Alfa 164 3,0 ratti on raskas kääntää

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Alfa 164 3,0 ratti on raskas kääntää

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Hei!

Mistä voi olla kysymys kun ratti on saatana vaikea äkkiä kääntää?
Onko pumppu viallinen tai missä voi olla vika?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onko mitään eroa sammuksissa ja käynnissä ollessa? Jos ei ohjaus kevene auton käydessä voisi syy olla ohjaustehostimessa/tehostimen pumpussa? Jos kevenee ja on jäykkä vain äkkinäisissä käännöissä, viisaammat kehiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Olethan öljymäärän tarkistanut?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

öljyt on ok. Jos ajaa suoralla ja vähään kääntyy on ok mutta kun tarvii käännä paljon ja äkkiä siis on saatana raskas.

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

En kyllä 164:n eturipustusta kovin tarkkaan tunne, mutta voisikohan iskari/jousi -tolpan laakerointi (yläpäässä?) olla nähnyt parhaat päivänsä. Tuo tolpan kääntymisen salliva laakeri kun alkaa jumittaa, niin ruori voi olla todella _raskas_ kääntää.

Ihan näin takarivistä hakuammuntana, varmaan meni hutiin.. :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllähän laakerivikakin saattaa vähän kääntämistä haitata, niin ja laakeri löytyy jousen alalautasen "sisältä".

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Jos puhutaan siitä keltaisesta laakerista niin eikös se ole Made in Kanada (ei mulla mitään Kanadaa vastaan)? Omassa (2.0 TS) oli kyseinen osa yksinkertaisesti levinnyt sinne sisälle mutta ohjausta se ei tehnyt raskaaksi. Ilmeisesti pumppu ei pidä mitää ylimääräistä ääntä? Ja kai on oikeanlainen öljy käytössä? Pelkkää arvailua. :wink:

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Öljy on luultavasti oikea - ei ole vaihtanut vielä 4v aikana.
Pumppu on hiljainen ääntä tulee vain ventiilin välista tai jakohihnan rulloista -sama ääni koko aja on ollut.

Mistä sais kunnon korjausopasta tolle konelle?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onkos hihna varmasti riittävän kireällä? Nopea kääntäminen vaatii enemmän tehoa ja jos hihna luistaa ei pumppu ehdi sitä tuottaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

onko muita ongelman kohteita
tarvin apua!!! :crazyeyes:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

onko oikeanlaista öljyä----> vaihda jos ei
luistaako hihna?
toimiiko pumppu?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

marqs31411 kirjoitti:Jos ajaa suoralla ja vähään kääntyy on ok mutta kun tarvii käännä paljon ja äkkiä siis on saatana raskas.
Kuulostaa siltä, että ohjaustehostimen pumppu on lakannut toimimasta. Jos auto on liikkeessä, niin ratti kääntyy yllättävän helposti noin puoleen väliin, josta alkaa todella raskas osuus.

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Saako remppa pumppu itse?

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Mitä siinä mene rikki ?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ihan ensimmäiseksi nihkeä tehostin kandee tyhjentää täydellisesti mustasta ja mahdollisesti paskaisesta öljystä ja huuhdella vieläpä uudella ja sitten uudet sisään ja tsiikata jos vaikka toimii.. Mulla toimii täydellisesti nyt kun tein noin.. Hetki sitten oli ehdottoman nihkeä tehostin ja vinku minkä kerkesi.
Voihan sulla tosin pumppu olla rikki jos on kerran saatanan raskas kääntää.
Uus tehostin on tietty sen hintanen että kandee kokeilla poppakonsteja ensin.. Ja toi öljynvaihto kandee tehdä aina uuteenkin tehostimeen silloin tällöin, herkistää kummasti tunteita, fiiliksiä ja tehostinta.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä minä vielä tarkistaisin ne iskarin yläpään laakerit, tosin silloin auto yleensä jää puoltamaan siihen suuntaan minne käänsi viimeksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo ne laakerit kannattaisi tsekata, ovat suht halpoja ja kulutustavaraa. Pumppu ja varsinkin vuotamaton hammastanko ovat aika paljon kalliimpia vaihdettavia kokeiltavaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Pumppun hihna on aika öljyinen ja luultavasti on vika siinä.

Jos kääntä ajon aikana pyörat vasemmalle tai oikealle pitääkö pyörät itsestän "mennä" suoraksi tai ei. Miten kevyt pitää olla 164 ratti?



Mulla oli jossain aikasempi Rover 2600 sillä oli ratti aika kevyt kääntää ja mutkan jälkeen meni itsesatään melkein suoraksi.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Niinpä, jos hihna pääsee luistamaan, "täysillä" käännettäessä, kun tarvitaan voimaa pumpulta niin hihna luistaa ja tehostus loppuu siihen paikkaan...

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Nyt kun kaikki avattu selvis ongelmankohde elikke hihna kireällä mutta öljyinen ja iskarin laakerit ihan paskana ja kiinni ruostunut.
Ei muuta kun Muukkoselta uudet.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Noonni... laakerit finaalissa. Mistäs edullisesti/helpoiten uudet?

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Epezi kirjoitti:Noonni... laakerit finaalissa. Mistäs edullisesti/helpoiten uudet?

Minä ostin Muukkoselta.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Vastaa Viestiin