Oliskohan nopeimmin kiihtyvä etuvetoinen ikinä? Noh, ratalaitteita ehkä on nopeampia.Dobber kirjoitti:Kyllä vanhakin näyttää olevan iskussa!
Varmaankin suurimmalle osalle tuttu juttu 156GTA AM 3.7 Super, mutta kertaukseksi:
400 HP @ 7000 r/min
425 Nm @ 4700 r/min
0-100km/h - 4.8 s
287km/h
Hyvältä näyttää!
http://www.italiaspeed.com/2005/events/ ... /1209.html
Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
naurettava testi.....saman tekniikan opelin kannssa jakava 9-3 sijoittui huonommin kuin saksalainen sisarmalli vectraJustXL kirjoitti:Uudessa (19/05) saksalaisessa Autozeitungissa oli kahdeksan keskiluokan 2l dieseleiden vertailu. (Alfa, Audi A4, BMW 320d, Mondeo 2,2, Vectra 1,9 CDTi, Pösö 407, Saab 9-3 1,9 TiD ja Passatti TDI.alfista kirjoitti:No, mutta, eikös 159 ole hyvä lähtökohta KEVENTÄMISELLE
Voittaja: BMW 320d 1531kg, Alfa 159 1,9 JTDm 1629 kg oli kuudes ja painavin! Taakse jäivät vielä (saksalainen testi) yllättäen Pösö ja Saappi.
Alfa oli Bemarin jälkeen toinen käsiteltävyysosoissa.
Was kan man sagen ....
no, kai se on jo jotain jos alfa on paras ulkolaisista autoista




(jos ford ja opel lasketaan saksalaisiksi)
Nyt tuulee Alfan johdossa! Kabfelt väistyy, Baravalle tilalle.
"Antonio Baravalle replaces Karl-Heinz Kalbfell as boss of Alfa Romeo as Fiat Auto CEO Sergio Marchionne shuffles the top management pack once again."
Lähde: www.italiaspeed.com
"Antonio Baravalle replaces Karl-Heinz Kalbfell as boss of Alfa Romeo as Fiat Auto CEO Sergio Marchionne shuffles the top management pack once again."
Lähde: www.italiaspeed.com
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Sama ensireaktio mulla että onkohan tuo nyt niin hyvä näin tiuhaan tahtiin porukkaa pyörittää. Toisaalta tää uus kaveri on kuulemma vastuussa Lancian viimeaikaisesta positiivisesta kehityksestä. Tänä vuonna Lancian myynti on kasvanut tähän mennessä 5,6%, AR samaan aikaan laskenut 18,8%!! No toivotaan joka tapauksessa hyvää jatkoa kaikille. Jokos Mirafiori on kommentoinut tätä?V6 kirjoitti:no prk ku just tuntu olevan sellanen ukko joka olisi jotain muutostakin varmaan saanut aikaan.. no jäi sentään joku pesti:
"responsibly for Alfa Romeo and Maserati's future strategic development"
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Hinnat (edit:159) Saksassa julkistettu ja niitä voidaan luonnehtia kohtuullisen agressiivisiksi.
Lähde:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... .91988.htm
Lähde:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... .91988.htm
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Samalla yritetään kaupata vanhat 156:t "erikoisvarusteltuna" sopivaan hintaanHinnat Saksassa julkistettu ja niitä voidaan luonnehtia kohtuullisen agressiivisiksi.

http://www.fiatauto.at/article51.html
Ot:"Homea" klikkaamalla käynnistyy "konsernin pelastajan" mainos
alfista kirjoitti:Sekin on totta, mutta ei puolessa vuodessa oikein mitään ehdi aikaansaada.
Edit: Kabfeltille jäi strateginen tuotanto, eli alihankinnat yhteiset osien yhteiskäytön parantaminen, tekniikka jne...
ööööö
siis Baravallesta tulle Kalbfellin alainen.......
Kalbfell on Maseratin toimitusjohtaja ja Maserati-Alfa Romeo urheiluautoryhmän vastaava.....
toisin sanoen Baravalle vastaa Kalbfellille joka puolestaan on vain Sergion Marchionnen, Fiatin toimitusjohtajan, alapuolella

Tuntuuhan tuo uutinen ihmeelliseltä, mutta niin ainakin ko. uutisessa mainitaan.Mirafiori kirjoitti: ööööö
siis Baravallesta tulle Kalbfellin alainen.......
Kalbfell on Maseratin toimitusjohtaja ja Maserati-Alfa Romeo urheiluautoryhmän vastaava.....
toisin sanoen Baravalle vastaa Kalbfellille joka puolestaan on vain Sergion Marchionnen, Fiatin toimitusjohtajan, alapuolella
Kalbfell vastaa Alfa Romeon ja Maseratin kehitystyöstä ja strategioista, Baravalle on brand manager, hieman eri asia.......
luuletko että fiat olisi houkutellut kalbfellin jättämään Bmw:n ja Rolls roycen vain jotta kalbfell johtaisi Maseratia?
kun aika on kypsä ja Maserati ja myös alfa voitollisia voidaan ryhmä eriyttää Fiat autosta ja mahdollisesti yhtiöittää...mutta tämä on pitkän tähtäimen tavoite, ja Kalbfell tietää sen
luuletko että fiat olisi houkutellut kalbfellin jättämään Bmw:n ja Rolls roycen vain jotta kalbfell johtaisi Maseratia?
kun aika on kypsä ja Maserati ja myös alfa voitollisia voidaan ryhmä eriyttää Fiat autosta ja mahdollisesti yhtiöittää...mutta tämä on pitkän tähtäimen tavoite, ja Kalbfell tietää sen

- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Toivottavasti herra Kalbfell on hyvin nuori henkilöMirafiori kirjoitti:kun aika on kypsä ja Maserati ja myös alfa voitollisia voidaan ryhmä eriyttää Fiat autosta ja mahdollisesti yhtiöittää...mutta tämä on pitkän tähtäimen tavoite, ja Kalbfell tietää sen

Oma odotettavissa(toivottavasti) oleva elinikäni ei todennäköisesti riitä tuon näkemiseen

no Alfan ja maseratin synergiat alkavat näkyä uusina tuotteina vasta vuonna 2008, mutta jo nyt on yhteisiä hankintoja, ja toivottavasti päättävät lainata alfalle tuota V8-moottoria
nyt vain peukut pystyyn 159:n puolesta, eiköhän se siitä
p.s Grande Punto ensiesittelyviikonloppu oli muuten kaikkien aikojen menestys


nyt vain peukut pystyyn 159:n puolesta, eiköhän se siitä
p.s Grande Punto ensiesittelyviikonloppu oli muuten kaikkien aikojen menestys


Nelivetoinen v8 Alfa, jossa yli 400 heppaa. Hmmm... tuossa yksi päivä piti päästää diesel bemu ohi... perr....Mirafiori kirjoitti:no Alfan ja maseratin synergiat alkavat näkyä uusina tuotteina vasta vuonna 2008, mutta jo nyt on yhteisiä hankintoja, ja toivottavasti päättävät lainata alfalle tuota V8-moottoria![]()
nyt vain peukut pystyyn 159:n puolesta, eiköhän se siitä
p.s Grande Punto ensiesittelyviikonloppu oli muuten kaikkien aikojen menestys![]()
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Buon di,
Iso K siis edelleen Maseratin ruorissa ja vastuussa
Alfa Romeon ja Maseratin strategioista?
Mirafiori varmaan tietää enemmän, kuten
tuossa edellä jo kertookin. Mutta, en kyllä
näe suoraa komentoketjua K:n ja Baravellen
välillä. Marchione ainakin tuossa italiaspeedin
artikkelissa sanoo, että kaikki raportoivat
suoraan hänelle.
IMO kaksi vaihtoehtoa:
Iso K siirrettiin syrjään 'konserninpuolelle'
erikoistehtäviin' tai sitten kyse todellakin on
valmistautumisesta esim IPOon.
Yhtäkaikki, vaikka sivussakin linjajohdosta,
K voi kyllä edelleen tehdä hyvää jälkeä
esim. toimittaja ja synenergia akseleilla.
-Tazio
Iso K siis edelleen Maseratin ruorissa ja vastuussa
Alfa Romeon ja Maseratin strategioista?
Mirafiori varmaan tietää enemmän, kuten
tuossa edellä jo kertookin. Mutta, en kyllä
näe suoraa komentoketjua K:n ja Baravellen
välillä. Marchione ainakin tuossa italiaspeedin
artikkelissa sanoo, että kaikki raportoivat
suoraan hänelle.
IMO kaksi vaihtoehtoa:
Iso K siirrettiin syrjään 'konserninpuolelle'
erikoistehtäviin' tai sitten kyse todellakin on
valmistautumisesta esim IPOon.
Yhtäkaikki, vaikka sivussakin linjajohdosta,
K voi kyllä edelleen tehdä hyvää jälkeä
esim. toimittaja ja synenergia akseleilla.
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
DeMeo?Mirafiori kirjoitti:muistutan vielä että Marchionne on talousmies, ja fiat auton johdossa vain väliaikaisesti, kun yhtiön talous tasapainottuu hän voi keskittyä Fiat-konsernin johtamiseen, ....kuka olisi sopiva nimi tulevaksi Fiat Auton TJ:ksi?
Elkann?
Iso K?
Joku ulkopuolinen?
Ken elää hän näkee. Itse veikkaan kyllä että iso K on nyt
ulkona.
-Tazio
De Meo voisi olla hyvä nimi, John Elkann on jo konsernin varatoimitusjohtaja.
minusta uudelleennimitykset on ymmärretty väärin, silla Maserati siirtyi fiatin hallintaan ferrarilta vasta äskettäin, joten Kalbfellin nykyistä toimenkuvaa ei olisi ollut mahdollista perustaa paljon aikaisemmin....
Baravalle vastaa brandista, Kalbfell tuote- ja teknisistä -strategioista
minusta uudelleennimitykset on ymmärretty väärin, silla Maserati siirtyi fiatin hallintaan ferrarilta vasta äskettäin, joten Kalbfellin nykyistä toimenkuvaa ei olisi ollut mahdollista perustaa paljon aikaisemmin....
Baravalle vastaa brandista, Kalbfell tuote- ja teknisistä -strategioista
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Suomi24:n laadukkaasta tarjonnasta poimittua, lähteestä ei tietoa:
Alfa Romeo on sitten päättänyt uudistaa lähes koko malliston. Ensi vuonna tulee Breran lisäksi 8C Competizione. Vihdoinkin oikeaa Alfa henkeä 450-500hv ja takaveto! Muutenkin Alfa on tuomassa urheilullisuutta mallistoonsa (159GTA 400+hv sekä Brera GTA 400+hv). Ilmeisesti 159GTA:han onkin tulossa V8 aluksi huhutun 3.2V6 turbon sijaan. Menee tosin osittain Ferrarin mallien kanssa päällekäin tuo 8C, Tosin Ferrareihin hintarakoa jäänee noin 50 000e.
Alfa Romeo on sitten päättänyt uudistaa lähes koko malliston. Ensi vuonna tulee Breran lisäksi 8C Competizione. Vihdoinkin oikeaa Alfa henkeä 450-500hv ja takaveto! Muutenkin Alfa on tuomassa urheilullisuutta mallistoonsa (159GTA 400+hv sekä Brera GTA 400+hv). Ilmeisesti 159GTA:han onkin tulossa V8 aluksi huhutun 3.2V6 turbon sijaan. Menee tosin osittain Ferrarin mallien kanssa päällekäin tuo 8C, Tosin Ferrareihin hintarakoa jäänee noin 50 000e.
Vittorio Jano kirjoitti:Suomi24:n laadukkaasta tarjonnasta poimittua, lähteestä ei tietoa:
Alfa Romeo on sitten päättänyt uudistaa lähes koko malliston. Ensi vuonna tulee Breran lisäksi 8C Competizione. Vihdoinkin oikeaa Alfa henkeä 450-500hv ja takaveto! Muutenkin Alfa on tuomassa urheilullisuutta mallistoonsa (159GTA 400+hv sekä Brera GTA 400+hv). Ilmeisesti 159GTA:han onkin tulossa V8 aluksi huhutun 3.2V6 turbon sijaan. Menee tosin osittain Ferrarin mallien kanssa päällekäin tuo 8C, Tosin Ferrareihin hintarakoa jäänee noin 50 000e.
öööö
minä kun juuri sain "sisäpiiritietoa", että 8C on pantu (lopullisesti) jäihin

GTA-mallien vuoro on sitäpaitsi vasta 2007
http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,375472,00.html
kalbfellin haastattelu, toivottavasti valaisee tilannetta
kalbfellin haastattelu, toivottavasti valaisee tilannetta
Brera GTA tulee pitämään yllä yllä SZ:n aloittamaa tyyliä!
Lähde: http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... /0310.html
Lat huom: Parasta mitä Alfan nykyjohto voisi keksiä, hattua nostan jos sen toteuttavat!
Lähde: http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... /0310.html
Lat huom: Parasta mitä Alfan nykyjohto voisi keksiä, hattua nostan jos sen toteuttavat!
Kalbfell kyllä tuntuu tuossa haastattelussa pistävän jäitä hattuun hurjimmille suunnitelmille. (hiiskatti että tuota lukiessa huomasi että meikänkin saksantunneista on jo aikaa
)
"Nischenmodelle sind ein Thema für die Zukunft. Deshalb werden wir uns zunächst auf das konzentrieren, was unmittelbar vor uns liegt. "
Eli että erikoisempia malleja on kyllä tulossa, mutta ei ihan heti. Ja takavetoa ei kannata ainakaan henkeään pidätellen odotella:
"Aber im Ernst: Hinterradantrieb um der Nostalgie willen kann es nicht geben. Wenn er sich als das bessere Konzept erweist, bitte. Aber glauben Sie mir, nach meiner Erfahrung ist das sehr unwahrscheinlich. "
Eli suomeksi vissiin, että takavetoa ei pelkillä nostalgiasyillä tehdä. Eikä näytä Karl-Heinz uskovan että muillakaan syillä tehdään. Että mieluummin sitten heti neliveto.

"Nischenmodelle sind ein Thema für die Zukunft. Deshalb werden wir uns zunächst auf das konzentrieren, was unmittelbar vor uns liegt. "
Eli että erikoisempia malleja on kyllä tulossa, mutta ei ihan heti. Ja takavetoa ei kannata ainakaan henkeään pidätellen odotella:
"Aber im Ernst: Hinterradantrieb um der Nostalgie willen kann es nicht geben. Wenn er sich als das bessere Konzept erweist, bitte. Aber glauben Sie mir, nach meiner Erfahrung ist das sehr unwahrscheinlich. "
Eli suomeksi vissiin, että takavetoa ei pelkillä nostalgiasyillä tehdä. Eikä näytä Karl-Heinz uskovan että muillakaan syillä tehdään. Että mieluummin sitten heti neliveto.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
alfista kirjoitti:Alfa Romeon Suomen myyntiketju supistuu. Jäljelle jäävät vain viisi suurinta myyntipistettä. Suuria muutoksia järjestely ei aiheuta koska esittelyautoja ja varaosia ei pienimmissä myyntipisteissä ole ollut aiemminkaan.
Että jotta mitä?? Karsiiko Delta entisestään Alfan myyntiä ja "oheispalveluja"
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minun mielestäni tuossa on järkeä - jospa supistuva määrä toisi sitten lisää laatua? Ei se alfatietous tähänkään mennessä noissa pienemmissä toimipisteissä valtaisaa ole ollut, kuten ei varmasti myyntikään.alfista kirjoitti:Kauppaa voi tehdä kuulemma edelleen, mutta vain viisi suurinta pistettä jää Alfan organisaatioksi. Vrt. Jaguarilla saman verran.
Hki, Turku, Tre, Jyväskylä ja Oulu
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki