomattavasti suunta vakaampi kuin isoveljen. Lisäksi kääntyy herkemmin mutkaan... Kun 156 laittaa säädettävät tolpat ja uudet jäykemmät jouset niin nam nam ... Olen ajanut yhdellä tälläisellä selespeedillä (novitechin säädettävät ja jouset) ja sillä pistää tosi ahtaalle tuollaisenkin mondeon mutkatiellä... Olen harkkinut omaanikin jonkinlaista alustasettiä, mutta sillä ei taida tulla lisää kulkuja. Niinpä olenkin vääntämässä kauppaa vuoden 03 156 v6:sta, alustasarjalla, 17-tuuman vanteilla ja helmalevikkeillä ...
156sen alusta on kai tarkoituksella tehty hieman "löysäksi" esim 155 oli aivan toista maata sen huomaa jo rengasprofiilista joka 155sessa oli 55
ja 156sessa 60. Eli ehdottomasti alustapäivitys 156seen niin alkaa kaiken maailman mondeot karisemaan kyllä muuten käryttää tuollainen
diesel tuossa muutama viikko sitten Focus Tdci lähti kehällä polkemaan valoista aika rankan savupilven saattamana , tosin ei ollut mitään vaikeuksia ohi päästä
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Eikös TM antanu Mondeon ohjaukselle arvosanan 10 joten silloinhan sen on oltava mitä mainoin
Esim uudessa A3 2.0 TDI:ssä on 140 heppaa, 9.6 sataseen ja hakkaa aika monta autoa ohituskiihtyvyydessä..
Scuore sportivo kirjoitti:viesti kertoi auton olevan 200Cdi, 75kW (muistaakseni), automaattilaatikolla!
Kaveri oli tuon typyn sitten jälkeenpäin nähnyt ja kysynyt autosta... Kuulemma 205 hevosta pellin alla...
Mahtaa olla voimansiirto tiukilla. 220cdi:ssä on jo sama setti kuin 270 ja 320 cdi:ssä. Kaveri oli ollut taksin kyydissä ja joku nuori jannu ratissa. Oli kuski vetäny latikaistaa ihan kuivalla asvaltilla ja vauhtia ei muutenkaan puuttunu. Oli kuulemma 320 cdi ja 250 heppaa, renkaita sanoi menevän pari paria kesässä
Chipatti 320 cdi, 235hp vielä farkkuna ja automaatti kulki varttimailin yhtä kovaa kuin 269 heppanen Audi A4 1.8T
Joutuu kohta hakemaan JTD:n saksasta että voi laittaa kampoihin noille muille nokivasaroille
Rolle kirjoitti:Eikös TM antanu Mondeon ohjaukselle arvosanan 10 joten silloinhan sen on oltava mitä mainoin
Esim uudessa A3 2.0 TDI:ssä on 140 heppaa, 9.6 sataseen ja hakkaa aika monta autoa ohituskiihtyvyydessä..
Scuore sportivo kirjoitti:viesti kertoi auton olevan 200Cdi, 75kW (muistaakseni), automaattilaatikolla!
Kaveri oli tuon typyn sitten jälkeenpäin nähnyt ja kysynyt autosta... Kuulemma 205 hevosta pellin alla...
Mahtaa olla voimansiirto tiukilla. 220cdi:ssä on jo sama setti kuin 270 ja 320 cdi:ssä. Kaveri oli ollut taksin kyydissä ja joku nuori jannu ratissa. Oli kuski vetäny latikaistaa ihan kuivalla asvaltilla ja vauhtia ei muutenkaan puuttunu. Oli kuulemma 320 cdi ja 250 heppaa, renkaita sanoi menevän pari paria kesässä
Chipatti 320 cdi, 235hp vielä farkkuna ja automaatti kulki varttimailin yhtä kovaa kuin 269 heppanen Audi A4 1.8T
Joutuu kohta hakemaan JTD:n saksasta että voi laittaa kampoihin noille muille nokivasaroille
kyllä tuo uusi 2.4JTD 175hv tai 1.9JTD 140hv on varmaan dieseliksi aika hyvä, tosin itse en pahemmin välitä nokivasaroista
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Niin olishan ihan kiva, jos tuollainen 2.4 tulisi myyntiin ja vieläpä asialliseen hintaan. Kun tulee tuota työmatka+muuta ajoa noin 40 tkm vuoteen, niin soppanalla pääsisi huomattavasti halvemmalla.
Engine power of 129 kW (175 bhp) at 4000 rpm, torque of 385 Nm at 2000 rpm.
Kirkinen kirjoitti:Niin olishan ihan kiva, jos tuollainen 2.4 tulisi myyntiin ja vieläpä asialliseen hintaan. Kun tulee tuota työmatka+muuta ajoa noin 40 tkm vuoteen, niin soppanalla pääsisi huomattavasti halvemmalla.
Engine power of 129 kW (175 bhp) at 4000 rpm, torque of 385 Nm at 2000 rpm.
Tuohon sitten vähä lastua kehiin...
ihan asiallinen nakuttaja ainakin numeroiden perusteella...
Mitä olette muuten maahantuojan asenteesta Suomessa? Minusta on kummalista, että maahantuoja ei voi ottaa dieselmalleja Suomeen myytäväksi. Vai onko kyseessä ettei tehtaalla ole intressiä antaa niitä Suomen markkinoille? Minä ainaskin ottaisin heti yhden uuden tuollaisen dieselin...
2.4 JTD Lusso (175 bhp) - £20,630
2.4 JTD Veloce (175 bhp) - £20,025
Tosin hinnat ovat aika tyyriitä jo briteissäkin . Mitä mahtaisi olla Suomessa...
On Lussoja ainakin ollut tarjolla, ei ehkä 156:een mutta joskus muinoin 164:ään. Muistelisin, että GTV/Spideristäkin olisi saanut Lusson, Suomessakin siis. Ja olihan 155:stäkin Riccoa sun muuta?
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On Lussoja ainakin ollut tarjolla, ei ehkä 156:een mutta joskus muinoin 164:ään. Muistelisin, että GTV/Spideristäkin olisi saanut Lusson, Suomessakin siis. Ja olihan 155:stäkin Riccoa sun muuta?
näin muistelisin minäkin ainakin 164:n ja gtv/spiderin suhteen..
mutta noihin taitaakin sitten rajoittua..