75 pakosarja prkl?)%?""

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

75 pakosarja prkl?)%?""

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Noniin, nyt se sitten kävi. Öljyjä piti mennä vaihtamaan poaikalliseen TI-halliin ja nosturille ajaessa, vaikka kuinka tarkasti yritin varoa ja katsoa että mahtuu, niin onnistuin ajamaan pakosarjan rikki siihen saatanan paskanosturiin. :twisted:

Nyt täytyisi setten alkaa miettimään tuon korjausta/uuden hankintaa. Tuota sarjaa on jo aiemmin hitsattu ja siksi ehkä viisainta olisi vaihtaa jostain uusi(käytetty) pakosarja. Tai mahdollisesti peltisarjaan päivitys, jos sellaisen jostain löytäisi.

Olisiko kenelläkään tietoa, mistä voisi löytää/teettää peltisarjan? Tai onko jollakulla vaikka ylimääräisiä jemmassa? Vinkkejä asennukseen yms. Please help me...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Injun
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Tammi 2004, 19:44
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja Injun »

Menikö rikki vanhoista korjaussaumoista vai jostakin "uudesta" kohdasta?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Meni rikki eri kohdasta, kuin vanha korjaus. Itse asiassa oli kokonaan toinen sarja (korjattu oli 2-3 pyttyjen nyt hajonnut 1.2). Ikävästi hajosi siitä kiinnityslaipan vierestä, mistä putki lähtee.

Paikkasin pakoputkenkorjaustahnalla hätäapuna ja laitoin Muukkoselta peltisarjan tilaukseen 8) . Jos ei muuta iloa siitä ole niin ainakin helpompi sitten hitsaamalla korjata.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hepa kirjoitti:Meni rikki eri kohdasta, kuin vanha korjaus. Itse asiassa oli kokonaan toinen sarja (korjattu oli 2-3 pyttyjen nyt hajonnut 1.2). Ikävästi hajosi siitä kiinnityslaipan vierestä, mistä putki lähtee.

Paikkasin pakoputkenkorjaustahnalla hätäapuna ja laitoin Muukkoselta peltisarjan tilaukseen 8) . Jos ei muuta iloa siitä ole niin ainakin helpompi sitten hitsaamalla korjata.
paljonkos muukkosella kustansi peltisatsi?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Maksoi hiukan alle 400 webshopissa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Omasta ex 75:sta hajosi pakosarja ihan samalla lailla. Pakitin alas nosturilta ja jarrutin turhan terhakkaasti, jolloin auto "huojahti" taaksepäin ja pakoputki jäi keskimmäisestä vaimentajasta johonkin poikittaispalkkiin kiinni. Seuraamus oli tismalleen sama kuin sinulla, eli laipalta hajosi. Laipan korvallinen hitsattiin kiinni, mutta se ei tullut kovinkaan kaasutiiviiksi, mutta se ongelma korvattiin kemialisella metallilla. Savea väliin ja äkkiä pultit paikoilleen ja kireälle. Ei ole vuotanut vieläkään ja aikaa tapahtuneesta on 4 vuotta.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Joo eihän tuo kai mahdottomuus olisi korjata, ja kyllä se nytkin ihan tiivis on, kun tuon sillä pakoputkipask...eikun pastalla korjasin. No onpahan järkevä syy päivittää peltisarjaan 8) . Pikkuisen kyllä eilen otti päähän, kun omaa tyhmyyttä tuon rikoin. Nyt jo alkaa vähän vtutus laantua...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tuli tuossa mieleen, että mitäs jos jättäisi tuon keskimmäisen vaimentimen pois tuosta putkesta, kun remppaa alkaa tekemään. Tai mahdollisesti korvaa sen jollakin hiukan pienemmällä (raapii tuo keskipönttö aina muutenkin välillä maata).

Minkälaiset on vaatimukset äänen suhteen katsastuksessa? Riittääkö pelkkä takavaimennin? Ja löytyykö semmoista vaimenninsysteemiä, millä saisi äänet pysymään kuitenkin kohtuuden rajoissa (ei kuitenkaan kovin hauskaa herättä koko lähiötä, kun aamulla töihin lähtee).

Onko kenelläkään kokemuksia aiheesta? Ajattelin lähinnä motonetin valmiista Simonsin "rakennussarjoista" ehkä kasata.

Tuolla alfisti.netissä oli putkia myynnissä esim. väliputki ilman vaimenninta. Siitä se ajatus lähti.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Eipä noista insseistä tiedä kuinka tarkasti kukin kuuntelee. Kun ei toi rööri nyt ihan mehupilli ole, niin voi olla, että ne vaatii väh. kaksi pönttöä. Ei varmaan joku läpivirtaava riitä yksinään. Siinä CSC:n peltisarjassahan poistuu myös etummainen pönttö, että saattaa kyllä alkaa olla käheet äänet 8)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Seiskafemmassa on vaan jo alkujaan melko hyvin virtaava pakosarja, eli peltisetillä ei saavuteta kovin paljoa. En ehtinyt omalla exällä toteuttaa suunnitelmaani, joka oli hyvinkin samankaltainen. Välivaimennin pois ja tilalle ensin suora putki ja jos se meluaa liikaa, niin sitten sellainen ohut läpivirtaava "metallikudoshärpäkkeillä" oleva vaimennin. Se välivermes raapii kyllä kenttää ihan joka kulmassa ja rotvallilla. Järjetön kapine.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Täytyy katsoa sitten kun sen sarjan joskus saa kotiin asti. Eli ei varmaan sitten tarvi enempää pönttöjä vähentää, kun se yks... katsotaan mitä keksitään.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Hepa kirjoitti:Maksoi hiukan alle 400 webshopissa.
no eipä ollut hinnan kiroissa... :o

taitaa tulla halvemnaksi kuin orkkismalliset valusarjat..siis jos uusien hintaa kysyy.. :wink:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kuulemma uudet valusarjat jotain 200/kpl. 400 koko hoito. Ei tarvinnut kauaa miettiä. Toivottavasti saa pian ne toimitettua. Ei vastattu puhelimeen, niin tilasin sieltä webshopin kautta. Onko kenelläkään kokemuksia toimitusajoista?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itse tilannut aina puhelimen välityksellä..kesäisin saattaa hieman toimitukset venyä jos Rune itse lomilla mutta kyllä ne yleensä ovat tulleet suht nopeaa.
Webshopin kautta tehtyistä tilauksista en osaa oikein sanoa mitään kun ei omaa kokemusta ole.
Viimeksi muokannut 90, 10 Syys 2005, 02:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Samuel tilasi omaan Alfaansa tuon peltisatsin palttirallaa vuosi sitten. Puhelimitse tilattuna meni kolme päivää kun se oli täällä Lahdessa. Äänet eivät muuttuneet oikeastaan miksikään vaikka se eka pönttö hävisikin. Pakoputken ekan pätkän kiinnike ei oikein sopinut siihen "kytkinkopan" takapäähän tulevaan kiinnityskorvaan. Jouduttiin tekemään lattaraudasta kolmen sentin jatko. Se peltisarja tuoksuu sitten mielyttävälle aluksi... Juu, ei se tuleen syty, vaikka käry on mahtava ennen kun se palaa puhtaaksi!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Joo tosiaan Runen vastaaja ilmoitteli, että palaa ens viikon alussa hommiin. Siks ajattelin sitten webshopin kautta laittaa tilauksen.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Eilen soittelin ja kyselin Muukkoselta, että koska sen sarjan mahd. saisi. Tällä viikolla kuulemma pitäisi olla jo meikäläisellä.

Onko jotain vinkkejä tuohon vaihtoon ja vaikka jos jollakin olisi kokemuksia tuosta csc:n peltisarjasta niin olisi kiva kuulla. Lisäksi kiinnostaisi tuo etummainen putken kannatin ja lähinnä se, millä se olisi kätevä korvata. Tietysti unohdin sitä fiksuna kysyä Muukkoselta :oops: ja nyt taitaa olla jo paketti matkalla...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ei sitä ensimmäisen putken korvaa tarvinnut millään korvata. Tehtiin siihen vaan jatko lattaraudasta, kun orginaali korva ei ylettänyt sinne kannakkeeseen. Porattiin siihen lattaan pari 8mm reikää ja toinen pää pultilla kiinni siihen kannakkeeseen ja toinen pää putkessa olevaa korvaan. Saattoi olla että tuossa ekassa putkenpätkässä oli joku taivutushäiriö.

Asennnukseen ottaisin ainakin uudet tiivisteet & mutterit pakosarjaa varten ja asennustahnaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

jknracing kirjoitti: Asennnukseen ottaisin ainakin uudet tiivisteet & mutterit pakosarjaa varten ja asennustahnaa.
Tuosta tulikin mieleen, mistäköhän seiskavitoseen pakosarjan muttereita(pari kappaletta tippunu matkanvarrelle)? On joku niin erikoinen kierre ettei meinaa löytyä mistään. :shock:
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

eikse ole M8 ja joku hienokierre? ruuvikauppaan itse suuntaisin

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu M8 se kierre oli myös minun mielestäni ja kannen päässä kierretappia oli sitten jokin tiheä kierre..
muttereiksi ostin sellaiset pitkät jotta puree koko matkalta kierretappiin kiinni, olisko olleet jotkin messinkimutterit.
tiivisteiksi kannattaa koettaa hankkia asbestitiivisteet jos jostain vielä noita saa, eivät ole niin nuukia laipan epätasauksien suhteen, paikallinen varaosapulju kauppasi kuparisia ja niiden kanssa meni hermot kun pakosarjojen laipat olivat ylättäen hieman kierot eikä meinannut saada sitten millään pitäviksi mutta kun laittoi kolme kuparitiivistettä päälekkäin ja tahnaa väliin niin rupesihan se pitämään.. :wink:

olisihan ne laipat kyllä voinut toki plaanata suoraksikkin mutta hirveä kiire päällä niin eipä oikein malttanut tehdä ajan kanssa noita hommeleita.. :oops: ja toimihan se lopulta noinkin.. :wink:

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Joo ne pakosarjaan tarkoitetut mutterit on kuparia tai messinkiä tai jotain sen väristä. Itse olen ostanut uusia paikallisesta varaosaliikkeestä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Midi kirjoitti:On joku niin erikoinen kierre ettei meinaa löytyä mistään. :shock:
Itse pyörittelin yhteen 2.0:aan M8 nylocit hätätapauksessa. Eivät toimineet. Haisivat pahalle kun kone lämpisi kunnolla.

Voisko olla, että siihen koneeseen on vaihdettu molemmista päistä millin nousulla olevat pinnapultit?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kyllä se kannatin pitäisi korvata, kun on tää nykyinen hajalla tai ainakin korjauksen tarpeessa. Ei ole ihan tarkkaa tietoa, kun ei ole montulle juuri päässyt ja alle ei mahdu miehen kokoinen. No kaippa siihen jotain keksii jahka montulle pääsee. Tiivisteet laitoinkin jo tiistaina tilaukseen paikalliseen varaosalikkeeseen. Mutterit täytyy vielä etsiä.

Kiitoksia vinkeistä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä ollut normi mutterit mutta kaksi peräkkäin jolloin jälkimmäinen toimii lukkona.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Nyt tuli sarja muukkoselta. Nopeaa oli toiminta. Käytiin yhden kaverin kanssa vähän tuumailemassa asennusta ja vähän tutkimassa putkea muutenkin. Täytyy näköjään katkaista se väliputki ja siihen laittaa jatko, jotta sen pakosarjan saa paikalleen. Siihen alkuperäisen etukannakkeen paikallehan saa nätisti semmoisen yleismallin kumikannattimen missä ruuvit molemmissa päissä. Saa nähdä rupeanko itse hommiiin vai vienkö suoraan pajalle.

Tietääkö kukaan Tampereelta/lähiseudulta Alfaystävällisiä ja päteviä pakoputkiasentajia, jotka ei heti ala valittaan, etää en mää tommosta...kauhea homma yms. Niitä minäkin tiedän... :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin