155 vai 156?
Valvoja: Moderators
155 vai 156?
Morjesta!
Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan keskusteluun!
Nyt on tullut tilanne että pitäisi alfa saada alle ja fiat jättää taakse.
Olen ajanut 33:lla ja 155:lla ja molemmat mahtavia pelejä, 155 varsinkin. Kysymys kuuluukin että kumpi kannattaisi ostaa 155 vai 156?
Vertailukohtana 155 2.0 TS 16v ja 156 1.8 TS 16v? Onko kulutuksessa tai kulkupuolessa eroja? 155:ssa on ainakin aika heikko alavääntö jos vertaa fiuden 2.0 8v koneeseen, mutta ylhäällä sitten todellakin tapahtuu ja mukavat äänetkin tulee.
Onko 155:ssa ruosteongelmia tai muita tekniikkamurheita kuin pyyhkijät (kokemusta tipon ja tempran ajoilta) ja mitä osat maksaa (poislukien motonetista saatavat)?
Molemmissahan on hihnanvaihtoväli 60tkm/3 vuotta? Onko 155:ssakin niitä hajonnut etukäteen kuten 156:ssa?
Onko ajettavuudessa eroja, 155:n ohjaus on ainakin todella nopea?
155 taitaa olla kaikin puolin edullisempi ylläpitää?
Pistäkää ajatuksia, yritin tuohon kirjoitella asioita joita ensiksi tuli mieleen!
Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan keskusteluun!
Nyt on tullut tilanne että pitäisi alfa saada alle ja fiat jättää taakse.
Olen ajanut 33:lla ja 155:lla ja molemmat mahtavia pelejä, 155 varsinkin. Kysymys kuuluukin että kumpi kannattaisi ostaa 155 vai 156?
Vertailukohtana 155 2.0 TS 16v ja 156 1.8 TS 16v? Onko kulutuksessa tai kulkupuolessa eroja? 155:ssa on ainakin aika heikko alavääntö jos vertaa fiuden 2.0 8v koneeseen, mutta ylhäällä sitten todellakin tapahtuu ja mukavat äänetkin tulee.
Onko 155:ssa ruosteongelmia tai muita tekniikkamurheita kuin pyyhkijät (kokemusta tipon ja tempran ajoilta) ja mitä osat maksaa (poislukien motonetista saatavat)?
Molemmissahan on hihnanvaihtoväli 60tkm/3 vuotta? Onko 155:ssakin niitä hajonnut etukäteen kuten 156:ssa?
Onko ajettavuudessa eroja, 155:n ohjaus on ainakin todella nopea?
155 taitaa olla kaikin puolin edullisempi ylläpitää?
Pistäkää ajatuksia, yritin tuohon kirjoitella asioita joita ensiksi tuli mieleen!
Re: 155 vai 156?
hihnahommat on samat molemmissa. Ruosteenkesto samaa luokkaa.
155sen alusta on jäykempi vakiona rengasprofiilikin on pienempi (ei tarkoita kuitenkaan parempi ajaa ,)). Ohjaus on yhtä nopea eli 2.2 kierrosta. Ylläpitokulutki taitaa olla samaa luokkaa, tosin tuossa 1.8ssa ei ole tasapainoakselin hihnan vaihtoa kuluna.autona 156 on mielestäni parempi esim talvikäytössä, mutta 155 on yksilöllisempi kun niitä ei tule joka kulmassa vastaan. joku voi varmaa pistä lisää tietoa ...
edit ei ole ikinä tullut testattua 1.8sia joten kulkupuolesta en osaa sanoa mitään ,)
edit2 kts http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3859
155sen alusta on jäykempi vakiona rengasprofiilikin on pienempi (ei tarkoita kuitenkaan parempi ajaa ,)). Ohjaus on yhtä nopea eli 2.2 kierrosta. Ylläpitokulutki taitaa olla samaa luokkaa, tosin tuossa 1.8ssa ei ole tasapainoakselin hihnan vaihtoa kuluna.autona 156 on mielestäni parempi esim talvikäytössä, mutta 155 on yksilöllisempi kun niitä ei tule joka kulmassa vastaan. joku voi varmaa pistä lisää tietoa ...
edit ei ole ikinä tullut testattua 1.8sia joten kulkupuolesta en osaa sanoa mitään ,)
edit2 kts http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3859
155 vai 156
itsellä 156 1.8TS
kulkupuolesta voi kertoa että ainakin 2.0 omega (uusinta korimallia)
jää 1.8ts:lle paikaltaan lähdettäessä kuin tikku paskaan. ainakin omien kokemuksien perusteella. joten ihan pirteä peli on kyseessä. ainakin kun ottaa huomioon että on vain 1.8 ja että nykyautot ei ole enää niin kevyitä kuin ennen. esim. mun eka auto: civic 1.6 DOHC 16v 135hv 860kg....kulki kuin tauti vaikka vain 1.6.
mut enää ei oikein tehdä vastaavanlaisia autoja jotka kulkevat keveyden, ei tehon suuruuden avulla.
kulkupuolesta voi kertoa että ainakin 2.0 omega (uusinta korimallia)
jää 1.8ts:lle paikaltaan lähdettäessä kuin tikku paskaan. ainakin omien kokemuksien perusteella. joten ihan pirteä peli on kyseessä. ainakin kun ottaa huomioon että on vain 1.8 ja että nykyautot ei ole enää niin kevyitä kuin ennen. esim. mun eka auto: civic 1.6 DOHC 16v 135hv 860kg....kulki kuin tauti vaikka vain 1.6.
mut enää ei oikein tehdä vastaavanlaisia autoja jotka kulkevat keveyden, ei tehon suuruuden avulla.
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Itse pidän 156:n ulkonäöstä enemmän, vaikka se onkin yleisempi. Tekniikka puolella ei mainittavia (ratkaisevia) eroja varmaankaan ole. 1.8 on myös kierroskone. Vääntö ominaisuudet ovat perus 1.6 luokkaa, mutta jengoilla tulee heposet mukaan peliin. Itse ostaisin ehdottomasti 156:n ja etsisin vaikka 2.0 Ts:n, sillä käytettynä ei taida moottori juurikaan hintaan vaikuttaa. Älä koeaja V6:sta, sillä muuten sellainen muuttaa teille. Isot pojat aina kertovat tuollaista ja kuten näkyy, en ole sellaista vakavasti koeajanut. Vielä 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Minulla on ollut 155 TS 16v jonka hankin n 80tkm ajettuna ja vaihdoin sitten 156 2.0 TS.ään kun 155:ssa oli 160tkm mittarissa. Sanoisin kyllä että 156 on ollut havempi ylläpitää kuin edeltäjä, myöskin jakopään ongelmat ei ole niin tyypillisiä 156:lle vaikkakin siinä kuuleman mukaan jakopään hihna on numeroa kapeampi. Lisäksi kun ottaa huomioon että vertailet 155 2.0TS:ää 156 1.8TS:ään on luotettavuusmielessä 156:en etuna jakopään yksinkertaisempi ja kestävämpi rakenne ja näin myös osaltaan alentuneet ylläpitokulut.
Ajettaessa 155 on näistä selvästi sporttisempi 155 2.0 TS:ssä menohalut kasvaa kierrosten noustessa. 156 2.0 TS:sä on muuttuva pituuksinen imusarja jonka johdosta moottori vetää paremmin alakierroksilla.156 1.8TS:ssä tuota muuttuvapituista imusarjaa ei ole, mutta veto on tuntuu ohuemmalta vaikka paperilla 155 2.0TS ja 156 1.8TS on suorituskyvyltään samaa luokkaa.
Ajotuntuma 155:ssa on hyvä ja auto kanttaa karteisiin vakiona siten kuin 156:n pitäisi. 155:ssa imuäänet kantautuvat ohjaamoon perinteiden velvoittamalla tavalla. 156 on tässäkin suhteessa hillitympi kuten myös korin kolahteluiden ja ajoviiman suhinan suhteen. 156 on joka suhteessa enemmän nykyauto. 155 vie pidemmän korren tilojen suhteen vaikka ajoasentokin on vielä italialaisvaikutteinen.
155 on persoonalinen tilava ja sporttinen. 156 on muilta käyttöominaisuuksiltaan parempi. Jos noista pitäisi valita niin käyttöautoksi 156 ja näyttöautoksi 155.
Ajettaessa 155 on näistä selvästi sporttisempi 155 2.0 TS:ssä menohalut kasvaa kierrosten noustessa. 156 2.0 TS:sä on muuttuva pituuksinen imusarja jonka johdosta moottori vetää paremmin alakierroksilla.156 1.8TS:ssä tuota muuttuvapituista imusarjaa ei ole, mutta veto on tuntuu ohuemmalta vaikka paperilla 155 2.0TS ja 156 1.8TS on suorituskyvyltään samaa luokkaa.
Ajotuntuma 155:ssa on hyvä ja auto kanttaa karteisiin vakiona siten kuin 156:n pitäisi. 155:ssa imuäänet kantautuvat ohjaamoon perinteiden velvoittamalla tavalla. 156 on tässäkin suhteessa hillitympi kuten myös korin kolahteluiden ja ajoviiman suhinan suhteen. 156 on joka suhteessa enemmän nykyauto. 155 vie pidemmän korren tilojen suhteen vaikka ajoasentokin on vielä italialaisvaikutteinen.
155 on persoonalinen tilava ja sporttinen. 156 on muilta käyttöominaisuuksiltaan parempi. Jos noista pitäisi valita niin käyttöautoksi 156 ja näyttöautoksi 155.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Minä olen taas sitä mieltä, että nimenomaan 155:ssa on parempi ajoasento, kuin 156:ssa. Asia korostuu, jos 156:ssa ei satu olemaan kyynärnojaa kuljettajalle. 155:n on edestä tilavampi ja takapenkillekin mahtuu paremmin. Tavaratila on ylivoimainen. 156 tuntuu jämäkämmältä koriltaan ja vähän hiljaisemmalta. Ulkonäkö on makuasia, mutta 155 on nimenomaan käyttöauto ja 156 näyttöauto! Paitsi tietenkin täällä Pohjolassa 155:n harvinaisuus tasoittaa tilannetta. Mites turvatyynyt?HR kirjoitti:155 vie pidemmän korren tilojen suhteen vaikka ajoasentokin on vielä italialaisvaikutteinen.
155 on persoonalinen tilava ja sporttinen. 156 on muilta käyttöominaisuuksiltaan parempi. Jos noista pitäisi valita niin käyttöautoksi 156 ja näyttöautoksi 155.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Niin 155:ssa antaa penkki paremman tuen ja ajoasento on jotekin ryhdikkäämpi kuin 156:ssa mutta ratin ja polkimien etäisyysmitoituksessa on kuitenkin ehkä vielä jotain italialaista, toki niinhän Alfassa pitääkin. Sen kolmen vuoden aikana mitä minulla 155 oli ei ratti oikein löytänyt säädettävyydestään huolimatta paikkaansa ja jos löysi se oli jotenkin kaukana. Tätä ilmiötä en ole 156:ssa huomannut.
156 on enemmän käyttöauto mielestäni juuri helpomman ylläpidon ja sen vuoksi että siinä on ehkä kosiskeltu enemmän suuria massoja, hiljainen ja mukava.
155 on muuten harvinaisempi malli muuallakin kuin pohjolassa. Suomessa 16v 155:a on rekisterissä n 150kpl 156:ia yli 2000. 156:n muotoilussa on kyllä jotain ajatonta kauneutta mutta ei se ulkonäöllään sävähdytä niin kuin 155. Jos olisi nyt mahdollisuus valita saman hintaisen ja siis homattavasti vähemmän ajetun 155 2.0 TS 16v:n ja enemmän ajetun 156 1.8:n väliltä niin valinta olisi 155, syynä nimenomaan näyttävyys ja ajo-ominaisuudet. Nämä on tietenkin makuasioita ja minun näkemykseni asiaan.
Itse asiassa kyllä alunperin silti valitsin 155:sen samaa asiaa puntaroidessani edullisen hinnan ja parempien tilojen vuoksi. Muu on selvinnyt sitten ajan myötä.
156 on enemmän käyttöauto mielestäni juuri helpomman ylläpidon ja sen vuoksi että siinä on ehkä kosiskeltu enemmän suuria massoja, hiljainen ja mukava.
155 on muuten harvinaisempi malli muuallakin kuin pohjolassa. Suomessa 16v 155:a on rekisterissä n 150kpl 156:ia yli 2000. 156:n muotoilussa on kyllä jotain ajatonta kauneutta mutta ei se ulkonäöllään sävähdytä niin kuin 155. Jos olisi nyt mahdollisuus valita saman hintaisen ja siis homattavasti vähemmän ajetun 155 2.0 TS 16v:n ja enemmän ajetun 156 1.8:n väliltä niin valinta olisi 155, syynä nimenomaan näyttävyys ja ajo-ominaisuudet. Nämä on tietenkin makuasioita ja minun näkemykseni asiaan.
Itse asiassa kyllä alunperin silti valitsin 155:sen samaa asiaa puntaroidessani edullisen hinnan ja parempien tilojen vuoksi. Muu on selvinnyt sitten ajan myötä.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo eli ajoin tuollaista 155:sta ja täytyy sanoa että tempraan verrattuna vääntö oli heikkoa ( tosin temprassa lyhyet välitykset) mut tehoa tuntui löytyvän ja oli niin tuttu ympäristö muutenkin verrattuna fiudeen. Ainoa merkittävä ero oli ohjaus joka oli todella nopea ja teho. Itse asiassa aika samanlainen sisältä kuin tempra. Sitten kunnosta, kytkinpolkimen alta oli matto jo rikki, molempien peilien alta oli maalia irti, antennin vierestä maalia pois ja takaluukun alasyrjässä 20cm alueelta sama juttu. Lisäksi oikean takapyörän kaaresta (alta) oli alkanut ruostumaan, mutta kolhuja ei ollut ja muuten todella siisti. Miten tuon pohjan kanssa, fiateissa ainakin hiukan tuppaa ruostumaan helmat ja 155 on tehty samalle pohjalevylle? Onko joku joutunut hitsaamaan 155:ta ja mites ne muovilistat helmojen päällä, onko alla jo ruostetta yleensä?
Onko öljyvuotoja yleensä, kyseisessä yksilössä ei nopeasti katsottuna näkyny? Myyjä lupasi katsastaa auton ja ainakin käsijarru oli täysin jumissa. Mutta ajossa ei nykinyt yhtään ja tuntui todella terhakalta. Onko normaalia että kytkin on melko raskas vai onko tien päässä?
156 kiinnostaisi myös mutta maksaa melko paljon ja täytyy kyllä sanoa että 155 on ehkä kaunein auto jonka tiedän. Onko alfan ja fiuden 2.0 16v koneessa muuten jotain yhtäläisyyksiä?
Onko öljyvuotoja yleensä, kyseisessä yksilössä ei nopeasti katsottuna näkyny? Myyjä lupasi katsastaa auton ja ainakin käsijarru oli täysin jumissa. Mutta ajossa ei nykinyt yhtään ja tuntui todella terhakalta. Onko normaalia että kytkin on melko raskas vai onko tien päässä?
156 kiinnostaisi myös mutta maksaa melko paljon ja täytyy kyllä sanoa että 155 on ehkä kaunein auto jonka tiedän. Onko alfan ja fiuden 2.0 16v koneessa muuten jotain yhtäläisyyksiä?
joo tuo maalin lohkeilu on 155sessa jonkinasteinen ongelma, jos löytää metallivärillä taitaa olla parempi, korihan on tuossa sinkitty joten nuo on suht helppo paikkailla jos ei ole jo ruoste kerennyt iskemään pahemmin . 155nen onkin aika lähellä tempraa kun taas 156 on jo aika lailla eri auto kun mikään Fiat. Mullakin on ollut aikoinaan 2.0 tempra ja kyllä Alfan kone on selvästi tehokkaampi ja koko ajofiilis aivan erilainen . Ihan tiivistä Alfan konetta ei taida olla olemassa ,) Alfan uudemmassa TS koneessahan on Fiat/Lancia lohko tosin en tiedä mistä mallista
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jos 155:n ostat, niin suosittelisin metalliväristä yksilöä. Niissä on kovempi maali. Noiden ei-metalliväristen 155:n maalipinta on hieman hankala, samoin kuin sen aikusissa Fiateissakin.Jarama kirjoitti:molempien peilien alta oli maalia irti, antennin vierestä maalia pois ja takaluukun alasyrjässä 20cm alueelta sama juttu.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
No uskottava kai se on että 1.8:ssakin on tuo muuttuva pituuksinen imusarja, jotenkin vai olen selittänyt itselleni että ero 1.8 ja 2.0 luoneessa johtuu nimenomaan tuosta, mutta ilmeisesti kyseessä en erisuuruiset pyörivät massat.
Omasta 155:sta myös irtosi maalia palasina joistain kohdista joten lienee tyypillistä. Ruostumista en kuitenkaan havainnut.
Omasta 155:sta myös irtosi maalia palasina joistain kohdista joten lienee tyypillistä. Ruostumista en kuitenkaan havainnut.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Hmm...., henk.koht pidän 155:sta enemmän, etenkin ulkonäöstä.. (makuasia).. Ja onhan harvinaisempikin... Sen verran tullu vertailtua, että voin sanoa tuon 155 alustan olevan kyllä sporttisempi, koneen alavääntö ei ole yhtä hyvä kuin 156:ssa, mutta kukapa sitä sporttiselta koneelta kaipaa.... Ja jakohihnan vaihtoa voin lämpimästi suositella tiheämmässä tahdissa kuin 60tkm mallista riipumatta... Ja sähköissä ei juuri moittimista ole...., kuten ei nykyaikaisissa muissakaan italiaanoissa.. Mutta tuossa valinnassa käyttötarkoitus ratkaisee paljon... Itse tykkään käydä radalla jne, niin valintani kääntyi 155 puoleen....



- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
155 2.0 TS 16V (vm. 1996) oli kinnerinä lähes 5 vuotta. Ainoat ongelmat olivat epätasaisesti haalistuva maalipinta (Alfa Rosso) ja ennenkaikkea loputtomista "lastentaudeista" kärsivä moottori, joka todella koetteli Alfa-uskoa. Samoista vioista TS/JTS 16V moottoreissa saa tosin lukea edelleenkin, vaikka kyse melko uusista autoista.
155 "wide-body" V6-moottorilla saattaisi olla hauska peli. Paras kombinaatiohan olisi 155 Q4 V6-moottorilla, mutta sellaista mallia ei koskaan ainakaan myyntiin asti tullut.
155 "wide-body" V6-moottorilla saattaisi olla hauska peli. Paras kombinaatiohan olisi 155 Q4 V6-moottorilla, mutta sellaista mallia ei koskaan ainakaan myyntiin asti tullut.
Tuli taas ajeltua sillä kun tyttöystävä halusi myös kokeilla mut ei oikein osannut ajaa kun kaasu on jäykkä ja hieman pykäläinen, mahtaako vaijeri tarvita voitelua vai mikä on?
Niin ja onko se normaalia että kytkin on melko jäykkä?
Ja onko tosiaan että penkinlämmittimet toimii niin että ovat päällä kun nappi on ylhäällä, hauska piirre?
Auto käy nyt ensin katsastuksessa ennen kuin harkitsen ostoa mutta onko sen jälkeen jotain mitä kannattaisi katsoa?
Mitä se bensatankin-nappi siellä hanskalokerossa meinaa?
Ja montako avainta kuuluu tulla kun on ajonestolaite, kolme plus koodiavain vai?
Niin ja onko se normaalia että kytkin on melko jäykkä?
Ja onko tosiaan että penkinlämmittimet toimii niin että ovat päällä kun nappi on ylhäällä, hauska piirre?
Auto käy nyt ensin katsastuksessa ennen kuin harkitsen ostoa mutta onko sen jälkeen jotain mitä kannattaisi katsoa?
Mitä se bensatankin-nappi siellä hanskalokerossa meinaa?
Ja montako avainta kuuluu tulla kun on ajonestolaite, kolme plus koodiavain vai?
By the way, moottori resonoi jossain 3000 kierroksen kohdalla, paikallaan kun kaasuttelin niin takapöntöstä se ääni kuului mutta ajaessa tuntui että tuli konehuoneesta?
Ja mikä hienoa auto huollettu 10000 km:n välein alfa-merkkihuollossa.
Kiitoksia muuten runsaasta vastausmäärästä, kun toi salaperäinen alfa on vielä hieman hakusessa.
Ja mikä hienoa auto huollettu 10000 km:n välein alfa-merkkihuollossa.
Kiitoksia muuten runsaasta vastausmäärästä, kun toi salaperäinen alfa on vielä hieman hakusessa.
voipi ollaJarama kirjoitti:Tuli taas ajeltua sillä kun tyttöystävä halusi myös kokeilla mut ei oikein osannut ajaa kun kaasu on jäykkä ja hieman pykäläinen, mahtaako vaijeri tarvita voitelua vai mikä on?
jaa vaikea sanoa mutta alfoissa on keskimäärin jäykempi kytkin kuin vaikka nissan almerassa ,)Jarama kirjoitti: Niin ja onko se normaalia että kytkin on melko jäykkä?
omassa toimi ainakin ihan normaalisti muistaakseni, oli vain vaikea sanoa näppituntumalla oliko painike pohjassa vai eiJarama kirjoitti: Ja onko tosiaan että penkinlämmittimet toimii niin että ovat päällä kun nappi on ylhäällä, hauska piirre?
plus koodikortti. avaimien määrää ei jaksa muistaaJarama kirjoitti: Ja montako avainta kuuluu tulla kun on ajonestolaite, kolme plus koodiavain vai?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mulla on uusi kytkin eikä kyllä ole normaalia jäykempi.Jarama kirjoitti:Niin ja onko se normaalia että kytkin on melko jäykkä?
Tasapainoakseleiden tehtävähän on poistaa värinät noilla kierrosluvuilla, tai ainakin mulla tuli lisää tärinää Q4:seen noissa kohdin kun hihnat poistettiin.By the way, moottori resonoi jossain 3000 kierroksen kohdalla, paikallaan kun kaasuttelin niin takapöntöstä se ääni kuului mutta ajaessa tuntui että tuli konehuoneesta?
Onko siellä sellainen vai tarkoitatko kenties takaluukun aukaisijaa?Mitä se bensatankin-nappi siellä hanskalokerossa meinaa?
Eipä menny katsastuksesta läpi, takaiskari huono, takajarruissa liian vähän tehoa ja yksi parkkivalo. Kaikki laitetaan kuntoon ja sitten taas testaa.
Autossa on muuten kaksi avainta ja koodikortti mutta ei koodiavainta, kuuluuko asian olla näin? Fiatissa on ainakin lisänä koodiavain.
Joo ja siitä takaluukun nappulasta ei ole tietoa, kun en autoa tänään nähnyt.
Autossa on muuten kaksi avainta ja koodikortti mutta ei koodiavainta, kuuluuko asian olla näin? Fiatissa on ainakin lisänä koodiavain.
Joo ja siitä takaluukun nappulasta ei ole tietoa, kun en autoa tänään nähnyt.
No nyt tuli sitten ajettua vielä 156 1.8 SW:llä ja mahtava peli sekin. Paljon hiljaisempi kuin 155 ja hienosti liikkui. Ainut havaittava vika autossa oli takalasinpyyhin joka liikahti 10cm ja sen jälkeen ei mihinkään, onko akseli mahd. ruosteessa kuten fiateissa on tapana jos niitä ei käytä? Toinen mikä jäi vaivaamaan oli katsastuslappu jossa CO lukema oli maksimi 0,30 ja lambda 1.03 eli raja-arvot, onko hälyttävää?
Muuten auto oli kuin lähes uusi. Ja kun on toi koira niin olisi parempi vaihtoehto kuin 155.
Muuten auto oli kuin lähes uusi. Ja kun on toi koira niin olisi parempi vaihtoehto kuin 155.
ihan hyvin näyttää näköjään liikkuvan 156 tolla pikku koneellakin... 8.8sek mitattu 100km/h www.einszweidrei.de sivuilla 

-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Pohjasta ainakaan omani 155 ei ole ruostunut yhtään. Sivupeilien alta lähtee maalia hiukan irti (tyyppi vika). Tarkista onko käsijarrun vaijerin suojakumit ehjät, pyydä uudet jos rikki (jääty muuten heti).
Hanskalokeron nappi on yleensä takakontin avaaja mutta voihan olla että bensaluukun avausnappi on lisävaruste.
Hanskalokeron nappi on yleensä takakontin avaaja mutta voihan olla että bensaluukun avausnappi on lisävaruste.