Threadejä lueskelemalla vaikuttaisi siltä että joillain 8x17 ET35, 225/45R17 yhdistelmä mahtuu 156:ssa pyörimään ja joillain sitten taas ei (yksilöitä nämä italiattaret). Itsellä on tuollaiset vanteet ja renkaat (OZ Superturismo ja Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico) alla sekä hieman elämänsä ehtoopuolella olevat jouset ja iskarit (tod. näk. alkuperäiset päätellen traktorilookista ja suht vähäisestä kilometrimäärästä). Oikean takalokasuojan kaaren kanttaus yltää täpärästi hankaamaan (kiillottamaan lähinnä) renkaan kanttia ja takana kummallakin puolella renkaat ovat onnistuneet siipaisemaan pienen palasen takapuskurista. Kun iskarit ja jouset menevät uusiksi niin houkuttaisi madaltaa saman tien jolloin saisi myös laadukkaampaa tavaraa halvemmalla kuin DA:sta alkuperäistä. Esim. Konin Sport Kitillä madallusta tulisi 40mm, jäykkyyssäädettävillä iskareilla pystyis hieman rajoittamaan liikettä ja kompensoimaan liikaa madallusta tarvittaessa. Selvää on että mikäli kuormitettuna kori laskee muutamaakaan milliä alemmaksi niin vähintään kaarista pitäis napata palasta pois, mutta kun näyttäis siltä että myös takapuskurista pitäis ottaa pois esim. se kohta missä on se etummainen puskurin kiinnitysruuvi, niin madallus alkaa tuntua jo erityisen huonolta idealta.
Kiinnostaisi tietää kokemuksia ihmisiltä joilla kokemusta tuonkokoisista renkaista:
- Yltääkö renkaat hyväkuntoisilla vakiojousilla ja -iskareilla tuonne kaariin ikinä tai milloinkaan?
- Kuin on madalluksen kanssa, pitääkö laittaa renkaat kiertoon tai unohtaa madallus?
8x17 ET35, 225/45R17 + madallus? (156)
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Noin yleisesti madaltava alustasarja ei mene yhtä syvälle kuin normialusta. Edessä menneessä 33:ssa otti välillä töyssyissä kiinni takana 16" vanteilla, madallusjousilla ei samaa ongelmaa ollut ulkomaan hepuilla samoilla ET:llä ja renkailla kuin mulla oli. Mulla tosin oli 150tkm ajetut jouset ja kenties iskaritkin alla joten ei tietoa miten toimii uudet vakiot vs. uudet madalletut.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Enpä lähtis kyllä kaarista poistamaan mitään, lisää pitkässä juoksussa myös mätäriskiä. Kaariin voi lisätä tilaa monissa rengasliikkeissä sellaisella pokkausta taivuttavalla "mankelilla". Puskuri hankaus voi ollakin sitten vaikeammin ratkaistavissa jos vielä jämäkämmälläkin alustalla niiaa liian paljon
. Sentin kapeempana ei jengillä vissiin oo ollu tietääkseni ongelmia?

Jäykkyyttä säätelemällä en lähtisi liikenteeseen. Täällä nuo tiet muutenkin niin huonossa kunnossa, että tuon jälkeen ei voisi kyllä ajomukavuudesta enää puhua.
Sopivalla kuormalla, kesänakit 225/40/18" ottaa kiinni takakaariin. Vanteen levys 7.5
Talvella 225/45/17" ei ota kiinni millään kuormalla. Mutta muistaakseni vanteen leveys 7"
Ja alla siis novitecin korkeussäädettävä setti. Luulen että sen saa ruuvata vaikka taivaisiin asti, niin silti ottaa kiinni tuolla kesäsetillä.

Sopivalla kuormalla, kesänakit 225/40/18" ottaa kiinni takakaariin. Vanteen levys 7.5
Talvella 225/45/17" ei ota kiinni millään kuormalla. Mutta muistaakseni vanteen leveys 7"
Ja alla siis novitecin korkeussäädettävä setti. Luulen että sen saa ruuvata vaikka taivaisiin asti, niin silti ottaa kiinni tuolla kesäsetillä.
Tuo 156 on muuten etuvetoinenjokihai:Itsellä 8x17 ET38 225/45R17 edessä ja 8x17 ET38 235/45R17 takana.

Ei enää Alfaa... eipä