Katsastus
Valvoja: Moderators
Katsastus
Katsastus kohta ajankohtainen ja pari juttua tässä arveluttaa:
- Mitenkä herkkiä konttorin sedät on huomauttamaan jos ajovaloumpio on ruostunut sisältäpäin?
- Pitäisikö katsastuksessa toimia vilkun palautus?
- Mitenkä herkkiä konttorin sedät on huomauttamaan jos ajovaloumpio on ruostunut sisältäpäin?
- Pitäisikö katsastuksessa toimia vilkun palautus?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Katsastus
ajovalosta sanovat varmasti jos heijastin pinta kovin ruosteessa...pikku ruoste eivarmaankaan haittaa mitään.jokipoika kirjoitti:Katsastus kohta ajankohtainen ja pari juttua tässä arveluttaa:
- Mitenkä herkkiä konttorin sedät on huomauttamaan jos ajovaloumpio on ruostunut sisältäpäin?
- Pitäisikö katsastuksessa toimia vilkun palautus?
ei pitäisi tuolla vilkun palautuksella olla merkitystä kunhan vilkku toimii.

- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Tuo oli uutta minulle, aina sitä oppii....
Oli muuten joskus mielenkiintoista vierailla Uudenkaupungin Saab museossa ja todeta mitä ilman joskus on tultu toimeen, kuten tuulilasin pyyhkijät, tavaratila,....
Noissa kajakkikaksikoissahan oli jo varsin varhain turvavyöt vakiona, tälläinen hurjasteluun kannustava varustehan oli tietenkin jotain sellaista joka piti katsastusta varten poistaa.
Oli muuten joskus mielenkiintoista vierailla Uudenkaupungin Saab museossa ja todeta mitä ilman joskus on tultu toimeen, kuten tuulilasin pyyhkijät, tavaratila,....
Noissa kajakkikaksikoissahan oli jo varsin varhain turvavyöt vakiona, tälläinen hurjasteluun kannustava varustehan oli tietenkin jotain sellaista joka piti katsastusta varten poistaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
Mun seiskavitoseen on ymmärretty joskus ottaa tämä lisävaruste...90 kirjoitti:jeps...ja eihän alfassa muutenkaan ole palauttavaa vilkkua vakiovarusteena koskien malleja 75 ja 90...HR kirjoitti:Joo eikös vilkun palautus ole näitä lisävaruste kategoriaan lukeutuvia juttuja.![]()
ainakaan yhdessäkään omassa ei ole pelannut...

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no joo...tarkemmin kun muistelen niin ekassa 75 V6 americassa vilkku palautti toiseen suuntaan sitten tuli 75 TS jossa vilkkun palautus ei toiminut,samoin kuin tässä nykyisessä 90:ään ei toimi palautus myöskään..jari64 kirjoitti:mun 75:ssa, turbossa ja nykyisessä TS:issa on vilkku aina palautunut ilman ongelmia... 90 hoi! se on siis vilkku, ei rattivaihde
mutta sitten oli välissä myös 75 2.0 Carb ja 75 2,5 V6 jotka unohdin jo kokonaan ja näissä taisi vilkku toimiakin...

tosin noilla kahdella viimmeisimällä ajelut jäi melko vähiin, kun menivät myyntiin melko pikaisesti..

hö höö..MITÄ!! sekö onkin rattivaihde eikä vilkku...

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Toi on 75 hieman ongelma.Tosin olen korjannut sen 3 ko malliin.Siellä katkeaa/kuoleutuu yks jousi joka on varren sisällä."Helposti" korjattavissa.Ja on ainakin niissä kestänyt.Korjasin kk sitten GTV6:ssanikin mutta nyt ei enää pelaa.Mulla ongelma että rattiakseli näyttäsi olevan liian pitkä koteloon nähden ja palautus tappi tahtoo luiskahtaa pois kolostaan.(yritä tässä sitten selittää ilman kuvia)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tiedän mistä puhut..itse olen purkanut noita viiksiä myös useamman kerran ja tuossa ysikympisessä pelasikin jonkin aikaa kun vaihdoin juuri tuon jousen uuteen jonka lainasin kuulakärkikynästä...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Toi on 75 hieman ongelma.Tosin olen korjannut sen 3 ko malliin.Siellä katkeaa/kuoleutuu yks jousi joka on varren sisällä."Helposti" korjattavissa.Ja on ainakin niissä kestänyt.Korjasin kk sitten GTV6:ssanikin mutta nyt ei enää pelaa.Mulla ongelma että rattiakseli näyttäsi olevan liian pitkä koteloon nähden ja palautus tappi tahtoo luiskahtaa pois kolostaan.(yritä tässä sitten selittää ilman kuvia)

apu vain oli valitettavasti lyhytaikainen...

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
On muuten tullut vuosien varrella teurastettua aika monta kuulakärkikynää. Ne jouset kun ovat pienellä modifioinnilla sopivia aika moneen katkaisijaan, jotka ovat purettaessa räjähtäneet käsiin.90 kirjoitti:itse olen purkanut noita viiksiä myös useamman kerran ja tuossa ysikympisessä pelasikin jonkin aikaa kun vaihdoin juuri tuon jousen uuteen jonka lainasin kuulakärkikynästä...
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps näin on...fiudeen ja citroeniin tuli sovelettuai myös kuulakärkikynien jousta pienellä jatko jalostamisella...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
On muuten tullut vuosien varrella teurastettua aika monta kuulakärkikynää. Ne jouset kun ovat pienellä modifioinnilla sopivia aika moneen katkaisijaan, jotka ovat purettaessa räjähtäneet käsiin.

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
olisiko viiksen kestävyys käyttäjästä kiinni..Alfistipohjoosesta kirjoitti:Erikoisen "löysällä" jousella olet saanut toimimaan.Isällä ollu just siihen sopivaa jousta.Ja se on aika jäykkää.Ne ainakin kestäneet.Olisiko kynien jousen laatu hieman heikkoa?Tosin itsellä oli 92-97 sama 75:nen ja siinä ei tullut viikseen vikaa.Kaikilla tutuilla kyllä hajonnu.
omissa on kyllä ollut valmiiksi hajallaan kun auto on pihaan hommattu...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä nopeusmittarin pitää toimia katsastuksessa...toivotaan siis ettei murphyn laki pidä paikkaansa tällä keralla....jokipoika kirjoitti:Tuli vielä mieleen, mitenkäs nopeusmittari? Itselläni useimmiten toimii, mutta joskus menee sekaisin ja alkaa näyttää koko ajan maksiminopeutta. Ja Murphyn lain mukaan se joskus tietenkin sattuu seuraavan kerran juuri katsastuksessa.

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no meikäläistä on sitten kohdeltu väärin...oli vuosi 95 ja fiudessa ei mittari toiminut kun vaijeri oli rapsahtanut ja kats-setä pompautti...alfa 156 v6 kirjoitti:-83 tuli nopeusmittari pakolliseksi.. eikä siitä tule kuin korjauskehotus jos ei toimi90 kirjoitti: kyllä nopeusmittarin pitää toimia katsastuksessa...toivotaan siis ettei murphyn laki pidä paikkaansa tällä keralla....

..no enää ei auta valittaa kun aikaakin on kulunut jo melkein kymmenen vuotta..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Oliko ainoa vika... jos muutakin löytyy niin yleensä tuokin muutetaan hylkyyn johtavaks käytännössä..90 kirjoitti: no meikäläistä on sitten kohdeltu väärin...oli vuosi 95 ja fiudessa ei mittari toiminut kun vaijeri oli rapsahtanut ja kats-setä pompautti...![]()
..no enää ei auta valittaa kun aikaakin on kulunut jo melkein kymmenen vuotta..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
käsijarru tais olla myös ei muistaakseni ottanut kunolla toiselta puolelta...alfa 156 v6 kirjoitti:Oliko ainoa vika... jos muutakin löytyy niin yleensä tuokin muutetaan hylkyyn johtavaks käytännössä..90 kirjoitti: no meikäläistä on sitten kohdeltu väärin...oli vuosi 95 ja fiudessa ei mittari toiminut kun vaijeri oli rapsahtanut ja kats-setä pompautti...![]()
..no enää ei auta valittaa kun aikaakin on kulunut jo melkein kymmenen vuotta..

Katsastin sitten 75:seni ja läpi meni ekalla kehujen kanssa. Homma taisi kestää vaille kymmenen minuuttia. Ehkä on niin että kun on hommansa osaava inssi, niin se aika pitkälti päältä päin näkee auton kunnon, eikä ala hakemalla hakemaan niitä vikoja.
Nyt on kuitenkin tuo threadin alussa mainittu nopeusmittari alkanut temppuilla hankalammin. Nyt melkein joka ajokerralla mittari painuu pohjaan näyttämään yli 220 ajonopeutta, kuuluu sellainen huriseva ääni ja matkamittari rullaa samassa suhteessa hurjaa vauhtia. Kyllä muuten tulee kilsoja nopeasti! Tietäisikö joku, miten tämä korjataan? Ilmeisesti anturi vaihdelaatikossa on viallinen?
Nyt on kuitenkin tuo threadin alussa mainittu nopeusmittari alkanut temppuilla hankalammin. Nyt melkein joka ajokerralla mittari painuu pohjaan näyttämään yli 220 ajonopeutta, kuuluu sellainen huriseva ääni ja matkamittari rullaa samassa suhteessa hurjaa vauhtia. Kyllä muuten tulee kilsoja nopeasti! Tietäisikö joku, miten tämä korjataan? Ilmeisesti anturi vaihdelaatikossa on viallinen?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
No minäkin kävin pari tuntia sitten konttorilla ja sen verran löytyi kommentoitavaa että käsijarrukahva nousee ylös.Eikös se useimmissa autoissa toimi juuri niinpäin?jokipoika kirjoitti:Katsastin sitten 75:seni ja läpi meni ekalla kehujen kanssa. Homma taisi kestää vaille kymmenen minuuttia. Ehkä on niin että kun on hommansa osaava inssi, niin se aika pitkälti päältä päin näkee auton kunnon, eikä ala hakemalla hakemaan niitä vikoja.
Nyt on kuitenkin tuo threadin alussa mainittu nopeusmittari alkanut temppuilla hankalammin. Nyt melkein joka ajokerralla mittari painuu pohjaan näyttämään yli 220 ajonopeutta, kuuluu sellainen huriseva ääni ja matkamittari rullaa samassa suhteessa hurjaa vauhtia. Kyllä muuten tulee kilsoja nopeasti! Tietäisikö joku, miten tämä korjataan? Ilmeisesti anturi vaihdelaatikossa on viallinen?

Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.