Mistähän mahtaa johtua pieni ruksaus-ääni vaihettaessa moottorijarrutuksessa kakkoselle tai ykköselle? Onko tyyppivika? Voiko ääni aiheutua muusta kuin kuluneesta synkronoinnista? Laatikossa on oikeanlaiset öljyt ja kytkinkin ollut pohjassa vaihettaessa Pienet tasauspyörästön rattaat uusittiin juuri ja sitä ennen ei ajokokemusta autosta ole. Auto on 1.7 IE vm. 90..
Näyttäisikö työsylinteri painavan kytkimen haarukkaa suoraan? Ainakin 16-venttiilisissä noita haarukoita on hyppäillyt pois paikoiltaan, jolloin se menee vinoon ja ainakin kytkinpoljin muuttuu jäykemmäksi käyttää.
pee kirjoitti:Näyttäisikö työsylinteri painavan kytkimen haarukkaa suoraan? Ainakin 16-venttiilisissä noita haarukoita on hyppäillyt pois paikoiltaan, jolloin se menee vinoon ja ainakin kytkinpoljin muuttuu jäykemmäksi käyttää.
Kytkinpoljin on kyllä melko löysä. Välillä se tekee sitä vissiin myös ylös päin vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Auttaako kytkimen ilmaaminen?
no mulla on neljä laatikkoa ollu omassa 33:ssa ja jokaisessa on kakkonen rutissu!!! "oikealla" vaihto tekniikalla ja välikaasulla saa rutinat kuriin, mutta vaatii harjoittelua
Synkro se on. Tietty, jos kytkin ei lisäksi irroita kunnolla niin onkelma vaan pahenee. Rauhallisesti kun vaihtaa oikeilla kierroksilla niin hyvin menee vaihteet pesään... Ainakin omassa ex 33:ssa näin