Kiitokset vastauksista
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13
Kiitokset vastauksista
Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.
Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).
Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu
Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).
Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Kiitokset vastauksista
no..toivotaan sujuvaa yhteiseloa volkkarin kanssa...lordoffisters kirjoitti:Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.
Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).
Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu
Re: Kiitokset vastauksista
Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...lordoffisters kirjoitti:Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.
Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).
Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu
Ei enää Alfaa... eipä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Kiitokset vastauksista
Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13
Re: Kiitokset vastauksista
Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan
Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.
Re: Kiitokset vastauksista
lordoffisters kirjoitti:Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan
Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.
muistaakseni jostain luin että tuon 150hv version voi lastuttaa 190-200 heppaiseksi ja sen jälkeen pitää tehdä muitakin muutoksia
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Kiitokset vastauksista
Jaa? Mulla on ollut se käsitys, että tuossa 180hv versiossa on isompi turbo kuin pienempitehoisissa malleissa. Tiedä sitten onko tosiaan noin.lordoffisters kirjoitti:Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.
Pelkällä lastulla? Kovalta kuulostaa, olisi kiva nähdä dynokäppyröitä.lordoffisters kirjoitti:Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan
Ingenjööri ei muuten välttämättä huomaisi mitään outoa, alavääntöähän noissa on vakionakin ihan kohtuullisesti ja tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13
Re: Kiitokset vastauksista
Täältähän nämä kovilta kuulostavat tehomäärät löytyivät ATB:n omilta sivuilta:V6 kirjoitti:lordoffisters kirjoitti:Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...
Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan
Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.
muistaakseni jostain luin että tuon 150hv version voi lastuttaa 190-200 heppaiseksi ja sen jälkeen pitää tehdä muitakin muutoksia
http://80.81.7.110/htm/function.asp?ID=1630
Normaaleilla suomessa myytävillä lastuilla saa 192 hp, kun lisää vapaavirtaussuodattimen niin 195 hp ja vielä Simonssin putket niin tulos on 202 hp.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kiitokset vastauksista
Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kiitokset vastauksista
Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.Scuore sportivo kirjoitti:Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Pelkällä lastulla ei kyllä irtoaa yli 200 heppaa niinkuin "V6" jo totesi. Mutta turbo, downpipe jne. vaihtoon niin kyllä heppoja irtoaa. Dahlbäckin sivuilta löytyy aika tarkkaan mitä vaihdetaan kuten myös Lehtosen sivuilla. Molemmat mtm-viripajoja.
Eiköhän sillä Passatilla pärjää kun siihen saa sen parisataa hummaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kiitokset vastauksista
Eipä tietenkään. Riittää, että ne heittää korttelin ympäri, eli ei tarvi välttämättä Essolle kaffeellekaan mennä...Rolle kirjoitti:Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13
Re: Kiitokset vastauksista
Itse asiassa pelkällä ruotsista tilattavalla BSR lastulla saa 210 hp vapaavirtasuodattimen kanssa (eli suodatin pois n. 6 hp, jää lastulle 204 hp). Monet suomessa alkaneet vaihtamaan muun merkkiset lastunsa tuohon ja sanovat, että normaali 192 hp lastu verrattuna tuohon BSR:n ovat kuin yö ja päivä.Rolle kirjoitti:Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.Scuore sportivo kirjoitti:Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Pelkällä lastulla ei kyllä irtoaa yli 200 heppaa niinkuin "V6" jo totesi. Mutta turbo, downpipe jne. vaihtoon niin kyllä heppoja irtoaa. Dahlbäckin sivuilta löytyy aika tarkkaan mitä vaihdetaan kuten myös Lehtosen sivuilla. Molemmat mtm-viripajoja.
Eiköhän sillä Passatilla pärjää kun siihen saa sen parisataa hummaa.
"Lastuna BSR:n lastu (http://www.bsrab.se), lähtötilanne VW Passat 1.8T -97
150hp, 220Nm @ ????rpm.
Lopputulos
190hp, ~330Nm @ 3240rpm
Kierrokset rajoitettiin 6krpm:ään.
Kiesissä ei ole muita muutoksia kuin tuo lastu. (Paitsi K&N:n drop-in
suodattimesta tuleva psykologinen vaikutus.)"
150hp, 220Nm @ ????rpm.
Lopputulos
190hp, ~330Nm @ 3240rpm
Kierrokset rajoitettiin 6krpm:ään.
Kiesissä ei ole muita muutoksia kuin tuo lastu. (Paitsi K&N:n drop-in
suodattimesta tuleva psykologinen vaikutus.)"
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13
Kappas, oikeassa olet, sillä muitakin hiluja oli ruuvattava kiinni ylittääkseen tuon 200 hp rajan. höh.V6 kirjoitti:"Lastuna BSR:n lastu (http://www.bsrab.se), lähtötilanne VW Passat 1.8T -97
150hp, 220Nm @ ????rpm.
Lopputulos
190hp, ~330Nm @ 3240rpm
Kierrokset rajoitettiin 6krpm:ään.
Kiesissä ei ole muita muutoksia kuin tuo lastu. (Paitsi K&N:n drop-in
suodattimesta tuleva psykologinen vaikutus.)"