156 ilmastointi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

156 ilmastointi

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Tuli alfa saksasta ja nyt kaipaisin neuvoja ilmastoinnin suhteen. Ei ole ennen ollut automaatti-ilmastointia. Diagnoosi on seuraava: autoon tuleva ilma heittelee kylmästä kuumaksi ja taas päinvastoin..esim. 18 asteen kohdalla ensin jäähdyttää sen siihen, mutta kun hetken päästä alkaa taas lämmittämään ja aikansa kun odottaa niin taas menee kylmäksi ja jne. puhallus ok, sekä kylmä ja lämmin teho ok, ainostaan tuo heittely tuntuu oudolta. olisiko joku lämpötilan haistelija päiviensä päässä?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Taitaa olla vain kylmäaineet vähissä.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos se oikein reilusti heittelee niin voipi olla vikaa mutta kyllähän se välillä puhaltaa kylmää ja välillä lämpöisempää kun yrittää pitää lämpötilaa samana. Jos esim otat auton tallista ja auton sisälämpö on vaikka sanotaan 20 auto puhaltaa ensin kylmää jotta saadaan tuo säädetty 18 mutta senjälkeen auto viilenee lisää kun ulkona on vaikka 7 tarvitaan lisää lämpöä jne.... harvemmin on kyllä osunut kohdalle mutta jos oikein sopivasti lämpötilat sattuu niin nuo lämpötilaerot ovat selvästi havaittavissa puhalluslämmöissä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Tarkennan vielä, että lämpötilan heittely on aika iso. Välillä todella kuumaa ja vastaavasti kylmää, mielestäni ei normaalia automaatin toimintaa. Saattaa puhaltaa kuumaa 30-60 sek. ja taas kylmää perään saman verran. Pitäisikö laitteen herjata jos lämpötila-anturi sisällä autossa on rikki? Ulkolämpö tulee normaalisti ainakin mittarin näyttöön saakka.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Minä olen edelleen sitä mieltä, että litkut ovat vähissä. Ei kunnossaoleva automaatti-ilmastointi noin toimi..

Vie ilmastointilaitehuoltoon, itse on paha tehdä mitään :?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Taikak
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Touko 2005, 13:36
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Taikak »

Autodata:n huoltotiedote kertoo seuraavaa:

Koskee seuraavia ajoneuvoja
- Kaikki automaattisella lämpötilansäädöllä varustetut mallit

Ongelma
- Ulostuloilman jako / lämpötila ei vastaa asetuksia

Syy
- Sytytysvirta kytketty päälle välittömästi akun uudelleenkytkenän jälkeen
- Ilmastointilaitteen/lälmmittimen ilmaseosläpän moottorin ja ilman suuntausmoottorin pääteasentojen asetusjakso keskeytynyt

Korjaus
- Kytke akku irti, kytke se takaisin ja odota vähintään 2 minuuttia ennen sytytysvirran päällekytkentää.


Paha sanoo auttaako toi, mutta ei oo ainakaan iso homma kokeilla.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kun kävin omaa aikoinaan koeajamassa teki täsmälleen samaa. Diagnoosi:Kylmä aine vähissä. Myyjä täytätti ja sen jälkeen pelannu ilman ongelmia.

Eli äänestän kylmäaineen vähyyttä :)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin