Löytyykö sivujen omistaja täältä? (Jakita Competizione)
Valvoja: Moderators
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Löytyykö sivujen omistaja täältä? (Jakita Competizione)
Onko kyseisten sivujen ylläpitäjä "täkäläisiä"? http://ter.iki.fi/JaKiTa/
Ihailtavan yksityiskohtaista ja selkeää kuvausta trimmaustyöstä.
Ihailtavan yksityiskohtaista ja selkeää kuvausta trimmaustyöstä.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tämä mieshän on yksi heistä: http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... file&u=341
Laita ihmeessä kisaraporttia tulemaan kun kausi alkaa jos vain mitenkään viitsit.kterkkila kirjoitti: Kiva että sivut on huomioitu ja kiitos kannustuksesta.![]()
Kuinkas monta prosenttia Suomen kilpaa ajavista alfisteista lukee jo foorumia, alkaako jo lähennellä sataa?

-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kisaraportteja toki ilmestyy, mutta todennäköisesti vasta kesän loppupuolella. Autossa on vielä paljon tekemistä ja kun se viimein saadaan liikkumaan, menee vielä tovi testaillessa, ennen kuin sitä viitsiii kisoihin viedä. Jos päästään ajamaan loppukaudesta 1- 2 kisaa, niin hyvä on.
Kimmo
Kimmo
Kimmo / alfatune.fi
Minkäläinen alusta tulee taikka siis saa tehdä.kterkkila kirjoitti:Kisaraportteja toki ilmestyy, mutta todennäköisesti vasta kesän loppupuolella. Autossa on vielä paljon tekemistä ja kun se viimein saadaan liikkumaan, menee vielä tovi testaillessa, ennen kuin sitä viitsiii kisoihin viedä. Jos päästään ajamaan loppukaudesta 1- 2 kisaa, niin hyvä on.
Kimmo
Wattniveliin Balljointia ja diononiin rautapusla.
Eteen pitkitäis varsiin Balljointia myös ???
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kyllä se venttiilien kasvattaminen ja korjaaminen onnistuu, mutta työ on melkoisen aikaavievää. Lisätty materiaali on kovametallia, joten sorvaaminen tavallisilla kovametalliterillä ei onnistu. Tästä syystä täytyy turvautua hiontaan.
Tarinan kansi oli ns. koekansi, jolla tutkiskelin eri kanavan ja venttiilin muotojen virtauksia. Kisa-auton kanteen tulee näillä näkymin hieman kevyemmät ja pienemmät venttiilit, eli 46mm saa luvan riittää.
Alustan puslat korvataan jäykemmillä materiaaleilla ja kiinnityspisteitä muutellaan tarpeen mukaan. Etupäähän tulee coiloverit omien vääntösauvojen lisäksi ja kunnon iskarit joka nurkkaan.
Jarrulevyt kasvavat edessä, mutta niiden tulee silti sopia 15" vanteen sisään ja satulat vaihtuvat nelimäntäisiin. Takalevyt vaihtuvat jäähdytettyihin, mutta satula on vielä harkinnassa. Ehkä TS:n etusatulat tai kentien omat takasatulat, mutta levitettyinä, saas nähdä.
Onko kukaan mitannut TS:n mäntien ja venttiilien etäisyyksiä vakiokunnossa? Ja onko muilla kokemuksia kyseisen koneen virittämisestä?
Kimmo
Tarinan kansi oli ns. koekansi, jolla tutkiskelin eri kanavan ja venttiilin muotojen virtauksia. Kisa-auton kanteen tulee näillä näkymin hieman kevyemmät ja pienemmät venttiilit, eli 46mm saa luvan riittää.
Alustan puslat korvataan jäykemmillä materiaaleilla ja kiinnityspisteitä muutellaan tarpeen mukaan. Etupäähän tulee coiloverit omien vääntösauvojen lisäksi ja kunnon iskarit joka nurkkaan.
Jarrulevyt kasvavat edessä, mutta niiden tulee silti sopia 15" vanteen sisään ja satulat vaihtuvat nelimäntäisiin. Takalevyt vaihtuvat jäähdytettyihin, mutta satula on vielä harkinnassa. Ehkä TS:n etusatulat tai kentien omat takasatulat, mutta levitettyinä, saas nähdä.
Onko kukaan mitannut TS:n mäntien ja venttiilien etäisyyksiä vakiokunnossa? Ja onko muilla kokemuksia kyseisen koneen virittämisestä?
Kimmo
Kimmo / alfatune.fi
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Pistähän infoa alustan ja jarrujen laitosta kun tulee ajankohtaiseksi! Mullakin olis suunnitelmissa upgreidata alustaa ja jarruja vähän rataystävällisemmiksi.kterkkila kirjoitti: Alustan puslat korvataan jäykemmillä materiaaleilla ja kiinnityspisteitä muutellaan tarpeen mukaan. Etupäähän tulee coiloverit omien vääntösauvojen lisäksi ja kunnon iskarit joka nurkkaan.
Jarrulevyt kasvavat edessä, mutta niiden tulee silti sopia 15" vanteen sisään ja satulat vaihtuvat nelimäntäisiin. Takalevyt vaihtuvat jäähdytettyihin, mutta satula on vielä harkinnassa. Ehkä TS:n etusatulat tai kentien omat takasatulat, mutta levitettyinä, saas nähdä.
Kimmo
Minkälaisia mahdollisuuksia 75 kans on vaihtaa takajarrusatulat parempiin...mahtaako löytyä samankaltasia parempia/isompia joissa olisi käsijarrumekanismi...???Jarrulevyt kasvavat edessä, mutta niiden tulee silti sopia 15" vanteen sisään ja satulat vaihtuvat nelimäntäisiin. Takalevyt vaihtuvat jäähdytettyihin, mutta satula on vielä harkinnassa. Ehkä TS:n etusatulat tai kentien omat takasatulat, mutta levitettyinä, saas nähdä.
kilpurissa ei varmaan merkitystä mut jos siviilivehkeeseen ajattelis...muuten kun homma rajottuu teräspunosletkuihin, parempiin levyihin ja paloihin...
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Käsijarrun tarpeettomuus ratakäytössä todella helpottaa satulaa valittaessa.
Onhan noita käsijarrullisia satuloita nykyään monessakin pelissä, mutta enpä osaa mitään erityisesti suositella. Kiinnitysadapterin joutunee tekemään joka tapauksessa, sillä tuskin minkään muun auton satula sellaisenaan sopii alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Onhan noita käsijarrullisia satuloita nykyään monessakin pelissä, mutta enpä osaa mitään erityisesti suositella. Kiinnitysadapterin joutunee tekemään joka tapauksessa, sillä tuskin minkään muun auton satula sellaisenaan sopii alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Kimmo / alfatune.fi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Heitin muuten oman T.S:n dynotulokset albumiin.Eli kyllä tuon mukaan se 148hv voi pitää paikkansa.
Toisen ajon ku tekivät myöhemmin (ei käyriä tallessa mutta edessä raportti tuon Forten "voimasta" oli tulos 108,7kw ja 200,4Nm
Tuosta pesusta muutenkin....ohivuodot laskivat 4,8%-23,8%. HC laski 35,7% Vääntö parani 2,1% (kai voi selittää mittausheitollakin), dynolla kulutus 80km/h nopeudessa laski 1,5%
Toisen ajon ku tekivät myöhemmin (ei käyriä tallessa mutta edessä raportti tuon Forten "voimasta" oli tulos 108,7kw ja 200,4Nm
Tuosta pesusta muutenkin....ohivuodot laskivat 4,8%-23,8%. HC laski 35,7% Vääntö parani 2,1% (kai voi selittää mittausheitollakin), dynolla kulutus 80km/h nopeudessa laski 1,5%
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Löytyykö sivujen omistaja täältä? (Jakita Competizione)
Jakita tulee sitten ensi kesänä kisoissa moikkaamaan 
#68 Punainen bemari valkoisella katolla, mä olen se jolla ei ole
silmälaseja ja olen pisin porukasta.
Älkää suotta arastelko niitä kisoja, kyl me varmasti mähelletään ihan
yhtä paljon ellei enempikin kuin te
(Viime kesänä kokeiltiin pari tuntia bemaria, eikä se hajonnut => suoraan Kemora 24h, oli sopiva kisa aloittelijoille)
Meistä kellään siis ei ollut minkäänlaista kilvanajokokemusta ennen viime
kesää.

#68 Punainen bemari valkoisella katolla, mä olen se jolla ei ole
silmälaseja ja olen pisin porukasta.
Älkää suotta arastelko niitä kisoja, kyl me varmasti mähelletään ihan
yhtä paljon ellei enempikin kuin te

(Viime kesänä kokeiltiin pari tuntia bemaria, eikä se hajonnut => suoraan Kemora 24h, oli sopiva kisa aloittelijoille)
Meistä kellään siis ei ollut minkäänlaista kilvanajokokemusta ennen viime
kesää.
VMP
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Hauska vertaillaAlfistipohjoosesta kirjoitti:Heitin muuten oman T.S:n dynotulokset albumiin.Eli kyllä tuon mukaan se 148hv voi pitää paikkansa.
Toisen ajon ku tekivät myöhemmin (ei käyriä tallessa mutta edessä raportti tuon Forten "voimasta" oli tulos 108,7kw ja 200,4Nm
Tuosta pesusta muutenkin....ohivuodot laskivat 4,8%-23,8%. HC laski 35,7% Vääntö parani 2,1% (kai voi selittää mittausheitollakin), dynolla kulutus 80km/h nopeudessa laski 1,5%

Hyvät luvut sait dynosta, vääntöä yllättävänkin paljon.
Jos noi sun mittauksien pystyakselit venyttäisi samoiksi mun vakio TS:n mittausten kanssa ja asettaisi ne päällekäin, niin tulos tältä:
http://www.jakita.com/pics/tehot.jpg
Tällainen suora vertailu on aina vaarallista, mutta ainakin käyrien muodot täsmäävät vähintäänkin kiitettävän hyvin. Noi mun häviö prosentit, millä oman käyrän piirsin olivat hatusta repäistyjä ja mittaukset tehtiin kolmosella, kun sulla oli vissiin nelonen silmässä. Asteikkoa ei kannata katsoa, lähinnä vain muotoja ja suhteita.
Noista vääntö- ja kulutusmuutoksista ei oikein voi mennä takuuseen virhemahdollisuuksien vuoksi, mutta ei mikseivätkös voisi olla todellisiakin.
Kimmo / alfatune.fi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itsehän en noita mittauksia tehnyt enkä edes ollut paikalla. Eli en osaa kyllä sanoa mittauksen luotettavuudesta. Liittyi työkaverin tekun lopputyöhön. Ainakin sielläpäin pidetään hyvänä paikkana Oulun tekun dynoa. Kävin tutustuun laitteisiin kyllä muulloin ku työmaa käytti siellä joskus autoja säädössä ja paljon autoja käy säädössä eli noilla pitäisi olla käytännön kokemustakin.
Samanlaiset käppyrät tosiaan.
Oikeastaan en tiedä tuosta mittaussysteemistä mitään. Nyt löysin pitkän printin joka on hieman haalistunut, nähtävästi dynon omalta printteriltä...tässä on 3 ajoa, kahdessa eri lapussa. Käppyrän malli sama mutta numeraalisesti heittää
1. 196,2Nm 108,7kW
2. 201,4Nm 109,0KW
3. 202,6Nm 110,3KW
Lasketaanko noista sitten joku keskiarvo? Noissa on vääntö ja teho käppyrät erikseen.
Ja jos noita päällekkäin olevia oikein tulkitsin niin eroa mittauksissa/moottoreissa tulisi 4000rpm jälkeen?
Samanlaiset käppyrät tosiaan.
Oikeastaan en tiedä tuosta mittaussysteemistä mitään. Nyt löysin pitkän printin joka on hieman haalistunut, nähtävästi dynon omalta printteriltä...tässä on 3 ajoa, kahdessa eri lapussa. Käppyrän malli sama mutta numeraalisesti heittää
1. 196,2Nm 108,7kW
2. 201,4Nm 109,0KW
3. 202,6Nm 110,3KW
Lasketaanko noista sitten joku keskiarvo? Noissa on vääntö ja teho käppyrät erikseen.
Ja jos noita päällekkäin olevia oikein tulkitsin niin eroa mittauksissa/moottoreissa tulisi 4000rpm jälkeen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
En mä noitten sun tulosten luotettavuutta epäilis, koska eri dynamometreillä tulokset tapaavat olla hyvin erilaisia.. Tuloksiin vaikuttuu mm. dynamometrin tyyppi (yksi- vai kaksitelainen, rullan halkaisija, rullan pinta jne.), akselimassa, auton rengastus, käytetty vaihde, polttoaine, auton vetotapa jne jne.. Voivat olla nuo tulokset jopa lähempänä todellista lukua, kuin omani, tai sitten molemmat hieman pielessä eri suuntiin, niin eikä autokaan ollut sama. Siksipä se vertailu onkin "vaarallista", koska tulkinnanvaraa on.
Kimmo / alfatune.fi
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
No, ehkä kannattaa käyttää sitä suurinta lukemaaAlfistipohjoosesta kirjoitti: Lasketaanko noista sitten joku keskiarvo? Noissa on vääntö ja teho käppyrät erikseen.
Ja jos noita päällekkäin olevia oikein tulkitsin niin eroa mittauksissa/moottoreissa tulisi 4000rpm jälkeen?

Tuossa päällekkäin piirretyssä kuvassa siis mun vakio TS:n (sininen) ja sun TS:n (harmaa) viivat kulkevat yhtenevästi siinä määrin kuin mittatarkkuuden perusteella nyt voi ikinä päätellä. Pientä eroa näkyy 5500:n jälkeen kun mun TS ei enää käynyt täysin puhtaasti, mikä lie riivannut, tulppiakaan en ole vielä edes oston jälkeen ehtinyt katsoa

Kimmo / alfatune.fi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Eli noin epätarkasti katsoen olet onnistunut loihtimaan +13HP ja +15Nm. Silleenhän tuo sun kilpurin käyrä on kivempi kun vakion tehokäyrä lähtee laskuun/ei nouse 5500 jälkeen ja sun kisakone taas ei hyydy joten jos tuo minun käyrästö olisi numeraalisesti tarkempi voisi sun kisakone pukata n. 160-165HP ja 210-220Nm. Missä lukemissa on tuon kilpasarjan muut koneet?
Tarkoitin eroa just kisa ja vakion välillä 4000rpm jälkeen. Vissiin hengittävyys pääsee siitä eteenpäin vaikuttamaan. Kerrot nettisivuillasi että boxin ohjelmointia pitää muuttaa että kierroksia saisi enemmän, mutta tuossa käyrästössä kone ottaa "vain" n.200rpm enemmän.Eli onko boxin ohjelmointi kesken vai eikö enempää voi/uskalla ottaa?
Sitten liittyen tähän/toiseen tällä sivustolla olevaan keskusteluun. (edit. olit jo ehtinyt vastailla siellä) Näkyykö tai oletko testannut nokkaennakonsäätimen vaikutusta? Ja näkyykö härpellin toiminta tuossa käyrässä? Vääntömomenttihan on aika laakea ja laajalla kierrosalueella.
Ja anteeksi jos tulee pahoja sammakoita kun en ole lainkaan perehtynyt/harrastanut virittämistä tai kilpa-ajoa. Vakiota olleet kaikki mun autot.
Tarkoitin eroa just kisa ja vakion välillä 4000rpm jälkeen. Vissiin hengittävyys pääsee siitä eteenpäin vaikuttamaan. Kerrot nettisivuillasi että boxin ohjelmointia pitää muuttaa että kierroksia saisi enemmän, mutta tuossa käyrästössä kone ottaa "vain" n.200rpm enemmän.Eli onko boxin ohjelmointi kesken vai eikö enempää voi/uskalla ottaa?
Sitten liittyen tähän/toiseen tällä sivustolla olevaan keskusteluun. (edit. olit jo ehtinyt vastailla siellä) Näkyykö tai oletko testannut nokkaennakonsäätimen vaikutusta? Ja näkyykö härpellin toiminta tuossa käyrässä? Vääntömomenttihan on aika laakea ja laajalla kierrosalueella.
Ja anteeksi jos tulee pahoja sammakoita kun en ole lainkaan perehtynyt/harrastanut virittämistä tai kilpa-ajoa. Vakiota olleet kaikki mun autot.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Meillä vakio bemarin kone, varmaan tuon verran siitä irtoaa. PyöriltäAlfistipohjoosesta kirjoitti:jos tuo minun käyrästö olisi numeraalisesti tarkempi voisi sun kisakone pukata n. 160-165HP ja 210-220Nm. Missä lukemissa on tuon kilpasarjan muut koneet?
sitten varmaan pari - kolmekymmentä konia vähemmän.
VMP
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Luokassa on kovin monenlaisia ja kokoisia moottoreita, joten vertailu on hieman hankalahkoa. Suosituin malli on BMW:n E30 325, josta kait irtoaa noin 200 hp pikkukutittelulla. Suurempi litratilavuus taas tuo mukanaan myös suuremman kilpailupainon. Toiseksi suosituin on on Honda V-TEC:llä, missä on litratehot kohdallaan jo vakiokunnossa. Oliko peräti 160 hp 1.6 koneesta? Honda taas sai viime kaudella vielä 50 kg lisäpainoa 16-venttiilisyyden vuoksi, mutta kyseinen painorangaistus todennäköisesti poistetaan ensikaudeksi. Ja sitten on sekalaisia pelejä kuten vaikka Pösön Mi16 ja Opel Calibra 16v. Molemmissa kait jotain 160 hp, joten ei nyt mitään ylilyöntiasemaa vielä noilla tehoilla saa, vaikkakin mukana pitäisi koneen puolesta pysyä.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Missä lukemissa on tuon kilpasarjan muut koneet?
Hyvä huomio. Tuo 200 kierrosta on saatu vain muuttamalla kierrosluvun "pehmeää"-rajoittajaa, eli rajottajaa joka sallii kierrosluvun hetkellisen käynnin yli tietyn pyörintänopeuden. "Kovempaa"-rajoitinta ei (luulen) pysty pelkästään chipeillä muuttamaan, eli noin 6400:n kierroksen paikkeilla laulu loppuu ruiskutuksen lopettaessa toimintansa. Mutta, tämän jälkeen jatketaan karttaa tarvittaessa itsetehdyllä kartalla, mikäli kierroksia tarvitaan lisää. Tuohon 6400:n tyydyttiin tässä vaiheessa, koska autolla on tarkoitus aluksi vain testata. Harkitaan kierrosten nostoa vasta kun kaikki perusasiat on kunnossa ja tarvitaan enää lisää vauhtia. Lisäksi käynti suurilla kierroksilla täytyy saada siistiksi. Mahtaisivatko perus NGK:n tulpat tehdä kyseisen ongelman, mene ja tiedä..Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kerrot nettisivuillasi että boxin ohjelmointia pitää muuttaa että kierroksia saisi enemmän, mutta tuossa käyrästössä kone ottaa "vain" n.200rpm enemmän.Eli onko boxin ohjelmointi kesken vai eikö enempää voi/uskalla ottaa?
Nokan ajoitus kun on kytkemättömänä ns. 30 astetta pielessä (myöhäisellä), niin esimerkiksi nokkien overlappaus on käytännössä nolla, eikä muuten niin raju nokka aiheuta tyypillisiä "kireän" nokan tyhjäkäyntiongelmia. Lisäksi pienillä kuormituksilla polttoainetta kuluu vähän ja pakokaasupäästöt pysyvät kurissa. Vääntöä ja tehoa kuitenkin uupuu koko kierrosalueelta, vaikkakin suurilla kierroksilla ero hieman kaventuu.Alfistipohjoosesta kirjoitti: Sitten liittyen tähän/toiseen tällä sivustolla olevaan keskusteluun. (edit. olit jo ehtinyt vastailla siellä) Näkyykö tai oletko testannut nokkaennakonsäätimen vaikutusta? Ja näkyykö härpellin toiminta tuossa käyrässä? Vääntömomenttihan on aika laakea ja laajalla kierrosalueella.
Omassa vakiossa VVT:n toiminta lakkasi sopivasti kesken vetojen, jolloin eroa tuli 10 kW @ 4500 rpm ja 7 kw @ 6200 rpm. Noissa kuvien käyrissä VVT:n toiminta ei näy, koska ne ovat kaasu pohjassa ajettaessa aina kääntyneinä "oikeaan" asentoonsa. 4000 rpm:n jälkeinen yllättävä tehonnousu usein mielletään nokan säädön aiheuttamaksi, mutta se kuitenkin on vain tulosta moottorin virityksestä. Endurance-pelissä nokka oli tuossa mittauksessa suoraohjattuna päällä.
Pöh, tässä mitään ammattilaisia ollaAlfistipohjoosesta kirjoitti: Ja anteeksi jos tulee pahoja sammakoita kun en ole lainkaan perehtynyt/harrastanut virittämistä tai kilpa-ajoa. Vakiota olleet kaikki mun autot.

Kimmo / alfatune.fi
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Juu, imuventtiileinä 46mm ja pakoventtiilit vakiot, mutta kolmella kulmalla. Nokka vielä vakio. Kannen porttaamiseen ja venttiilien muotoiluun kiinnitin erityistä huomiota. Puristussuhdetta on nostettu noin yksikön verran. Pakoputkisto on hieman vapaampi takapöntön puuttuessa kokonaan (suora putki tilalla) ja ilmansuodattimena K&N:n vapaavirtaava alkuperäisessä kotelossa. Ruiskutus- ja sytkäkartastot hieman manipuloidut, mutta eivät kuitenkaan vielä kunnolla kohdalleen katottuina, siellä päin kuiteskin. Pakoputki menee vielä keväälllä uusiksi ja sytkäpuoleen täytyy löytää parannusta. Ehkä myös nokka koitetaan hiottaa uusiksi (edellinen hionta liian raju), jos ehditään.Jarno kirjoitti:Kiinnostaisi tietää mitä muutoksia on moottoriin tehty? Jakitan kotisivut luin, mutta onkos esim. ne mainitut 46mm venttiilit tuossa mitatussa moottorissa?
Kimmo / alfatune.fi
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Löytyykö sivujen omistaja täältä? (Jakita Competizione)
Täytyypä käydä morjestamassa, yritetään muistaa puolin ja toisin, kun kapinat koittaa.mattijus kirjoitti:Jakita tulee sitten ensi kesänä kisoissa moikkaamaan
#68 Punainen bemari valkoisella katolla, mä olen se jolla ei ole
silmälaseja ja olen pisin porukasta.
Älkää suotta arastelko niitä kisoja, kyl me varmasti mähelletään ihan
yhtä paljon ellei enempikin kuin te
(Viime kesänä kokeiltiin pari tuntia bemaria, eikä se hajonnut => suoraan Kemora 24h, oli sopiva kisa aloittelijoille)
Meistä kellään siis ei ollut minkäänlaista kilvanajokokemusta ennen viime
kesää.
Tuossa aloituksessa oli sitten tyyliä, suoraan 24h kisaan

Tulee ihan mieleen meidän ensimmäinen kisa, kun mentiin Jurvaan myytävien luokan endurance-kisoihin vastavalmistetulla autolla, jolla ei oltu ajettu vielä yhteenkään mutkaan, eikä kukaan tiimin viidestä jäsenestä ollut aiemmin käynyt ajamassa moottoriradalla, eikä edes katsomassa endurance kisoja. Mutta auto tehtiin ja tulihan se homma siinä sitten selväksi

Kimmo / alfatune.fi
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Nyt olisi ensimmäinen kisaraportti luettavissa:
http://www.jakita.com/
Kivaa oli kosteasta säästä huolimatta
http://www.jakita.com/
Kivaa oli kosteasta säästä huolimatta

Kimmo / alfatune.fi
Onnittelut loistavasta debyytistä
Teillä on selkeästi hyvä auto ja pystyvät rattimiehet sitä viemässä.
Kävin pikaisesti siinä ennen starttia pyörähtämässä teidän pilttuulla toivottelemassa onnea kisaan. Harmi kun ei ollut enemmän aikaa jutustella.
P.S. pääsin näköjään ihan kuvaan teidän sivuilla

Teillä on selkeästi hyvä auto ja pystyvät rattimiehet sitä viemässä.
Kävin pikaisesti siinä ennen starttia pyörähtämässä teidän pilttuulla toivottelemassa onnea kisaan. Harmi kun ei ollut enemmän aikaa jutustella.
P.S. pääsin näköjään ihan kuvaan teidän sivuilla

VMP