90 kirjoitti:no meikäläisen 75:een joku kaukonäköinen tehnyt suksiluukun kyynärnojan taakse joten jos/kun takaluukunlukko sanoo sopimuksen irti niin ongelmia avauksen suhteen ei pitäisi olla..
no on sulla iso suksiluukku...taitaa olla lestadiolaisten perheen lumilaudoille suunniteltu jos siitä meinaat takakonttiin mahtua
90 kirjoitti:no meikäläisen 75:een joku kaukonäköinen tehnyt suksiluukun kyynärnojan taakse joten jos/kun takaluukunlukko sanoo sopimuksen irti niin ongelmia avauksen suhteen ei pitäisi olla..
no on sulla iso suksiluukku...taitaa olla lestadiolaisten perheen lumilaudoille suunniteltu jos siitä meinaat takakonttiin mahtua
no ei siitä sinne koko mies mahdu vaan räikkään helv pitkä jakovarsi ja sitten lukko vain irti..semmoinen kyynärnojankokoinen reikä siinä pellissä on..
Nonniin, nyt on sitten takaluukun avausmekanismikin ehjätty. Avasin luukun pitkän jatkovarren avulla, tai tarkemmin jatkovarren puutteesta johtuen vanhan jääkiekkomailan alumiinivarteen ilmastointiteipillä teipatun räikän avulla, ja korjasin vaijerin muidenkin käyttämällä konstilla. Ainoastaan vaijerin suojuksen jouduin katkaisemaan koska olin kiskonut sitä n. 30 cm sisään suojaputkeen eikä rispaantunut vaijerinpää enää luistanut takaisin. Homma oli varsin helppo loppujenlopuksi.
Ensi kerran jos ja kun vaijeri menee poikki käytän kyllä sitä reijän porauskonstia.
Kiitoksia vaan taas vinkeistä ja hyvää juhannusta kaikille!
Aqua kirjoitti:ittelläni oli sama vika vanhassa autossa! vikana oli kampiakselin kierrosluku tunnistin mutta se olikin opel että se voipi olla hiukan eria asia alfassa
Aqua, eihän ollu omppu mikä mällättiin ja ei mennykään lunariin??
Jos oli niin tämän olen kuullut ennenkin, jos ei ollut niin sitten toi on ooppeleiden tyyppivika
Jaahas ja kaikkien muiden ongelmien lisäksi tämä käyntiprobleemo palasi takaisin. Virtalukolta ruiskuvehkeiden releille ja niistä lähinnä sille ns."pää" releelle tulevassa johdossa jossainpäin hiukka kehno kontakti.
Jäin erään Tampereen lähiön Nesteen parkkikselle ja hinaamalla tultiin takaisin kotiin. Ei ollut liian mukavaa sateessa etsiä vikaa. No kotona taas tutkiskellessa selvisi, että se sama vika, kuin ylempänä mainittu taas oli uusiutunut.
Nyt jos joku osaisi sanoa, missäpäin autoa sijaitsevat liittimet, jotka ovat sähkökaavioissa G133 ja G94C? Jompi kumpi niistä on kaput -pakko olla.
Vedin suoraan hypyn virtalukolta pääreleen kelalle ja silloin käynnistyi ja kävi. Heti kun hyppylangan poistaa auto sammuu.
Noniin. se G94C-liitin löytyy hanskalokeron takaa jostakin. Se toinen liitin on vielä ?, mutta täytyy tutkia. Jossakin välillä hanskalokero - virtalukko eli mielenkiintoinen paikka. Saa nähdä vedänkö hyppylangan pysyväksi asennukseksi...
Joo, täytyy vetää se vaan hiukka toista kautta, kuin nyt. Menee meinaan virtalukolta sinne releelle ihan nätisti ulkokautta . On tietysti aika omaperäinen nyt ja helppo käynnistyksen esto, kun nyppää vaan johdon mukaan.
G94C koodilla on kolme kuljettajan puoleista liitintä hanskalokeron takana. Tarvitset kätilön kädet tai hanskalokeron pois edestä tai kojelaudan raotusta. Tais olla jo puhettakin, tuppaa aikaa myöten tuon syöttöjänniteen liitin/nastat sulamaan, ylimenovastuksen vuoksi. Riittää kun juotat ohituksen liittimen kohdalle.
G133 liitintä on myös kaksi A ja B. 133B vie jännitteen käsittääkseni bensapumpuille ja sijainti on vähän epäselvä. 133A lienee se jota etsit, sijainti hanskalokeron takana erillään kiskosta, on vain johtimien välissä oleva liitin eli roikkuu piuhoissa. Epäilempä edelleen, että syy löytyy noista 94 liittimistä, kaiva esiin ja juota ohitus sille sulaneelle piuhalle. En muista mutta olisiko ollut vihreä se syöttö piuha.
Vian paikallistin ja se on siinä johdossa (musta-vihreä), joka menee virtalukolta sinne ns. pääreleelle eli ei bensapumpun releelle. Tuo pumpulle menevä piuha onkin jo ohitettu aiemmin. Vika on siis mitä ilmeisemmin liittimessä G133 tai liittimessä G94C. Luultavasti jälkimmäinen. Ajattelin vetäistä uuden johdon suoraan virtalukolta sinne releelle sinne samaan nippuun. Toinen vaihtoehto on ohittaa nuo liittimet, mutta tosiaan siinä tarvii ne kätilön kädet. Katsotaan mithin päädytään. Nyt on väliaikainen viritys ulkokautta paikallaan ja hyvin pelaa...toistaiseksi.
Jep, eli viallinen liitin oli se G94C siellä hanskalokeron takana. Hieman oli tummunut johtokin. Aika löysiltä tuntuvat muutenkin noiden liittimien sielut. Ilmeisesti se G133 on siellä konetilan puolella johtonipussa. Siinä ainakin näkyi olevan liitin, jossa oikean värinen piuha.