Alfa 156:n alusta
Valvoja: Moderators
Alfa 156:n alusta
Hei,
tiedän että täällä on paljon ollut keskustelua Alfan alustasarjoista.
Mutta onko kenelläkään tietoa että onko 156:een mahdollisuus saada vain jäykemmän alusta (ei siis madallusta). Jos vertaan muihin autoihin niin minun mielestä 156 v6:ssa on turhan löysä alusta. Ei mikään edellinen auto ole ottanut noin helposti kiinni tiehen niiauksessa kuin tämä. Saa ajaa kieli keskellä suuta hidasteiden yli .
tiedän että täällä on paljon ollut keskustelua Alfan alustasarjoista.
Mutta onko kenelläkään tietoa että onko 156:een mahdollisuus saada vain jäykemmän alusta (ei siis madallusta). Jos vertaan muihin autoihin niin minun mielestä 156 v6:ssa on turhan löysä alusta. Ei mikään edellinen auto ole ottanut noin helposti kiinni tiehen niiauksessa kuin tämä. Saa ajaa kieli keskellä suuta hidasteiden yli .
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Hiukan ihmettelen tuota hidastetöyssyissä osumista vakioalustalla Kuutonen on toki etupainoinen mutta yleensä ongelmat tulee esiin kun ruuvaa pelkät madaltavat jouset alle. Mulla ainakin ongelmat loppu kun vaihdoin madallusjouset (Novitech-30mm paperilla) KW var1 sarjaan (-35-65 paperilla) joka on melkein ylä säädöissään. Toki säälin autoani sen verran että ajan töyssyihin rauhallisesti enkä muutenkaan näe syytä noilla "töyssy osuuksilla" ajella kovin reippaasti, ne kun yleensä on 30-40km/h alueita. Minkäs verran sulla on kilometrejä takana? olisko tippunu sen verran alas että kohtuu pehmeä vakio alusta niiaa alas tullessa? Niin ja ottaako oikeasti kiinni vai roikkuuko pohjamuovi?
Niin sori vähän OT. Ei ole mulla ainakaan tietoa jäykemmästä vakio korkeuksisesta alustasta.
Niin sori vähän OT. Ei ole mulla ainakaan tietoa jäykemmästä vakio korkeuksisesta alustasta.
Ayrton Senna da Silva forever
Hei,
ajettu on 67tkm. joten kyllä minun mielestä pitäisi olla jouset ja iskarit vielä kunnossa, eikä vuotoja näytä olevan.
Kyllähän siellä se pahvikin roikku, rikkihän se on mennyt. Mutta joissakin koritetuissa suojateissä pitää kyllä mennä jotain 20km/h tai alle että ei niiaa liikaa. No sehän on niiden tarkoitus mutta vähän olen pettynyt alustaan tuossa autossa .
Kai se on alustasarja sitten hommattava. Onko tietoa että voiko taakse laittaa säädettävät iskarit ja eteen ihan normaalit (eli ei säädettävät)? Vois ainakin säätää jos on kuormaa paljon takana että perä ei ihan maata raavi?
ajettu on 67tkm. joten kyllä minun mielestä pitäisi olla jouset ja iskarit vielä kunnossa, eikä vuotoja näytä olevan.
Kyllähän siellä se pahvikin roikku, rikkihän se on mennyt. Mutta joissakin koritetuissa suojateissä pitää kyllä mennä jotain 20km/h tai alle että ei niiaa liikaa. No sehän on niiden tarkoitus mutta vähän olen pettynyt alustaan tuossa autossa .
Kai se on alustasarja sitten hommattava. Onko tietoa että voiko taakse laittaa säädettävät iskarit ja eteen ihan normaalit (eli ei säädettävät)? Vois ainakin säätää jos on kuormaa paljon takana että perä ei ihan maata raavi?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Juu, ei tuon "ikäisessä" pitäis vielä... Hommaat nimimerkki Olli:lta alumiinisen pohjalevyn ja ostat jonkun säädettävän setin. Epäilen että vain toisesta päästä säädettävää ei ole olemassa. Saman tien säädöt molempiin päihin ja sitten voi pikku hiljaa hakea oikeaa asetusta. Ja jos kukkarossa on varaa niin löytyy tietenkin settejä joissa sisään ja ulos joustojen vaimennusta voi säätää. Se voisi auttaa vielä enemmän kuin tuo korkeuden säätäminen.
Ayrton Senna da Silva forever
Mikä mahtaa olla auton vuosimalli?
Jouset kun painuu vaikkei autolla ajaisikaan. Ottaako puskuri maahan, vai tuo roikkuva panssari?
Jos se on tuo panssari, niin ongelma varmaan poistuu kun vaihdat sen uuteen, mikä on paremmin ryhdissään.
Itse ajelen noita töyssyjä päivittäin, ja alustaa madallettu about 40-50mm. Koskaan ei ota kiinni. Tosin en yritä päästellä niihin 40km/h.
Jouset kun painuu vaikkei autolla ajaisikaan. Ottaako puskuri maahan, vai tuo roikkuva panssari?
Jos se on tuo panssari, niin ongelma varmaan poistuu kun vaihdat sen uuteen, mikä on paremmin ryhdissään.
Itse ajelen noita töyssyjä päivittäin, ja alustaa madallettu about 40-50mm. Koskaan ei ota kiinni. Tosin en yritä päästellä niihin 40km/h.
Ei enää Alfaa... eipä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfa 156:n alusta
Itseäkin pistää mietityttämään. Minulla kuitenkin madallusta joku 40mm ja korisarjan etupuskuri on joku 4 cm matalampi kuin alkuperäinen puskin. Eikä ota hidaseissa kiinni, kun niihin ei vedä viittäkymppiätube68 kirjoitti: Saa ajaa kieli keskellä suuta hidasteiden yli .
alusta
itsellä novitec:in coilover setti.
olen ollut erittäin tyytyväinen. suosittelen...
ei oo liian pintakova, mutta silti todella jäykkä.
vaikka itsellä lokarin ja renkaan välissä vain pieni rako, silti ei ole ikinä ottanut kiinni. pohja tosin raapii joka ikisessä paikassa maata.
pohjapanssari on 156:ssa niin prkl:een alhaalla.
olen ollut erittäin tyytyväinen. suosittelen...
ei oo liian pintakova, mutta silti todella jäykkä.
vaikka itsellä lokarin ja renkaan välissä vain pieni rako, silti ei ole ikinä ottanut kiinni. pohja tosin raapii joka ikisessä paikassa maata.
pohjapanssari on 156:ssa niin prkl:een alhaalla.
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Ehkäpä tällaiset 'Specially valved Bilsteins' Englannista, itse olen ensi kesäksi suunnitellut näitä. Noi tolla sivulla mainostetut 'blue springit' eivät käy V6:een, mutta heiltä saa Eibachin jousia noihin sovitettuna. Tai kuten toivoitkin, specialisti itse sanoo, että vakiojouset + noi Bilsteinit antavat ihan yhtä hyvän tuntuman.
Aion juhlistaa talvirengaskauden päätöstä ensi keväänä noilla.
Aion juhlistaa talvirengaskauden päätöstä ensi keväänä noilla.
- Molto bene
- Viestit: 30
- Liittynyt: 09 Huhti 2005, 20:47
- Paikkakunta: Helsinki
Moro,
Itselläni ollut nyt 1,5 v 156:ssa Novitec säädettävä alustasarja. Talvisin n. 40 ja kesäisin 50 mm pudotettuna.
Oikeestaan kesällä liiankin alhaalla kun neljä päälle kaarteessa raapii takapyörissä niin pe....sti.
Ei osu pumppereissa koskaan edes pohjalevy, tietysti vauhti nopeusrajoitusten mukainen.
Samoiten ei niiaa kovissakaan jarrutuksissa.
Ainoa haittatekijä tietysti näin stadissa ajellessa on mukulakivet, ah... ei mukavaa, mutta tuskin on ongelma maatakattavasti.
Itselläni ollut nyt 1,5 v 156:ssa Novitec säädettävä alustasarja. Talvisin n. 40 ja kesäisin 50 mm pudotettuna.
Oikeestaan kesällä liiankin alhaalla kun neljä päälle kaarteessa raapii takapyörissä niin pe....sti.
Ei osu pumppereissa koskaan edes pohjalevy, tietysti vauhti nopeusrajoitusten mukainen.
Samoiten ei niiaa kovissakaan jarrutuksissa.
Ainoa haittatekijä tietysti näin stadissa ajellessa on mukulakivet, ah... ei mukavaa, mutta tuskin on ongelma maatakattavasti.
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Missäs olette vaihdattaneet alustan osat?
Eli tarkoitus olis saada ne ennen ratapäivää alle asennettuna (toivottavasti). Itselläni ei ole aikaa eikä paikkaa tällä hetkellä niitä alkaa väkertämään...
Pääosin PK-seudulta kyselisin mutta saa ehdottaa kauenpaakin jos tosi hyvä ja halpa paikka tiedossa...
Eli tarkoitus olisi hommata vakio iskarit ja 35-40mm madaltavat jouset sekä mahdollisesti poikkituki konehuoneeseen kun kerran ruuvit auki ovat.
Tammiston vianorilta joskus kyselin mutta en hintaa muista enään ollenkaan ja nyt ne ei enää vastaa puhelimeen...
Ja se piti vielä kysästä että onko iskareiden vaihdon yhteydessä odotettavissa joidenkin tiettyjen puslien rikkoutuminen? Pitäisikö varata etukäteen jotkut kriittisimmät...?
Hjelppiä, kiitos.
Eli tarkoitus olis saada ne ennen ratapäivää alle asennettuna (toivottavasti). Itselläni ei ole aikaa eikä paikkaa tällä hetkellä niitä alkaa väkertämään...
Pääosin PK-seudulta kyselisin mutta saa ehdottaa kauenpaakin jos tosi hyvä ja halpa paikka tiedossa...
Eli tarkoitus olisi hommata vakio iskarit ja 35-40mm madaltavat jouset sekä mahdollisesti poikkituki konehuoneeseen kun kerran ruuvit auki ovat.
Tammiston vianorilta joskus kyselin mutta en hintaa muista enään ollenkaan ja nyt ne ei enää vastaa puhelimeen...
Ja se piti vielä kysästä että onko iskareiden vaihdon yhteydessä odotettavissa joidenkin tiettyjen puslien rikkoutuminen? Pitäisikö varata etukäteen jotkut kriittisimmät...?
Hjelppiä, kiitos.
Hommaa ne iskarin alapään kiinnityspultit, mulla oli tarpeeksi ruosteessa, että lähtivät irti ainoastaan rälläköimällä. (ne kuusiokololla avattavat)-tommi- kirjoitti:Ja se piti vielä kysästä että onko iskareiden vaihdon yhteydessä odotettavissa joidenkin tiettyjen puslien rikkoutuminen? Pitäisikö varata etukäteen jotkut kriittisimmät...?
Hjelppiä, kiitos.
VMP
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Mites sitten jos jättää autonsa vaikka esimerkiksi vianorille ja sovitaan hinnaksi jokin kiinteä könttä summa. Sittenkun ilmenee tiukkoja pultteja sekä haperoituneita puslia niin hakeeko vianor motonetistä tahi teltta-autosta varaosia ja sit laskuttaa multa ne jälkeenpäin? Ja loppu summaksi muodostuu jokin ihan järjetön...
Pitänee kysästä pajoilta.
Laittakaahan joku niitä pajojen nimiä, niin osaa kysellä...
Pitänee kysästä pajoilta.
Laittakaahan joku niitä pajojen nimiä, niin osaa kysellä...
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Eikös noi ole justiinsa ne mitkä väsähtää kuiteskin jossain vaiheessa???jaskas kirjoitti: Juu. Koiranluut kandee ostaa 4x20€ (motonet) , eli ei niin pahat!
Ei ymmärrä Noh, pitää pällistellä... Eiköhän ne sieltä jostain löydy...mattijus kirjoitti: Hommaa ne iskarin alapään kiinnityspultit, mulla oli tarpeeksi ruosteessa, että lähtivät irti ainoastaan rälläköimällä. (ne kuusiokololla avattavat)
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
´-tommi- kirjoitti: Eikös noi ole justiinsa ne mitkä väsähtää kuiteskin jossain vaiheessa???
Ei ymmärrä Noh, pitää pällistellä... Eiköhän ne sieltä jostain löydy...mattijus kirjoitti: Hommaa ne iskarin alapään kiinnityspultit, mulla oli tarpeeksi ruosteessa, että lähtivät irti ainoastaan rälläköimällä. (ne kuusiokololla avattavat)
Juu, koiranluut ne yleensä väsähtää, tukivarsien ohella. Iskari on yksinkertaisesti kiinni alapäästään noista alapään kiinnityspulteilla. (Ei tainnut paljoa selventää)
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Juurikin näitä "perus työkaluja" tarvitsin kun edelliseen autooni vaihdoin alustaa... Kirosin että en enää ikinä tee sitä ite!!!jaskas kirjoitti:Ei se nyt välttämättä kovin "hauskaa" ole. Ja saatat tarvita rälläkkää/pilliä yms. v-mäisiä työkaluja.
Eli ei siinä hirveesti säästä rahaa jos ne itse vaihtaa.
Pitääkös niihin koiranluihin kajota iskareita vaihdettaessa? Kun mainitsin niista vianorin myyjälle ni se ei tienny, eikä oikeen kuullostanut siltä että haluais niitä vaihtaa jos ei oo pakko...
Osaakos joku sanoa noista iskareista (merkki oli joko SAT tai TAS)?
Jotkut saksalaiset ja niitä yleensä käytetään autoihin ensiasennusiskareina.
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Olisko SASCH (en oo 100 varma oikeinkirjotuksesta), no eniwei jos ovat niin itselläni on ollut sassin iskarit aiemmissa autoissa ja ovat pelanneet hyvin. Hinta on ainakin sassin roippeilla kohdallaan. Omia kokemuksia vain, joku toinen voi olla sitten jotain muuta mieltä.-tommi- kirjoitti: Osaakos joku sanoa noista iskareista (merkki oli joko SAT tai TAS)?
Jotkut saksalaiset ja niitä yleensä käytetään autoihin ensiasennusiskareina.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Mikäs ero on progressiivisilla madallusjousilla ja sit niil toisil (onkos ne sit "ei progressiviset" )
TV2:sen Puskurissa oli viimeks joku lyhyt pätkä madallus jousista ja just noista progressivista madallusjousista...
Eli, onkos niinku lähes kaikki nykyään niitä progressivisia? Jotenkin se liitty siihen et kuinka paljon ne antaa periks ku kuormaa autoon painavaa tavaraa tai esim peräkärryn.
TV2:sen Puskurissa oli viimeks joku lyhyt pätkä madallus jousista ja just noista progressivista madallusjousista...
Eli, onkos niinku lähes kaikki nykyään niitä progressivisia? Jotenkin se liitty siihen et kuinka paljon ne antaa periks ku kuormaa autoon painavaa tavaraa tai esim peräkärryn.