75 TS ei käy ja uusi kiusallinen ongelma: takaluukku

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

90 kirjoitti:no meikäläisen 75:een joku kaukonäköinen tehnyt suksiluukun kyynärnojan taakse joten jos/kun takaluukunlukko sanoo sopimuksen irti niin ongelmia avauksen suhteen ei pitäisi olla.. :wink:
no on sulla iso suksiluukku...taitaa olla lestadiolaisten perheen lumilaudoille suunniteltu jos siitä meinaat takakonttiin mahtua :shock: :lol:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jarski kirjoitti:
90 kirjoitti:no meikäläisen 75:een joku kaukonäköinen tehnyt suksiluukun kyynärnojan taakse joten jos/kun takaluukunlukko sanoo sopimuksen irti niin ongelmia avauksen suhteen ei pitäisi olla.. :wink:
no on sulla iso suksiluukku...taitaa olla lestadiolaisten perheen lumilaudoille suunniteltu jos siitä meinaat takakonttiin mahtua :shock: :lol:
no ei siitä sinne koko mies mahdu vaan räikkään helv pitkä jakovarsi ja sitten lukko vain irti..semmoinen kyynärnojankokoinen reikä siinä pellissä on..

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Nonniin, nyt on sitten takaluukun avausmekanismikin ehjätty. Avasin luukun pitkän jatkovarren avulla, tai tarkemmin jatkovarren puutteesta johtuen vanhan jääkiekkomailan alumiinivarteen ilmastointiteipillä teipatun räikän avulla, ja korjasin vaijerin muidenkin käyttämällä konstilla. Ainoastaan vaijerin suojuksen jouduin katkaisemaan koska olin kiskonut sitä n. 30 cm sisään suojaputkeen eikä rispaantunut vaijerinpää enää luistanut takaisin. Homma oli varsin helppo loppujenlopuksi.
Ensi kerran jos ja kun vaijeri menee poikki käytän kyllä sitä reijän porauskonstia.

Kiitoksia vaan taas vinkeistä ja hyvää juhannusta kaikille!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Aqua kirjoitti:ittelläni oli sama vika vanhassa autossa! vikana oli kampiakselin kierrosluku tunnistin mutta se olikin opel että se voipi olla hiukan eria asia alfassa :crazyeyes:
Aqua, eihän ollu omppu mikä mällättiin ja ei mennykään lunariin??
Jos oli niin tämän olen kuullut ennenkin, jos ei ollut niin sitten toi on ooppeleiden tyyppivika :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Jaahas ja kaikkien muiden ongelmien lisäksi tämä käyntiprobleemo palasi takaisin. Virtalukolta ruiskuvehkeiden releille ja niistä lähinnä sille ns."pää" releelle tulevassa johdossa jossainpäin hiukka kehno kontakti.

Jäin erään Tampereen lähiön Nesteen parkkikselle ja hinaamalla tultiin takaisin kotiin. Ei ollut liian mukavaa sateessa etsiä vikaa. No kotona taas tutkiskellessa selvisi, että se sama vika, kuin ylempänä mainittu taas oli uusiutunut.

Nyt jos joku osaisi sanoa, missäpäin autoa sijaitsevat liittimet, jotka ovat sähkökaavioissa G133 ja G94C? Jompi kumpi niistä on kaput -pakko olla.

Vedin suoraan hypyn virtalukolta pääreleen kelalle ja silloin käynnistyi ja kävi. Heti kun hyppylangan poistaa auto sammuu.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Noniin. se G94C-liitin löytyy hanskalokeron takaa jostakin. Se toinen liitin on vielä ?, mutta täytyy tutkia. Jossakin välillä hanskalokero - virtalukko eli mielenkiintoinen paikka. Saa nähdä vedänkö hyppylangan pysyväksi asennukseksi...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no itse antaisin sen väliaikaisen olla pysyvästi jos kerta sillä toimii, eipähän tarvi olla vähän väliä värkkäämässä.. :wink:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Joo, täytyy vetää se vaan hiukka toista kautta, kuin nyt. Menee meinaan virtalukolta sinne releelle ihan nätisti ulkokautta :lol: . On tietysti aika omaperäinen nyt ja helppo käynnistyksen esto, kun nyppää vaan johdon mukaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

G94C koodilla on kolme kuljettajan puoleista liitintä hanskalokeron takana. Tarvitset kätilön kädet tai hanskalokeron pois edestä tai kojelaudan raotusta. Tais olla jo puhettakin, tuppaa aikaa myöten tuon syöttöjänniteen liitin/nastat sulamaan, ylimenovastuksen vuoksi. Riittää kun juotat ohituksen liittimen kohdalle.
G133 liitintä on myös kaksi A ja B. 133B vie jännitteen käsittääkseni bensapumpuille ja sijainti on vähän epäselvä. 133A lienee se jota etsit, sijainti hanskalokeron takana erillään kiskosta, on vain johtimien välissä oleva liitin eli roikkuu piuhoissa. Epäilempä edelleen, että syy löytyy noista 94 liittimistä, kaiva esiin ja juota ohitus sille sulaneelle piuhalle. En muista mutta olisiko ollut vihreä se syöttö piuha.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vian paikallistin ja se on siinä johdossa (musta-vihreä), joka menee virtalukolta sinne ns. pääreleelle eli ei bensapumpun releelle. Tuo pumpulle menevä piuha onkin jo ohitettu aiemmin. Vika on siis mitä ilmeisemmin liittimessä G133 tai liittimessä G94C. Luultavasti jälkimmäinen. Ajattelin vetäistä uuden johdon suoraan virtalukolta sinne releelle sinne samaan nippuun. Toinen vaihtoehto on ohittaa nuo liittimet, mutta tosiaan siinä tarvii ne kätilön kädet. Katsotaan mithin päädytään. Nyt on väliaikainen viritys ulkokautta paikallaan ja hyvin pelaa...toistaiseksi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Jep, eli viallinen liitin oli se G94C siellä hanskalokeron takana. Hieman oli tummunut johtokin. Aika löysiltä tuntuvat muutenkin noiden liittimien sielut. Ilmeisesti se G133 on siellä konetilan puolella johtonipussa. Siinä ainakin näkyi olevan liitin, jossa oikean värinen piuha.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin