Ikkunat huurtuu
Valvoja: Moderators
Ikkunat huurtuu
Olen huomannut autossani sellaisen epämieluisan ominaisuuden että jos ottaa ilmastoinnin pois päältä niin ikkunat vetää väkisinkin huuruun. Ei auta vaikka laittaa puhalluksen täysille
Sehän on selvä että ilmastointi päällä ollessaan kuivaa sisään tulevaa ilmaa mutta onhan näitä 156:sia ilmastoimattomiakin ja kai niilläkin sentään ajaan pystyy. Mistäköhän moinen huurtuminen voisi johtua, viisaammat kertokoon...
Sehän on selvä että ilmastointi päällä ollessaan kuivaa sisään tulevaa ilmaa mutta onhan näitä 156:sia ilmastoimattomiakin ja kai niilläkin sentään ajaan pystyy. Mistäköhän moinen huurtuminen voisi johtua, viisaammat kertokoon...
Re: Ikkunat huurtuu
Eikös toi ole melko normaalia näillä keleillä. Kun sammutat ilmastoinnin lauhduttimen pintaan kondensoituu vettä joka tulee sitten lämpimän ilman mukana sisätiloihin.Laba kirjoitti:Olen huomannut autossani sellaisen epämieluisan ominaisuuden että jos ottaa ilmastoinnin pois päältä niin ikkunat vetää väkisinkin huuruun. Ei auta vaikka laittaa puhalluksen täysille
Sehän on selvä että ilmastointi päällä ollessaan kuivaa sisään tulevaa ilmaa mutta onhan näitä 156:sia ilmastoimattomiakin ja kai niilläkin sentään ajaan pystyy. Mistäköhän moinen huurtuminen voisi johtua, viisaammat kertokoon...
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Näin käy kaikissa autoissa joissa on ilmastointi.
Jos haluat välttyä asialta niin älä käytä ilmastointia loppumetreillä kun tulet ajosta - niin ei ole lähdettäessäkään huurua lasilla.
Ps. Talvella löysemmillä pakkasilla käytä ilmastointia kun olet lähtenyt liikkeelle , niin häipyy lumesta aiheutuneet vesihöyryt pois ikkunoista.
Jos haluat välttyä asialta niin älä käytä ilmastointia loppumetreillä kun tulet ajosta - niin ei ole lähdettäessäkään huurua lasilla.
Ps. Talvella löysemmillä pakkasilla käytä ilmastointia kun olet lähtenyt liikkeelle , niin häipyy lumesta aiheutuneet vesihöyryt pois ikkunoista.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Tätä itsekin epäilen. Tuntuu vaan oudolta että ikkunat vetää tosiaan niin huuruun että autolla ei oikein pysty edes ajaan. Eli jos kerran laittaa ilmastoinnin päälle niin sitä on pakko pitää koko loppu matka päällä Tosin kelitkin on ollu suht kosteita aina kun olen tuota testannut. Tänään ei kyllä ollut mitään ongelmaa kun aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Viton viittaamaa vesiongelmaa autossa ei kyllä onneksi oleV6 kirjoitti:kai sinne on kerääntynyt jotain kosteutta putkistoihin tms. itse pidän aina ilmastointia päällä. Huurtuminen loppuu kyllä kunhan olet käyttämättä ilmastointia pidemmän aikaa.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Raitisilmasuodattimen vaihtoa ehdottaisin minäkin, ainakin jos ei ole tiedossa koska on uusittu. Itselläni se tosin oli 155:ssa tehtaan jäljiltä ja seitsemän vuoden jälkeen niin uskomattoman näköinen ettei pysty oikein kuvailemaan, mutta huurtumisongelma hävisi laakista kun laitoin uuden patruunan. Ennen vaihtoa ei aina auttanut vaikka piti ilmastoinnin täysillä.
Nyt kun lämpotilat on käyneet pariin otteeseen alle kolmen asteen niin minunkin autossani menee kaikki ikkunat tietyissä tilanteissa ihan tolkuttomaan huuruun. Kun on oltu yli kolmen asteen, niin ilmastointi on hoitanut kuivatuksen hienosti, mutta vähän kylmemmällä liikkeelle lähtiessä ikkunoista saisi varmaan litran verran vettä kerättyä. Ja nimenomaan silloin kun auto on ollut vähän aikaa parkissa - esim. tunnin. Olettaisin, että kompura on jäähdyttänyt kennoa ennen pysäyttämistä ja sitten uudelleen liikkeelle lähdettäessä onkin sen mielestä liian kylmää... Todella ärsyttävä piirre. Ei mulla missään autossa ole tollaista pulmaa ollut. No - ok, scirocossa kyllä vähän...
Voihan siinä tietenkin jokin muukin pulma olla. Sadan tonnin huoltoonhan tuo on menossa, joten vaihtanevat raitisilmasuodattimenkin silloin. Kenno siinä tuskin vuotaa, sen huomaisi lasista ja tuoksusta...
Automaatti-ilmastointikin on pakko pistää manuaalille, kun se raukka puhaltaa alussa vain hetken ilmaa lasille ja sen jälkeen vain jaloille. Tuossa on vielä sellainen huurteenpoistonappi erikseen, jonka pitäisi pistää kompura päälle, puhallus lasille ja kovalle, mutta eipä tuokaan toimi kunnolla tässä tilanteessa.
Toivottavasti tuosta ei tarvitse alituiseen kärsiä. Voi vaimo muuten pian ehdottaa merkin vaihtoa. Täytyy vissiin kokeilla kytkeä ilmastointi kokonaan pois päältä tällaisten kelien ajaksi.
Huoohh... tämähän olis sopinu melkein tonne avautumisthreadiin...
Voihan siinä tietenkin jokin muukin pulma olla. Sadan tonnin huoltoonhan tuo on menossa, joten vaihtanevat raitisilmasuodattimenkin silloin. Kenno siinä tuskin vuotaa, sen huomaisi lasista ja tuoksusta...
Automaatti-ilmastointikin on pakko pistää manuaalille, kun se raukka puhaltaa alussa vain hetken ilmaa lasille ja sen jälkeen vain jaloille. Tuossa on vielä sellainen huurteenpoistonappi erikseen, jonka pitäisi pistää kompura päälle, puhallus lasille ja kovalle, mutta eipä tuokaan toimi kunnolla tässä tilanteessa.
Toivottavasti tuosta ei tarvitse alituiseen kärsiä. Voi vaimo muuten pian ehdottaa merkin vaihtoa. Täytyy vissiin kokeilla kytkeä ilmastointi kokonaan pois päältä tällaisten kelien ajaksi.
Huoohh... tämähän olis sopinu melkein tonne avautumisthreadiin...
Ite en oo nyt ilmastointia käyttänyt vähään aikaan ja alussa vaan oli ongelmana se että tuntui lasit huurtuvan helkutin helposti. Ongelma alkoi kaikota parin päivän kuluttua siitä kun ilmastointia oli käyttänyt säännöllisesti ja nyt ei ole huurtumisesta tietoakaan vaikka on kosteaa ja kylmää. Näinollen tuntuisi siltä että vettä/kosteutta kerääntyy ilmakanaviin ja kestää hetken kunnes se sieltä haihtuu taivaantuuliin ellei sitten ilmastointia käytä aina.
Täytyy vaan kerran kuukaudessa / parissa viikossa firman parkkihallissa vaikka pöräyttää aina talviajan läpi kunnes taas tulee kesä.
Täytyy vaan kerran kuukaudessa / parissa viikossa firman parkkihallissa vaikka pöräyttää aina talviajan läpi kunnes taas tulee kesä.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Huurtumista on täälläkin havaittu. Auto on manuaali-ilmastoinnilla ja siihen on kuukausi sitten vaihdettu raitisilmasuodatin. Kennokaan ei näytä vuotavan, eikä huuru maistu makealle
Kelit on kyllä olleet hyvin kosteat ja matot lienee myös märät, ainakin edessä. Uskoisinkin että syy on keleissä.
Sanokaapa asiantuntijat, miten tuota manu-ilmastointia kannattaa talvella käyttää. Ainakin silloin tällöin kompuraa on syytä pyöräyttää, mutta mitä muuta täytyy huomioida?
Kelit on kyllä olleet hyvin kosteat ja matot lienee myös märät, ainakin edessä. Uskoisinkin että syy on keleissä.
Sanokaapa asiantuntijat, miten tuota manu-ilmastointia kannattaa talvella käyttää. Ainakin silloin tällöin kompuraa on syytä pyöräyttää, mutta mitä muuta täytyy huomioida?
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Kuten jossain muussakin topicissa olen todennut, vetää oma laitos ikkunat huuruun kun ilma on viileä ja varsinkin kostea. Ilmastoinnin aiemmalla päälläololla ei ole vaikutusta kun auto on ollut vaikka puolisen tuntia parkissa. Ikkunat ovat pääsääntöisesti huurussa. Lattiat ja muukin auto on kuiva (on katsottu useasti). Ilmastointi toki edesauttaa veden syrjäyttämisessä kun lähdetään uudelleen ajoon. Pösössäkin on samoja taipumuksia vaikkakin harvemmin.
Muttamutta, suurimpana peikkona tämän taipumuksen aiheuttajaksi molemmissa autoissa paljastui niinkin yksinkertainen juttu kuin sisäpuolelta likaiset lasit. Eikun ihan totta.
Itseasiassa tietokoneiden näyttöihin tarkoitetuilla desinfioivilla (ja muita hienoja sanoja) liinoilla suoritettu kunnollinen puhdistus toi hyvän lopputuloksen. Ei huurru lainkaan entiseen malliin.
Perusongelmaan eli huonoon ilmanvaihtoon tai raitisilmasuodattimen kyrvähtämiseen ei tämä tietysti ole mikään ratkaisu mutta kannattaa kokeilla. Ei maksa paljon.
Muttamutta, suurimpana peikkona tämän taipumuksen aiheuttajaksi molemmissa autoissa paljastui niinkin yksinkertainen juttu kuin sisäpuolelta likaiset lasit. Eikun ihan totta.
Itseasiassa tietokoneiden näyttöihin tarkoitetuilla desinfioivilla (ja muita hienoja sanoja) liinoilla suoritettu kunnollinen puhdistus toi hyvän lopputuloksen. Ei huurru lainkaan entiseen malliin.
Perusongelmaan eli huonoon ilmanvaihtoon tai raitisilmasuodattimen kyrvähtämiseen ei tämä tietysti ole mikään ratkaisu mutta kannattaa kokeilla. Ei maksa paljon.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Hitsin hitsi...166:ssa mitä ilmeisemmin vuotaa lämppärinkenno, lasit huurtuu helposti ja kabiinissa leijailee Glykolille ominainen haju. Uusi lämppärikennosto on tilattu Muukkoselta ja ei kun vaihtamaan, ajattelin suorittaa tuon vaihdon Joulun alla kinkunsyönnin lomassa (ja kaljan) . Selattuani korjaus CD:tä tulin siihen tulokseen että kennoston pääsee vaihtamaan konehuoneen puolelta, v..mäinen asia on se että kenno sijaitsee vaakatasossa ilmastointikennon alla eli koko ilmastointiyksikkö on irroitettava. Se pitää vielä päättää josko menen imuttamaan kylmäaineet asemalle tai päästän ne ilmoille, joka voi olla näpeille myrkkyä, onneksi ei ole Freonia (toki kylmäaineena Freoni oli parempaa kuin tämä sen jälkeen käytetty). Keväällä kun kävin täyttämässä 164:en ilmastoinnin Tampereen Autokylmä Oy:ssä siellä oli tarjolla uutta ainetta joka kuulemma on Freonin veroinen ja voi käyttää jopa samaa painetta => säästää vehkeitä, tuota pitää kokeilla 166:ssa tietty. Hiukkasen meni juttu Off-topic puolelle
Osaatko kertoa lisää. Onko vanhaan autoon erilaiset aineet (mulla '90), kuin uusiin?Ricambi kirjoitti:Keväällä kun kävin täyttämässä 164:en ilmastoinnin Tampereen Autokylmä Oy:ssä siellä oli tarjolla uutta ainetta joka kuulemma on Freonin veroinen ja voi käyttää jopa samaa painetta => säästää vehkeitä, tuota pitää kokeilla 166:ssa tietty. Hiukkasen meni juttu Off-topic puolelle
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Jees, tuo on pahassa paikassa mutta konehuoneen puolelta se pitää suorittaa. Vinkki: Kannattaa samalla vaihtaa "mixer flap" eli se moottoroitu läppä joka sotkee lämppärin läpi ja ulkoa tulleen ilman. Omassa nimittäin se reistaa (ei tule lämmintä ilmaa kabiiniin) ja vaihto on juuri noin v-mäinen juttu. On kai tämä helpompi kuin 164sen kojelaudan irroitus vastaavassa tilanteessa, mutta silti huh....Ricambi kirjoitti:Selattuani korjaus CD:tä tulin siihen tulokseen että kennoston pääsee vaihtamaan konehuoneen puolelta, v..mäinen asia on se että kenno sijaitsee vaakatasossa ilmastointikennon alla eli koko ilmastointiyksikkö on irroitettava.
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
Olen samaa mieltä! Itse olen huomannut myös ikkunoiden likaisuuden sisäpuolelta syyksi jos omista autoista on lasit joskus innostuneet huurtumaan. Kesän jälkeen laseilla on yleensä harmaa kerros likaa. Mutta ei tietysti auta jos vikaa ilmanvaihtojärjestelmässä.glideslope kirjoitti:Muttamutta, suurimpana peikkona tämän taipumuksen aiheuttajaksi molemmissa autoissa paljastui niinkin yksinkertainen juttu kuin sisäpuolelta likaiset lasit. Eikun ihan totta.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Rolle kirjoitti:Onkohan mullakin tuollaista ja saankohan sen vaihdettua ihan itse
Saa ihan itse vaihdettua, apukuskin puoleinen pyyhkijöiden vivustoa peittävä muoviritilä vain auki ja sieltä se löytyy. Muutama ruuvi (3 kpl?) ja jokunen muovinasta ovat hidastamassa menoa, mutta ainakin itse sain nuo ihan suosiolla auki. Ei tarvinnut paljoa edes kiroilla. Varoo vain ettei riko niitä muoviosia liialla voimalla.
Pitäis itsellekin taas vaihtaa, Motonetista tarttui viimeksi jo uusi patruunakin matkaan. Pitäis ja pitäis
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
En tiedä sen enempää kuin mitä minulle annettiin kertoa . Kyllähän se kaikkiin käy mutta ainakin kuivain pitää vaihtaa, hyvä puoli on että paineet on alemmat. Olemassa olevilla kylmäaineilla pitää täyttö kuulemma suoritta n.2-3v. välein kun ainetta tulee väkisin ulos.Savo kirjoitti:Osaatko kertoa lisää. Onko vanhaan autoon erilaiset aineet (mulla '90), kuin uusiin?Ricambi kirjoitti:Keväällä kun kävin täyttämässä 164:en ilmastoinnin Tampereen Autokylmä Oy:ssä siellä oli tarjolla uutta ainetta joka kuulemma on Freonin veroinen ja voi käyttää jopa samaa painetta => säästää vehkeitä, tuota pitää kokeilla 166:ssa tietty. Hiukkasen meni juttu Off-topic puolelle
On yleensä kaikissa uudemmissa 155:ssa, tuulilasin etureunan "alla"Onkohan mullakin tuollaista ja saankohan sen vaihdettua ihan itse
pyyhkijänvarret pitää muistaakseni irrottaa, suodatin löytyy ison mustan muoviläpäreen alta...
Monesti sen vaihto "unohtuu" 155:ssa ja sisarmalleissa kun on vähän työläs homma...näin kerran yhdessä temprassa suodattimen jota ei oltu vaihdettu moneen vuoteen ja oli kyllä aika kompostin kerännyt...ja huurtumisvaiva oli kyseisessä autossa todella paha...
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Automaatti-ilmastoinnista
Pystyykö 156:sen ilmastointia laittamaan päälle mitenkään muuten kuin oikeanpuoleisen valitsimen huurteenpoistoasennolla? Huurteenpoisto lykkää samalla myös puhaltimen täysille, joten sitä ei kauaa jaksa kuunnella. Manuaalissa lukee että kompressori on aina pois päältä kun ulkolämpötila on alle +4.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Nyt löyty lisää tiedonkantoja:Savo kirjoitti:Osaatko kertoa lisää. Onko vanhaan autoon erilaiset aineet (mulla '90), kuin uusiin?Ricambi kirjoitti:Keväällä kun kävin täyttämässä 164:en ilmastoinnin Tampereen Autokylmä Oy:ssä siellä oli tarjolla uutta ainetta joka kuulemma on Freonin veroinen ja voi käyttää jopa samaa painetta => säästää vehkeitä, tuota pitää kokeilla 166:ssa tietty. Hiukkasen meni juttu Off-topic puolelle
How efficient is Autocool HC 12a ?
Extremely efficient! Autocool HC 12a is up to 32% more efficient than R-12 and much more efficient than R-134a. This means less wear on your refrigeration system, substantial energy savings and reduced operating costs. With Autocool HC 12a the compressor will only load approximately 2-3 hp. Autocool HC 12a 's boiling temperature is -30.4ºF. Autocool HC 12a was designed as an R-134a replacement. It just happens to work equally well in converted R-12 systems and we'll tell you how to do the conversion without robbing a bank
.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Vuotava kenno vaihdettu, kuvia albumissa. Hommana ei paha vaikka joutui purkamaan puolet autosta . Lämppärikenno oli vuotanut todella pahasti. Hyvä asia on että rakenteen ansiosta glykoli ei vuoda autoon sisälle vaan tulee kotelosta ulos moottoritilaan. Kävin Tampereen Autokylmässä imuttamassa kylmäaineet pois ennen purkua. Mainiota palvelua taas kerran. Ainettakin oli vähän jäljellä n.350g kuin olisi pitänyt olla 700g. Nyt laitan uudempaa ainetta messiin ja vaihdan samalla kuivaimen. Niin ja kaikki läpätkin toimii asennuksen jäljiltä
Joo sama homma oli itellä. Nyt on loppunu ikkunoiden huurtumiset ja voi taas nauttia ja keskittyä olennaiseen, eli ajamiseen. Itellä kävi pieni kämmi alussa, kun en ollut tarpeeksi kunnolla kuivannut tota tuulilasia ja siihen oli jääny sitä pesunestettä sitten vähän pintaan. No kun pakkaset tuli niin koko lasihan oli jäässä myös sisäpuolelta. Eli kannattaa sitten kuivata kunnolla se tuulilasin sisäpuoli, ettei tartte ottaa ämpäriä aamusella mukaan autoon, ku auto alkaa lämpiämäänglideslope kirjoitti:Muttamutta, suurimpana peikkona tämän taipumuksen aiheuttajaksi molemmissa autoissa paljastui niinkin yksinkertainen juttu kuin sisäpuolelta likaiset lasit. Eikun ihan totta.
Hitsi - olen ruvennut vähän epäilemään, että reistaakohan tuo minullakin. Lämmintä kyllä tulee, mutta vaikka moottorin lämmöt olisi 85, niin sittenkin vain lämmintä - ei kuumaa, kuten saabissa tuli. Siis vaikka ruuvaa säätimen "kaakkoon". Täytyy nyt vielä tarkkailla...MKT kirjoitti:Vinkki: Kannattaa samalla vaihtaa "mixer flap" eli se moottoroitu läppä joka sotkee lämppärin läpi ja ulkoa tulleen ilman. Omassa nimittäin se reistaa (ei tule lämmintä ilmaa kabiiniin) ja vaihto on juuri noin v-mäinen juttu.
Sinne sopii fiat bravan/bravon suodatin kotelo ja suodatin. Tai ainakin mulle sopi, kun laitoin -93 malliseen.Jasu kirjoitti:Sama auto ja sama vuosimalli, eikä ole raitisilmasuodatinta (valitettavasti)Eikös kaikissa 155:ssa ole tuota raitisilmasuodatinta? omani vm.-95 eikä näyttänyt olevan mitään suodatinta kun purki suojan pois, pelkkä moottori näkyvissä. Auto siis 155 2.0 TS Super -95.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Laitetaan nyt tänne sekaan kun voi aiheuttaa huurtumis ongelmaa varmaan monissakin malleissa. Eli omasta raitisilmasuodatinta vaihtaessa huomasin että sen päällä olevan muovikaukalon (joka estää sade-, pesu-, yms vesien valumisen suodattimen päälle) nurkassa oleva reikä oli mennyt tukkoon. Ilmeisesti kaikenlainen lehdistä ja neulasista "maatuva" lieju oli sen pikkuhiljaa tukkinut. Aluksi en edes tajunnut että siellä kuuluisi olla valumis aukko kun se tuke oli mustaa kuten muovikin. Eli kaukalon täytyttyä vesi valuu ainakin suurimmaksi osaksi suoraan suodattimen päälle... Eipä ollut kyllä silti vielä pahoja ongelmia ainakaan ilmastointia käyttäessä.
Vanha suodatin sensijaan painoi kuivana ja irto roskista ravisteltunakin noin 3-4 kertaa enemmän kuin puhdas. Oli sinne jotain jäänyt
Vanha suodatin sensijaan painoi kuivana ja irto roskista ravisteltunakin noin 3-4 kertaa enemmän kuin puhdas. Oli sinne jotain jäänyt
Ayrton Senna da Silva forever
Kotelon saa tietenkin Delta-autosta
Ainoa osa, jonka olen omaan autooni sieltä saanut, muuten on vaan pyöritelty silmiä
Ei kannata sitten kysyä 155 omaa koteloa, se kun on puolet isompi ja puolet kalliimpi. Olisiko ollut 30-40 € toi pelkän kotelon hinta.
Kannattaa muuten katsoa, että on siellä pyyhinten kotelon alla kaksi pulttia törröttämässä, mulla ainakin oli ja sopi tuo kotelo. -95 on kuitenkin widebody malli, joten voi olla eroavaisuuksia.
Ainoa osa, jonka olen omaan autooni sieltä saanut, muuten on vaan pyöritelty silmiä
Ei kannata sitten kysyä 155 omaa koteloa, se kun on puolet isompi ja puolet kalliimpi. Olisiko ollut 30-40 € toi pelkän kotelon hinta.
Kannattaa muuten katsoa, että on siellä pyyhinten kotelon alla kaksi pulttia törröttämässä, mulla ainakin oli ja sopi tuo kotelo. -95 on kuitenkin widebody malli, joten voi olla eroavaisuuksia.