Öljynlämpö mittari
Valvoja: Moderators
Öljynlämpö mittari
Olen alkanut kypsyttelemään ajatusta että jos asentaisi öljynlämpömittarin kabiiniin.
Mutta mistä/mihin se anturi ruuvataan? Onko 156 valmista paikkaa anturille?
Onhan GTA vakiovarusteena ko. mittari. kaippa siellä joku anturikin on , tosin on kyllä eri lohko kuin TS:
Mutta mistä/mihin se anturi ruuvataan? Onko 156 valmista paikkaa anturille?
Onhan GTA vakiovarusteena ko. mittari. kaippa siellä joku anturikin on , tosin on kyllä eri lohko kuin TS:
Kappas vaan, joku muukin on samoissa aikeissa. Katso oheinen linkki - sieltä löytyy yksi reply, jonka mukaan 156:n öljynsuodattimen kiinnitysrungosta löytyisi paikka johon anturin voisi ruuvata. Itse en oo vielä ehtinyt vilkaista, joten kerro jos löydät!
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=9238
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=9238
ööö...
The sender for the oem oil warning light is on the back of the engine and isn't easy to get to, but you may have enough bits removed to get to it now.
Otherwise use the sandwich plate method mentioned above
Eli toi tarkoittanee että siihen öljynsuotimen alle laitetaan joku adapteri? Ja anturi siinä kiinni.
155 miehet vois katsoa mihin se anturi menee!!
The sender for the oem oil warning light is on the back of the engine and isn't easy to get to, but you may have enough bits removed to get to it now.
Otherwise use the sandwich plate method mentioned above
Eli toi tarkoittanee että siihen öljynsuotimen alle laitetaan joku adapteri? Ja anturi siinä kiinni.
155 miehet vois katsoa mihin se anturi menee!!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
GTA:n koneessa näyttäisi olevan erilainen öljynsuodattimen "jalusta" kuin tavallisessa v6:ssa. Tässä jalustassa on paikka lämpöanturille kun taas normaalissa ei ole. Myöskään ts koneesta en kyseistä liitospaikkaa löytänyt.
Näyttäisi siltä että anturi tarvii laittaa jonkin letkun yhteyteen tai brutaalisti pultata suoraan öljypohjaan
2002 mallien infokeskus taitaa olla kyllä sama Gta:ssa ja pienemmissä malleissa, joten sinne sen kyllä saa kytkettyä.
Näyttäisi siltä että anturi tarvii laittaa jonkin letkun yhteyteen tai brutaalisti pultata suoraan öljypohjaan

2002 mallien infokeskus taitaa olla kyllä sama Gta:ssa ja pienemmissä malleissa, joten sinne sen kyllä saa kytkettyä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Toi reply mitä tarkoitin www.alfa156.net -sivuilla (kts. alle) kyllä viittaisi siihen että 156:ssa olisi öljynsuodattimen kiinnitysrungossa kaksi kuusiokoloruuvia, joista ylemmän tilalle voisi ruuvata anturin kiinni. Ja ihan ilman mitään ihmeellisempiä temppuja välikappaleella tai liittämällä suoraan letkuun. Voi olla toki väärä tieto, mut ei liene kovin vaikea tarkistaa.
Fella's - I've been looking at fitting an oil temp gauge to my 145 Cloverleaf for some time now and have checked out the 145 forum on Alfaowner.com for some info. Anyway a lot of the guys on there have used the tappings that already exist on the oil filter housing. There are 2 of them - upper and lower, both with hex sockets - they are easily visible from the front of the car - and of course they are there on my 156 too! Opinion on that forum seems to be that the upper one is the one to use - being cooled oil. This method obviously negates the need for a sandwich plate. I'm not sure what thread the tappings use, but you could easily take one out and measure it (engine off!!) before buying a sender.
Fella's - I've been looking at fitting an oil temp gauge to my 145 Cloverleaf for some time now and have checked out the 145 forum on Alfaowner.com for some info. Anyway a lot of the guys on there have used the tappings that already exist on the oil filter housing. There are 2 of them - upper and lower, both with hex sockets - they are easily visible from the front of the car - and of course they are there on my 156 too! Opinion on that forum seems to be that the upper one is the one to use - being cooled oil. This method obviously negates the need for a sandwich plate. I'm not sure what thread the tappings use, but you could easily take one out and measure it (engine off!!) before buying a sender.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Juu kyllä 155:sta anturit löytyy, mutta aivan eri paikasta kuin ajattelin.
Albumissa kuva part cd:n näyttämistä antureista. 156:sen ts:n vastaavassa kuvassa ei ole lainkaan sending unitteja. En tosin osaa sanoa mikä noista olisi se oikea. Kaikki anturit kuitenkin kuuluvat kuitenkin engine lubrication kategoriaan.
Albumissa kuva part cd:n näyttämistä antureista. 156:sen ts:n vastaavassa kuvassa ei ole lainkaan sending unitteja. En tosin osaa sanoa mikä noista olisi se oikea. Kaikki anturit kuitenkin kuuluvat kuitenkin engine lubrication kategoriaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.